Originally posted by tiko4tiko
View Post

Mutta joo, onhan tuo todella mahtava auto kaikinpuolin ja sisusta (Gran Lusso) upea. Oikeastaan sisusta aikoinaan kauppasi tämän automallin, kun takapenkille istahti niin tiesi mitä käy. Kulutus on ollut yllättävän pieni, menee samoja tai n. 0,5-1kWh/100km enemmän mitä aiempi Polestar 2. 25km työmatkaa sellainen 16-17kWh/100 kulutuksella.Tuota kun jo useamman vuoden jauhanut sähköautolla niin aika helppo verrata eri autoja siinä. Rangehan riittää aivan mainiosti omaan käyttöön ja ne pari 400km matka-ajoa menee jopa harmittavasti ilman välilatauksia

Kahlasin ajatuksella taannoin sen n. 400 sivun pääohjekirjan + 70 sivua infotainmentin ohjekirjan ja niitä lukiessa vaan miettii, että on aikamoinen määrä toimintoja upotettu näihin. Tyyliin puolet sellaisia, ettei edes osaisi kuvitella kun taustat on vähän simppelimmissä autoissa.
Ainoa negatiivinen on minusta Bemarin latausajastuslogiikka. Miksei se vaan voi olla, että auto lataa nyt näillä asetetuilla tunneilla. Se esivalmistelun ja lähdön pakotus sotkee pahasti pörssioptimointia. Pakko ladata ilman ajastuksia autosta ja laturin päästä ajastaa ja harmikseen on vähän kökkö siinä ajastus. Polestarissa oli superhelppo vain määrittää ne tunnit 5min tarkkuudella milloin ladataan.
Leave a comment: