BMW i4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1042
    • Pikis

Nyt on eka tonni takana i4 M60 niin muutamia huomioita Pole kakkoseen verrattuna:
    • Bemari on jonkun verran hiljaisempi, ainakin näin uutena.
    • Tehoeron huomaa selvästi.
    • Penkit bemarissa paremmat, ainakin mun kropalle.
    • HUD on taas kiva olla, ja olin jo unohtanut kolmessa vuodessa että sen näkee aika hyvin vaikka on ikänäköä
    • Polestarissa ei ole erikseen on/off nappia vaan senkun laitat vaihteen silmään. Minun puolestani sais olla silleen bemarissakin.
    • Polestarissa selkeempi että säädät oman maun mukaan opd voimakkuuden ja sen että valuuko auto pedaalit ylhäällä vai ei. Bemarissa erikseen opd säätö D modessa, mutta valuu aina. B mode taas ei valu mutta pakilla valuu aina. Ja B mode pitää muistaa erikseen laittaa päälle. Päädyin käyttämään D modea ja opd keskitaso, ja totuttelen taas siihen että auto valuu ilman kaasua.
    • Käytän paljon vakkaria ja totuin siihen esim motarilta poistuessa että Polessa pieni hipaisu jarruun tiputtaa vakkarin mutta ei jarruta vielä juuri lainkaan. Bemarissa pienikin hipaisu menee jarrulle selkeesti ja sitä myötä ajo tökkii. Pitää opetella että jarrun hipaisun sijasta painaa ratista vakkarin cancel.
    • Kännykän digital key toteutus erilainen, molemmissa puolensa.
    • Bemarissa nappi latauspistokkeen vieressä josta lopettaa lataus kuten polessa, mutta se ei tee mitään jos ovet on lukossa. Polessa kunhan avaimet taskussa niin se nappi lopettaa latauksen ja avaa töpselin lukituksen.
    • Bemarin tavaratila selkeesti suurempi, mutta lattian alla oleva lokero taas pienempi (ainakin kun on harmanit). Ei sinne mahdu oikein edes latausjohto + mukana tulleet muut rojut.
    • Polen android automotive periaatteessa selkeämpi kun kaikki integroitu yhteen mutta käytännössä siihen on huonosti appeja ja niistäkin monet toimii vähän miten sattuu. Yritän totutella että mistä mitäkin bemarissa kannattaa tehdä, lähinnä siis bemarin omat softat vai android auton kautta ja että komentaako niitä kosketusnäytöltä, rullasta vai puheella.
    Tällä hetkellä: i4 M60 Super Charged, i3 120Ah Sport

Comment

• PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1330
      • Espoo

Originally posted by kooma View Post
      Nyt on eka tonni takana i4 M60 niin muutamia huomioita Pole kakkoseen verrattuna:
      • Polestarissa ei ole erikseen on/off nappia vaan senkun laitat vaihteen silmään. Minun puolestani sais olla silleen bemarissakin.
      • Polestarissa selkeempi että säädät oman maun mukaan opd voimakkuuden ja sen että valuuko auto pedaalit ylhäällä vai ei. Bemarissa erikseen opd säätö D modessa, mutta valuu aina. B mode taas ei valu mutta pakilla valuu aina. Ja B mode pitää muistaa erikseen laittaa päälle. Päädyin käyttämään D modea ja opd keskitaso, ja totuttelen taas siihen että auto valuu ilman kaasua.
      • Käytän paljon vakkaria ja totuin siihen esim motarilta poistuessa että Polessa pieni hipaisu jarruun tiputtaa vakkarin mutta ei jarruta vielä juuri lainkaan. Bemarissa pienikin hipaisu menee jarrulle selkeesti ja sitä myötä ajo tökkii. Pitää opetella että jarrun hipaisun sijasta painaa ratista vakkarin cancel.
      • Kännykän digital key toteutus erilainen, molemmissa puolensa.
      • Bemarissa nappi latauspistokkeen vieressä josta lopettaa lataus kuten polessa, mutta se ei tee mitään jos ovet on lukossa. Polessa kunhan avaimet taskussa niin se nappi lopettaa latauksen ja avaa töpselin lukituksen.
      Nämä mun mielestä seuraavassa sukupolvessa jo paremmin toteutettu. i4 ei saa kaikkea nykyisin tarjolla olevaa optiota valitettavasti.
      NA5 iX3 50 xDrive​
      ex: G26 i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

Comment

Working...