On se heikompi, tosin itsellä ei noita 5 vaihteisia askeja oo mennyt rikki. Mutta moottoritiellä kaipaisi 6 vaihdetta. Ehkä itsekkin katsoisin faceliftiä, ellei satu miellyttävää yksilöä vastaan.
Jos 5 vaihteiseen päädyt niin katso että on laatikko öljyt vaihdettu.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTämä on syy,että itselle ei tulisi hankittua. Uudempi 6v-automaatti kyllä kelpaisi.
Leave a comment:
-
E83 ostossa
Hetken olen ollut ilman BMW:tä. Nyt ajattelin hankkia X3 E83 3 litran padalla. Mitä tuumitte, tuleeko paljon harmia pikkurahalla, jos ostaa prefaceliftin 5-vaihteisella automaatilla? -06 ja uudemmat ovat tietenkin vääntävämpiä ja kulutus hiukan pienempi, mutta noiden varhaisien mallien kestävyys kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Oma vm 07 3.0 SD
Ostaessa 237 Tkm ja nyt 311Tkm
Osia mitä vaihettu:
Laturi ja akku, laturi hajosi huonon akun kanssa veivaamisen takia, eli omavika.
Pienenpi turbo, meni jäät siipeen. Oli paljon pätkä ajoa kovilla pakkasilla.
Tukivarret ja nivelet eteen+ koiranluut , näköjään ne ei oikein kestä muillakaan.
Takajouset, tyyppivika, katkeaa sian saparo pois, ei vaikuta ajamiseen, katastuksessa huomasivat.
ABS anturi ja rinkula.
Ahtopaineanturi.
Kaasuläppäkotelo, aikaa myöten eletroniikkakoteloon pääsee öljyä ja kaput. (Voisiko tämä olla estettävissä jos poraa pienen reijän josta tulisi öljyt pois :think)
Seuraavana pitäisi vaihtaa eturenkaan laakeri.
En muista oonko vaihtanut vielä jotakin, ei jaksa kaivella kuitteja osista.
Kulutus on kova kaupungissa, ja ei tuo maantielläkään ihan pyhällä hengellä mene. Itellä kun on vakio peli, niin ei voi sanoa että paljon kulutus tippuu kun käyttää ohjelmoitavana.
SD:n alusta on ainakin ihan liian kova jos on huonot tiet, kyllä hakuttaa.....
Leave a comment:
-
Originally posted by E39Fin View PostMorjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
Ei voi kuin ihmetellä miten vähävikaisia ollut.
Jarrutustärinät sillä ollut kohtuu säännöllisiä kaikissa...
Leave a comment:
-
Originally posted by E39Fin View PostMorjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
Leave a comment:
-
Originally posted by E39Fin View PostMorjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
3.0 da oli ja ohjelma koneessa karkeasti 8.3 l/100 km oli keskari
Luotettava peli , vähän karkea mutta hyvä
Leave a comment:
-
Morjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
Leave a comment:
-
No nii
Bemmi kehrää taas kuin kissa, ongelmana oli rikkinäinen laturi. Salavalikon kautta näyttää jännitteeks 12.1 ja käynnissä heiluu kylmällä koneella yli 14 voltissa.
Kiinan lukijalla näyttää kun laturin kuorma nousee ja laskee kun laittaa virta syöppöjä päälle ja pois.
4x4 ja (P) valotkin sammu kun pyöritteli rattia laidasta laitaan
Tarinan opetus: Kannattaako leikkiä vuoden päivät paskan akun kanssa ? Vastaan itse itselleni ei kannata. Tämä kokeilu tuli maksamaan 364€, eli akku ja laturi, muutama uneton yö ja vähän sormien likaamista.
Kiitoksia kaikille taas avusta
Leave a comment:
-
Pieni tarina -07 akkuongelmasta...
Pitkään kärvistelin akkuongelman kanssa, starttasi laiskasti, akun latausjännite 13,8V, latailin akkua säännöllisesti, vaihdoin akun jne jne varsinkin talvella pulassa, kun välillä akku totaalisesti hyytyi.
Sitten jäi yhden korjaamon nosturille, uusi akku juuri asennettu, solenoidi vain hakkasi tyhjää. Epäiltiin starttimoottoria....maadoituskaapeli oli poikki.
Se kun uusittiin, latausjänite pomppasi normaaliksi ja starttaa kuin uutena.
Leave a comment:
-
Originally posted by Munanjatke View PostEi auttanut hiilien vaihto laturiongelmaan, edelleen kuumentu ja rupes käryämään , rikki mikä rikki.
Tällä hetkellä olisi autodocissa blackfriday tarjouksessa Valeon kunnostettu laturi hintaan 237 € , normi hinta 339€ . Olisi halvin löytämäni Valeon laturi, ja vanhakin on Valeo
Mietin että tilaisinko suoraan uuden laturin ?
Osanumero 12317802928
https://m.autodoc.fi/valeo/1081551
Vai pitääkö uuden laturin asennuksen jälkeenkin mittailla jotakin niin kuin HTK12 kerroit aikasemmin ?
Leave a comment:
-
Ei auttanut hiilien vaihto laturiongelmaan, edelleen kuumentu ja rupes käryämään , rikki mikä rikki.
Tällä hetkellä olisi autodocissa blackfriday tarjouksessa Valeon kunnostettu laturi hintaan 237 € , normi hinta 339€ . Olisi halvin löytämäni Valeon laturi, ja vanhakin on Valeo
Mietin että tilaisinko suoraan uuden laturin ?
Osanumero 12317802928
https://m.autodoc.fi/valeo/1081551
Vai pitääkö uuden laturin asennuksen jälkeenkin mittailla jotakin niin kuin HTK12 kerroit aikasemmin ?
Leave a comment:
-
Hetken autoa tyhjäkäynnillä pitäessä, tosiaan laturi kuumentuu, ja siitä rupeaa tulemaan vähän tuoksua . En tiedä onko laturia koskaan vaihdettu, jos ei niin se on varmaan pyorinyt sen 308 tkm, joten en ihmettelis jos se on tiensä päässä, ja otti ihteensä paskan akun kanssa leikkimisellä.
Laturin irroitushan ei ole iso homma, 2-4 tuntia kun rauhassa tekee, näkisi missä kunnossa on regulaattori ( https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=12318510091 ) , halvin mitä löysin oli 99 Saksasta, ja Suomesta 140€ + postikulut, mutta youtubessa ohje miten vaihtaa hiilet ja kiillottaa ankkuri.
Uusi laturi (12317802928) on vähän kalliin puoleinen
Kylällä on startti/laturi huolto josta varmaan löytyisi hiilet, tai tarvittessa uusi kallis laturi/regulaattori.... Tai käyttää vaikka laturia siellä niin sais tuomion että tekeekö sillä enään yleensäkkään mitään.
Hölmönä pakkoa kysyä että, akun + kenkä irroitettava, mutta tarviiko vaikka c-tekillä antaa sitten latauspistokkeista virtaa ettei mene pimeäks koko auto ?
Tänän laturi jumpan jälkeen sitten voisi ruveta mittailemaan niitä jänniteitä
EDIT:
Laturi poistettu, regulaattori irti. Hiilet aika loppu, pitutta oli noin 4mm jälellä, jostakin muistaakseni luin että 5mm olisi minimi.
Nooh, huomenna metästämään uusia hiiliä ja asentamaan kaikki takaisin. Siitä sitten huomenna lisääLast edited by Munanjatke; 27-11-2019, 20:39.
Leave a comment:
-
Originally posted by Munanjatke View PostUus akku hommattu ja vikavalotkin hävisi kun liikutti autoa muutaman metrin, mutta........
Salavalikon kautta näyttää akun jännitteeksi 12.4 ? jen jymmara
Auton ollessa käynnissä , kiinan lukija näyttää että laturin kuorma 94% ja voltit samat kuin salavalikossa eli heittelee 12 voltin tuntumassa. Uusi akku ladattu täyteen ennen asennusta.
Laturi kuumentuu aika kuumaksi kun autoa pitää hetken käynnissä, sehän nyt on varmaan sitten minun tuurilla vähintään kokonaan paskana. Polttaa paljasta kättä.
Vai oisko vaan niin että on jossakin bittipoikittain eikä laturi ymmärrä olla lataamatta täyttä akkua.
Ja pitäis jollain inpalla kahtoa kaikkea mahdollista.
Miksen vaan ostanut aikoinaan Avensista....
EDIT:
Kävin vielä mittaamassa moottoritilan latauspistokeista
Lepojännite 14.29 V
Starttauksesta tippu 13.88V
Hetki starttauksesta 14.03V
Noin 5 min starttauksesta 14.18V
Salavalikossa heitteli 11.90-12.60V välillä.
En ymmärrä
Leave a comment:
Leave a comment: