BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • leiska09
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Tuli tempastua nuo Wokke V2 chipit kiinni...

    Auto muuttui kyllä selvästi ärhäkämmäksi kaasun vastaavuuden osalta alemilla kierroksilla. Heti kun nosti perkele parkkipaikalla kytkintä ja painoi normisti kaasua, niin kivet lenteli pyörien alta taloyhtiön nurmikolle Kun ajossa tasakaasulla nostaa kaasua, pitää sekin tehdä pehmeämmin kuin ennen ettei nykäise. Toisinsanoen siis kaasupolkimen ja kytkimen yhteistyö muuttui tarkemmaksi entiseen verrattuna jos haluaa ajaa nätisti, sekä alakierroksille tuli kyllä lisää menohaluja.

    Tehoista en osaa sanoa vielä yhtään mitään persdynon perusteella. Mulla oli tässä jo asennettuna vakiosta poikkeavat ohjelmat ECU:ssa ja näihin verrattuna en näin äkkiseltään huomannu juuri eroa. Erot kulutuksessa voin sitten kertoa vasta kun on pari tankillista ajettu.

    Tervehdys!

    Mistä tilasit Wokken V2 lastut? Joko kulutuksesta on dataa kertynyt
    Itsellä 850 -91 ja automaattina. Tuli haettua viime viikolla leima ja nyt lisäteho olisi kivasta.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Kukahan olisi oulun alueella semmoinen testerivelho että pääsisi tutkailemaan 850 sielunelämää?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Hyvä väri Tervetuloa joukkoon! Näitä vekoittimia ei ole suomessa koskaan liikaa
    Originally posted by PappaST View Post
    Mukava että kasin omistajia ilmestyy lisää
    Näin on. Viime vuosina ne ovat vain vähentyneet. Aktiivisuutta vain ja tietoa lisää E31:stä.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Mukava että kasin omistajia ilmestyy lisää

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by Hepa View Post
    Kasin hommasin 2011 joka tuotu Japanista 2009. Malli on 850i automaatti1992. Seissy hallissa kunnes maaliskuussa innostuin ottamaan koneen irti. Sen voin sanoa et ei kovin helppo duuni. Noh vaihdoin öljypohjan molemmat tiivarit ja samal meni vaihtoon venakoppien tiivisteet. Kone takas ja pariviikkoo siinä vierähti.

    Kasi käyntiin ja sit ilmeni et katit tukkees, ne vaihtoon. Koppa oli senverran pinttyneen lian peitossa, olihan seisonut 6 vuotta. Myllytin kotelon ja nyt kiiltää. Ajellu punasilla kilvillä n. 1000 km ja toimii kaikinpuolin hyvin.
    Hyvä väri Tervetuloa joukkoon! Näitä vekoittimia ei ole suomessa koskaan liikaa

    Leave a comment:


  • Hepa
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Kerro ihmeessä hieman itsestäsi/kasistasi kun näyt olevan uusi foorumilainen. Kasiharrastajia ei liikaa täällä ole niin uudet kasvot ovat aina tervetulleita. Oletko omistanut jo kauan kasin, minkä mallin?
    Kasin hommasin 2011 joka tuotu Japanista 2009. Malli on 850i automaatti1992. Seissy hallissa kunnes maaliskuussa innostuin ottamaan koneen irti. Sen voin sanoa et ei kovin helppo duuni. Noh vaihdoin öljypohjan molemmat tiivarit ja samal meni vaihtoon venakoppien tiivisteet. Kone takas ja pariviikkoo siinä vierähti.

    Kasi käyntiin ja sit ilmeni et katit tukkees, ne vaihtoon. Koppa oli senverran pinttyneen lian peitossa, olihan seisonut 6 vuotta. Myllytin kotelon ja nyt kiiltää. Ajellu punasilla kilvillä n. 1000 km ja toimii kaikinpuolin hyvin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hepa View Post
    Ok. Kiitti pitää kokeilla toi helpompi konsti
    Kerro ihmeessä hieman itsestäsi/kasistasi kun näyt olevan uusi foorumilainen. Kasiharrastajia ei liikaa täällä ole niin uudet kasvot ovat aina tervetulleita. Oletko omistanut jo kauan kasin, minkä mallin?

    Leave a comment:


  • Hepa
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    https://www.bmwtechinfo.com/repair/m...et2/721294.jpg

    Tuosta säätö englanniksi.

    Jos pääset vain sähköisellä säädöllä niin painat luukun nappia kaikkiin suuntiin pohjassa, niin luukun pitäisi säätää itse itsensä sinä aikana. Eli Auki 20 sekkaa pohjassa, kiinni 20 sekkaa ja lippa ylös 20 sekkaa.

    Mikäli ei auta niin luukun peltiä pitää kiinni yht 6kpl pientä torx -ruuvia joiden avulla saat luukun trimmattua kohdilleen niinkuin tuo ohje kertoo.
    Ok. Kiitti pitää kokeilla toi helpompi konsti

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by Hepa View Post
    osaaks joku sanoa miten luukun saa säädettyä, onko jossain ohjeita.


    Tuosta säätö englanniksi.

    Jos pääset vain sähköisellä säädöllä niin painat luukun nappia kaikkiin suuntiin pohjassa, niin luukun pitäisi säätää itse itsensä sinä aikana. Eli Auki 20 sekkaa pohjassa, kiinni 20 sekkaa ja lippa ylös 20 sekkaa.

    Mikäli ei auta niin luukun peltiä pitää kiinni yht 6kpl pientä torx -ruuvia joiden avulla saat luukun trimmattua kohdilleen niinkuin tuo ohje kertoo.

    Leave a comment:


  • Hepa
    replied
    850 kattoluukku

    osaaks joku sanoa miten luukun saa säädettyä, onko jossain ohjeita.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Pääsetkö kurkkimaan sytkäennakoita DIS:llä? Orkkisohjelmissahan on manuaalin ja automaatin välillä aika ratkaseva ero tyhjäkäynnin ennakoissa. Manuaalilla 10 astetta ja automaatilla 15.
    En pääse valitettavasti. Tosiaan kylmällä koneella on vähän v-mäinen lähteä ruudusta liikkeelle kun auto hyökkää.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Tuli tempastua nuo Wokke V2 chipit kiinni...

    Auto muuttui kyllä selvästi ärhäkämmäksi kaasun vastaavuuden osalta alemilla kierroksilla. Heti kun nosti perkele parkkipaikalla kytkintä ja painoi normisti kaasua, niin kivet lenteli pyörien alta taloyhtiön nurmikolle Kun ajossa tasakaasulla nostaa kaasua, pitää sekin tehdä pehmeämmin kuin ennen ettei nykäise. Toisinsanoen siis kaasupolkimen ja kytkimen yhteistyö muuttui tarkemmaksi entiseen verrattuna jos haluaa ajaa nätisti, sekä alakierroksille tuli kyllä lisää menohaluja.

    Tehoista en osaa sanoa vielä yhtään mitään persdynon perusteella. Mulla oli tässä jo asennettuna vakiosta poikkeavat ohjelmat ECU:ssa ja näihin verrattuna en näin äkkiseltään huomannu juuri eroa. Erot kulutuksessa voin sitten kertoa vasta kun on pari tankillista ajettu.
    Pääsetkö kurkkimaan sytkäennakoita DIS:llä? Orkkisohjelmissahan on manuaalin ja automaatin välillä aika ratkaseva ero tyhjäkäynnin ennakoissa. Manuaalilla 10 astetta ja automaatilla 15.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by PappaST View Post



    Oliko kenelläkään muistikuvaa mihin tää tuli konehuoneessa? :think
    Yritin löytää kyseistä osaa konehuoneesta, mutta tuloksetta. Mun paras veikkaus on johtosarjan alle tuleva pala kutospytyn takana. Siinä on ainakin johtosarjan suojamuovissa muovimutteri, joka tulee kiinni johonkin etäisesti ton näköseen juttuun.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied



    Oliko kenelläkään muistikuvaa mihin tää tuli konehuoneessa? :think

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Wokke:n V2 setistä

    Tuli tempastua nuo Wokke V2 chipit kiinni...

    Auto muuttui kyllä selvästi ärhäkämmäksi kaasun vastaavuuden osalta alemilla kierroksilla. Heti kun nosti perkele parkkipaikalla kytkintä ja painoi normisti kaasua, niin kivet lenteli pyörien alta taloyhtiön nurmikolle Kun ajossa tasakaasulla nostaa kaasua, pitää sekin tehdä pehmeämmin kuin ennen ettei nykäise. Toisinsanoen siis kaasupolkimen ja kytkimen yhteistyö muuttui tarkemmaksi entiseen verrattuna jos haluaa ajaa nätisti, sekä alakierroksille tuli kyllä lisää menohaluja.

    Tehoista en osaa sanoa vielä yhtään mitään persdynon perusteella. Mulla oli tässä jo asennettuna vakiosta poikkeavat ohjelmat ECU:ssa ja näihin verrattuna en näin äkkiseltään huomannu juuri eroa. Erot kulutuksessa voin sitten kertoa vasta kun on pari tankillista ajettu.

    Leave a comment:

Working...
X