BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JTMD
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Selvitelkääpä nyt joku innokas samalla vaivalla tuo remmiahdin juttu että miten sen laittaminen oikeesti onnistuu, niin aletaan säästämään ja laitetaan kesäksi 2018 kimppatilaus pystyyn!
    Tossa:


    4500€ ja tolla 400 kaakkia joten jää kivasti tilaa että se "mallisarjan tehokkain +20%" ehdolla viitisen kymmentä heppaa sen rajan alle.

    Sitte vaan enää Csi:n kampetta alustaan kiinni

    Eli mites tää menikään...
    500€ Wokke chippi setti
    2000€ Manuaalista manuaaliksi
    2000€ 3.91 perä jotta alkaa kulkemaan
    2500€ Automaatista manuaaliksi
    6000€ jotta saadaan vähän painetta kattilaan ja 400 hevosta (Voipi olla pikkasen optimistinen arvio) ja aski paskana heti tässäkin

    Ja sitten vielä M73/M70 konversio vaihtari jolla pitäs tän tötterön liikkua kanssa, mutta vaatinee jo pikkusen kokeneepaa kaveria että voi itse tehdä
    Last edited by JTMD; 12-12-2016, 17:12. Reason: Nyt sitte jäitä hattuun JTMD että ei mene amisteluksi

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    :think

    Ei tahtos hyväksyä tuollaista vastausta, kun on tottunut että
    yleensä jostakin tavaran saa jollakin hintaa Mutta näinpä se varmaan on.

    Sais yhteyden getragin tehtaalle niin vois v*ttuillessaan laittaa tunteisiin vetoavan viestin koko 8-harrastajien puolesta
    Mulla ja toisella foorumin Csi:n omistajlla on Getragin tuotepäällikön yhteystiedot. Toinen sai tilattua itselleen, minulle vuotta myöhemmin myytiin eioota .

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Kyllä se taitaa olla niin, että 560G synkroja ei vain saa.
    :think

    Ei tahtos hyväksyä tuollaista vastausta, kun on tottunut että
    yleensä jostakin tavaran saa jollakin hintaa Mutta näinpä se varmaan on.

    Sais yhteyden getragin tehtaalle niin vois v*ttuillessaan laittaa tunteisiin vetoavan viestin koko 8-harrastajien puolesta

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Ei tulisi mieleen että myisit rahan tarpeessa tuollaisia osia pois, taisi tulla rahat hyvällä kertoimella takaisin vai oliko joku kanssa harrastaja jota teki mieli auttaa?
    Vanhasta askista voin aikanaan myydä osia pois, jos joku haluaa/tarvitsee.

    Aiheeseen juurikin liittyen:

    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.
    Selvitelkääpä nyt joku innokas samalla vaivalla tuo remmiahdin juttu että miten sen laittaminen oikeesti onnistuu, niin aletaan säästämään ja laitetaan kesäksi 2018 kimppatilaus pystyyn!

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan .

    Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.
    Ei tulisi mieleen että myisit rahan tarpeessa tuollaisia osia pois, taisi tulla rahat hyvällä kertoimella takaisin vai oliko joku kanssa harrastaja jota teki mieli auttaa?

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
    Omaani vaihdoin öljyt ensimmäisenä kesänä kun sain sen suomeen ajettua, huomattava parannus, tai ainakin pieni mutta huomattava.

    Kylmänä (talvella juuri lähdettäessä) on tietenkin ensimmäinen 1-2 vaihto hieman erituntuinen kuin sitten 10kilometriä ajettuna, muuten ei huomauttamista.

    Tosin laatikolla (ja autolla) on ainoastaan hieman yli 100tkm mittarissa ja koska taas muutin ulkomaille niin ei ole tulossa lähitulevaisuudessakaan paljoa lisää vuosittain.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Joo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.

    Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
    Juu kierrokset nousee turhan suuriksi minunkin mielestäni. Etenkin matka ajossa voisi jopa rasittaa. Kulutuksesta on turha puhua mitään. Kompromissina moni on päätynyt myös 3,64 perään.

    Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.

    Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
    Joo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.

    Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
    Attached Files
    Last edited by JTMD; 11-12-2016, 17:12.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.

    Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan .

    Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
    Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
    Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.

    Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile

    :think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think

    Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
    Kyllä se taitaa olla niin, että 560G synkroja ei vain saa. Netissa on vain kasa arvauksia aina lähtien supran askista muihinkin malleihin. Itseasiassa 420G synkrojakaan ei saa mistään uutena, mutta itse vaihteistoja on saatavilla hyvin. 420G:tä vaivaa myös sama homma noiden synkrojen osalta, että ovat herkkiä hajoamaan 1-2 vaihteilta samalla tapaa kuin isoveljessä.

    Mitään vaihteistoja ei voi tietenkään korjata öljyllä ja olen itse iki-öljyjen kannattaja, mutta omalla kohdalla ajattelin että kun vika on jo olemassa niin fu*c it...
    Tuloksena toisen öljyn valinta vaikutti itsellä positiivisesti synkrojen toimivuuteen, mutta vasta lämmetessään. Litku mitä laitoin oli Redlinen MTL 75W80 ja myöhemmin sekaan lähti RVS käsittely. Tämä vaihteistoöljy homma on kyllä niin pyhä ja kiistelty aihe täällä niin tuskimpa kommentoin tätä asiaa enempää.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
    Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
    Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.

    Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile

    :think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think

    Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Älä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...
    Kävi sama mielessä CSi ei ole tällä haavaa vaihtoehto ja automaatti kasia en ole koskaan ajanut.

    Toinen edit:
    En tiedä kiinnostaako ketää, itseä vähän... Kaikki kasista jotakin tietänevät, että kasin manuaali aski 560G on kullan arvoinen ja niitä ei saa mistään eikä hajonneita synkroja voi korjata, koska niitäkään osia ei saa mistään. Tämä vaihteisto hajoaa väärinkäytön seurauksena tiettävästi vähän turhankin herkästi.

    Resepti, millä jokainen voi asentaa kasiinsa manuaaliaskin automaatin tai hajonneen manuskan tilalle...

    Automaatista manuaaliksi näin karkeasti:
    Getrag 420G M60 koneesta - Välitykset on lähes tarkalleen samat kuin 560G:ssä ja tämäkin aski kestää 499Nm.
    Adapteri kytkinkoteloon
    840 vaihteensiirtäjän osat
    840 automaatin kardaani
    840 automaatin perä, jossa on sama 2.93 välitys kuin 850 manuaalissa
    540i E34:sta polkimet ja kytkimen hydrauliikkaan liittyvät vermeet
    Kytkimen osat saa olla V12 mallia, ne kun ovat käypäset 420G askin kanssa

    Manuaalista manuaaliksi:
    Jopa manuaali 850:ssä askin vaihtoon siis tarvitaan askin lisäksi ainakin adapteri, kardaani, siirtäjät ja perä.

    Ja paljonkohan se maksaa? Noh, Aski 600-800€, Adapteri 300€, Kardaani vaikkapa 700€ ja siihen päälle vielä perä + polkimet + siirtäjän osat... :think Selviäisikö kahdella tonnilla. Voipi olla

    Ja mitä tulee uuteen askiin, niin ilmeisesti tärkeä homma on että uusi 420G on juurikin vanhan mallin aski, missä ei ole kampuran anturia kuten M62:ssa on. Joistakin M60 loppupään e39:stä tämä anturi löytyy.

    Jos katsois tänään jonkin leffan tai jotakin muuta... Taitaa minun auton etsintä kestää vielä pitkään kun mikään ei kelpaa.
    Last edited by JTMD; 11-12-2016, 00:49.

    Leave a comment:

Working...
X