Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    Nuo yksityisleasing tarjoukset on yleensä aina sellaisilla kilometrillä että näyttää halvalta. Jos siihen pistää sen 75-90tkm / 3-vuotta niin todennäköisesti tuokin 699€/kk hinta pompsahtaa luokkaan 1000€/kk tai enemmän ja kun laskee ns. Pakolliset varusteet mukaan niin se on äkkiä 100€/kk lisää siihen. Lopputuloksena Leasing maksut luokkaa 40k€/ 3-vuotta + vakuutukset ja sähköt ja latausasema jne. Itse ajan ihan mieluusti vanhalla dieselillä ja kokonaiskulut polttoaineineen ja remontteineen kaikkineen todennäköisesti ja toivottavasti alle 20k€/3-vuotta. No toki jos vertailee eroa vaikka uuteen dieseli Bemariin niin se sähkö on ehkä jo kannattava. Sellainenkin tuli mieleen, että jos autoon laittaa 15k€/vuosi rahaa niin se vaatii käytännössä 30k€ bruttotuloja pelkän auton kattamiseksi. No hyvä että jotkut haluaa ostaa uusia autoja, mutta itse en näe siinä järkeä nykyisellään.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1092
      • Espoo

      Originally posted by ockelbo4500 View Post
      Nuo yksityisleasing tarjoukset on yleensä aina sellaisilla kilometrillä että näyttää halvalta. Jos siihen pistää sen 75-90tkm / 3-vuotta niin todennäköisesti tuokin 699€/kk hinta pompsahtaa luokkaan 1000€/kk tai enemmän ja kun laskee ns. Pakolliset varusteet mukaan niin se on äkkiä 100€/kk lisää siihen. Lopputuloksena Leasing maksut luokkaa 40k€/ 3-vuotta + vakuutukset ja sähköt ja latausasema jne. Itse ajan ihan mieluusti vanhalla dieselillä ja kokonaiskulut polttoaineineen ja remontteineen kaikkineen todennäköisesti ja toivottavasti alle 20k€/3-vuotta. No toki jos vertailee eroa vaikka uuteen dieseli Bemariin niin se sähkö on ehkä jo kannattava. Sellainenkin tuli mieleen, että jos autoon laittaa 15k€/vuosi rahaa niin se vaatii käytännössä 30k€ bruttotuloja pelkän auton kattamiseksi. No hyvä että jotkut haluaa ostaa uusia autoja, mutta itse en näe siinä järkeä nykyisellään.
      Niin, tämä nyt on toki taas turhaa vertailua i4-ketjussa, kun vanhan dieselin, uuden dieselin ja uuden sähköauton eroja on muutakin kuin hinta. Tuskin kukaan i4:sta hankkiva miettii täysin pelkällä lompakollaan autonhankintaa, vaikka toki siinäkin järkeä saa käyttää.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • jobo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 144
        • Espoo

        Itse ainakin mietin uuden i4 ihan vaan että saan M3/4 competition suorituskyvyn puolella hinnasta. Jollain rata-ajo ominaisuuksilla ei ole itselle yhtään mitään merkitystä.


        Tosin yllättävän kivasti i4 menee mutkiinkin vaikka painaa aivan helvetisti, todella paljon paremmin ku edellinen 330.


        Se että uutta M50 verrataan kokonaiskuluiltaan johonkin vanhaan dieseliin niin on varmaan prioriteetit autoilussa muutekin aavistuksen eri.



        Ei kukaan osta i4 M50 säästääkseen jossain bensakuluissa, siihen on tosi paljon edullisempiakin vaihtoehtoja. Tosin on se ihan jees että on rajusti kulkua mikä ei tunnu heti lompakossa.
        Last edited by jobo; 04-07-2023, 23:13.
        BMW i4 M50 -23

        BMW 330e M-sport -17
        BMW 120d M-sport -14
        MINI JCW -09

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1092
          • Espoo

          Mä ajelin just ensimmäisen pidemmän reissun Espoo-Mikkeli-Pihtipudas-Oulu-Espoo ja täytyy sanoa, että parempi matkakaveri i4 oli kuin edellinen 530e. Keskikulutus pyöri siinä 16-19 kWh/100km riippuen pätkästä, kun useassa osassa toki mentiin. Pikalatailu oli ABC:lla ja K-Latauksella vaivatonta ja mökillä sitten auto oli omassa laturissa. Taisin latailla kusitaukojen verran neljä kertaa eli rahaa ei pikalatauksiin kulunut juurikaan ajettuihin kilsoihin nähden.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by PNM2 View Post

            Näissä tarjouksissa on mahdollista päästä hintaan, joka on halvempi kuin ostaa auto itselle.

            Ihan mielenkiinnosta, i4 M50 tapauksessa millaisella laskelmalla?
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1092
              • Espoo

              Originally posted by BFI18 View Post
              Ihan mielenkiinnosta, i4 M50 tapauksessa millaisella laskelmalla?
              Ei sitä tietysti voi tietää ennen kuin liisariaika on umpeutunut. Verrokkeina liisarihinta (kiinteä kk-hinta plus mahdolliset ylikilsat) ja uuden auton hinta arvonalenemineen. Voin palata asiaan, kun oma liisari joskus loppuu.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by PNM2 View Post
                Ei sitä tietysti voi tietää ennen kuin liisariaika on umpeutunut. Verrokkeina liisarihinta (kiinteä kk-hinta plus mahdolliset ylikilsat) ja uuden auton hinta arvonalenemineen. Voin palata asiaan, kun oma liisari joskus loppuu.
                Arvonalenemaa voi toki vaan arvailla, mutta 3v/30tkm en ihan helpolla usko, että halvemmaksi tulee esim. 700 €/kk leasing.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • istran
                  Newbiemmer
                  • Jul 2023
                  • 11
                  • Tampere

                  Tervehdys. Uusi i4:n omistaja, San Remo Green ja konjakki Sensatech. Hyvältä vaikuttaa.


                  Tilasin auton non 7-8 viikkoa sitten ja sain nyt. Ihan siis vapaa tehdasslotti. Varusteita jonkin verran rastittelin. Onko tämä poikkeuksellisen lyhyt aika?


                  Nyt vaan pitäisi miettiä, onko siinä keulan kalvottamisessa mitään mieltä. Piano black-pinnoille keskikonsoliin tilasin jo suojakalvot...sisustuselementti suoraan helvetistä.


                  Mutta: nastatrenkaat vai ei takavetoiselle?

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5419
                    • S:t Karins

                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Ihan mielenkiinnosta, i4 M50 tapauksessa millaisella laskelmalla?
                    Karvalakkina ja 1000 km/vuosi?
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1092
                      • Espoo

                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Arvonalenemaa voi toki vaan arvailla, mutta 3v/30tkm en ihan helpolla usko, että halvemmaksi tulee esim. 700 €/kk leasing.
                      Ei se ole uskon asia vaan ihan yhteenlaskua, jonka tuloksen näkee lopussa. Edellisessä mulla kävi näin ja tuskin hyvän tarjouksen myötä nytkään kovin kauas jäädään, vaikka ei se mikään ratkaiseva tekijä autonhankinnassa ollut. Esim kilsat 30000 -> 60000 ei ole niin kallista kuin kuvittelisi. Tai ei ainakaan ollut aikanaan. Joku 30000km vuodessa nyt toki jo eri lukuja mutta aika harva niitä lopulta ajelee.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • kooma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1017
                        • Pikis

                        Originally posted by istran View Post
                        Mutta: nastatrenkaat vai ei takavetoiselle?
                        Varmasti löytyy mielipidettä jos jonkinmoista mutta itse sanoisin että sähköautoon aina lähtökohtaisesti kitkat, ellet asu sellaisten teiden varressa jotka on aivan peilijäässä monta kertaa talvessa tai reitilläsi on jyrkkiä mäkiä joihin ei saa otettua vauhtia.
                        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                        Comment

                        • kobluna
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2018
                          • 134
                          • Espoo

                          Originally posted by istran View Post
                          Tervehdys. Uusi i4:n omistaja, San Remo Green ja konjakki Sensatech. Hyvältä vaikuttaa.

                          Tilasin auton non 7-8 viikkoa sitten ja sain nyt. Ihan siis vapaa tehdasslotti. Varusteita jonkin verran rastittelin. Onko tämä poikkeuksellisen lyhyt aika?

                          Nyt vaan pitäisi miettiä, onko siinä keulan kalvottamisessa mitään mieltä. Piano black-pinnoille keskikonsoliin tilasin jo suojakalvot...sisustuselementti suoraan helvetistä.

                          Mutta: nastatrenkaat vai ei takavetoiselle?
                          Onnittelut! Nopea toimitus tuo oli. Mikä versio tuli? Vissiin e35 tulee eri linjalta ja sitä saa nopeimmin, seuraavana e40 ja M50 saa odotella vuoden.

                          Jos et tykkää piano mustasta ("suoraan helvetistä"), niin mikset valinnut jotain muuta, kun kumminkin tehdastilaus kyseessä? Omaan tulossa mattapintaisella puulla, kun nykyisessä nuo pianomustat häikäisee silmään sopivalla auringon paisteella. Lisäksi ovat aina pölyisen näköiset.

                          Kalvoja mietin itsekkin ja toistaiseksi ajattelin mennä ilman. Saa nähdä onko virhe.

                          Comment

                          • Turder
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 464
                            • Suomi

                            Jotain osviittaa arvonalenemasta kun esim. Supercharged varustellut maksoi uutena n. 88-93 tonnia, nyt saa 77-79 tonnilla alkaviin lukemiin niitä. Autoja ollut nyt ajossa kai n. vuoden/puolitoista? Tuollainen paremmin varusteltu yksilö, ja jos ajelee n. 20-30tkm vuoteen niin olisiko liisarimaksut jotain 1300-1500eur/kk jos vaikka 3v sopparin tekee? Nyt ensimmäisen vuoden osalta arvoa on tippunut vähemmän kuin vuoden kk-maksut, ja ehkä arvon muutos vielä hidastuu auton iän myötä. Eli äkkiseltään tuollainen voll-varusteltua ei kannata liisata, varsinkin jos kilsoja tulee, mutta ehkä joku zippinettotarjous karvalakkiin pienillä kilsoilla voi olla ok?:think

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1092
                              • Espoo

                              Originally posted by Turder View Post
                              Jotain osviittaa arvonalenemasta kun esim. Supercharged varustellut maksoi uutena n. 88-93 tonnia, nyt saa 77-79 tonnilla alkaviin lukemiin niitä. Autoja ollut nyt ajossa kai n. vuoden/puolitoista? Tuollainen paremmin varusteltu yksilö, ja jos ajelee n. 20-30tkm vuoteen niin olisiko liisarimaksut jotain 1300-1500eur/kk jos vaikka 3v sopparin tekee? Nyt ensimmäisen vuoden osalta arvoa on tippunut vähemmän kuin vuoden kk-maksut, ja ehkä arvon muutos vielä hidastuu auton iän myötä. Eli äkkiseltään tuollainen voll-varusteltua ei kannata liisata, varsinkin jos kilsoja tulee, mutta ehkä joku zippinettotarjous karvalakkiin pienillä kilsoilla voi olla ok?:think
                              20000km/vuosi ei ole tarjouksista lähellekään noita hintoja kuukaudessa edes varusteltuna. Varusteluissa on myös eroa, ottaako paketin vai erillisiä lisävarusteita. Joku mainitsi, että SuperCharged-paketti olisi poistunut, mikä nostaisi vastaavasta varustellun liisarihintaa väkisin.
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 651

                                Originally posted by PNM2 View Post
                                20000km/vuosi ei ole tarjouksista lähellekään noita hintoja kuukaudessa edes varusteltuna. Varusteluissa on myös eroa, ottaako paketin vai erillisiä lisävarusteita. Joku mainitsi, että SuperCharged-paketti olisi poistunut, mikä nostaisi vastaavasta varustellun liisarihintaa väkisin.
                                Näyttäisi ainakin tuoreessa hinnastossa olevan super charged ja i4M50 tällä 87t€ eli tingittynä ~80t€.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎