i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • isolohko
    replied
    vähän tuli vajaasti muotoiltua kysymys, kun en eritellyt sähkö/rex, mutta yhdellä istumalla aattelin sitä, että kaikki autossa kiinteästi olevat energiavarastot täynnä. kiitos noista omakohtaisista kokemusten jakamisista, sai riittävän kuvan.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Juu kyllä i3 rangea tappaa yli 100 km/h oleva vauhti aika hyvin. Nurkissa sit taas minusta äärimmäisen taloudellinen auto. Itsellä nurkka-ajossa keskikulutus pyörii 12-14kw välillä. Tällä mun 94ah paras range ollut nurkka-ajossa 250km.
    Just viime viikonloppuna ajelin Naantalista Kiikalaan ja takas josta tuli aika tasan 200 km matka. Suurin osa moottoritietä ja cruisella 123km/h joka todellista 120 km/h. Tuosta matkasta joutui rexillä ajamaan n.40km, eli 160 km pääsin sähköllä ja keli oli +25.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    94ah rexillä pääsee juuri ja juuri kesällä ilman rexiä Tampereelta kotiin 188 km kun satasen rajotukset on voimassa. Talvella noin 160 km jos pakkasta on -10 C ja rajoitukset 80kmh. (rex käynnistyy 6,5% kohdalla)

    Kävin tänä kesänä heittämässä muutaman pidemmän päiväreissun. Ensimmäisellä tasan 700 kilometrin reissulla latailuihin meni aikaa 1:45h, ja toisella 700 kilometrin reissulla joka sisälsi myös pidemmät pätkät 120kmh aluetta noin 2h, josta osa meni ylilataamiseksi, kun i3 latautuu pikkasen liian nopeasti että kerkeisi syömässä tai kaupassa käydä kunnolla. Ekalla reissulla ei rex mennyt päälle ollenkaan, toisella reissulla ajoin Lahti-Kehä 3 rexillä.

    Reilu 130 mittarinopeutta kulutus oli kokoajan yli 20kwh, eli 94ah akulla pääsee 100-130km väliin kun motaria ajaa normaaliin tapaan kesällä.

    Näillä reissuilla i3 oli siihen verrattuna, että olisin heittänyt reissut 730d:llä noin puolisen tuntia hitaampi latausten takia.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    En osaa sanoa, että mikä on pielessä, mutta mulla jäi i3 hankkimatta osaltaan noiden testien vuoksi. Mökkimatkaa on 210 km ja se pitää päästä yhdellä istumalla satasta ajellen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Noita tasakaasutestejä löytyy Youtubesta vaikka kuinka monta eri nopeuksilla ajettuna. Tässä päästiin laskennallisesti 177 km 120 km/h nopeudella keväisessä >+ 10 C kelissä.


    Tässä taas S-mallilla päästiin 220 km 90 km/h nopeudella pikkupakkasessa.
    https://www.youtube.com/watch?v=afzfVaa513U
    Mr. Nylandilla oli kyllä jotain isosti pielessä tuossa testissä. 120Ah:lla (vielä normi, ei S malli) pääsee kyllä +10c kelissä huomattavasti pidemmälle.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?

    Noita tasakaasutestejä löytyy Youtubesta vaikka kuinka monta eri nopeuksilla ajettuna. Tässä päästiin laskennallisesti 177 km 120 km/h nopeudella keväisessä >+ 10 C kelissä.


    Tässä taas S-mallilla päästiin 220 km 90 km/h nopeudella pikkupakkasessa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Putoaako range talvella 105km/h nopeudella minkä verran? (EV:den monet range riippuvuustekijät on tuttuja.)
    Ei tuosta enää juuri putoa. Sanoisin, että talvirange on myös luokkaa 225km 100km/h rajotuksella. Sanoisin ehkä jopa, että 113km/h cruisessa tuon verran. Mutta nyt on muistinvaraista ja sisältää mutua

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    225-260km riippuen monesta tekijästä.

    EDIT: 120Ah mallilla.
    Putoaako range talvella 105km/h nopeudella minkä verran? (EV:den monet range riippuvuustekijät on tuttuja.)

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?
    225-260km riippuen monesta tekijästä.

    EDIT: 120Ah mallilla.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Moi!

    I3:seen siirtyneenä heti pari kysymystä:

    2016 60-patterilla REX
    - Minkäslaisia spacereita tähän on laitettu jotta saisi motarilla vähän vakautta?
    - Mitkä LED-lamput ovat soljahtaneet ajovalo-Halogenneihin surutta (Philips Ultinon tuntuu tuskaiselta saada paikalleen)?

    -Jussi
    Nimenomaan Philipsin kunnon polttimot sinne menee ja toimii erinomaisen hyvin. valokuvio on täysin vakionlainen. Vahva suositus Philipsille

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Moi!

    I3:seen siirtyneenä heti pari kysymystä:

    2016 60-patterilla REX
    - Minkäslaisia spacereita tähän on laitettu jotta saisi motarilla vähän vakautta?
    - Mitkä LED-lamput ovat soljahtaneet ajovalo-Halogenneihin surutta (Philips Ultinon tuntuu tuskaiselta saada paikalleen)?

    -Jussi
    Itsellä on 20mm limput joka kulmassa, mutta edestä tulee ehkä hieman liian ulos (ei kuitenkaan lokasuojan yli), niin 10-15mm eteen varmaan olis hyvä.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Moi!

    I3:seen siirtyneenä heti pari kysymystä:

    2016 60-patterilla REX
    - Minkäslaisia spacereita tähän on laitettu jotta saisi motarilla vähän vakautta?
    - Mitkä LED-lamput ovat soljahtaneet ajovalo-Halogenneihin surutta (Philips Ultinon tuntuu tuskaiselta saada paikalleen)?

    -Jussi

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    iX3 ohituskiihtyvyys LCI mallissa 80-120 kmh pitäis olla tietojen mukaan 2.5s.

    Eli mites iX3 tai tulossa oleva iX1?

    Polestar on sisätiloiltaan onneton, varmaan häviää i3lle
    Hieno olisi niin iX3 kuin iX1. Budjetti kuitenkin se 50k€. Polestarin miinus on tilantunnun vähentyminen ja myös tilan vähentyminen ainakin etupenkeillä. Kontissa kuitenkin 100l enemmän tilaa, samoin takapenkillä enemmän leveyttä. Kattokaiteet ja vetokyky myös iso plussa. I4 i35 ei tainnut tulla täkäläisille markkinoille, sehän olisi joki 55-57k€, ehkä jopa mietittävä…

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    iX3 ohituskiihtyvyys LCI mallissa 80-120 kmh pitäis olla tietojen mukaan 2.5s.

    Eli mites iX3 tai tulossa oleva iX1?

    Polestar on sisätiloiltaan onneton, varmaan häviää i3lle
    EDIT: Luin huonosti edellisen.

    Leave a comment:

Working...
X