E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Bäri_
    replied
    On se heikompi, tosin itsellä ei noita 5 vaihteisia askeja oo mennyt rikki. Mutta moottoritiellä kaipaisi 6 vaihdetta. Ehkä itsekkin katsoisin faceliftiä, ellei satu miellyttävää yksilöä vastaan.
    Jos 5 vaihteiseen päädyt niin katso että on laatikko öljyt vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Biaudimmer
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tämä on syy,että itselle ei tulisi hankittua. Uudempi 6v-automaatti kyllä kelpaisi.
    Onko se 5-vaihteinen heikko vai ikävä käyttää?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Biaudimmer View Post
    prefaceliftin 5-vaihteisella automaatilla?
    Tämä on syy,että itselle ei tulisi hankittua. Uudempi 6v-automaatti kyllä kelpaisi.

    Leave a comment:


  • Biaudimmer
    replied
    E83 ostossa

    Hetken olen ollut ilman BMW:tä. Nyt ajattelin hankkia X3 E83 3 litran padalla. Mitä tuumitte, tuleeko paljon harmia pikkurahalla, jos ostaa prefaceliftin 5-vaihteisella automaatilla? -06 ja uudemmat ovat tietenkin vääntävämpiä ja kulutus hiukan pienempi, mutta noiden varhaisien mallien kestävyys kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Oma vm 07 3.0 SD
    Ostaessa 237 Tkm ja nyt 311Tkm


    Osia mitä vaihettu:


    Laturi ja akku, laturi hajosi huonon akun kanssa veivaamisen takia, eli omavika.
    Pienenpi turbo, meni jäät siipeen. Oli paljon pätkä ajoa kovilla pakkasilla.
    Tukivarret ja nivelet eteen+ koiranluut , näköjään ne ei oikein kestä muillakaan.
    Takajouset, tyyppivika, katkeaa sian saparo pois, ei vaikuta ajamiseen, katastuksessa huomasivat.

    ABS anturi ja rinkula.
    Ahtopaineanturi.
    Kaasuläppäkotelo, aikaa myöten eletroniikkakoteloon pääsee öljyä ja kaput. (Voisiko tämä olla estettävissä jos poraa pienen reijän josta tulisi öljyt pois :think)
    Seuraavana pitäisi vaihtaa eturenkaan laakeri.


    En muista oonko vaihtanut vielä jotakin, ei jaksa kaivella kuitteja osista.

    Kulutus on kova kaupungissa, ja ei tuo maantielläkään ihan pyhällä hengellä mene. Itellä kun on vakio peli, niin ei voi sanoa että paljon kulutus tippuu kun käyttää ohjelmoitavana.

    SD:n alusta on ainakin ihan liian kova jos on huonot tiet, kyllä hakuttaa.....

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Morjesta.

    Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.

    Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?

    :think
    Isäukolla ollut 3 kpl X3 peräkkäin, 2.0d, 3.0d facelift ja viimeisin f25 30d.
    Ei voi kuin ihmetellä miten vähävikaisia ollut.
    Jarrutustärinät sillä ollut kohtuu säännöllisiä kaikissa...

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Morjesta.

    Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.

    Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?

    :think
    Oma kokemus talvikäyttiksenä ollut 10-vuotta ja luotettavin auto, joka itsellä ollut. Nyt 270tkm menty ja ainut vika olleet taakse ABS-anturit+prikat. (Toki M54 koneeseen saanut perustiivisteet vaihtaa) Aika työkalumainen laite toki, mut ei ainakaan itseä haittaa. Viimeinen isompi X-malli, joka tehtiin vielä Euroopassa (Itävalta).

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Morjesta.

    Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.

    Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?

    :think
    Täytyy sanos että vähävikaisin auto mitä meillä ollut ,oli tuo 280-330 kelattiin siis 50 t kahdessa vuodessa. Jos oikein muistan niin akku oli ainoa mikä mitä normi huoltojen lisäksi vaihtaa.
    3.0 da oli ja ohjelma koneessa karkeasti 8.3 l/100 km oli keskari
    Luotettava peli , vähän karkea mutta hyvä ��

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Morjesta.

    Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.

    Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?

    :think

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    No nii
    Bemmi kehrää taas kuin kissa, ongelmana oli rikkinäinen laturi. Salavalikon kautta näyttää jännitteeks 12.1 ja käynnissä heiluu kylmällä koneella yli 14 voltissa.

    Kiinan lukijalla näyttää kun laturin kuorma nousee ja laskee kun laittaa virta syöppöjä päälle ja pois.
    4x4 ja (P) valotkin sammu kun pyöritteli rattia laidasta laitaan
    Tarinan opetus: Kannattaako leikkiä vuoden päivät paskan akun kanssa ? Vastaan itse itselleni ei kannata. Tämä kokeilu tuli maksamaan 364€, eli akku ja laturi, muutama uneton yö ja vähän sormien likaamista.

    Kiitoksia kaikille taas avusta

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Pieni tarina -07 akkuongelmasta...


    Pitkään kärvistelin akkuongelman kanssa, starttasi laiskasti, akun latausjännite 13,8V, latailin akkua säännöllisesti, vaihdoin akun jne jne varsinkin talvella pulassa, kun välillä akku totaalisesti hyytyi.


    Sitten jäi yhden korjaamon nosturille, uusi akku juuri asennettu, solenoidi vain hakkasi tyhjää. Epäiltiin starttimoottoria....maadoituskaapeli oli poikki.


    Se kun uusittiin, latausjänite pomppasi normaaliksi ja starttaa kuin uutena.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Ei auttanut hiilien vaihto laturiongelmaan, edelleen kuumentu ja rupes käryämään , rikki mikä rikki.
    Tällä hetkellä olisi autodocissa blackfriday tarjouksessa Valeon kunnostettu laturi hintaan 237 € , normi hinta 339€ . Olisi halvin löytämäni Valeon laturi, ja vanhakin on Valeo
    Mietin että tilaisinko suoraan uuden laturin ?

    Osanumero 12317802928
    https://m.autodoc.fi/valeo/1081551

    Vai pitääkö uuden laturin asennuksen jälkeenkin mittailla jotakin niin kuin HTK12 kerroit aikasemmin ?
    Kyllähän se jännitehäviö pitää selvittää. Jos siellä konehuoneesta mitattuna on yli 14V ja salavalikossa näkyy alle 13V, niin jonnekkin katoaa jännitettä. Itsen ihan varma ole, että ongelma johtuu edes laturista. Toki siinäkin on kulumaa, joten ei sen vaihtaminen huononna tilannetta.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Ei auttanut hiilien vaihto laturiongelmaan, edelleen kuumentu ja rupes käryämään , rikki mikä rikki.
    Tällä hetkellä olisi autodocissa blackfriday tarjouksessa Valeon kunnostettu laturi hintaan 237 € , normi hinta 339€ . Olisi halvin löytämäni Valeon laturi, ja vanhakin on Valeo
    Mietin että tilaisinko suoraan uuden laturin ?

    Osanumero 12317802928
    https://m.autodoc.fi/valeo/1081551

    Vai pitääkö uuden laturin asennuksen jälkeenkin mittailla jotakin niin kuin HTK12 kerroit aikasemmin ?

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Hetken autoa tyhjäkäynnillä pitäessä, tosiaan laturi kuumentuu, ja siitä rupeaa tulemaan vähän tuoksua . En tiedä onko laturia koskaan vaihdettu, jos ei niin se on varmaan pyorinyt sen 308 tkm, joten en ihmettelis jos se on tiensä päässä, ja otti ihteensä paskan akun kanssa leikkimisellä.

    Laturin irroitushan ei ole iso homma, 2-4 tuntia kun rauhassa tekee, näkisi missä kunnossa on regulaattori ( https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=12318510091 ) , halvin mitä löysin oli 99 Saksasta, ja Suomesta 140€ + postikulut, mutta youtubessa ohje miten vaihtaa hiilet ja kiillottaa ankkuri.

    Uusi laturi (12317802928) on vähän kalliin puoleinen

    Kylällä on startti/laturi huolto josta varmaan löytyisi hiilet, tai tarvittessa uusi kallis laturi/regulaattori.... Tai käyttää vaikka laturia siellä niin sais tuomion että tekeekö sillä enään yleensäkkään mitään.

    Hölmönä pakkoa kysyä että, akun + kenkä irroitettava, mutta tarviiko vaikka c-tekillä antaa sitten latauspistokkeista virtaa ettei mene pimeäks koko auto ?


    Tänän laturi jumpan jälkeen sitten voisi ruveta mittailemaan niitä jänniteitä


    EDIT:


    Laturi poistettu, regulaattori irti. Hiilet aika loppu, pitutta oli noin 4mm jälellä, jostakin muistaakseni luin että 5mm olisi minimi.
    Nooh, huomenna metästämään uusia hiiliä ja asentamaan kaikki takaisin. Siitä sitten huomenna lisää
    Last edited by Munanjatke; 27-11-2019, 20:39.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Uus akku hommattu ja vikavalotkin hävisi kun liikutti autoa muutaman metrin, mutta........
    Salavalikon kautta näyttää akun jännitteeksi 12.4 ? jen jymmara
    Auton ollessa käynnissä , kiinan lukija näyttää että laturin kuorma 94% ja voltit samat kuin salavalikossa eli heittelee 12 voltin tuntumassa. Uusi akku ladattu täyteen ennen asennusta.
    Laturi kuumentuu aika kuumaksi kun autoa pitää hetken käynnissä, sehän nyt on varmaan sitten minun tuurilla vähintään kokonaan paskana. Polttaa paljasta kättä.
    Vai oisko vaan niin että on jossakin bittipoikittain eikä laturi ymmärrä olla lataamatta täyttä akkua.

    Ja pitäis jollain inpalla kahtoa kaikkea mahdollista.

    Miksen vaan ostanut aikoinaan Avensista....

    EDIT:


    Kävin vielä mittaamassa moottoritilan latauspistokeista

    Lepojännite 14.29 V

    Starttauksesta tippu 13.88V
    Hetki starttauksesta 14.03V
    Noin 5 min starttauksesta 14.18V


    Salavalikossa heitteli 11.90-12.60V välillä.



    En ymmärrä
    Seuraavaksi etsimään missä on jännitehäviö. Eli jossain on huono liitos tms. Eli sähkökaaviot esiin ja mittaamaan. Siinä anjoviksessa voi olla ihan vastaava ongelma, ei ole mitenkään harvinaisia merkkiin katsomatta.

    Leave a comment:

Working...
X