Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

    Originally posted by Vmatti View Post
    Ja kysymys: miten ja missä lataustilanteessa toi AC rajoitus toimii? Type 2 latauksessa myöskin?
    Eiköhän se ole maksimivirran rajoitus, oletettavasti per vaihe kaikessa AC latauksessa. Ja AC latausta on kaikki muu paitsi DC lataus joka tulee CCS töpselistä.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      Noista umpioista.
      En osaa sanoa liittyykö ’laatu’ jotenkin siihen tässä(kin) yksilössä, että on demoauto kyseessä.

      Yksilö jota itse koeajoin, apukuskin ovi aukeni takkuilevasti ja lasi ei avatessa tippunut sitä pykälää alas joka kerta. Myyjä sanoi, että näissä demoissa voi olla pieniä laatupoikkeamia..?
      Samoin kertoi jostain ekasta heille saapuneesta iX:stä, jossa jotain ovien lukkoja oli pitänyt säätää huollossa heti.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4996
        • Paimio

        Ei tuo kyllä kauhean hyvää kuvaa anna BMW:stä jos demoautot on noin heikkolaatuisia. Niillähän niitä kauppoja kuitenkin pitäisi saada aikaan... :think

        Ei hyvältä kuullosta.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Vmatti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 329
          • Espoo

          Mielestäni nämä koeajoautot on niitä joita myydään 6kk jälkeen asiakkeille.
          Lehdistöautot oli niitä "esituotanto" versioita.
          Saa korjata jos olen väärässä
          F01 740D xDrive Individual LCI
          Kawasaki H2SX SE

          Exät:
          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

          "Trust your instincts, be yourself"

          Comment

          • vilma
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 712
            • Kouvola city.

            Originally posted by Vmatti View Post
            No niin - pari tuntia ajeltu i4 M50:stä sekalaisilla teillä erilaisilla asetuksilla.
            Ei voi sanoa muuta kuin että hieno peli kaikkinensa - istuu käteen heti ensi metreistä alkaen.
            Ei pahaa sanottavaa miltään osa-alueelta. Hyvä kokonaisuus ja sopii sekä sporttiseen että comfort ajeluun.
            Hyvin "repii" Sport Boost asennossa.

            Onneks olkoon niille jotka ovat ajoissa tilanneet ja saavat kohta puolin ajokkinsa alleen.

            Tilat tietysti saattaa joillakin rajoittaa ostamista mikä on ymmärrettävää.

            Mutta yksi juttu paistoi pahasti silmään: molemmat ajovaloumpiot olivat ihan sumeet ja vettä/kosteutta umpioden sisäpuolella. Ei normaalia minusta ainakaan. Eikä kirkastuneet yhtään tuon 2h ajon aikana.

            Edestä:


            Vasen:


            Oikea:



            Ja kysymys: miten ja missä lataustilanteessa toi AC rajoitus toimii? Type 2 latauksessa myöskin?

            Keulasta kyllä niin järkyttävän ruma ettei mitään tolkkua

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4996
              • Paimio

              Originally posted by vilma View Post
              Keulasta kyllä niin järkyttävän ruma ettei mitään tolkkua
              Minä olen vähän jo alkanut tottua tuohon keulaan. Toki ei se nyt mikään kaunistus ole mutta samaahan sitä sanottiin E6x keulastakin aikoinaan...ja kyllä siihenkin silmä tottui ja nyt jo näyttää klassisen ajattomalta sekin...
              Aikansa tuotoksia.

              Jahka noita isomunuaisia maskeja alkaa muissakin malleissa olla niin sitten siihen tottuu vieläkin paremmin.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Originally posted by TheRipper View Post
                Minä olen vähän jo alkanut tottua tuohon keulaan.
                i4:sta en ole luonnossa vielä nähnyt, mutta m3:ssa keula(kin) näytti hyvältä omaan silmään heti ensinäkemältä. Alastarossa taisi olla radallakin pyörähtämässä tuo yksilö.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • Reeti
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2021
                  • 38
                  • suomi

                  Onneksi BMW viimein muotoili autosta sellaisen että pystyi merkkiin siirtymään. Vuosikausia ikäänkuin halusin BMW:n mutta ruma muotoilu esti ja mentiin sitten nelirinkulalla, jonka keula (iso grillialue) ja kori (A/S vitonen) sopivat silmään. Bemarin mallien keula ja kökkö C-pilari aiheuttivat pahoinvointia (pl. 8 sarja toki).
                  Sähköinnostuksen myötä oli katseltavissa avoimemmin muitakin merkkejä, mutta esim eräs amerikkalainen malli on vaan niin törkeä edestäpäin että ei vaan pystynyt. ei siinä tosin koeajon perusteella olisi kelvannut moni muukaan asia. Onneksi siis BMW teki keulan ja korimuotoilun osalta erittäin kauniin ratkaisun ja vielä kun muukin paketti on merkille tyypillisesti kunnossa niin i4 oli selkeä valinta! Maailmanlaajuinen myyntimenestys alleviivaa sen, että nämä muutamat bensalenkkari-somehuutelijat ovat pienen pieni joukko, jotka ovat jääneet muutoksen pelossa poteroihinsa. Noh, fiksuimmat sieltä hoksaa sitten aikanaan kaivautua uloskin.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    Originally posted by vilma View Post
                    Keulasta kyllä niin järkyttävän ruma ettei mitään tolkkua
                    Täysin samaa mieltä. Onneksi ei ole auton vaihto vielä ajankohtainen niin josko noihin munuaisiin ehtii tottua kymmenessä vuodessa. Muuten tämmönen olis varmaan kyllä hieno.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by schwarze View Post
                      Täysin samaa mieltä. Onneksi ei ole auton vaihto vielä ajankohtainen niin josko noihin munuaisiin ehtii tottua kymmenessä vuodessa. Muuten tämmönen olis varmaan kyllä hieno.
                      Näyttäisi entisten autojen perusteella olevan vielä noin 15 vuotta aikaa, eiköhän ne munuaiset siinä ajassa jo silmään totu
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 646

                        Todella hieno tuo keula. Siinä on jotain klassisten kilpa-autojen fiilistä. Eiköhän sitä kaikki ala kopioimaan niin kohta on taas kaikki autot saman näköisiä mikä on harvinaisen typerää. Vai oliko tämä jo Audilta kopioitu

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8260
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Onhan tuo keula hirveimpien joukossa mitä autoteollisuus on ikinä tuottanut. Kun lähdetään siitä että linjat ei sovi loppuautoon mitenkään niin eihän se voi hyvältä näyttääkään. Nykykehityksellä G30 jää viimeiseksi malliksi jonka huolii pihaan.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Vmatti
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2012
                            • 329
                            • Espoo

                            Onko niin että Volvon sporttipaja Polestar on ymmärtänyt sähköautojen idean - tehdään auto joka näyttää edelleen autolta eikä lähdetä kikkailemaan turhan takia. Tekniikka ja käyttis viimeisen päälle.
                            F01 740D xDrive Individual LCI
                            Kawasaki H2SX SE

                            Exät:
                            F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                            Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                            "Trust your instincts, be yourself"

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Originally posted by suppari View Post
                              Näyttäisi entisten autojen perusteella olevan vielä noin 15 vuotta aikaa, eiköhän ne munuaiset siinä ajassa jo silmään totu
                              Kiitos kannustavasta kommentistasi ja ymmärrän yskän
                              I4 on eka sähköpenari joka kokonaisuutena on herättänyt mielenkiintoni, sopis meidän talouden käyttöön mainiosti. Missään tapauksessa ei ollut tarkoitus dissata tätä mallia muuten. Munuaiset.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • Merkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 452
                                • Uusikaupunki




                                Tämähän tuosta keulasta tulee mieleen väkisinkin..
                                e32 730i
                                e34 m5
                                e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎