Originally posted by haneski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Originally posted by haneski View Postlaitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja).
Onko ideoita kesän 2017 E31-/Kasimiittiin?
(Itse en pääse viikonloppuina viikoilla 26 - 30, kun on retket (Kumipallo4000 ja USA camping, chilling, grilling & drinking) jo buukattuina ja maksettuina).
Pienimuotoisena tapaamisena voi aina ajatella SBC:tä (Sportscar Breakfast Club) Tuusulan Gustavelundissa lauantaiaamuisin. Lisää mainosta SBC:stä, kunhan päivämäärät varmistuvat.
Järkätään (mulla on sanavaltaa) Kaseille oma nurkkaus paraatipaikalle ja tullaan isolla, toivottavasti edes osin ennakkoon sovitulla porukalla paikalle omaan "looshiin" muiden urheilu- ja GT-autojen sekaan nauttimaan tapahtumasta.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by mikae34 View PostIhailtavan paljon olet kyllä autollasi ajellut. Mielestäni olet päässyt melko kohtuullisilla korjauksilla. Nää on niin yksilöitä että ei kyllä ostaessa voi täysin varmistua mitä tuleman pitää. Mutta kuten sanoitkin niin harrasteautoiksihan nämä nykyään päätyvät ja niin pitääkin. Silloin toki pitää olla asennekin jo aivan toisenlainen kuin käyttöautoa hankittaessa. Nimenomaan siksihän näistä moni onkin päässyt "rapistumaan" kun edellisillä omistajilla ei ole ollut varaa tehdä kunnolla asioita vaan on tehty ns pikafiksejä (esimerkiksi vaikka tuo ferrex ja paukkupullo). Sitten ne löytyvät edestä tätä nykyä monen yksilön kohdalla. Hyvästä kyllä kannattaisi maksaa.
Minun ensimmäinen kasi oli halpis ja sellaiseksi se sitten osoittautuikin. Vähän ajettu auto oli mutta joka puolella asiat repsotti ja niitä oli paikkailtu kaikkialta sikakitillä ym. Vuotava vaihdelaatikko oli paikattu "muuraamalla" se silikonilla umpeen. Madallus oli toteutettu rälläkällä ja reilusti lyhennetty jousi oli "lukittu paikalleen nippusiteillä. Auton maalaus oli kaksivärinen. Auto ei jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä kone kylmänä ym...
Seuraavaa katselin useamman vuoden sillä ajatuksella että hyvä pitää olla ja hyvästä voidaan maksaa. Lopulta löytyi japanista tuotu 85 tkm ajettu joka on miltei kuin tehtaalta tullessaan. Kaikki asiat toimii kuten pitääkin. Käy uskomattoman nätisti. Ei vuoda mitään alleen. Ei kuluta akkua (yleinen ongelma näissä vanhemmiten ja hankala selvittää). Jopa virta avaimen valo palaa. Kuinkahan monessa toimii esimerkiksi kaikkien sisäilmasuuttimien valaistukset pimeällä? Tässä toimii kaikki. Hyvästä mielellään hieman maksaa enemmän.
Nuo ovat minun kokemuksiini perustuvat tiedot ja sen tiedon pohjalta voin todeta että halvasta kyllä tulee melko suurella todennäköisyydellä kallis.
Omallani oli ajettu muistaakseni 94tkm kun ostin sen. Nyt kolmessa vuodessa ajettu 11tkm lisää. "Hajoamisen" takia on korjattu vasen takaiskari, etupenkin sähköt, ikkunan tiivisteet ja termostaatti, joka oli ainoa melko kriittinen. Paranneltu/korjattu ennakoivasti; kaikki alustan puslat ja varret, kaikki iskarit, MID, takalasin verho, vesipumppu ja asennettu uusi soitin.
Ehkä näitä osakuluja miettiessä kannattaa muistaa, että on mummomillin auto alla, joita tehtiin vähän. Annetaan Baijerille anteeksi. Ja siitä erikoisuudesta ne fiiliksetkin ja peukut liikenteessä tulee!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostItse olen ei-rikkaana ollut tyytyväinen kasiini. 20 kuukauden aikana mittariin on kertynyt yli 35 tkm ja pakollisia korjauksia on tietenkin ollut:
-haperot bensaletkut
-bensapumppu
-jarrupalat ja etujarrulevyt
-reaktiotangot
-MID:n näyttö
-tuuli-(naarmuinen) ja takalasi (vastukset rikki,snobbailua?)
-konepellin ja katon maalaus lasirempan yhteydessä
-katon sisäverhoilu
-kesä-, talvi- ja ratarenkaat
-jotain muuta pientä, jota en nyt muista
Toki osan olisi voinut jättää tekemättä tai tehdä halvalla (ferrexiä ja spraymaalia ruosteruusuille takapihalla), mutta kun tuli tarvetta uusia jotain, niin mun luonteella asioita ei harrasteautossa voi tehdä huonosti. Ne joko tehdään hyvin tai jätetään odottamaan sitä hetkeä, että on varaa tehdä.
Yllä oleva lista on varmaankin melko tavanomainen mille tahansa yli 20-vuotiaalle autolle? Toiset päästävät autot rapistumaan tekemättä pikkuvaivoille mitään ja toiset yrittävät säilyttää mahdollisimman hyvän kunnon sijoittamalla rahaa harrastukseensa.
Ja jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on valittu väärä harrastus.
Kasihan ei minkään järjen mukaan ole tavallinen arkiauto, vaan harrasteauto, jonka arvo saattaa joskus vielä nousta (hyväkuntoisilla yksilöillä) jopa ylöspäin, kuten CSi:llä on jo käynyt.
Tätä ja muita foorumeita seuranneena jostain syystä minulle on muodostunut käsitys, että ne vähiten ajetut yksilöt ovat niitä, joissa kytee suurimmat yllätykset. Ajamattomuuden ja huonon säilytyksen takia?
Minun ensimmäinen kasi oli halpis ja sellaiseksi se sitten osoittautuikin. Vähän ajettu auto oli mutta joka puolella asiat repsotti ja niitä oli paikkailtu kaikkialta sikakitillä ym. Vuotava vaihdelaatikko oli paikattu "muuraamalla" se silikonilla umpeen. Madallus oli toteutettu rälläkällä ja reilusti lyhennetty jousi oli "lukittu paikalleen nippusiteillä. Auton maalaus oli kaksivärinen. Auto ei jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä kone kylmänä ym...
Seuraavaa katselin useamman vuoden sillä ajatuksella että hyvä pitää olla ja hyvästä voidaan maksaa. Lopulta löytyi japanista tuotu 85 tkm ajettu joka on miltei kuin tehtaalta tullessaan. Kaikki asiat toimii kuten pitääkin. Käy uskomattoman nätisti. Ei vuoda mitään alleen. Ei kuluta akkua (yleinen ongelma näissä vanhemmiten ja hankala selvittää). Jopa virta avaimen valo palaa. Kuinkahan monessa toimii esimerkiksi kaikkien sisäilmasuuttimien valaistukset pimeällä? Tässä toimii kaikki. Hyvästä mielellään hieman maksaa enemmän.
Nuo ovat minun kokemuksiini perustuvat tiedot ja sen tiedon pohjalta voin todeta että halvasta kyllä tulee melko suurella todennäköisyydellä kallis.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEi kasit taida olla kovin haluttuja ihmisten mielissä Suomessa. Moni varmaan pelkää auton koituvan taloudelliseksi katastrofiksi. Fakta on myös se että moni yksilö ihan oikeasti tuleekin ostajalleen kalliiksi. Kallis auto, kalliit viat/osat -> ei uskalleta ostaa jos ei halvalla saada. Lisäksi aika harvalla on tänä päivänä löysää rahaa niin paljon että ylipäätään voi ostaa kasin kaltaisen "täysin turhan" auton. Pitää muistaa että Suomi on kuitenkin ollut taantumassa jo liki kymmenen vuotta ja uskoisin että nimenomaan se osa ihmisistä jotka voisivat tällaisen ostaa on ajautunut tiukalle. Rikkailla on aina rahaa mutta hepä ostavatkin jotain ihan muuta kuin kaksikymmentä vuotta vanhan kasin, niin varmasti itsekin tekisin.
-haperot bensaletkut
-bensapumppu
-jarrupalat ja etujarrulevyt
-reaktiotangot
-MID:n näyttö
-tuuli-(naarmuinen) ja takalasi (vastukset rikki,snobbailua?)
-konepellin ja katon maalaus lasirempan yhteydessä
-katon sisäverhoilu
-kesä-, talvi- ja ratarenkaat
-jotain muuta pientä, jota en nyt muista
Toki osan olisi voinut jättää tekemättä tai tehdä halvalla (ferrexiä ja spraymaalia ruosteruusuille takapihalla), mutta kun tuli tarvetta uusia jotain, niin mun luonteella asioita ei harrasteautossa voi tehdä huonosti. Ne joko tehdään hyvin tai jätetään odottamaan sitä hetkeä, että on varaa tehdä.
Yllä oleva lista on varmaankin melko tavanomainen mille tahansa yli 20-vuotiaalle autolle? Toiset päästävät autot rapistumaan tekemättä pikkuvaivoille mitään ja toiset yrittävät säilyttää mahdollisimman hyvän kunnon sijoittamalla rahaa harrastukseensa.
Ja jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on valittu väärä harrastus.
Kasihan ei minkään järjen mukaan ole tavallinen arkiauto, vaan harrasteauto, jonka arvo saattaa joskus vielä nousta (hyväkuntoisilla yksilöillä) jopa ylöspäin, kuten CSi:llä on jo käynyt.
Tätä ja muita foorumeita seuranneena jostain syystä minulle on muodostunut käsitys, että ne vähiten ajetut yksilöt ovat niitä, joissa kytee suurimmat yllätykset. Ajamattomuuden ja huonon säilytyksen takia?
Leave a comment:
-
-
Ei kasit taida olla kovin haluttuja ihmisten mielissä Suomessa. Moni varmaan pelkää auton koituvan taloudelliseksi katastrofiksi. Fakta on myös se että moni yksilö ihan oikeasti tuleekin ostajalleen kalliiksi. Kallis auto, kalliit viat/osat -> ei uskalleta ostaa jos ei halvalla saada. Lisäksi aika harvalla on tänä päivänä löysää rahaa niin paljon että ylipäätään voi ostaa kasin kaltaisen "täysin turhan" auton. Pitää muistaa että Suomi on kuitenkin ollut taantumassa jo liki kymmenen vuotta ja uskoisin että nimenomaan se osa ihmisistä jotka voisivat tällaisen ostaa on ajautunut tiukalle. Rikkailla on aina rahaa mutta hepä ostavatkin jotain ihan muuta kuin kaksikymmentä vuotta vanhan kasin, niin varmasti itsekin tekisin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BeiSSi View PostJa lopputuloksena alkaa olla Suomessa euroopan halvimmat kasit myyntihintojen perusteella...
Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
Leave a comment:
-
-
Tuolla on kaksi foorumilaisen kasia, joista on showroomitkin. Moodyn ja Ballen sininen halpis.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTMD View PostNooh, kaverilla oli todella surkeat kuvat autosta ja kuvaus myyntipuheineen huono. Vähän tuntuu siltä että nämä kaksi edellä mainittua kohtaa maksoivat myyjälle sen pari tonnia miinusta.
Olisi hyvä jos joku foorumilainen tunnustautuisi uudeksi omistajaksi showroomissa tai projekteissa niin näkisi millainen kippo se oikeasti on
Nettiauton listan kaksi viimeisintä kasia ovat kyllä mielenkiintoisia. Tää 140k ajettu http://www.nettiauto.com/bmw/850/7862373 näyttää etulokarin lommoa lukuunottamatta siistiltä peliltä ja listan ensimmäinen, foorumilaisen vanha kasi on taas tiettävästi saanut huolenpitoa omistajaltaan suomessa. hmm...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostLaku on täysin oikeassa. Onhan tuo jo nähty. Ei ne mene. Esimerkkejä on vaikka kuinka monia vuosien varrelta.
Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
Leave a comment:
-
-
Laku on täysin oikeassa. Onhan tuo jo nähty. Ei ne mene. Esimerkkejä on vaikka kuinka monia vuosien varrelta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostEi nämä kasit Suomessa liiku kuin hinalla :think.
Olisi hyvä jos joku foorumilainen tunnustautuisi uudeksi omistajaksi showroomissa tai projekteissa niin näkisi millainen kippo se oikeasti on
Nettiauton listan kaksi viimeisintä kasia ovat kyllä mielenkiintoisia. Tää 140k ajettu http://www.nettiauto.com/bmw/850/7862373 näyttää etulokarin lommoa lukuunottamatta siistiltä peliltä ja listan ensimmäinen, foorumilaisen vanha kasi on taas tiettävästi saanut huolenpitoa omistajaltaan suomessa. hmm...Last edited by JTMD; 04-01-2017, 00:47.
Leave a comment:
-
Leave a comment: