Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    Onnnittelut Perlenbacher. Laitapa enemmän tietoa vaikka tuonne hankinastasi:

    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Noniin, tuli mustakin kasin omistaja. Pikkuvikaa siellä täällä, mutta kyllä se siitä. Ilmastoinnin sähköflekti on totaalisen jumissa, katselin tarvikekauppoja ja näyttäis että tuossa on sama propelli kuin kolmekutosessa ja kolmenelosessa? Voiko tuohon vaihtaa laakereita tai hiiliä? Onko kukaan löytänyt lähes suoraan sopivaa yleismallin flektiä?
      Kolmekutosessa ainakin suht yksinkertanen laitos. Uskoisin hiilien herkistelyllä lähteevän pelaamaan

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Ei taida hiilien herkistely riittää, ei pyöri millään, jos kovempaa olisin kokeillut niin olis hajonnu kehikon kiinnikkeet. Kiitos linkeistä ja vinkistä.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Olis tarvetta OBC:lle... Tuota on näköjään yritetty korjata tuloksena se on korjauskelvoton. Olisko kellään edes pikselivikaista jonka voisi fiksata? Auttakee miestä hädässä...

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Olis tarvetta OBC:lle... Tuota on näköjään yritetty korjata tuloksena se on korjauskelvoton. Olisko kellään edes pikselivikaista jonka voisi fiksata? Auttakee miestä hädässä...
            Mulla jää kasista korjauskelvoton obc myös yli. Ostin "uuden" Saksasta tilalle ja Csi:ssä onneksi pelittää hyvin. Kallis hankinta se on...
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Hmm... Mitä sulla on siellä rikki, saiskohan näistä yhden ehjän tehtyä?

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Kun tässä on tullut luettua pitkä lista E31 omistajien vikoja, niin pakko kysyä, onko maailmalla varsin yleisiä vikoja miten suomalaisten autoissa. Aluksi tulee mieleen ainakin:

                - Kattoluukun kulmien ruostuminen tiivisteen luota
                - Kattoverhoilun irtoaminen liimauksistaan
                - Vesivuodot auton sisälle (eri aiheuttajia)
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Hmm... Mitä sulla on siellä rikki, saiskohan näistä yhden ehjän tehtyä?
                  Tarkistan tänään muistaessani. Joka tapauksessa molemmissa on lasit "hiekkapuhallettu", toisessa on kiveniskemä ja toisessa halkeama alaosassa (ei mahdottoman paha). Palaan asiaan.

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Kun tässä on tullut luettua pitkä lista E31 omistajien vikoja, niin pakko kysyä, onko maailmalla varsin yleisiä vikoja miten suomalaisten autoissa. Aluksi tulee mieleen ainakin:

                  - Kattoluukun kulmien ruostuminen tiivisteen luota
                  - Kattoverhoilun irtoaminen liimauksistaan
                  - Vesivuodot auton sisälle (eri aiheuttajia)
                  2 ekaa kuulostaa tutulta. Kasissa verhoilutin katon uusiksi (musta alcantaralla ), koska Japanin aurinko(?) oli saanut verhoilun roikkumaan pahasti. Samalla verhoiltiin aurinkolipatkin, joka oli verhoilijallekin eka kerta vaikeahko projekti. Onnistui kuitenkin hyvin!

                  Csi:ssäni on hieman kattoluukun kohdalta verhoilu irronnut - sen saanen muun remontin yhteydessä liimattua takaisin. Edellä mainittu johtunee siitä, että kattoluukun tiiviste oli huonohkossa kunnossa ja ne kiskot, rattaat yms. huonossa kunnossa eli ei toiminutkaan ihan kunnolla. Tästä syystä vesi maannut, päässyt sisäverhoiluun ja tiivistettä vaihdettaessa huomasin pientä pintaruostetta tiivisteen alla. Ei vielä pahaa, mutta ehkä joskus aiheuttaa vielä toimenpiteitä. Kattoluukun mekanismit ostin käytännössä kaikki uusiksi; kallis pieti, mutta kuten Kasissakin, kaikki laitetaan kuntoon, vaikka mikä olisi ja mitä maksaisi !
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • MouTine
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2011
                    • 803
                    • Pori

                    Originally posted by Juhis View Post
                    Kun tässä on tullut luettua pitkä lista E31 omistajien vikoja, niin pakko kysyä, onko maailmalla varsin yleisiä vikoja miten suomalaisten autoissa. Aluksi tulee mieleen ainakin:

                    - Kattoluukun kulmien ruostuminen tiivisteen luota
                    - Kattoverhoilun irtoaminen liimauksistaan
                    - Vesivuodot auton sisälle (eri aiheuttajia)
                    Ei mitään noista. Nytkin auto makaa tuolla kadunlaidassa kaatosateessa, eikä tullut edes mieleen murehtia tuommosia. Omituinen yksilö.
                    Nykyiset...
                    '14 E500 Coupe

                    Ollut joskus...
                    '07 MB CL63 AMG
                    '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                    '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                    '94 Audi A8 4.2i V8
                    '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                    '92 BMW 850i 5.0i V12
                    '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                    '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                    '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                    '77 Ford Capri 2.8i V6

                    ...Ja pienet sille!

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Juu siis nuo kattoluukun ruostumiset ja kattoverhoilun roikkumiset on olleet normaaleja puheenaiheita ulkomailla jo yli 10 vuotta sitten ja eivät edellytä edes kotimaisia olosuhteita tai kerro välttämättä muuten mitään auton kunnosta tai siitä minkälaisella pidolla se on ollut. Ihan mielenkiinnosta tiedustelin vaan, että onko niitä BTCF:n lukijoiden omistamissa yksilöissä.

                      Yleisin aiheuttaja vesivuodoille on kattoluukun vedenpoistoputket, joita on 4kpl E31 korimallissa. Ja lähes kaikki E31 on varustettu kattoluukulla.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Yleisin aiheuttaja vesivuodoille on kattoluukun vedenpoistoputket, joita on 4kpl E31 korimallissa. Ja lähes kaikki E31 on varustettu kattoluukulla.
                        Täytyy tarkistaa vielä nuo Csi:stä, kun niputetaan huomenna luukku uusilla osilla ! Kasissakin kattoluukku oli irti verhoilun takia, mutta siinä kaikki oli kunnossa. Japanin aurinko <3.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Mistäs noita vedenpostoputkia kannattaa etsiä, jos itsekin ne paineilmalla puhaltelisin. Miten kattoluukun säätö muuten tapahtuu, takareuna on liian alhaalla kun luukku on kiinni? Tuttu vaiva esim. 36:ssa.

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Jos takareuna on liian alhaalla, kokeile ensin kalibroida kattoluukku. Toimii käyttämällä kattoluukkua "ääriasennossa". Eli esim. painat luukun siihen tuuletusasentoon (takaosa ylhäällä) ja pidät napin painettuna n. 10-15 sekuntia. Tällä voi tulla kuntoon. Mikäli jotain menee rikki, en ota vastuuta.

                            Mikäli tuolla kalibrointi kikalla et saa kattoluukkua kohdalleen, sitten on luukussa olemassa sellaiset säätöruuvit. Tällöinkin luukku pidetään muistaakseni tuossa tuuletusasennossa. Sisäverhoilun irroittaminen varmaan auttaa. Siellä on sellaiset ruuvit / pultit, joita löysäämällä ja säätämällä voi korjata tilanteen. Mutta älä koske niihin, ennekuin kokeilet opettaa kattoluukun ohjainboksille oikeat ääriasennot edellä mainitulla tavalla.

                            Vedenpoistoputkien kanssa kannattaa olla varovainen esim. paineilman kanssa, ettei putket lähde irti liitoksistaan. Ne liitoksethan on neljässä eri kulmassa sitä kattoluukun "kasettia".
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              Ainoa pientä ruostekukkia on minulla(kin) csi etukattoreunassa.

                              Muuten ei varsinaisia tyyppivikoja....vielä.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • JTMD
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 834
                                • Helsinki

                                Mulla kattoluukun takareunan keskeltä on joskus pienesti kukkinut tiivisten vierestä. Pikku paikkaus siinä nyt on.
                                Kattoverhoilu lähti kuoriutumaan irti kattoluukun verhoilusta ja tarttis irroittaa ja liimata. Muuten joutuu kädellä tökkii sen aina piiloon
                                -10 e93 325i
                                -04 e46 320i
                                -92 e31 850i 6speed
                                -92 e30 325 cab
                                -93 e36 M3
                                -91 e36 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎