Originally posted by paavju
View Post
Autoliiton kaveri toisteli ennen paikkausta, että bemarissa renkaan sisäreuna kuluu niin että teräsverkot paistaa, ja ei niitä voi paikkaa. No otettiin rengas irti. Olka oli toki kulunut, mutta jotain kuoviota oli vielä jäljellä ja ei se mitenkään kankailla ollut. Reikä oli aivan selvä - isompi kuin perinteinen naula/ruuvi, mutta ei nyt mikään sormenmentävä reikä kuitenkaan. Itsekin olen myös tollasella koiranpaskalla renkaan joskus paikannut ja ihan ok minusta paikkaus sujui. Toki aika helponoloisesti tavara sujahti reikään tai sitte kaverilla oli hieman enemmän pattia kuin allekirjoittaneella. Luultavimmin reika oli hieman isohko tälläseen paikkaukseen. Lisäksi itse olen leikannut madon pään tarkemmin renkaan kanssa tasaan, Hieman kiireen oloista hommoo, mutta kai tuo ylimäärä tuosta nopeesti kuluukin. Ajoin paikkauksen jälkeen Koskelta Littoisiin 45km ja ilmat pysy hyvin renkaassa, Rengas alkoi vuotamaan, kun paluumatkaa oli tehty noin 70km.
Aaamupäivällä laitoin renkaaseen 3 bar, nyt näyttäs olevan 1.8 bar jäjellä eli paikallaankin olleessaan rengas vuotaa 0.15bar/tunti, tosin hitaammin kuin ABC parkissa. Tsekkasin saippuavedellä ja paikattu kohta on vuotokohta. Itse kallistuisin siihen, että reikä on liian isoa koiranpaskalle, Toimii naulaan tai ruuvinreikään mutta tämä vaatis jotian muuta. No renkaat on sen verran lähellä käyttöikänsä loppua, että laitetaan tori.fi:n 'uusi' Bridgestone setti alle suosiolla.
. Olisiko parkissa ollut rengas juuri siten, että tuo hätäpaikkan vääntyi ja sen takia vuoti noin pahasti? No seuraavalla stintillä päästiin Porvoon moottoritien ekalle lehvähdyspaikalla, jolloin paine oli tippahtanut taas 2.5bariin.
Tämä on aika outoa, sillä vetohommissa sähköä kuluu selkeesti enemmän kuin normaalisti, tarvetta olisi.
Leave a comment: