Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan .

    Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.
    Ei tulisi mieleen että myisit rahan tarpeessa tuollaisia osia pois, taisi tulla rahat hyvällä kertoimella takaisin vai oliko joku kanssa harrastaja jota teki mieli auttaa?

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
    Omaani vaihdoin öljyt ensimmäisenä kesänä kun sain sen suomeen ajettua, huomattava parannus, tai ainakin pieni mutta huomattava.

    Kylmänä (talvella juuri lähdettäessä) on tietenkin ensimmäinen 1-2 vaihto hieman erituntuinen kuin sitten 10kilometriä ajettuna, muuten ei huomauttamista.

    Tosin laatikolla (ja autolla) on ainoastaan hieman yli 100tkm mittarissa ja koska taas muutin ulkomaille niin ei ole tulossa lähitulevaisuudessakaan paljoa lisää vuosittain.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Joo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.

    Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
    Juu kierrokset nousee turhan suuriksi minunkin mielestäni. Etenkin matka ajossa voisi jopa rasittaa. Kulutuksesta on turha puhua mitään. Kompromissina moni on päätynyt myös 3,64 perään.

    Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.

    Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
    Joo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.

    Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
    Attached Files
    Last edited by JTMD; 11-12-2016, 16:12.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.

    Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan .

    Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
    Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
    Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.

    Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile

    :think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think

    Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
    Kyllä se taitaa olla niin, että 560G synkroja ei vain saa. Netissa on vain kasa arvauksia aina lähtien supran askista muihinkin malleihin. Itseasiassa 420G synkrojakaan ei saa mistään uutena, mutta itse vaihteistoja on saatavilla hyvin. 420G:tä vaivaa myös sama homma noiden synkrojen osalta, että ovat herkkiä hajoamaan 1-2 vaihteilta samalla tapaa kuin isoveljessä.

    Mitään vaihteistoja ei voi tietenkään korjata öljyllä ja olen itse iki-öljyjen kannattaja, mutta omalla kohdalla ajattelin että kun vika on jo olemassa niin fu*c it...
    Tuloksena toisen öljyn valinta vaikutti itsellä positiivisesti synkrojen toimivuuteen, mutta vasta lämmetessään. Litku mitä laitoin oli Redlinen MTL 75W80 ja myöhemmin sekaan lähti RVS käsittely. Tämä vaihteistoöljy homma on kyllä niin pyhä ja kiistelty aihe täällä niin tuskimpa kommentoin tätä asiaa enempää.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
    Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
    Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.

    Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile

    :think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think

    Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Älä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...
    Kävi sama mielessä CSi ei ole tällä haavaa vaihtoehto ja automaatti kasia en ole koskaan ajanut.

    Toinen edit:
    En tiedä kiinnostaako ketää, itseä vähän... Kaikki kasista jotakin tietänevät, että kasin manuaali aski 560G on kullan arvoinen ja niitä ei saa mistään eikä hajonneita synkroja voi korjata, koska niitäkään osia ei saa mistään. Tämä vaihteisto hajoaa väärinkäytön seurauksena tiettävästi vähän turhankin herkästi.

    Resepti, millä jokainen voi asentaa kasiinsa manuaaliaskin automaatin tai hajonneen manuskan tilalle...

    Automaatista manuaaliksi näin karkeasti:
    Getrag 420G M60 koneesta - Välitykset on lähes tarkalleen samat kuin 560G:ssä ja tämäkin aski kestää 499Nm.
    Adapteri kytkinkoteloon
    840 vaihteensiirtäjän osat
    840 automaatin kardaani
    840 automaatin perä, jossa on sama 2.93 välitys kuin 850 manuaalissa
    540i E34:sta polkimet ja kytkimen hydrauliikkaan liittyvät vermeet
    Kytkimen osat saa olla V12 mallia, ne kun ovat käypäset 420G askin kanssa

    Manuaalista manuaaliksi:
    Jopa manuaali 850:ssä askin vaihtoon siis tarvitaan askin lisäksi ainakin adapteri, kardaani, siirtäjät ja perä.

    Ja paljonkohan se maksaa? Noh, Aski 600-800€, Adapteri 300€, Kardaani vaikkapa 700€ ja siihen päälle vielä perä + polkimet + siirtäjän osat... :think Selviäisikö kahdella tonnilla. Voipi olla

    Ja mitä tulee uuteen askiin, niin ilmeisesti tärkeä homma on että uusi 420G on juurikin vanhan mallin aski, missä ei ole kampuran anturia kuten M62:ssa on. Joistakin M60 loppupään e39:stä tämä anturi löytyy.

    Jos katsois tänään jonkin leffan tai jotakin muuta... Taitaa minun auton etsintä kestää vielä pitkään kun mikään ei kelpaa.
    Last edited by JTMD; 10-12-2016, 23:49.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Mites tollasen 8 sarjan tuontivero lasketaan kun Tullin sivuilla Mahti järjestelmässä ei saanu haettua 8 sarjaa, saatika sitten 90 luvun autoa :think

    Jos vehje maksaa saksassa vaikkapa luokkaa 10k€ niin mitä se viimekädessä maksaa.

    Vaimo sanoi että uutta kasia ei tarvita, mutta en oikein ymmärtänyt että mitä ihmettä se puhuu...
    Älä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Vaimo sanoi että uutta kasia ei tarvita, mutta en oikein ymmärtänyt että mitä ihmettä se puhuu...

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Mites tollasen 8 sarjan tuontivero lasketaan kun Tullin sivuilla Mahti järjestelmässä ei saanu haettua 8 sarjaa, saatika sitten 90 luvun autoa :think

    Jos vehje maksaa saksassa vaikkapa luokkaa 10k€ niin mitä se viimekädessä maksaa.

    Vaimo sanoi että uutta kasia ei tarvita, mutta en oikein ymmärtänyt että mitä ihmettä se puhuu...

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Eihän toi pärjää edes nykyaikaiselle perheautolle, saati ferrarille.
    Kerran tullut otettua Hml moottoritiellä 8 kanssa mittaa ja niin se vain jäi nelioviselle perheautolle, ihmettelin kyllä mutta bemmin kuski näytti peukkua kun päästin rinnalle, hyvillä mielin oltiin molemmat kuskit.
    Kesällä oli Kuopion motarilla siltatyömaan jälkeen hauska kokeilukohta missä rajoitus nousi 30 km/h -> 100 km/h ja kaksi kaistaa rinnakkain.
    Voin kertoa että muutamat kymmenet "perheautot" lähti kesän aikana kokeilemaan miten kasi kulkee ja perävaloja saivat aina katsella!
    Dodge Caliber SRT4 oli ainut mikä otti ensin etumatkaa mutta jäi sitten isommalla vauhdilla jälkeen.
    Ihmettelen vaan miksi automaatti haluaa Sport-asennossakin pitää tuossa 30 km/h vauhdissa kick-downilla 2.vaihteen sisässä!? Mutta tuon kun tiesi niin osasi rullailla ensin Man-1 asennossa kolmeakymppiä
    ja siitä kaasupolin pohjaan ja rajoittimella sitten 2. vaihdetta sisään..
    Siitä olen samaa mieltä että paikaltaan lähtö on hidasta, isäukon Jeep Grand Cherokee maasturikin (260 hv/600nm) vie lähdössä selvästi ja rinnalle ja ohi pääsee vasta 85 km/h vauhdissa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Ei se mitään arvailua ole. Jos ferrari kiihtyy sataan sen 4,7s ja kahteensataan sen 16,4s niin silloin 100-200 kestää 11.7s

    Automaattikasilla menee sataan 7,4s ja kahteensataan kestää 27,1s niin tällöin väli 100-200 kestää 19,7s

    Kyllä siinä ferrarissa on ollut kuski aivan käsi tai autossa jotain vialla. On hölmöä edes kuvitella että näillä autoilla ferrareja ohittelee.
    Eihän toi pärjää edes nykyaikaiselle perheautolle, saati ferrarille.
    Kerran tullut otettua Hml moottoritiellä 8 kanssa mittaa ja niin se vain jäi nelioviselle perheautolle, ihmettelin kyllä mutta bemmin kuski näytti peukkua kun päästin rinnalle, hyvillä mielin oltiin molemmat kuskit.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎