Kävin taas heittämässä n. 1000km viikonlopun ja on kyllä hyvä peli, ei voi muuta sanoa. Kulutus kyllä nousee kun piti sateessa ajaa, heti kun kuivaa niin tuollainen 3-4kWh/100km pienenee kulutus. Range on täysin riittävä ja lataa nopeasti. Esim tuolle reissulle lähdin 100%, pääsin perille reilun 400km päähän ilman välistoppeja, taisi jäädä 19% akkuun. Sitten latailin jonnekin 60-70% välille että pääsi kylillä pyörimään tms, kotimatkalle alkupuolelle yksi stoppi jossa latasin reiluun 80% ja siitä vajaa 400km kotiin ja jäi 9% akkuun.Ainoa harmitus on että auton navi haluaisi tehdä latausstoppeja ja heittää heti akun lämmityksen päälle, vaikka itse laskemalla pääsee kevyesti perille, kuten tuossakin tuo kotiinpaluu. Navi näytti, että joku 6% tms ois perillä ja haluaa silti ladata 10min verran jossain. MyBMW:ssä voi laittaa jotain asetuksia minimi-SoC:lle laturilla ja määränpäässä kun tekee siinä reitin etukäteen niin silti aina haluaa pakottaa latausta. Ja ajoittaa lataukset liian korkealle SoClle eli ajaisin akkua enemmän tyhjäksi kuin joku 35% tms... Polestarin Androidissa/GoogleMapsissa oli tämä hyvin, eli siihen sai minimit laitettua ja myös tiedon että kotona on laturi niin uskaltaa ajattaa kotiin ihan tyhjällä akulla. Mutta kai tuo on jonkun mieleen hienosti, lueskelin jotain ADAC:n tms sakemannien käyttötestiä i7:sta niin siinä oikein kehuivat auton omaa kykyä reitittää ja suunnitella lataustauot. Itse tykkäisin vähän agressiivisemmasta suunnittelusta ja hyödyntäisi paremmin auton latauskäyrää, varsinkin Suomessa tuo ei ole ongelma kun pikalaturia on tarjolla joka puolella.
, keskinopeus todella korkea, 113km/h, käytännössä ajettava +20km/h todellista ellei jopa vähän enemmänkin kun motoria on vain kolmannes. Ole varovainen että ei tule isoa laskua
. Ajoi viikko sitten yksi yö kotiin lentokentältä tuohon Hamina liittymään ja pysähdyin heittämään vettä bussipysäkille 149km ajon jälkeen, kun lentokentällä nautittu kahvi halusi ulos. Moottoritie Kehä III -Hamina( pois lukien Kotkan kohdalla muuta kilometri 120km/h vauhtia) ajettu vakkariasetuksella 144km/h eli GPS 141km/h. Keskinopeus 128km/h ja sähköä kului 27,4kWh/100km. Leijailevan usavan perusteella sanoisin, että keli oli suht tuuleton. Kehä III:n (lentokenttä-moottorien alku) hissuttelu laskee sekä kulutusta että keskinopeutta hieman mutta jotain numeroa kuitenkin.
Leave a comment: