Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hepa
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Eipä mitään, hyvä että hoitui noin.

Takakontissakin tosiaan on joissakin kaseissa nestesäiliö. Siinä säiliön kyljessä on pieni pesupumppu joka sen pumppaa eteenpäin. Säiliö on tyhjä tai pumppu rikki jos ei vesi liiku.

(Se takakontin säiliö tosin täytetään takakontin luukun reunasta oikeasta laidasta. Siinä on sellainen kumitulppa suojana.)
    Täytyy viel kattoa että lasit on E hyväksytyt, katsastus ei kyl niistä mitään maininnut vaan siit kuviost.

Pitäiskö sen täyttää se automaattisesti kun etusäiliö alkaa olemaan tyhjä vai onko sille joku oma kytkin jossain. etusäiliössä ei ole korkkia joten täyttö tapahtuu ilmeisesti takapöntöstä.

Leave a comment:

• Hepa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mun Kasi on kanssa Japanista ja vaihdoin ajovalojen lasit e-hyväksyttyihin ja käänsin valokuvion. Muut valot e-hyväksyttyjä. Tarkistapa omasi.

Näin Hgissä ti illalla Mannerheimintien (?) poikkikadulla sinisen tarrakilpisen E31:n, jossa rekisterintausta alumiininen mallia Japani. Onko tuo sinun?
    joo on mun asun siinä lähellä

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Originally posted by Hepa View Post
    Joo oli ja kiitti hyvistä ohjeista
    Yks toinen hämmentävä kysymys vielä
    Ilmeisesti pissapojansäiliö on paksissa ja mietin et miten sen litkun saa sieltä menemään konehuoneessa olevaan säiliöön?
    olen ehkä tyhmä mut en vaa osaa heh XD
    Eipä mitään, hyvä että hoitui noin.

Takakontissakin tosiaan on joissakin kaseissa nestesäiliö. Siinä säiliön kyljessä on pieni pesupumppu joka sen pumppaa eteenpäin. Säiliö on tyhjä tai pumppu rikki jos ei vesi liiku.

(Se takakontin säiliö tosin täytetään takakontin luukun reunasta oikeasta laidasta. Siinä on sellainen kumitulppa suojana.)

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Ajovaloista sen verran että Minulla japanista tuotu auto ja leimalla sanoivat että valot pitäs vaihtaa koska vika kuvio :/

onko ne polttimot väärät suomeen vai joutuuks vaihtaa jotain muutakin?
    Mun Kasi on kanssa Japanista ja vaihdoin ajovalojen lasit e-hyväksyttyihin ja käänsin valokuvion. Muut valot e-hyväksyttyjä. Tarkistapa omasi.

Näin Hgissä ti illalla Mannerheimintien (?) poikkikadulla sinisen tarrakilpisen E31:n, jossa rekisterintausta alumiininen mallia Japani. Onko tuo sinun?

Leave a comment:

• Hepa
    replied
    Eli onko valokuvio väärään suuntaan? \__ \__ ?

Ottamalla päälipellin irti lampun päältä ja avaamalla kumisen suojatulpan, pääset käsiksi itse lähivaloumpion sisällä olevaan "jousikuormitteiseen peltilätkään" jota siirtämällä valokuvio muuttuu. En tosin muista että saako sen siitä vain suoraksi eikä __/ __/ -asentoon

Kurkkaa ja kokeile. Varo rikkomasta umpion kynsiä jotka pitää peltiä paikallaan. Se lähtee irti liu'ttamalla.

Edit:
    Tuohon metallitankoon vasemmalla sun pitäisi päästä käsiksi missä lukee LES... likuttamalla pitäisi tapahtua jotain.
    Joo oli ja kiitti hyvistä ohjeista
    Yks toinen hämmentävä kysymys vielä
    Ilmeisesti pissapojansäiliö on paksissa ja mietin et miten sen litkun saa sieltä menemään konehuoneessa olevaan säiliöön?
    olen ehkä tyhmä mut en vaa osaa heh XD
    Last edited by Hepa; 10-06-2015, 19:00.

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Ajovaloista sen verran että Minulla japanista tuotu auto ja leimalla sanoivat että valot pitäs vaihtaa koska vika kuvio :/

Eli onko valokuvio väärään suuntaan? \__ \__ ?

Ottamalla päälipellin irti lampun päältä ja avaamalla kumisen suojatulpan, pääset käsiksi itse lähivaloumpion sisällä olevaan "jousikuormitteiseen peltilätkään" jota siirtämällä valokuvio muuttuu. En tosin muista että saako sen siitä vain suoraksi eikä __/ __/ -asentoon

Kurkkaa ja kokeile. Varo rikkomasta umpion kynsiä jotka pitää peltiä paikallaan. Se lähtee irti liu'ttamalla.

Edit:
    Tuohon metallitankoon vasemmalla sun pitäisi päästä käsiksi missä lukee LES... likuttamalla pitäisi tapahtua jotain.
    Last edited by JTMD; 10-06-2015, 17:48.

Leave a comment:

• Hepa
    replied
    ajovalot

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Ainiin... tää oli myynnissä. Pitäskö ottaa pois ja jatkaa näpertämistä
    Pitäisi !

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    On ollut, takapenkkiä vasten vasemmalla puolella
    Originally posted by MouTine View Post
    Mullakin oli tuo varuste ja kuvaakin voi löytyä.
    Mielenkiintoista... Mitä jos asentaisi autoon OEM henkeä vaalien BMW CD43 mankan Aux liitännällä, purkaisi nuo subbariviritykset helvettiin takaloosterista ja modifioisi yhden 4 kanavaisen vahvarin toimimaan orkkis johtosarjassa :think
    Autossa on nyt varsin erikoinen ratkaisu tehty edellisen omistajan toimesta. Vahvarit on suht siististi vedetty vanerilevyllä kontin takaseinään, mutta yksi 4 kanavainen käyttää kahta kanavaa vain takakaiuttimille ja yksi 2 kanavainen on sillattuna subbarille. Etukaiuttimet tulee suoraan mankalta ...ja nekin piuhat vedetty uudelleen. Epäilen vanhojen liittimien silti olevan vielä tallessa.

Kuvassa näkyy löytämäni viritys... osa orkkis johdoista katkaistu ja liitetty kahteen kertaan kolvaamalla, mutta "suojana" sähköteippiä Olisi kiva palauttaa laki ja järjestys noihin kaapelointeihin. Nyt viritys käsittää karmivan orkkis mankan liittimen -> Iso adapterin + pioneer adapterin = Kasa johtoja ahdistamassa tilaa konsolin sisällä. Lisäksi kun RCA:t on vedetty kuskin puolelta kynnyksen alta, eikä keskikonsolin kautta johtokourua pitkin, ei sisustan osien istuvuus ole 100%

Edit: Ainiin... tää oli myynnissä. Pitäskö ottaa pois ja jatkaa näpertämistä
    Last edited by JTMD; 28-12-2016, 23:40.

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Mullakin oli tuo varuste ja kuvaakin voi löytyä.

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    Mulla on seuraavanlainen varuste:
    S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

Onkos mulla ollut tässä joskus asennettuna tehtaalta vahvistin takakontissa?

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Mulla on seuraavanlainen varuste:
    S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

Onkos mulla ollut tässä joskus asennettuna tehtaalta vahvistin takakontissa?

Leave a comment:

• KimmoK
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Löytäiskö kukaan M70+ manuaali laatikkoon näppärästi kiristysmomentteja? Meinaa mulla olla tiukassa löytää :think

Eli jos vauhtipyörän pultteihin löytys momentit ja laatikon kiinnitykseen
    niin olis mahdottoman hyvä juttu

Pitää nyt tänään lähteä aloittelemaan sitä kytkimen vaihto prokkista.

Latailin sen 130mb kasin service manuaalin mutta ei siinäkään suoraan löytynyt muka momentteja :think Momentteihin oli maininta mutta en tajunnut kuinka sitä tulkitaan.
    http://www.e38.org/bmw_torq.pdf Tuolta löytyy eri kiristysmomentit kun jaksaa vaan etsiä.

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Löytäiskö kukaan M70+ manuaali laatikkoon näppärästi kiristysmomentteja? Meinaa mulla olla tiukassa löytää :think

Eli jos vauhtipyörän pultteihin löytys momentit ja laatikon kiinnitykseen
    niin olis mahdottoman hyvä juttu

Pitää nyt tänään lähteä aloittelemaan sitä kytkimen vaihto prokkista.

Latailin sen 130mb kasin service manuaalin mutta ei siinäkään suoraan löytynyt muka momentteja :think Momentteihin oli maininta mutta en tajunnut kuinka sitä tulkitaan.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Takalokarissa sijaitseva tankin huohotus venttiili. Mistä uusi?

Tarvitsisi asennella tuo irti otettu huohotusjärjestelmä takaisin. Ruostunut säiliö saa uutta maalia ja sisuskalut.
    Ei sun kannata siis enää myydä . Tilasin aikanaan kimppatilauksena porukalle sen nk. uudemman mallin, jostakin topikista löytyy juttua. Oma vieläkin asentamatta Kasiin .

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎