Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Paljonko nuo ENGL:ltä maksoivat?

    Leave a comment:


  • Lassi E31
    replied
    Originally posted by PappaST View Post


    Minä ratkaisin banjopulttien löystymisen tilaamalla ENGL Productionilta nuo lukitusrikka systeemit itselleni.


    Miten muuten, täytyykö imusatsi/venakoppia irroittaessa myös irroittaa se koko raitisilmasuodattimien kaukalo että pääsee imusatsien taakse käsiksi?
    Vai liekö tuo raikkarien kaukalo edes irtoaa järkevästi? Jäi talli-ilta hieman vajaaksi niin tuo olisi kiva tietää seuraavaa kertaa silmälläpitäen jo valmiiksi.
    Pitää irrottaa. On helpoin homma tuossa operaatiossa. Tässä linkkiä, on toki E32seen mutta helpottaa paljon ekalla kerralla. http://bmwe32.masscom.net/

    Ja tästä on ollut monta kertaa apua myös:


    -Lassi

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied


    Minä ratkaisin banjopulttien löystymisen tilaamalla ENGL Productionilta nuo lukitusrikka systeemit itselleni.


    Miten muuten, täytyykö imusatsi/venakoppia irroittaessa myös irroittaa se koko raitisilmasuodattimien kaukalo että pääsee imusatsien taakse käsiksi?
    Vai liekö tuo raikkarien kaukalo edes irtoaa järkevästi? Jäi talli-ilta hieman vajaaksi niin tuo olisi kiva tietää seuraavaa kertaa silmälläpitäen jo valmiiksi.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Eikös Jalosella ainakin yksi CSi ole joskus purettu vuosia sitten? Muistaakseni oli ainakin manuaaliloota siitä tarjolla. Saksasta uitettu kolariauto taisi olla.

    No sinänsä täsmäisi koska tuon lukon on tosiaan kasiin myöhemmässä
    vaiheessa edellinen omistaja touhunnut.
    Lukkoperä on tosiaan tällähetkellä irrallaan koska minua hieman epäilytti sen toiminta. Pitää nyt katsoa minkä perän sinne kesäksi laittaisi paikoileen...mielummin toki lukollisen jos kerkeäisi katsoa/varmistua että se toimii oikein.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Joo, auton mukana se tuli.
    Edellinen omistaja oli kuulemma aikanaan ostanut Oili Jaloselta sen :think
    (Kuullostaa kyllä hieman utopistiselle että suomesta olisi moinen kikkare löytynyt, mutta en nyt jaksa keksiä minkä muunkaan laitoksen perä se sitten ois jos ei csi:n).
    Eikös Jalosella ainakin yksi CSi ole joskus purettu vuosia sitten? Muistaakseni oli ainakin manuaaliloota siitä tarjolla. Saksasta uitettu kolariauto taisi olla.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Joo, auton mukana se tuli.
    Edellinen omistaja oli kuulemma aikanaan ostanut Oili Jaloselta sen :think
    (Kuullostaa kyllä hieman utopistiselle että suomesta olisi moinen kikkare löytynyt, mutta en nyt jaksa keksiä minkä muunkaan laitoksen perä se sitten ois jos ei csi:n).

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kuulostaa nimenomaan Csin perältä. Mistä löysit sellaisen?
    Tossa edellisessä postissa lukee että tuli auton mukana

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kuulostaa nimenomaan Csin perältä. Mistä löysit sellaisen?

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Mulle tuli toinen murikka mukaan kun ostin tuon auton.
    Lukollisessa on lähdöt ulkoiselle lauhduttimelle (eli sille pienelle putkikiekuralle mikä on siinä perän vieressä) . Käsittääkseni tuo on csi:n perä koska tuo lauhdutin löytyy ja lukko.

    Pitäs vaan tarkistaa tuo perä kun tuntuu että se meinaa tarrata liiankin innokkaasti...jo parkkiksella liian tiukasti käännettäessä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Csi:n perä irrallaan? Eihän sulla ole Csi:tä?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Onko kenelläkään mitään käryä mistä saisi perämurikan huoltoa varten momentit, hammasvälyksien arvot yms. tarvittavat dokumentit?

    Mulla on tuo CSI:n perä irrallaan ja olen miettinyt josko sitä vähän
    purkaisi ja kattelisi miksi sen lukko meinaa "tarttua" hieman kiinni kun autolla
    kääntää parkkipaikalla hitaasta vauhdista.
    Samallahan sinne vaihtaa stefat yms.


    Mut tosiaan noi säätöarvot olis mukava saada niin voin ulkoistaa perärempan
    paremmin asiaan perehtyneelle.
    Jos käytät vaan lukon irti etkä vaihda laakereita tmv ei hammasvälys muutu mihinkään. Toki tarvitset lukkoyksikköön uudet pultit jne, näiden momentit pitäisi löytyä ihan bemarin huolto-ohjeista.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Onko kenelläkään mitään käryä mistä saisi perämurikan huoltoa varten momentit, hammasvälyksien arvot yms. tarvittavat dokumentit?

    Mulla on tuo CSI:n perä irrallaan ja olen miettinyt josko sitä vähän
    purkaisi ja kattelisi miksi sen lukko meinaa "tarttua" hieman kiinni kun autolla
    kääntää parkkipaikalla hitaasta vauhdista.
    Samallahan sinne vaihtaa stefat yms.


    Mut tosiaan noi säätöarvot olis mukava saada niin voin ulkoistaa perärempan
    paremmin asiaan perehtyneelle.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Oli muuten loisto vinkki toi banjopulttien kiriminen. Kävin tänään tallilla muuten vaan pyörähtämäss ja vilkasin niitä siinä samalla. Suurinosa oli sormin pyöriteltävissä ja 2 tai 3 oli noussu jo melko ylös. Ei olis ollut enää kaukana, että olisivat tippuneet sinne nokkien ja venttiilien sekaan.
    Ne löystyvät ajan kanssa ja varmaan lähes kaikissa näissä moottoreissa on sama tilanne. Niiden alle kannattaa laittaa sellaiset "lukkoprikat" joissa käännetään yksi kantti mutterin reunaa vasten jotta eivät pääse jatkossa avautumaan. En nyt kännykällä saa laitettua linkkiä esimerkki kuvaan mutta jos et tiedä mitä tarkoitan voin sellaisen laittaa myöhemmin...

    EDIT: Tässä linkissä esimerkki.

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
    Last edited by mikae34; 04-02-2015, 20:01.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Oli muuten loisto vinkki toi banjopulttien kiriminen. Kävin tänään tallilla muuten vaan pyörähtämäss ja vilkasin niitä siinä samalla. Suurinosa oli sormin pyöriteltävissä ja 2 tai 3 oli noussu jo melko ylös. Ei olis ollut enää kaukana, että olisivat tippuneet sinne nokkien ja venttiilien sekaan.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Nokkien ajoitukseen on oma työkalu, millä nokka-akselit lukitaan paikalleen. Hankala siinä on tyriä mutta mahdollista toki

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎