Kuulostaisi että vikaa on, kyllä siellä pitäisi ilmat pysyä vaikka parkissa pidempäänkin.
Näistä kuluista kun on ollut tässä puhetta niin eilen tuli postissa verolaput.
Noin 320€ / vuosi näyttäisi olevan tämmöisen i4 taksa.
BMW i4
Collapse
X
-
Eihän se nyt normaalia ainakaan ole. Tai no, vikana ihan normaali, ainakin F11-kokemusten perusteella.
Leave a comment:
-
Omassa on sellainen, että jos on parkissa vaikka pitkän viikonlopun yli tai pidempään niin kuskinpuolen perä on valahtanut alas ja välillä auto saattaa herjata että on liian matalalla ennenku täyttyy.
Kannattaakohan tuollaiselle tehdä jotain vai onko perussettiä ilmajousissa? Eka auto missä ilmat niin ei hajuakaan onko normaalia.
Leave a comment:
-
Meidän i4 on vaihdettu tuo venttiili ja tuo voimansiirtovika korjautui jonkun sähköliittimen pinnit vaihtamalla (siitä on kampanja)
Leave a comment:
-
Aika yksilöllistä nuo i4 viat tuntuu olevan. Esim taloudessamme oleva i4 M50 on alkuvuotinen -23. Ei ole vaihdettu venttiileitä eikä oikeastaan mitään muutakaan. 12V akku on vaihdettu, kun tykkäsi jättää virtoja päälle. Siinä kaikki.
Leave a comment:
-
Tässä vikalistaa.Originally posted by PNM2Jäähdytysnestettä vuotaa. Tämä korjataan takuuseen ja osalla korjattu parikin kertaa
Voimansiirtovika, johon tarvitaan juuri mulla odottelussa oleva hiiliharjojen putsaus.
Takapilarit natisevat ja huollossa laitetaan teippiä estämään lähinnä oikean puolen c-pilarin natisemista.
Ilmajousia on vaihdettu (kallis osa, koska iskunvaimennin samassa).
Auto kadottelee puhelimia ja tästä selviää iDriven buuttauksella.
M50:n peilinkuoret irtoavat osassa harjapesuja.
Last edited by PNM2; 22-08-2025, 13:42.
Leave a comment:
-
Vähän samaa mieltä: Vaihdoin i4M50 -> iXM60. Vaikka molemmat on hyviä pelejä, vaikea kuvitella palaavani takaisin i4:ään. Hiljaisempi, mukavampi, istuu korkeammalla, huippu äänentoisto etc. Lapistakin etelään pääsiäisenä kahdella latauksella, eli rangeakin riittää mainiosti.Originally posted by bittivirhe View PostEnnen i4:n hankintaa kannattaa kokeilla myös iX:ää. Pidin sitä alussa järkyttävän rumana, mutta silmä on jotenkin tottunut.. ja autona se on aivan eri planeetalta kuin kivireki-i4, jossa lyö päänsä ovenkarmiin joka kerta autoon mennessä. ;-)
Yleisesti ottaen kannattaa testata ensin esi versiot. Ero on huima esim i4 versus i4M50 tai iX40 versus iX50 ja iXM60.
Jarppa
Leave a comment:
-
Hyvin on toiminut takaveto kitkoilla talvella. Maantieajossa en ole kokenut mitään yllättävää. Kerran piti hiekoittaa mäkeä, kun jään päälle tuli kerros kuivaa lunta. Neliveto olisi luultavasti noussut ilmankin. Olen koeajanut M50:ä parikin kertaa, mutta en edes harkitsisi sitä näillä kokemuksilla ihan pelkästään rangen takia. En näe lisätehoa ja nelivetoa tapeellisena. Toki ymmärrän, jos jollakin muulla on eri arvostukset.Originally posted by Ozzy #69# View Post
Toimiiko miten talviajossa tuo takavetomalli? Meneekö nämä vielä kitkoilla ihan ok, vai tarvitseeko nastat?
Leave a comment:
-
Ennen i4:n hankintaa kannattaa kokeilla myös iX:ää. Pidin sitä alussa järkyttävän rumana, mutta silmä on jotenkin tottunut.. ja autona se on aivan eri planeetalta kuin kivireki-i4, jossa lyö päänsä ovenkarmiin joka kerta autoon mennessä. ;-)
Leave a comment:
-
Perhana, oli se vakuutus hiukan päälle tonnin vuodessa.Originally posted by Aksuuu View Post
Omavastuu muistaakseni 200-300e, mikä se "oletus" onkaan. Op:ltä meillä on vakuutus. Lähitapiolan kaveri soitteli tällä viikolla ja jätti samantien tarjoamatta vakuutuksia kun kysyi meidän autovakuutuksen hintaa.
Leave a comment:
-
Omavastuu muistaakseni 200-300e, mikä se "oletus" onkaan. Op:ltä meillä on vakuutus. Lähitapiolan kaveri soitteli tällä viikolla ja jätti samantien tarjoamatta vakuutuksia kun kysyi meidän autovakuutuksen hintaa.Originally posted by Exvag View Post
Tuo 900e kuulostaa todella edulliselta. Onko omavastuu sitten korkeampi?
Itsellä myös e40-malli, mutta vakuutukset yhteensä yli 1200e. Tuo oli selvästi edullisin tarjous kun kilpailutin (If). Muiden hinnat huitelivat 1500 molemmin puolin. Omavastuu muistaakseni 200e.
Leave a comment:
-
Tuo 900e kuulostaa todella edulliselta. Onko omavastuu sitten korkeampi?Originally posted by Aksuuu View Post
Meillä on vakuutus alle 900e/v. Kaskon lisäksi lasivakuutus. e40 mallin tehot tieten maltillisemmat.
Itsellä myös e40-malli, mutta vakuutukset yhteensä yli 1200e. Tuo oli selvästi edullisin tarjous kun kilpailutin (If). Muiden hinnat huitelivat 1500 molemmin puolin. Omavastuu muistaakseni 200e.
Leave a comment:
-
Toki nuissa minunkin hinnoissa laaja kasko ja liikenne yhteensä…Originally posted by JNIJNI View Post
Tästä olisi hyvä kuulla muiltakin i4:n omistajilta, onko tosiaan noin kovat hinnat.
Mikä mahtaa selittää eron?
Omassa G21 330e laaja kasko 750€ ja liikenne 210€ täysillä bonuksilla
Leave a comment:
-
Meillä on vakuutus alle 900e/v. Kaskon lisäksi lasivakuutus. e40 mallin tehot tieten maltillisemmat.Originally posted by JNIJNI View Post
Tästä olisi hyvä kuulla muiltakin i4:n omistajilta, onko tosiaan noin kovat hinnat.
Mikä mahtaa selittää eron?
Omassa G21 330e laaja kasko 750€ ja liikenne 210€ täysillä bonuksilla
Leave a comment:
-
Mielestäni toimii paremmin kuin polttomoottori takaveto, neliveto en ole koskaan omistanutOriginally posted by Ozzy #69# View Post
Toimiiko miten talviajossa tuo takavetomalli? Meneekö nämä vielä kitkoilla ihan ok, vai tarvitseeko nastat?
Nastoilla mennään koska puoliso, muuten ainakin kokeilisin kitkoja. Mitään ongelmia tai neliveto haikailuja ei ole ollut liikkeellelähdöissä ym. Toisaalta en aja syrjäisillä teillä enkä asu mäenpäällä.
Leave a comment:
Leave a comment: