BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zoui
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Suomessa taitaa olla maailman suurin kasitiheys per capita. Tänne on tuotu forumin tietojen mukaan yli 150 kpl Trafin tilastoista laskettuna, plus ne 8 originaalia (yksi Venäjälle) ja kaikki muut muuttoautot vuodesta 1992 vuoteen 2002 (jonka jälkeen Trafin tilastot on saatavilla). Osa on jo tuhoutunut, lahonnut, hajonnut tai muuten vaan hävinnyt käytöstä.
    Mahtaa näitä kaseja silti löytyä aika paljon harrastajien talleista vielä ilman kilpiäkin, laitan muutaman japanintuonnin kuvan liitteeksi ja epäilen että nämäkään eivät kaikki ole kilpien ja tilastojen väliin päätyneet. Noita lasketaan kuitenkin useammassa kymmenessä mitä japseista on tänne rantautunut.





    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Oletko varma, ettet yliarvioi autosi hintaa ja kuntoa? Viimeksi kun näin se oli toki vielä alkuperäiskuntoinen, mutta tuolla logiikalla oma Kasini olisi 3x xxx euroa ja siitä ei oikeasti kukaan maksa kuin max 12 000 euroa Suomessa.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Ja lopputuloksena alkaa olla Suomessa euroopan halvimmat kasit myyntihintojen perusteella...
    Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS ) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
    Suomessa taitaa olla maailman suurin kasitiheys per capita. Tänne on tuotu forumin tietojen mukaan yli 150 kpl Trafin tilastoista laskettuna, plus ne 8 originaalia (yksi Venäjälle) ja kaikki muut muuttoautot vuodesta 1992 vuoteen 2002 (jonka jälkeen Trafin tilastot on saatavilla). Osa on jo tuhoutunut, lahonnut, hajonnut tai muuten vaan hävinnyt käytöstä.

    Omaani vertailin mobile.de myytäviin ja päätin, että jos joku tarjoaa yli 25 000 € hyvällä vaihdokilla, niin alan harkita myyntiä. (Mulla ei ole myyntipakkoa tälle hyvin kunnostetulle yksilölle, joka ehkä saa uuden keulan (M-sport) keväällä.)

    Mutta joo, moni on ostanut innoissaan kasin ja sitten törmännyt siihen persaukisen ongelmaan: autossa on kunostettavaa muutamalla tonnilla ja autolaina ei ole vielä tapissaan. Tällöin tulee eteen pakkomyynti ja hintalappu on se, mitä käteisenä tarvitaan.

    Toki Saksastakin saa perus-Kasin alle kymppitonnin, jos on valmis ostamaan paskan yksilön kaikkine vikoineen.
    Hyvien kandidaattien (kuten minun yksilö) hinnat ovatkin sitten alkaen 2x xxx euroa.

    Leave a comment:


  • haneski
    replied
    kauimmainen on mun, morkain peli kuvassa .kolmannen herran nimimerkki ei ole tiedossa

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
    Näitä tulikin partyilla ihasteltua, vaikka en jutuille ehtinytkään. Minkä nimimerkkien autot kyseessä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
    Mikä noista on sun, vihreä?

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
    Olisiko ensi kesänä mahdollista saada useampikin E31 samalle ajoretkelle tai edes parkkipaikalle? 2015 meitä oli viisi ja 2016 ei innokkaita ollut minun lisäkseni kyselyni perusteella :think , joten miitti jäi tietääkseni tapahtumatta (tai minut bannattiin siitä ).

    Onko ideoita kesän 2017 E31-/Kasimiittiin?
    (Itse en pääse viikonloppuina viikoilla 26 - 30, kun on retket (Kumipallo4000 ja USA camping, chilling, grilling & drinking) jo buukattuina ja maksettuina).

    Pienimuotoisena tapaamisena voi aina ajatella SBC:tä (Sportscar Breakfast Club) Tuusulan Gustavelundissa lauantaiaamuisin. Lisää mainosta SBC:stä, kunhan päivämäärät varmistuvat.
    Järkätään (mulla on sanavaltaa) Kaseille oma nurkkaus paraatipaikalle ja tullaan isolla, toivottavasti edes osin ennakkoon sovitulla porukalla paikalle omaan "looshiin" muiden urheilu- ja GT-autojen sekaan nauttimaan tapahtumasta.

    Leave a comment:


  • haneski
    replied
    laitetaas synkkien talvi-iltojen ratoksi otantaa viimekesän bimmereiden e31 kannasta. kaikki vieläpä manuaaleja
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Ihailtavan paljon olet kyllä autollasi ajellut. Mielestäni olet päässyt melko kohtuullisilla korjauksilla. Nää on niin yksilöitä että ei kyllä ostaessa voi täysin varmistua mitä tuleman pitää. Mutta kuten sanoitkin niin harrasteautoiksihan nämä nykyään päätyvät ja niin pitääkin. Silloin toki pitää olla asennekin jo aivan toisenlainen kuin käyttöautoa hankittaessa. Nimenomaan siksihän näistä moni onkin päässyt "rapistumaan" kun edellisillä omistajilla ei ole ollut varaa tehdä kunnolla asioita vaan on tehty ns pikafiksejä (esimerkiksi vaikka tuo ferrex ja paukkupullo). Sitten ne löytyvät edestä tätä nykyä monen yksilön kohdalla. Hyvästä kyllä kannattaisi maksaa.

    Minun ensimmäinen kasi oli halpis ja sellaiseksi se sitten osoittautuikin. Vähän ajettu auto oli mutta joka puolella asiat repsotti ja niitä oli paikkailtu kaikkialta sikakitillä ym. Vuotava vaihdelaatikko oli paikattu "muuraamalla" se silikonilla umpeen. Madallus oli toteutettu rälläkällä ja reilusti lyhennetty jousi oli "lukittu paikalleen nippusiteillä. Auton maalaus oli kaksivärinen. Auto ei jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä kone kylmänä ym...

    Seuraavaa katselin useamman vuoden sillä ajatuksella että hyvä pitää olla ja hyvästä voidaan maksaa. Lopulta löytyi japanista tuotu 85 tkm ajettu joka on miltei kuin tehtaalta tullessaan. Kaikki asiat toimii kuten pitääkin. Käy uskomattoman nätisti. Ei vuoda mitään alleen. Ei kuluta akkua (yleinen ongelma näissä vanhemmiten ja hankala selvittää). Jopa virta avaimen valo palaa. Kuinkahan monessa toimii esimerkiksi kaikkien sisäilmasuuttimien valaistukset pimeällä? Tässä toimii kaikki. Hyvästä mielellään hieman maksaa enemmän.

    Nuo ovat minun kokemuksiini perustuvat tiedot ja sen tiedon pohjalta voin todeta että halvasta kyllä tulee melko suurella todennäköisyydellä kallis.

    Omallani oli ajettu muistaakseni 94tkm kun ostin sen. Nyt kolmessa vuodessa ajettu 11tkm lisää. "Hajoamisen" takia on korjattu vasen takaiskari, etupenkin sähköt, ikkunan tiivisteet ja termostaatti, joka oli ainoa melko kriittinen. Paranneltu/korjattu ennakoivasti; kaikki alustan puslat ja varret, kaikki iskarit, MID, takalasin verho, vesipumppu ja asennettu uusi soitin.

    Ehkä näitä osakuluja miettiessä kannattaa muistaa, että on mummomillin auto alla, joita tehtiin vähän. Annetaan Baijerille anteeksi. Ja siitä erikoisuudesta ne fiiliksetkin ja peukut liikenteessä tulee!

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Itse olen ei-rikkaana ollut tyytyväinen kasiini. 20 kuukauden aikana mittariin on kertynyt yli 35 tkm ja pakollisia korjauksia on tietenkin ollut:
    -haperot bensaletkut
    -bensapumppu
    -jarrupalat ja etujarrulevyt
    -reaktiotangot
    -MID:n näyttö
    -tuuli-(naarmuinen) ja takalasi (vastukset rikki,snobbailua?)
    -konepellin ja katon maalaus lasirempan yhteydessä
    -katon sisäverhoilu
    -kesä-, talvi- ja ratarenkaat
    -jotain muuta pientä, jota en nyt muista

    Toki osan olisi voinut jättää tekemättä tai tehdä halvalla (ferrexiä ja spraymaalia ruosteruusuille takapihalla), mutta kun tuli tarvetta uusia jotain, niin mun luonteella asioita ei harrasteautossa voi tehdä huonosti. Ne joko tehdään hyvin tai jätetään odottamaan sitä hetkeä, että on varaa tehdä.
    Yllä oleva lista on varmaankin melko tavanomainen mille tahansa yli 20-vuotiaalle autolle? Toiset päästävät autot rapistumaan tekemättä pikkuvaivoille mitään ja toiset yrittävät säilyttää mahdollisimman hyvän kunnon sijoittamalla rahaa harrastukseensa.
    Ja jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on valittu väärä harrastus.

    Kasihan ei minkään järjen mukaan ole tavallinen arkiauto, vaan harrasteauto, jonka arvo saattaa joskus vielä nousta (hyväkuntoisilla yksilöillä) jopa ylöspäin, kuten CSi:llä on jo käynyt.

    Tätä ja muita foorumeita seuranneena jostain syystä minulle on muodostunut käsitys, että ne vähiten ajetut yksilöt ovat niitä, joissa kytee suurimmat yllätykset. Ajamattomuuden ja huonon säilytyksen takia?
    Ihailtavan paljon olet kyllä autollasi ajellut. Mielestäni olet päässyt melko kohtuullisilla korjauksilla. Nää on niin yksilöitä että ei kyllä ostaessa voi täysin varmistua mitä tuleman pitää. Mutta kuten sanoitkin niin harrasteautoiksihan nämä nykyään päätyvät ja niin pitääkin. Silloin toki pitää olla asennekin jo aivan toisenlainen kuin käyttöautoa hankittaessa. Nimenomaan siksihän näistä moni onkin päässyt "rapistumaan" kun edellisillä omistajilla ei ole ollut varaa tehdä kunnolla asioita vaan on tehty ns pikafiksejä (esimerkiksi vaikka tuo ferrex ja paukkupullo). Sitten ne löytyvät edestä tätä nykyä monen yksilön kohdalla. Hyvästä kyllä kannattaisi maksaa.

    Minun ensimmäinen kasi oli halpis ja sellaiseksi se sitten osoittautuikin. Vähän ajettu auto oli mutta joka puolella asiat repsotti ja niitä oli paikkailtu kaikkialta sikakitillä ym. Vuotava vaihdelaatikko oli paikattu "muuraamalla" se silikonilla umpeen. Madallus oli toteutettu rälläkällä ja reilusti lyhennetty jousi oli "lukittu paikalleen nippusiteillä. Auton maalaus oli kaksivärinen. Auto ei jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä kone kylmänä ym...

    Seuraavaa katselin useamman vuoden sillä ajatuksella että hyvä pitää olla ja hyvästä voidaan maksaa. Lopulta löytyi japanista tuotu 85 tkm ajettu joka on miltei kuin tehtaalta tullessaan. Kaikki asiat toimii kuten pitääkin. Käy uskomattoman nätisti. Ei vuoda mitään alleen. Ei kuluta akkua (yleinen ongelma näissä vanhemmiten ja hankala selvittää). Jopa virta avaimen valo palaa. Kuinkahan monessa toimii esimerkiksi kaikkien sisäilmasuuttimien valaistukset pimeällä? Tässä toimii kaikki. Hyvästä mielellään hieman maksaa enemmän.

    Nuo ovat minun kokemuksiini perustuvat tiedot ja sen tiedon pohjalta voin todeta että halvasta kyllä tulee melko suurella todennäköisyydellä kallis.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Ei kasit taida olla kovin haluttuja ihmisten mielissä Suomessa. Moni varmaan pelkää auton koituvan taloudelliseksi katastrofiksi. Fakta on myös se että moni yksilö ihan oikeasti tuleekin ostajalleen kalliiksi. Kallis auto, kalliit viat/osat -> ei uskalleta ostaa jos ei halvalla saada. Lisäksi aika harvalla on tänä päivänä löysää rahaa niin paljon että ylipäätään voi ostaa kasin kaltaisen "täysin turhan" auton. Pitää muistaa että Suomi on kuitenkin ollut taantumassa jo liki kymmenen vuotta ja uskoisin että nimenomaan se osa ihmisistä jotka voisivat tällaisen ostaa on ajautunut tiukalle. Rikkailla on aina rahaa mutta hepä ostavatkin jotain ihan muuta kuin kaksikymmentä vuotta vanhan kasin, niin varmasti itsekin tekisin.
    Itse olen ei-rikkaana ollut tyytyväinen kasiini. 20 kuukauden aikana mittariin on kertynyt yli 35 tkm ja pakollisia korjauksia on tietenkin ollut:
    -haperot bensaletkut
    -bensapumppu
    -jarrupalat ja etujarrulevyt
    -reaktiotangot
    -MID:n näyttö
    -tuuli-(naarmuinen) ja takalasi (vastukset rikki,snobbailua?)
    -konepellin ja katon maalaus lasirempan yhteydessä
    -katon sisäverhoilu
    -kesä-, talvi- ja ratarenkaat
    -jotain muuta pientä, jota en nyt muista

    Toki osan olisi voinut jättää tekemättä tai tehdä halvalla (ferrexiä ja spraymaalia ruosteruusuille takapihalla), mutta kun tuli tarvetta uusia jotain, niin mun luonteella asioita ei harrasteautossa voi tehdä huonosti. Ne joko tehdään hyvin tai jätetään odottamaan sitä hetkeä, että on varaa tehdä.
    Yllä oleva lista on varmaankin melko tavanomainen mille tahansa yli 20-vuotiaalle autolle? Toiset päästävät autot rapistumaan tekemättä pikkuvaivoille mitään ja toiset yrittävät säilyttää mahdollisimman hyvän kunnon sijoittamalla rahaa harrastukseensa.
    Ja jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on valittu väärä harrastus.

    Kasihan ei minkään järjen mukaan ole tavallinen arkiauto, vaan harrasteauto, jonka arvo saattaa joskus vielä nousta (hyväkuntoisilla yksilöillä) jopa ylöspäin, kuten CSi:llä on jo käynyt.

    Tätä ja muita foorumeita seuranneena jostain syystä minulle on muodostunut käsitys, että ne vähiten ajetut yksilöt ovat niitä, joissa kytee suurimmat yllätykset. Ajamattomuuden ja huonon säilytyksen takia?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Ei kasit taida olla kovin haluttuja ihmisten mielissä Suomessa. Moni varmaan pelkää auton koituvan taloudelliseksi katastrofiksi. Fakta on myös se että moni yksilö ihan oikeasti tuleekin ostajalleen kalliiksi. Kallis auto, kalliit viat/osat -> ei uskalleta ostaa jos ei halvalla saada. Lisäksi aika harvalla on tänä päivänä löysää rahaa niin paljon että ylipäätään voi ostaa kasin kaltaisen "täysin turhan" auton. Pitää muistaa että Suomi on kuitenkin ollut taantumassa jo liki kymmenen vuotta ja uskoisin että nimenomaan se osa ihmisistä jotka voisivat tällaisen ostaa on ajautunut tiukalle. Rikkailla on aina rahaa mutta hepä ostavatkin jotain ihan muuta kuin kaksikymmentä vuotta vanhan kasin, niin varmasti itsekin tekisin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Ja lopputuloksena alkaa olla Suomessa euroopan halvimmat kasit myyntihintojen perusteella...
    Omaani en alle 16k€ edes harkitsisi myydä (=vaihtaa Bmw E9 3.0 CS ) ja ärsyttää katsella kun kohtuu yksilöistäkin pyydetään alta kymppitonnia, kun muualla hintakehitys on viimevuosina ollut selkeässä nousussa!
    Juuri näin, samat aatokset ja huomiot.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tuolla on kaksi foorumilaisen kasia, joista on showroomitkin. Moodyn ja Ballen sininen halpis.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Nooh, kaverilla oli todella surkeat kuvat autosta ja kuvaus myyntipuheineen huono. Vähän tuntuu siltä että nämä kaksi edellä mainittua kohtaa maksoivat myyjälle sen pari tonnia miinusta.

    Olisi hyvä jos joku foorumilainen tunnustautuisi uudeksi omistajaksi showroomissa tai projekteissa niin näkisi millainen kippo se oikeasti on


    Nettiauton listan kaksi viimeisintä kasia ovat kyllä mielenkiintoisia. Tää 140k ajettu http://www.nettiauto.com/bmw/850/7862373 näyttää etulokarin lommoa lukuunottamatta siistiltä peliltä ja listan ensimmäinen, foorumilaisen vanha kasi on taas tiettävästi saanut huolenpitoa omistajaltaan suomessa. hmm...
    Toi linkkaamasi näyttää naapurini entiseltä ja jos on se, niin sillä on ajettu kyllä todella harvakseltaan. Ja on oikeasti ikä ihminen. Jos joku katsoo omistajatiedot, niin voin varmistaa asian. Vaihtoi muistaakseni E60 M5:een millä päästelee nykyään kesäisin.

    Leave a comment:

Working...
X