Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iGz
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 50
    • Vihti

    Takapenkin mukinpidikkeiden irroitus?

    Kuis nuo takapenkin mukinpidikkeet lähtee irti? Mekanismi rikki ja jumittuneet sisään. Pitääkö koko penkki irroittaa?
    Last edited by iGz; 27-06-2015, 10:46.
    E65 730dA -03 (ex)
    M135i Xdrive -13 (ex)

    Comment

    • hetfield
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 330
      • pirkkala

      Mites muilla käyttäytyy laturin jännitteet? Juuri kävin testauttamassa akun, ja lopputulema oli, että akku kunnossa-lataa akku.
      Latauksesta taas testeri ilmoitti, että liikaa vaihtelua 14.77v.

      Ostin 1.5 vuotta sitten Boschin S6 95Ah:n ja nyt ei tarvitse kuin 2min pitää virtoja päällä parkissa, niin jo helähtää "lataa akku" näyttöön.
      Olen pitänyt yön yli Defan 4A ylläpitolaturia kiinni, mutta eipä siitäkään ole juuri apuja ollut.

      Mittarilla konehuoneesta seuraamalla, jännite seilaa 14.5-15v välissä! Miten voi olla mahdollista, että akku on siitä huolimatta kokoajan tyhjä?!

      Edit: Ja on kerrottu autolle, moneen otteeseen, että akku on vaihdettu
      - E65 730d 2003

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4974
        • Paimio

        Originally posted by hetfield View Post
        Mites muilla käyttäytyy laturin jännitteet? Juuri kävin testauttamassa akun, ja lopputulema oli, että akku kunnossa-lataa akku.
        Latauksesta taas testeri ilmoitti, että liikaa vaihtelua 14.77v.

        Ostin 1.5 vuotta sitten Boschin S6 95Ah:n ja nyt ei tarvitse kuin 2min pitää virtoja päällä parkissa, niin jo helähtää "lataa akku" näyttöön.
        Olen pitänyt yön yli Defan 4A ylläpitolaturia kiinni, mutta eipä siitäkään ole juuri apuja ollut.

        Mittarilla konehuoneesta seuraamalla, jännite seilaa 14.5-15v välissä! Miten voi olla mahdollista, että akku on siitä huolimatta kokoajan tyhjä?!

        Edit: Ja on kerrottu autolle, moneen otteeseen, että akku on vaihdettu
        Kyllä tuo akku entinen on. Ei ota vastaan virtaa yhtään. Tuo ihan tyypillistä Boschille...myös aika sopii kuvaan...harvalla nuo nykyään enään kahta vuotta on kestäneet. Ja takuuseenhan niitä on turha vaatia kun hetkellinen rasitustesti tod näk näyttää puhdasta tulosta vaikka akku olisi kuollutkin.

        Itsellä vähän samaa vaivaa taas...Itsellä tosin semmoinen snjeider vai mikä se nyt oli. Kaksi vuotta tulee ensi viikolla täyteen ja silloin tällöin jo taas pyytää akkua lataamaan. Kun heittää laturiin kiinni muutamaksi tunniksi niin viikon verran menee sitten taas pyytelee latailemaan.

        Akut on sutta ja sekundaa nykypäivänä kaikki ja takuut tosiaan suhteellisen huuhaata.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Teemu
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 829
          • Vantaa

          M67D44 konetta näyttäis olevan kahta eri tehoversiota:
          220 kW/299 hv (2005?) ja 242 kW/329 hv (2006->?)

          Täältä, netistä, realoemista ei oikein löytynyt valaistusta näiden koneiden eroista ja käyttökohteista, vain joitakin ristiriitaisia taulukoita.

          Paria 2005 E65 745d alkupään faceliftiä runkonumerolla katselleena, molemmissa on kuitenkin olleet nuo 242 kW versiot.

          Eli mihin / missä tuota matalatehoisempaa on käytetty?
          Last edited by Teemu; 14-10-2015, 20:23.
          | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

          Comment

          • SaKamu
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 30
            • Valkeakoski

            Moi,

            Tuli hommattua E66-korinen 760IL viikonloppuna ja katsastuksessa tuli muutama huomautus.

            Suurimpana ongelmana oli OBD:llä ilmennyt vikakoodit:

            P140C
            P140B

            Jotka ilmeisesti viittaavat johonkin EGR vikaan.

            Löytyykö foorumilta ohjelmoitsijoita, jotka voisivat ongelmaa tutkia/korjata? Mikäli vikamuistiin jää vikakoodeja, nollaantuvatko ne kun vika on hävinnyt vai pitääkö erikseen nollata?

            Samu

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4974
              • Paimio

              Originally posted by SaKamu View Post
              Moi,

              Tuli hommattua E66-korinen 760IL viikonloppuna ja katsastuksessa tuli muutama huomautus.

              Suurimpana ongelmana oli OBD:llä ilmennyt vikakoodit:

              P140C
              P140B

              Jotka ilmeisesti viittaavat johonkin EGR vikaan.

              Löytyykö foorumilta ohjelmoitsijoita, jotka voisivat ongelmaa tutkia/korjata? Mikäli vikamuistiin jää vikakoodeja, nollaantuvatko ne kun vika on hävinnyt vai pitääkö erikseen nollata?

              Samu
              Noista yleiskoodeista voi olla paha sanoa...kannattaa auto viedä (jos itsellä tai tutuilla ei ole) jollekin kenellä BMW-laitteet tai INPA niin saa tarkempaa tietoa. INPA:lla vikakoodit pystyy nollaamaan itsekseen ne kait ei häviä, tai kenties muutaman käynnistyksen jälkeen.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • SaKamu
                Bimmer Rookie
                • Oct 2015
                • 30
                • Valkeakoski

                Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Löytyykö pirkanmaalta kuinka harrastajia, joka voisi korvausta vastaan tarkastaa koodit?

                Millaisia ohjelmia BMW:lle löytyy, joilla voi vikakoodeja ja livedataa tarkkailla? Inpa on ilmeisesti ihan yleisesti saatavilla oleva ohjelmisto?


                Samu

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4974
                  • Paimio

                  Originally posted by SaKamu View Post
                  Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Löytyykö pirkanmaalta kuinka harrastajia, joka voisi korvausta vastaan tarkastaa koodit?

                  Millaisia ohjelmia BMW:lle löytyy, joilla voi vikakoodeja ja livedataa tarkkailla? Inpa on ilmeisesti ihan yleisesti saatavilla oleva ohjelmisto?


                  Samu
                  Käyttäjä böntti ainakin vaikuttaa Tampereella päin ja hän kyllä osaa sitten tasan tarkkaan varmasti sanoa mitä vialla on.

                  INPA on se ohjelma ja sen ja kaapelin saa vaikka ebaysta muutamalla kympillä. Melkeinpä suositan sen hommaamaan sen verran näissä voi hassuja pikkujuttuja olla.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • SaKamu
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 30
                    • Valkeakoski

                    Hieman lisääkin probleemaa ilmeni, kun katsastuksessa todettu raidetangon sisäpään väljyys osoittautui hammastangon väljyydeksi. Voiko viallinen hammastanko oireilla vain vasemmalla puolella, koska välys on vain vasemmassa renkaassa?

                    Voiko vanhaa hammastankoa korjata/kiristää? Suojakumit on ihan kuivat ja ei vuoda öljyä.

                    Samu

                    Comment

                    • hetfield
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 330
                      • pirkkala

                      Siellä kumin sisällähän on myös toinen nivel. Hammastanko on yhtä puuta, ja päihin kiinnittyy nivelet kierteellä.

                      Last edited by hetfield; 17-10-2015, 21:43.
                      - E65 730d 2003

                      Comment

                      • SaKamu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2015
                        • 30
                        • Valkeakoski

                        Originally posted by hetfield View Post
                        Siellä kumin sisällähän on myös toinen nivel. Hammastanko on yhtä puuta, ja päihin kiinnittyy nivelet kierteellä.

                        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=32_1323
                        Sisänivelessä ei ole juurikaan väljää, mutta hammastangossa tuntuu välystä. Pitäisikö hammastangon välys tuntua ajaessa?

                        Muuta epänormaalia en ole ajaessa huomannut kuin että vasenpuoli kolisee terävissä nypyissä.

                        Samu
                        Last edited by SaKamu; 17-10-2015, 22:33.

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1363
                          • Lempäälä

                          Originally posted by SaKamu View Post
                          Hieman lisääkin probleemaa ilmeni, kun katsastuksessa todettu raidetangon sisäpään väljyys osoittautui hammastangon väljyydeksi. Voiko viallinen hammastanko oireilla vain vasemmalla puolella, koska välys on vain vasemmassa renkaassa?

                          Voiko vanhaa hammastankoa korjata/kiristää? Suojakumit on ihan kuivat ja ei vuoda öljyä.

                          Samu
                          Voi olla vain vasemmassa.

                          Voi kiristää, mutta onnistumisesta ei ole tietenkään mitään takuuta.

                          Kolistaa kuopissa kun tanko pääsee lyömään päästä päähän.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • SaKamu
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2015
                            • 30
                            • Valkeakoski

                            Eli helpoimmalla pääsee kun vaihtaa uuden ohjausvaihteen. Ilmeisesti kaikissa e65 malleissa on sama ohjausvaihde? Ainakin ebay:stä löytyy paljon kunnostettua tankoja, mutta onko millaisessa maineessa?

                            Onko ohjausvaihde kuinka itse vaihdettavissa? Letkut irti ja tangot irti navoista, sekä ohjausakseli irti, mutta vaatiiko jotain erityistä tietoa/osaamista kyseisen mallin tangon vaihto?

                            Samu

                            Comment

                            • Masander
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2010
                              • 1395
                              • Dingolfing

                              Huomenta, jätti facelift 730d tien varteen, ja auto meni kokonaan mykäksi edes avainta ei saa ulos, hätävilkkuja ei saa päälle, käsijarru herjas, takakontti ei aukea jne. Aamulla siis käynnistyi normaalisti, muutaman minuutin ajon jälkeen alkoi herjata vaihteistoa, jarruja, ohjausta jne ja tehostukset tippui pois jossain vaiheessa.

                              Eilen ajoin joitain kymmeniä kilometrejä ilman ongelmia eikä viimeisen 10-15 tkm ole ollut ongelmia eli ihan puskista tuli.

                              Kenelläkään vastaavia kokemuksia tai ideoita mikä vois olla vikana?
                              sigpic

                              Comment

                              • hetfield
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 330
                                • pirkkala

                                Originally posted by SaKamu View Post
                                Eli helpoimmalla pääsee kun vaihtaa uuden ohjausvaihteen. Ilmeisesti kaikissa e65 malleissa on sama ohjausvaihde? Ainakin ebay:stä löytyy paljon kunnostettua tankoja, mutta onko millaisessa maineessa?

                                Onko ohjausvaihde kuinka itse vaihdettavissa? Letkut irti ja tangot irti navoista, sekä ohjausakseli irti, mutta vaatiiko jotain erityistä tietoa/osaamista kyseisen mallin tangon vaihto?

                                Samu


                                Tehtaan ohje kehottaa tiputtamaan koko apurungon.
                                Kovin paljoa ei tuosta tietoa löydy, mutta raportoi tännekkin jos saat vaihdettua. Taitaa itselläkin olla edessä
                                - E65 730d 2003

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎