Nuo yksityisleasing tarjoukset on yleensä aina sellaisilla kilometrillä että näyttää halvalta. Jos siihen pistää sen 75-90tkm / 3-vuotta niin todennäköisesti tuokin 699€/kk hinta pompsahtaa luokkaan 1000€/kk tai enemmän ja kun laskee ns. Pakolliset varusteet mukaan niin se on äkkiä 100€/kk lisää siihen. Lopputuloksena Leasing maksut luokkaa 40k€/ 3-vuotta + vakuutukset ja sähköt ja latausasema jne. Itse ajan ihan mieluusti vanhalla dieselillä ja kokonaiskulut polttoaineineen ja remontteineen kaikkineen todennäköisesti ja toivottavasti alle 20k€/3-vuotta. No toki jos vertailee eroa vaikka uuteen dieseli Bemariin niin se sähkö on ehkä jo kannattava. Sellainenkin tuli mieleen, että jos autoon laittaa 15k€/vuosi rahaa niin se vaatii käytännössä 30k€ bruttotuloja pelkän auton kattamiseksi. No hyvä että jotkut haluaa ostaa uusia autoja, mutta itse en näe siinä järkeä nykyisellään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostNuo yksityisleasing tarjoukset on yleensä aina sellaisilla kilometrillä että näyttää halvalta. Jos siihen pistää sen 75-90tkm / 3-vuotta niin todennäköisesti tuokin 699€/kk hinta pompsahtaa luokkaan 1000€/kk tai enemmän ja kun laskee ns. Pakolliset varusteet mukaan niin se on äkkiä 100€/kk lisää siihen. Lopputuloksena Leasing maksut luokkaa 40k€/ 3-vuotta + vakuutukset ja sähköt ja latausasema jne. Itse ajan ihan mieluusti vanhalla dieselillä ja kokonaiskulut polttoaineineen ja remontteineen kaikkineen todennäköisesti ja toivottavasti alle 20k€/3-vuotta. No toki jos vertailee eroa vaikka uuteen dieseli Bemariin niin se sähkö on ehkä jo kannattava. Sellainenkin tuli mieleen, että jos autoon laittaa 15k€/vuosi rahaa niin se vaatii käytännössä 30k€ bruttotuloja pelkän auton kattamiseksi. No hyvä että jotkut haluaa ostaa uusia autoja, mutta itse en näe siinä järkeä nykyisellään.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Itse ainakin mietin uuden i4 ihan vaan että saan M3/4 competition suorituskyvyn puolella hinnasta. Jollain rata-ajo ominaisuuksilla ei ole itselle yhtään mitään merkitystä.
Tosin yllättävän kivasti i4 menee mutkiinkin vaikka painaa aivan helvetisti, todella paljon paremmin ku edellinen 330.
Se että uutta M50 verrataan kokonaiskuluiltaan johonkin vanhaan dieseliin niin on varmaan prioriteetit autoilussa muutekin aavistuksen eri.
Ei kukaan osta i4 M50 säästääkseen jossain bensakuluissa, siihen on tosi paljon edullisempiakin vaihtoehtoja. Tosin on se ihan jees että on rajusti kulkua mikä ei tunnu heti lompakossa.Last edited by jobo; 04-07-2023, 23:13.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Mä ajelin just ensimmäisen pidemmän reissun Espoo-Mikkeli-Pihtipudas-Oulu-Espoo ja täytyy sanoa, että parempi matkakaveri i4 oli kuin edellinen 530e. Keskikulutus pyöri siinä 16-19 kWh/100km riippuen pätkästä, kun useassa osassa toki mentiin. Pikalatailu oli ABC:lla ja K-Latauksella vaivatonta ja mökillä sitten auto oli omassa laturissa. Taisin latailla kusitaukojen verran neljä kertaa eli rahaa ei pikalatauksiin kulunut juurikaan ajettuihin kilsoihin nähden.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostIhan mielenkiinnosta, i4 M50 tapauksessa millaisella laskelmalla?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEi sitä tietysti voi tietää ennen kuin liisariaika on umpeutunut. Verrokkeina liisarihinta (kiinteä kk-hinta plus mahdolliset ylikilsat) ja uuden auton hinta arvonalenemineen. Voin palata asiaan, kun oma liisari joskus loppuu.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Tervehdys. Uusi i4:n omistaja, San Remo Green ja konjakki Sensatech. Hyvältä vaikuttaa.
Tilasin auton non 7-8 viikkoa sitten ja sain nyt. Ihan siis vapaa tehdasslotti. Varusteita jonkin verran rastittelin. Onko tämä poikkeuksellisen lyhyt aika?
Nyt vaan pitäisi miettiä, onko siinä keulan kalvottamisessa mitään mieltä. Piano black-pinnoille keskikonsoliin tilasin jo suojakalvot...sisustuselementti suoraan helvetistä.
Mutta: nastatrenkaat vai ei takavetoiselle?
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostIhan mielenkiinnosta, i4 M50 tapauksessa millaisella laskelmalla?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostArvonalenemaa voi toki vaan arvailla, mutta 3v/30tkm en ihan helpolla usko, että halvemmaksi tulee esim. 700 €/kk leasing.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by istran View PostMutta: nastatrenkaat vai ei takavetoiselle?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by istran View PostTervehdys. Uusi i4:n omistaja, San Remo Green ja konjakki Sensatech. Hyvältä vaikuttaa.
Tilasin auton non 7-8 viikkoa sitten ja sain nyt. Ihan siis vapaa tehdasslotti. Varusteita jonkin verran rastittelin. Onko tämä poikkeuksellisen lyhyt aika?
Nyt vaan pitäisi miettiä, onko siinä keulan kalvottamisessa mitään mieltä. Piano black-pinnoille keskikonsoliin tilasin jo suojakalvot...sisustuselementti suoraan helvetistä.
Mutta: nastatrenkaat vai ei takavetoiselle?
Jos et tykkää piano mustasta ("suoraan helvetistä"), niin mikset valinnut jotain muuta, kun kumminkin tehdastilaus kyseessä? Omaan tulossa mattapintaisella puulla, kun nykyisessä nuo pianomustat häikäisee silmään sopivalla auringon paisteella. Lisäksi ovat aina pölyisen näköiset.
Kalvoja mietin itsekkin ja toistaiseksi ajattelin mennä ilman. Saa nähdä onko virhe.
Comment
-
-
Jotain osviittaa arvonalenemasta kun esim. Supercharged varustellut maksoi uutena n. 88-93 tonnia, nyt saa 77-79 tonnilla alkaviin lukemiin niitä. Autoja ollut nyt ajossa kai n. vuoden/puolitoista? Tuollainen paremmin varusteltu yksilö, ja jos ajelee n. 20-30tkm vuoteen niin olisiko liisarimaksut jotain 1300-1500eur/kk jos vaikka 3v sopparin tekee? Nyt ensimmäisen vuoden osalta arvoa on tippunut vähemmän kuin vuoden kk-maksut, ja ehkä arvon muutos vielä hidastuu auton iän myötä. Eli äkkiseltään tuollainen voll-varusteltua ei kannata liisata, varsinkin jos kilsoja tulee, mutta ehkä joku zippinettotarjous karvalakkiin pienillä kilsoilla voi olla ok?:think
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostJotain osviittaa arvonalenemasta kun esim. Supercharged varustellut maksoi uutena n. 88-93 tonnia, nyt saa 77-79 tonnilla alkaviin lukemiin niitä. Autoja ollut nyt ajossa kai n. vuoden/puolitoista? Tuollainen paremmin varusteltu yksilö, ja jos ajelee n. 20-30tkm vuoteen niin olisiko liisarimaksut jotain 1300-1500eur/kk jos vaikka 3v sopparin tekee? Nyt ensimmäisen vuoden osalta arvoa on tippunut vähemmän kuin vuoden kk-maksut, ja ehkä arvon muutos vielä hidastuu auton iän myötä. Eli äkkiseltään tuollainen voll-varusteltua ei kannata liisata, varsinkin jos kilsoja tulee, mutta ehkä joku zippinettotarjous karvalakkiin pienillä kilsoilla voi olla ok?:thinki4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View Post20000km/vuosi ei ole tarjouksista lähellekään noita hintoja kuukaudessa edes varusteltuna. Varusteluissa on myös eroa, ottaako paketin vai erillisiä lisävarusteita. Joku mainitsi, että SuperCharged-paketti olisi poistunut, mikä nostaisi vastaavasta varustellun liisarihintaa väkisin.
Comment
-
Comment