Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Morkai View PostMulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
Kylmänä (talvella juuri lähdettäessä) on tietenkin ensimmäinen 1-2 vaihto hieman erituntuinen kuin sitten 10kilometriä ajettuna, muuten ei huomauttamista.
Tosin laatikolla (ja autolla) on ainoastaan hieman yli 100tkm mittarissa ja koska taas muutin ulkomaille niin ei ole tulossa lähitulevaisuudessakaan paljoa lisää vuosittain.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTMD View PostJoo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.
Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostHankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.
Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1Last edited by JTMD; 11-12-2016, 16:12.
Leave a comment:
-
-
Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.
Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
Leave a comment:
-
-
Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan.
Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PappaST View PostJuu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.
Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile
:think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think
Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
Mitään vaihteistoja ei voi tietenkään korjata öljyllä ja olen itse iki-öljyjen kannattaja, mutta omalla kohdalla ajattelin että kun vika on jo olemassa niin fu*c it...
Tuloksena toisen öljyn valinta vaikutti itsellä positiivisesti synkrojen toimivuuteen, mutta vasta lämmetessään. Litku mitä laitoin oli Redlinen MTL 75W80 ja myöhemmin sekaan lähti RVS käsittely. Tämä vaihteistoöljy homma on kyllä niin pyhä ja kiistelty aihe täällä niin tuskimpa kommentoin tätä asiaa enempää.
Leave a comment:
-
-
Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.
Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile
:think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think
Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostÄlä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...CSi ei ole tällä haavaa vaihtoehto ja automaatti kasia en ole koskaan ajanut.
Toinen edit:
En tiedä kiinnostaako ketää, itseä vähän...Kaikki kasista jotakin tietänevät, että kasin manuaali aski 560G on kullan arvoinen ja niitä ei saa mistään eikä hajonneita synkroja voi korjata, koska niitäkään osia ei saa mistään. Tämä vaihteisto hajoaa väärinkäytön seurauksena tiettävästi vähän turhankin herkästi.
Resepti, millä jokainen voi asentaa kasiinsa manuaaliaskin automaatin tai hajonneen manuskan tilalle...
Automaatista manuaaliksi näin karkeasti:
Getrag 420G M60 koneesta - Välitykset on lähes tarkalleen samat kuin 560G:ssä ja tämäkin aski kestää 499Nm.
Adapteri kytkinkoteloon
840 vaihteensiirtäjän osat
840 automaatin kardaani
840 automaatin perä, jossa on sama 2.93 välitys kuin 850 manuaalissa
540i E34:sta polkimet ja kytkimen hydrauliikkaan liittyvät vermeet
Kytkimen osat saa olla V12 mallia, ne kun ovat käypäset 420G askin kanssa
Manuaalista manuaaliksi:
Jopa manuaali 850:ssä askin vaihtoon siis tarvitaan askin lisäksi ainakin adapteri, kardaani, siirtäjät ja perä.
Ja paljonkohan se maksaa?Noh, Aski 600-800€, Adapteri 300€, Kardaani vaikkapa 700€ ja siihen päälle vielä perä + polkimet + siirtäjän osat... :think Selviäisikö kahdella tonnilla. Voipi olla
Ja mitä tulee uuteen askiin, niin ilmeisesti tärkeä homma on että uusi 420G on juurikin vanhan mallin aski, missä ei ole kampuran anturia kuten M62:ssa on. Joistakin M60 loppupään e39:stä tämä anturi löytyy.
Jos katsois tänään jonkin leffan tai jotakin muuta... Taitaa minun auton etsintä kestää vielä pitkään kun mikään ei kelpaa.Last edited by JTMD; 10-12-2016, 23:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTMD View PostMites tollasen 8 sarjan tuontivero lasketaan kun Tullin sivuilla Mahti järjestelmässä ei saanu haettua 8 sarjaa, saatika sitten 90 luvun autoa :think
Jos vehje maksaa saksassa vaikkapa luokkaa 10k€ niin mitä se viimekädessä maksaa.
Vaimo sanoi että uutta kasia ei tarvita, mutta en oikein ymmärtänyt että mitä ihmettä se puhuu...
Leave a comment:
-
-
Mites tollasen 8 sarjan tuontivero lasketaan kun Tullin sivuilla Mahti järjestelmässä ei saanu haettua 8 sarjaa, saatika sitten 90 luvun autoa :think
Jos vehje maksaa saksassa vaikkapa luokkaa 10k€ niin mitä se viimekädessä maksaa.
Vaimo sanoi että uutta kasia ei tarvita, mutta en oikein ymmärtänyt että mitä ihmettä se puhuu...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEihän toi pärjää edes nykyaikaiselle perheautolle, saati ferrarille.
Kerran tullut otettua Hml moottoritiellä 8 kanssa mittaa ja niin se vain jäi nelioviselle perheautolle, ihmettelin kyllä mutta bemmin kuski näytti peukkua kun päästin rinnalle, hyvillä mielin oltiin molemmat kuskit.
Voin kertoa että muutamat kymmenet "perheautot" lähti kesän aikana kokeilemaan miten kasi kulkee ja perävaloja saivat aina katsella!
Dodge Caliber SRT4 oli ainut mikä otti ensin etumatkaa mutta jäi sitten isommalla vauhdilla jälkeen.
Ihmettelen vaan miksi automaatti haluaa Sport-asennossakin pitää tuossa 30 km/h vauhdissa kick-downilla 2.vaihteen sisässä!? Mutta tuon kun tiesi niin osasi rullailla ensin Man-1 asennossa kolmeakymppiä
ja siitä kaasupolin pohjaan ja rajoittimella sitten 2. vaihdetta sisään..
Siitä olen samaa mieltä että paikaltaan lähtö on hidasta, isäukon Jeep Grand Cherokee maasturikin (260 hv/600nm) vie lähdössä selvästi ja rinnalle ja ohi pääsee vasta 85 km/h vauhdissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEi se mitään arvailua ole. Jos ferrari kiihtyy sataan sen 4,7s ja kahteensataan sen 16,4s niin silloin 100-200 kestää 11.7s
Automaattikasilla menee sataan 7,4s ja kahteensataan kestää 27,1s niin tällöin väli 100-200 kestää 19,7s
Kyllä siinä ferrarissa on ollut kuski aivan käsi tai autossa jotain vialla. On hölmöä edes kuvitella että näillä autoilla ferrareja ohittelee.
Kerran tullut otettua Hml moottoritiellä 8 kanssa mittaa ja niin se vain jäi nelioviselle perheautolle, ihmettelin kyllä mutta bemmin kuski näytti peukkua kun päästin rinnalle, hyvillä mielin oltiin molemmat kuskit.
Leave a comment:
-
Leave a comment: