Originally posted by P-J
View Post
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Olen. Pyhimys kiinnostaa minuakin jollain tasolla noista autoistaOriginally posted by P-J View PostHyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?
.
Leave a comment:
-
Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?Originally posted by Laku View Post
Leave a comment:
-
Viimeinen hetki ostaa?
As the classic car world is continuously surrounded by headlines of record prices, astonishing investment returns, and multi-million euro collections encased in glass garages beneath 20-bedroom mansions, it’s hard to believe there is anything still affordable left out there. Setting out to dispel this belief, we have followed our hearts, along with our heads, to select 10 currently affordable classics, most of which are unlikely to remain this way for much longer.
Leave a comment:
-
Mie heitin 3,45 lukkomurikan viime kesänä kun sattu sopivasti kohalle
Leave a comment:
-
Laitat nyt vaan sen 3,91 sinne niin ei tarvita ennakkoaOriginally posted by Hantte View PostSait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.
Leave a comment:
-
Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.Originally posted by mikae34 View PostSe auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?
Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.
Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.
Leave a comment:
-
Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?Originally posted by Hantte View PostMua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.
Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.
Leave a comment:
-
Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.Originally posted by mikae34 View PostEi ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.
Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
http://m.ebay.de/itm/BMW-M5-E34-Sper...%257Ciid%253A1
RealOEM:n kuvat on suoraan Bemarin ETK:sta. Kuvien laatu on vain tuota sitä, kun ne on piirretty aikoinaan käsin "riittävällä" tarkkuudella. Kun katsoo uusien Bemareiden kuvia, niin CADin jälki näkyy: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1838
Leave a comment:
-
Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.Originally posted by Hantte View PostMä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362
Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?
Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
Last edited by mikae34; 04-09-2017, 11:43.
Leave a comment:
-
Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.Originally posted by mikae34 View PostKuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.
M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362
Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?
Leave a comment:
-
Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.Originally posted by Hantte View PostMiten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
Leave a comment:
-
M5:ssä on typ210 perä mikä taitaa olla näissä kaseissakin. Sekoitatko pienempään, typ188 perään, mikä löytyy pienikoneisissa kansanmallin E34:ssä? :thinkOriginally posted by Hantte View PostMiten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
Leave a comment:
-
Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.Originally posted by mikae34 View PostRaportoidaanpa tänne nyt tämäkin.
Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.
Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
Leave a comment:
-
Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.
Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.
Leave a comment:
Leave a comment: