i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • star63
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    BC Racingit löytyy ja hain jämäkkyyttä vakio ei S alustaan nähden. Melkein ylimmässä asennossa eli varmaan lähellä S korkeutta. 15/30 kliksua laitoin ja kesällä ok, mutta tavella vähän liian jämäkkä. Melkein tekis mieli tuota 1/30 kokeilla, mutta ei millään viittisi tolppia irrottaa kun säädöt yläpäissä. En usko että tulee lullamainen kun jousivoima pysyy samana. Rebound vaan hidastuu ja tuntuu pehmeemmältä. Toisaalta mitä ajanut S:llä niin sopiva kompormissi mukavuutta ja jämäkkyyttä etten lähtis vaihteleen.

    Kiitos tiedosta! Muistatko, mikä jousivakio BC Racingeissä on?
    Kyllä tuo S näin talvella on aika kivireki kuoppaisilla kaduilla.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by star63 View Post
    Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.

    En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.
    BC Racingit löytyy ja hain jämäkkyyttä vakio ei S alustaan nähden. Melkein ylimmässä asennossa eli varmaan lähellä S korkeutta. 15/30 kliksua laitoin ja kesällä ok, mutta tavella vähän liian jämäkkä. Melkein tekis mieli tuota 1/30 kokeilla, mutta ei millään viittisi tolppia irrottaa kun säädöt yläpäissä. En usko että tulee lullamainen kun jousivoima pysyy samana. Rebound vaan hidastuu ja tuntuu pehmeemmältä. Toisaalta mitä ajanut S:llä niin sopiva kompormissi mukavuutta ja jämäkkyyttä etten lähtis vaihteleen.

    Leave a comment:


  • star63
    replied
    Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.

    En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by isolohko View Post

    Laajenikos muuten tuo korkeajänniteakun takuu kaikkiin i3:siin 8v/160.000km?
    1.8.2019 alkaen 8v/160tkm. Sitä ennen 8v/100tkm.

    edit: varmistin vielä, niin tosiaan 1.8.2019 alkaen
    Last edited by Tomi T; 07-03-2023, 07:25.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Kiitos.

    Alkaa olemaan hyvät 94Ah ja 120Ah BEV yksilöt hinnoissaan Saksassakin, hyvien ja edullisten ajat oli ja meni.

    Laajenikos muuten tuo korkeajänniteakun takuu kaikkiin i3:siin 8v/160.000km?
    Takuupidennys koski muistaakseni 2020 vuosimalleja ja siitä eteenpäin.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä. AC 3-vaihe lataus eli 11kW Type2 sekä DC 50kW CCS pikalataus
    Kiitos.

    Alkaa olemaan hyvät 94Ah ja 120Ah BEV yksilöt hinnoissaan Saksassakin, hyvien ja edullisten ajat oli ja meni.

    Laajenikos muuten tuo korkeajänniteakun takuu kaikkiin i3:siin 8v/160.000km?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mitähän nämä kaksi varustetta 120Ah mallin varustelistalla tahtoo sanoa, onko toinen 11kW ja toinen CSS?

    S4U6 Quick Charg. altern. current Multi-Phas
    S4U7 Rapid Charging, Direct Curren
    Kyllä. AC 3-vaihe lataus eli 11kW Type2 sekä DC 50kW CCS pikalataus

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Mitähän nämä kaksi varustetta 120Ah mallin varustelistalla tahtoo sanoa, onko toinen 11kW ja toinen CSS?

    S4U6 Quick Charg. altern. current Multi-Phas
    S4U7 Rapid Charging, Direct Curren

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?

    Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?
    Veroteknisesti ja Traficomin silmin se on hybridi. Siitä virheellisestä tulkinnasta ei sinänsä kannata pahastua kun se tarkoittaa sähköautoa pienempää vuosittaista ajoneuvoveroa

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    REX pakokaasupäästöt

    Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?

    Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    2016 I3 kattovalot led / retrofit

    Hei!

    Autossa ei tällä hetkellä kuin kellahtavat lamput katossa, ei kartturin valoja eikä jalkatilassa midn.

    Onko tietoa minkälainen dome light sinne uppoaa, ja netistä käsitin huhuista että sitten vain johdotusta joka ehkä pätisi footwell-valoihinkin?

    Alkuun ajattelin vaihtaa vain katon lamput, mutta netti sanoo 194lamppua, ja jäi vähän epäselväksi meneekö esim. Tälläinen sinne?;
    Philips Ultinon Pro3000 W5W T10 LED-polttimopari valkoinen

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
    Motarilla tai muussa maksimitilanteessa 100 km on ihan realistinen minimiarvo, mutta yleensä range on 140 ja 180km välissä kun ajellaan hitaampia 80 ja 100kmh teitä.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
    Kulutus riippuu ajonopeudesta, mutta ei se ihan noin paljon kyllä ole. Itsellä näyttää n.150km rexin rangeksi yleensä. Ei ole tullut sillä ajeltua juurikaan mutta välillä joitakin kymmeniä kilometrejä kun ei viitsi mennä lataamaan välillä mihinkään

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Ok eli ilman REXiä ei pääse 150km matkaa, josta 130km motaria, jos haluaa ajaa liikenteen mukana

    Leave a comment:

Working...
X