Originally posted by PappaST
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Tuli muuten mieleen tuosta pyhäjärven kasista, että jos kauppa menee oikein totiseksi, niin minä voisin joskus sopivalla aikataululla käydä sitä vaikka katsomassa, jos oikiasti tulee tarvetta.
Kuljen toisinaan vajaan sadan kilsan päässä k.o paikasta, ja jos ei asiantuntevampia tyyppejä asu lähempänä, niin miksen minäki vois sitä käydä kattoon, jos on oikiasti tarvesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PappaST View Post:think Mikä järki tuota V8 laatikkoa on uutena ostaa, totta sväppiin osat
saa käytettynä kunhan malttaa kalastella.
Minä en jaksa kyllä stressata nuilla laatikon kestoilla, kyllä ne näiden koneiden voimat kestää aivan pois tiekseen. Ottaahan turpoukot autoistaan aivan erilaisia lukemia. Synkrot näistä saa seleviksi, jos käyttää väärin.Laskelmissani kuluvat osat ovat uusia, kuten tiivisteet, puslat, kytkinsatsi, työ ja pääsylinterit, letkut... sitten ei enää paljoa jää tavaraa säästölistalle mistä pihistää.
Last edited by JTMD; 02-01-2017, 18:18.
Leave a comment:
-
-
:think Mikä järki tuota V8 laatikkoa on uutena ostaa, totta sväppiin osat
saa käytettynä kunhan malttaa kalastella.
Minä en jaksa kyllä stressata nuilla laatikon kestoilla, kyllä ne näiden koneiden voimat kestää aivan pois tiekseen. Ottaahan turpoukot autoistaan aivan erilaisia lukemia. Synkrot näistä saa seleviksi, jos käyttää väärin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTMD View PostKävi mielessä kun hinta tipahti melkoisen rajusti. Sais ukko vaan laittaa kunnon kuvia autosta jos aikoo myydä. Saa pitkän matkaa porata nelostietä että pääsee katsomaan jotakin pulkkaa vain tullakseen takaisin ilman sitä.
Ajatuksena olisi käyttää S6S 420G askia alkuperäisen sijaan käyttäen adapteria. Näitä asekeja löytyy e36 ja e46 M3:sta, e39 M5 ja 540 malleista ja taisipa olla jossakin muissa myös. Jokatapauksessa tässä 420G:ssä on lähes tarkalleen samat välitykset kuin orkkis 560G:ssä. Pitäisi myös kestää M70:n väännöt kevyesti.
Näitä 420G askeja on kohtuullisesti saatavilla ja uusiakin (hinta on kyllä hurja, 5200€ ja risat) on saatavilla. Käytetty siis olisi hakusessa.
Mutta ennen kun mitään tapahtuu niin hankitaan se auto
Varmasti kannattaa tuo konversio tehdä jollain muulla kuin alkuperäisellä laatikolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostSiinä sopiva aihio:
http://www.nettiauto.com/bmw/850/8270114. Sais ukko vaan laittaa kunnon kuvia autosta jos aikoo myydä. Saa pitkän matkaa porata nelostietä että pääsee katsomaan jotakin pulkkaa vain tullakseen takaisin ilman sitä.
Originally posted by mikae34 View PostEn itse ainakaan lähde toteuttamaan tuollaista muutosta sillä ajatuksella että muutettaisiin takaisin jos laatikko hajoaa. Kyllä siinä pitäisi olla "tulevaisuus turvattu" ainakin minun mielestäni paremmin. Ihannetilanne minulle olisi säilyttää tuo automaatti mutta saada koneeseen kunnolla tehoa. Joku 500hv.
Sen verran vielä JTMD:lle että oliko sinulla ajatuksena toteuttaa mahdollinen swappi alkuperäisellä 850 manuaalilaatikolla vai jollakin muulla laatikolla ja adapterilla? Ajattelin kun mainitsit että käytettyjä laatikoita on saatavilla yleisesti ja ainakin käsittääkseni noita alkuperäisiä 850 manuaalilaatikkoja ei juuri ole tarjolla.
Näitä 420G askeja on kohtuullisesti saatavilla ja uusiakin (hinta on kyllä hurja, 5200€ ja risat) on saatavilla. Käytetty siis olisi hakusessa.
Mutta ennen kun mitään tapahtuu niin hankitaan se autoLast edited by JTMD; 01-01-2017, 22:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostSwäppää takaisin?
Sen verran vielä JTMD:lle että oliko sinulla ajatuksena toteuttaa mahdollinen swappi alkuperäisellä 850 manuaalilaatikolla vai jollakin muulla laatikolla ja adapterilla? Ajattelin kun mainitsit että käytettyjä laatikoita on saatavilla yleisesti ja ainakin käsittääkseni noita alkuperäisiä 850 manuaalilaatikkoja ei juuri ole tarjolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostYmmärrän kyllä mietteesi. Minusta taas tällaiseen kruiseriin sopii myös automaatti vaikka se kovin hidas onkin. Manuaalia en ole päässyt itse ajamaan ja toiset sanoo siitä toista ja toiset toista. Tavallaan itseänikin kiinnostaisi tuo manuaaliswappi mutta pelottaa jos laatikko hajoaa ja osia ei saa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTMD View PostEn pidä lainkaan automaateista. Nykyinen autonikin on automaatti ja uskottelin itselleni että siihen tottuu. Ei ainakaan vielä näin puolen vuoden jälkeen. Remmiahtaminen on minulle turhan HC kamaa.
Jos osuu kohdalle sellainen hyvä valmis manuaali kasi, voisi sen ostaa. Mikäli osuu kohdalle sopiva automaatti kasi, aion vakavasti harkita sen manualisoimista.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by mikae34 View PostSulla oli jo manuaali. Miksi haluat uuden samanlaisen vaikeimman kautta? Ota ennemmin vaikka se automaatti ja remmiahda se.
Jos osuu kohdalle sellainen hyvä valmis manuaali kasi, voisi sen ostaa. Mikäli osuu kohdalle sopiva automaatti kasi, aion vakavasti harkita sen manualisoimista.
Leave a comment:
-
-
Sulla oli jo manuaali. Miksi haluat uuden samanlaisen vaikeimman kautta? Ota ennemmin vaikka se automaatti ja remmiahda se.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View PostEi Kai perän kiinnitys näissäkään eroa. Laatikko on kaikissa eri siksi eri mitta. Perään välityksen vaihtaminen ei parhaimmillaan maksa mitään ja teetettynäkin pari satkua.
Täydellisen remonttin osineenkin taitaa saada tonnilla teetettyäOriginally posted by mikae34 View PostKäsittääkseni kun ovat noita manuaaliswappeja tehneet ulkomailla niin perä on jäänyt alkuperäiseksi. Ymmärtääkseni pitäisi olla ihan bolt on manuaaliin kuuluvan kardaanin kanssa kyllä.
No sitten tarkasteellaan vähän eri kantilta tätä hintapolitiikkaa.
Lisäksi olisihan tuo vähän ripeämpi 3.15 välityksellä.
Olen nyt päässyt sellaiseen summaan kuin 2200€ johon päälle lasketaan vaihteisto ja kardaani. Uusi kardaani on tosiaan ~740€ mutta vaihtoehtoina on ostaa toinen käytetty 850 kardaani ja jatkaa sillä alkuperäistä keppiä sen tarvittavat 128mm. Mitään hajua mulla ei ole mitä pajat tästä työstä laskuttavat. Siihen päälle enää uusi kuminivel 90€.
Mielestäni on siis realistista että laatikko poislukien kulunee hommaan rahaa reilusti alle kolme tonnia, pikemminkin 2600€ hujakoilla. Käytettyä laatikkoa on netissä saatavilla 1000€-1500€ hintaan.
6vaihteinen 420G vaihteisto saa olla S50, S52, S54 , M60 ja M62 moottoreista koska adaptereita löytyy kahta mallia kahdelle kytkinkotelolle.
Eli mitä... 3600 - 4100€ :think Kukas ryhtyy hommaan vai teenkö ite?
Leave a comment:
-
-
Käsittääkseni kun ovat noita manuaaliswappeja tehneet ulkomailla niin perä on jäänyt alkuperäiseksi. Ymmärtääkseni pitäisi olla ihan bolt on manuaaliin kuuluvan kardaanin kanssa kyllä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTMD View PostSepä olisi yksi tapa madaltaa kustannuksia mutta tähän minulla olisikin muutama kysymys.
Miten eroaa kardaanin kiinnitys 850 vs 840 perässä?
Ja sitten on vielä eri mittaisia kardaaneja:
840 Manuaali = 1418mm
840 Automaatti = 1266mm
850 Manuaali = 1322mm
850 Automaatti = 1290mm
Että sopiiko paikalleen mikään keppi jos sen 850 perän sinne jättää? Kaikkia paitsi 840 manuaalin kardaania joutuu jatkamaan tai kehittämään jonkinlaisen hybridin noista.
Täydellisen remonttin osineenkin taitaa saada tonnilla teetettyäLast edited by Tonton; 29-12-2016, 05:05.
Leave a comment:
-
Leave a comment: