BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikae34
    replied
    Originally posted by P-J View Post
    Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?
    Kohta saa tehtyä tilin, tosin ei tietenkään Suomessa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by P-J View Post
    Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?
    Olen. Pyhimys kiinnostaa minuakin jollain tasolla noista autoista .

    Leave a comment:


  • P-J
    replied
    Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Viimeinen hetki ostaa?

    As the classic car world is continuously surrounded by headlines of record prices, astonishing investment returns, and multi-million euro collections encased in glass garages beneath 20-bedroom mansions, it’s hard to believe there is anything still affordable left out there. Setting out to dispel this belief, we have followed our hearts, along with our heads, to select 10 currently affordable classics, most of which are unlikely to remain this way for much longer.

    Leave a comment:


  • kasiviiskytä
    replied
    Mie heitin 3,45 lukkomurikan viime kesänä kun sattu sopivasti kohalle

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
    Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.
    Laitat nyt vaan sen 3,91 sinne niin ei tarvita ennakkoa

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?

    Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.
    Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
    Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.
    Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?

    Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.

    Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
    http://m.ebay.de/itm/BMW-M5-E34-Sper...%257Ciid%253A1
    Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.

    RealOEM:n kuvat on suoraan Bemarin ETK:sta. Kuvien laatu on vain tuota sitä, kun ne on piirretty aikoinaan käsin "riittävällä" tarkkuudella. Kun katsoo uusien Bemareiden kuvia, niin CADin jälki näkyy: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1838

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
    M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
    E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362

    Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?
    Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.

    Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
    Last edited by mikae34; 04-09-2017, 11:43.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.
    Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
    M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
    E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362

    Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
    Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
    Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
    Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
    M5:ssä on typ210 perä mikä taitaa olla näissä kaseissakin. Sekoitatko pienempään, typ188 perään, mikä löytyy pienikoneisissa kansanmallin E34:ssä? :think

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.

    Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.
    Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
    Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.

    Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.

    Leave a comment:

Working...
X