E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torsbo
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 19
    • helsinki

    #916
    Originally posted by Haju69 View Post

    Entäs jos painat sitä nappia vielä pitempään?
    Eli siis painallus ja dsc valo syttyy, pitkä painallus syttyy 4x4 valo, vielä pidempi painallus ja valot sammu, eli kaikki päälle.

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 459
      • E-pohjanmaa

      #917
      Mahtuuko pyörimään 17X8 ET34 vanne tuon Offsetin puolesta? Mulla on alla 235/60R17 renkaat. Nykyisissä vanteissa on ET46, mutta ovat niin huonot talvivanteet. Tahtoo kerätä tavaraa ja täryttää + painot menee niin lähellä satulaa.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 4534
        • Finnland

        #918
        Originally posted by Maili View Post
        Mahtuuko pyörimään 17X8 ET34 vanne tuon Offsetin puolesta? Mulla on alla 235/60R17 renkaat. Nykyisissä vanteissa on ET46, mutta ovat niin huonot talvivanteet. Tahtoo kerätä tavaraa ja täryttää + painot menee niin lähellä satulaa.
        Mahtuu. Sehän tulee vaan enemmän ulospäin. Oli joskus ET20 ja 235/65/17 ja 7,5" vanne. Ne vähän hipsi muoveihin kyllä.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 819

          #919
          Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.

          Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 4534
            • Finnland

            #920
            Originally posted by Kouris View Post
            Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.

            Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.
            Kyllä. Mutta tuohan menee tuonne ET:n puolesta suht samoin, willtheyfitillä toki voi tarkistaa tarkemmin.
            Joka tapauksessa rengas ulottuu vähemmän kuin tuo mulla oleva. Talvirenkaat on 235/65 nyt, mutta en muista ET tai leveyttä ulkoa.. pulttaan ne joskus paikalleen ja tarkistan.
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 459
              • E-pohjanmaa

              #921
              Originally posted by Kouris View Post
              Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.

              Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.
              Vanteet näyttää hyvin sopivan alle. Toki.renkaat ei vielä ole päällä, mutta äkkiseltään kun mallasi, pitäisi kyllä sopia. Bmw omat style 339 vanteet, niin pultit tulee itseasiassa 2,5mm pidemmälle. Nämä taitaa olla alkujaan 3 sarjan vanteet.
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 459
                • E-pohjanmaa

                #922
                Pakkasella alkoi tyhjäkäynti täryttää ja resonoida. Moottorin kannatin kumit vaihdoin ja vasen puoli oli aikalailla sökönä. Oikea oli vielä ihan voimissaan. Vaihtotyö ei ollut ihan nopeimmasta päästä. Mutta nyt värinät katosi puoleen. Aika hieromalaite tuo M47 on tyhjäkäynnillä, kun bensakoneisiin on tottunut. Vielä takapäähän kallistuksen vakaajan tangot, niin eiköhän tuolla taas ajele.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 819

                  #923
                  Originally posted by Jarger View Post

                  Kyllä. Mutta tuohan menee tuonne ET:n puolesta suht samoin, willtheyfitillä toki voi tarkistaa tarkemmin.
                  Joka tapauksessa rengas ulottuu vähemmän kuin tuo mulla oleva. Talvirenkaat on 235/65 nyt, mutta en muista ET tai leveyttä ulkoa.. pulttaan ne joskus paikalleen ja tarkistan.
                  Tuo 235/65 osoittaa hyvin että yleensä mahtuu kun E83 kyseessä.

                  Ei enää liity varsinaisesti alkuperäiseen kysymykseen mutta pari kokemusta lisäksi:

                  -17x8" ET30 vanne ja 235/55R17 asettuu koppaan nähden hyvin. Yhtään ulommas en laittaisi
                  -19x9" ET51 vanne (orig E83 style 191 etuvanne) ja 255/40R19 kumi edessä. Tolppaan jää ehkä 2mm väljää Good year eagle F1 asymmetric kumilla. Todnäk jollain kumilla ottaa kiinni. Takana sama rengas mutta vanteen ET on 46.

                  Comment

                  • Kouris
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 819

                    #924
                    E83 N47 koneella, automaatti vs manuaali ja lämpenemin.

                    Alkutilanne: molemmissa on uudet koneen thermostaatit. Egr thermostaattia näissä ei taida ollakaan. Automaatillisessa myös vaihteiston lämmönsiirtimen thermostaatti on uusittu nyt.

                    Manuaali vaihteistolla oleva auto lämpenee tosi hyvin ja minusta vaikuttaa että puhaltaa suht koht äkkiä lämmintä kabiiniin. Saavuttaa nurkissa pyöriessä hyvin 87 asteen lämpötilan. Lämpötila ei juurikaan putoa kun pysähtyy ja pitää autoa tyhjäkäynnillä. Epäilen että tässä on kaikki saastelaitteet paikallaan, ehkäpä myös egr.

                    Automaatilla varustettu lämpenee huomattavasti huonommin mutta viimeiseltä saavuttaa kyllä sekin nurkissa 87 astetta. Tässäkään ei lämpötila juurikaan putoa paikallaan ollessa. Tämä varmistaa mielestäni että thermostaatit eivät vuoda.

                    Tulee mieleen että vika voisi olla sähköllä toimivassa jäähdytysnesteen lämmityslaatikossa. Voiko sen toimintaa oikein tarkastaa kuin mittaamalla pihtiampeerimittarilla johdosta kulkeeko sähkövirta? Miinusjohto on hyvin esillä joten siitä on hyvä mitata. Olikohan niin että ampeerimittaus toimii kuorman molemmin puolin eli myös miinus johdosta?

                    Toinen mahdollinen juttu on tietysti poistettu egr, sitä ei olekaan vielä tullut ajateltua näkeekö siitä jonkun liikkeen päältäpäin jos se avautuu.

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 4534
                      • Finnland

                      #925
                      En tiedä. Sehän kytketään vaan päälle jos auto käy, eli vikakoodi siitä jos tulee auton käydessä niin tietää että on sökö. Toki varmaan lämpenemälläkin.. värkkäsin tuon kanssa joskus 3 vuotta sitten, kun oli sökö.. On muuten tyyris laite uutena.
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1344
                        • Tornio

                        #926
                        Originally posted by Kouris View Post
                        E83 N47 koneella, automaatti vs manuaali ja lämpenemin.


                        Tulee mieleen että vika voisi olla sähköllä toimivassa jäähdytysnesteen lämmityslaatikossa. Voiko sen toimintaa oikein tarkastaa kuin mittaamalla pihtiampeerimittarilla johdosta kulkeeko sähkövirta? Miinusjohto on hyvin esillä joten siitä on hyvä mitata. Olikohan niin että ampeerimittaus toimii kuorman molemmin puolin eli myös miinus johdosta?

                        Toinen mahdollinen juttu on tietysti poistettu egr, sitä ei olekaan vielä tullut ajateltua näkeekö siitä jonkun liikkeen päältäpäin jos se avautuu.
                        Siinä sähköisessä lisälämmitemessä on tehoa 1,6kw ja otaa noin 110A virtaa toimiessaan. Huomaa tyhjäkäynnillä hyvin hienoisen moottorin kierrosluvun heijjaamisen toimiessaan.
                        Pihtivirta DC mittari miinus tai plus johtoon ja auto kylmänä käyntiin. kyllä noin 110A näkyy VARMASTI JOS lämmitin kunnossa.
                        BMW omalla diagnostiikalla tuota lisälämmitintä voi tutkia.

                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1344
                          • Tornio

                          #927
                          Originally posted by e46touring View Post

                          Siinä sähköisessä lisälämmitemessä on tehoa 1,6kw ja otaa noin 110A virtaa toimiessaan. Huomaa tyhjäkäynnillä hyvin hienoisen moottorin kierrosluvun heijjaamisen toimiessaan.
                          Pihtivirta DC mittari miinus tai plus johtoon ja auto kylmänä käyntiin. kyllä noin 110A näkyy VARMASTI JOS lämmitin kunnossa.
                          BMW omalla diagnostiikalla tuota lisälämmitintä voi tutkia.
                          niin ja lisälämmitin EI toimi JOS sähköisessä kiertovesipumpussa vika. vikakoodi lisävesipumpusta ESTÄÄ lisälämmitimen toiminnan
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 4534
                            • Finnland

                            #928
                            Originally posted by e46touring View Post

                            niin ja lisälämmitin EI toimi JOS sähköisessä kiertovesipumpussa vika. vikakoodi lisävesipumpusta ESTÄÄ lisälämmitimen toiminnan
                            Hyvä lisätieto. Itse katselin nuo vikakoodit vaan BMWscannerilla, kun ei vanha INPA toimi tuon E83 kanssa itsellä.
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            Working...
                            X