Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
    Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.
    Laitat nyt vaan sen 3,91 sinne niin ei tarvita ennakkoa

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?

Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.
    Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
    Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.
    Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?

Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.

Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
    http://m.ebay.de/itm/BMW-M5-E34-Sper...%257Ciid%253A1
    Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.

RealOEM:n kuvat on suoraan Bemarin ETK:sta. Kuvien laatu on vain tuota sitä, kun ne on piirretty aikoinaan käsin "riittävällä" tarkkuudella. Kun katsoo uusien Bemareiden kuvia, niin CADin jälki näkyy: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1838

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
    M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
    E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362

Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?
    Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.

Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
    Last edited by mikae34; 04-09-2017, 10:43.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.
    Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
    M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
    E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362

Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
    Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
    Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.

Leave a comment:

• Roisto
    replied
    Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
    M5:ssä on typ210 perä mikä taitaa olla näissä kaseissakin. Sekoitatko pienempään, typ188 perään, mikä löytyy pienikoneisissa kansanmallin E34:ssä? :think

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.

Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.

Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Hyvä huomio! Täytyypä testata molemmat E31:t jossain vaiheessa.
    Kannattaa ehdottomasti ne tarkistaa. Myös kaikkien muiden. Tänään vaihdoin tuohon autooni ne ja auton kaasuun vastaavuus muuttui lievästi sanottuna PALJON. En olekaan ennen ajanut vielä kasilla jossa ne olisivat kunnossa joten olen vielä hieman hämilläni.

Ennen vaihtoa kaasupoljin ei painunut sähköisesti koskaan loppuun asti vaikka itse poljin painui kyllä lattiaan mutta asentotunnistin jäi huomattavan vajaaksi.

Toivottavasti kaikki bongaavat nämä viestit ja tarkistavat autoistaan.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Hyvä huomio! Täytyypä testata molemmat E31:t jossain vaiheessa.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    850 omistajat huomio!

Oletteko varmoja että autonne kaasupoljin toimii oikealla tavalla?

Minulla on kaksi 850i:tä ja olen molemmissa joutunut tekemään saman korjauksen. Mikäli kaasupoljinta painaessa alussa tuntuu "tyhjää" ja poljin on ikäänkuin velton oloinen niin vika johtuu siitä että polkimen tukivarren kumipuslat ovat rikki. Vika on helppo tarkistaa. Koita kaasupoljinta kädelläsi ja vedä sitä ylös ja alas. Jos poljin on jämptin tuntuinen on puslat kunnossa. Mikäli poljin on velton oloinen ovat puslat rikki. Tämä saattaa tuntua vähäpätöiseltä mutta tämä aiheuttaa ison muutoksen autoon koska tällöin polkimen tukivarsi pääsee tulemaan pois pesästään ja kaasupoljin ei painu sähköisesti pohjaan vaikka poljin meneekin lattiaan. Tämä aiheuttaa sen että riippuen siitä miten se tukivarsi sattuu olemaankin niin auto luulee että kaasua painetaan vähemmän ja esimerkiksi kick-down ei toimi. Itse huomasin tämän ajellessani omalla autollani ja ihmettelin että mikä on kun automaatti ei vaihda pienemmälle vaikka poljinta painaakin suht syvään. Ongelmaan on halpa ja helppo korjaus. Oheisen linkin osa nro6 pitää uusia. Näitä on siellä kaksi kappaletta. Epäilen että näitä saattaa olla rikki muillakin tai ainakin menossa rikki koska itselläni on molemmissa autoissa olleet ne rikki. En jaksa uskoa että se olisi vain sattumaa. Rikki ollessaan auton suorituskyky on merkittävästi heikompi.

Tarkistakaa.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Aiotko siis asentaa "ahtaamman" putken siihen Csi:hin?
    Kyllä.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Oli joo. En saanut Csi:n putkistoa, vaan tuli 2 paria M70 putkistoja.
    Aiotko siis asentaa "ahtaamman" putken siihen Csi:hin?

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎