Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/850/8943138

    Manuaali, sporttipenkit ja ei mahdoton hinta. Joku foorumilainen nyt kaupoille!
    Veikkaan että voi olla huono saada menemään tuolla hinnalla ja noilla vioilla. Minusta noilla vioilla hinta tulisi alkaa kutosella.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied


    Manuaali, sporttipenkit ja ei mahdoton hinta. Joku foorumilainen nyt kaupoille!

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Itse asiassa olin jo unohtanut että sellaisetkin on tullut hankittua.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Mites LaKu ja Mikae34 joko teillä on uudet röörit paikoillaan?
    Ensifiilikset itsellä että aika sivistyneet, mutta todella paljon vakiota rouheemmat on äänet!
    Nyt harmittaa kun ei tullut jo aiemmin hankittua..
    Eipä ole ei. Itse asiassa olin jo unohtanut että sellaisetkin on tullut hankittua. Hyvälle näyttää.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Ei ole vielä, mutta hyvältä näyttää !

    Laita ääninäytettä, kun sellaista saat ulos.

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Mites LaKu ja Mikae34 joko teillä on uudet röörit paikoillaan?
    Ensifiilikset itsellä että aika sivistyneet, mutta todella paljon vakiota rouheemmat on äänet!
    Nyt harmittaa kun ei tullut jo aiemmin hankittua..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Voisit tännekin laittaa:

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Vanteista tulee siis 9,5"x18" et2 sekä 11"x18" et15. Näillä spekseillä vanteet tulevat sekä edessä että takana täsmälleen kaaren ulkoreunan tasalle vanteen keskikohdalta pystysuoraan katsottuna. Kasin kaarethan ikäänkuin auraavat vanteisiin nähden ja esimerkiksi takakaari menee niin että renkaan etureuna jää kaaren sisään ja takareuna tulee yli jos katsot pystysuoraan ylhäältäpäin.
    Tähän vielä pieni lisäys. Kirjoitan näitä vain siksi jos joku haluaa tietää mitä vanteita kasiin saa mahtumaan. Eli alunperin oli ajatus tehdä tuo 11"x18" et15. Kuitenkin koska tiedätään että 11"x18" sopii pyörimään isommallakin et:llä (et21) ja Clausin mukaan tuosta mito1:stä pystyy tekemään myös et21 niin päädyttiinkin tekemään se 11"x18" et21 mutta laittamaan siihen 0,25" leveämpi ulkokehä niin saadaan kaikki tila käyttöön. Eli vanteesta tuleekin tällöin 11,25"x18" et18. Tämä asettuu ulkoreunaltaan kutakuinkin samaan kohtaan kuin se alunperin suunniteltu et15 olisi asettunut mutta nyt saadaan myös sisäpuolelta viimeiset millit käyttöön ja lisäksi 0,25" leveämpi ulkokehä.

    Eli tuo 11,25"x18" et18 alkaa olla melko lailla maksimi sitten minkä kasiin saa mahtumaan taakse ilman suurempia muutoksia.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kumpaan kasiin laitat nuo? Mitoissahan on vähän se juttu, että jarrut saavat olla kunnossa ja jarrusatulat nätteinä, kun se on sen verran "antava" vanne:think.
    Juu. Tuohon hyvään yksilöönhän ne menevät. Eli uudempaan. Melko lailla yhtä paljastavathan nuo mk:t ovat myös. Niissä on yksi puola enemmän mutta taas toisaalta keskusta jää suuremmaksi kuin koottavassa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kumpaan kasiin laitat nuo? Mitoissahan on vähän se juttu, että jarrut saavat olla kunnossa ja jarrusatulat nätteinä, kun se on sen verran "antava" vanne:think.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mikä oli siis valintasi?
    Mito1

    Halusin mahdollisimman tarkalla et:llä. Koska 18" koottavassa vanteessa keskiö jää vielä aika pieneksi niin en halunnut että keskiöstä tulisi liian raskas ja vanteesta kokonaisuudessaan raskaan oloinen. Lisäksi halusin että pulttikehä näkyy ja koko lippi samoin ihan juuresta asti niin valinnaksi muodostui mito1. Mito1 mahdollisti myös ihan millilleen sen et:n tekemisen johon pyrin koska halusin mahdollisimman härskin setin ilman että menee överiksi ja että voi kuitenkin käyttää vielä kunnon rengasta. Myös Claus oli sitä mieltä että e31:een tämä on näyttävin valinta.

    Vanteista tulee siis 9,5"x18" et2 sekä 11"x18" et15. Näillä spekseillä vanteet tulevat sekä edessä että takana täsmälleen kaaren ulkoreunan tasalle vanteen keskikohdalta pystysuoraan katsottuna. Kasin kaarethan ikäänkuin auraavat vanteisiin nähden ja esimerkiksi takakaari menee niin että renkaan etureuna jää kaaren sisään ja takareuna tulee yli jos katsot pystysuoraan ylhäältäpäin.

    Suunnilleen tuollaiset.
    Last edited by mikae34; 06-01-2018, 15:58.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    No sinne meni Clausille rahalähetys. Uskoisin että nyt saan viimeinkin sellaiset vanteet autoon joihin olen oikeasti tyytyväinen.
    Mikä oli siis valintasi?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    No sinne meni Clausille rahalähetys. Uskoisin että nyt saan viimeinkin sellaiset vanteet autoon joihin olen oikeasti tyytyväinen.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied


    jos ette ole nähnyt...

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jep, leveyttä taakse saa kyllä tai spacerillä tuomalla reunalle lookia. Eteen 9½" pitäisi olla ET mikä? 9" ET 6 on aikalailla optimi.

    MK Motorsport on ulkomailla varsin yleinen ja siksi yllätyksetön, mutta Suomessa ei taida olla kovin monella...
    9,5" eteen et:llä 5-0 niin istuu hienosti. 9" ja et6 jää vielä sisään. Taakse 11" et:llä 21-19

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎