Originally posted by Haju69
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mahtuuko pyörimään 17X8 ET34 vanne tuon Offsetin puolesta? Mulla on alla 235/60R17 renkaat. Nykyisissä vanteissa on ET46, mutta ovat niin huonot talvivanteet. Tahtoo kerätä tavaraa ja täryttää + painot menee niin lähellä satulaa.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Mahtuu. Sehän tulee vaan enemmän ulospäin. Oli joskus ET20 ja 235/65/17 ja 7,5" vanne. Ne vähän hipsi muoveihin kyllä.Originally posted by Maili View PostMahtuuko pyörimään 17X8 ET34 vanne tuon Offsetin puolesta? Mulla on alla 235/60R17 renkaat. Nykyisissä vanteissa on ET46, mutta ovat niin huonot talvivanteet. Tahtoo kerätä tavaraa ja täryttää + painot menee niin lähellä satulaa.
👍 2Comment
-
Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.
Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.
Comment
-
Kyllä. Mutta tuohan menee tuonne ET:n puolesta suht samoin, willtheyfitillä toki voi tarkistaa tarkemmin.Originally posted by Kouris View PostVaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.
Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.
Joka tapauksessa rengas ulottuu vähemmän kuin tuo mulla oleva. Talvirenkaat on 235/65 nyt, mutta en muista ET tai leveyttä ulkoa.. pulttaan ne joskus paikalleen ja tarkistan.
👍 1Comment
-
Vanteet näyttää hyvin sopivan alle. Toki.renkaat ei vielä ole päällä, mutta äkkiseltään kun mallasi, pitäisi kyllä sopia. Bmw omat style 339 vanteet, niin pultit tulee itseasiassa 2,5mm pidemmälle. Nämä taitaa olla alkujaan 3 sarjan vanteet.Originally posted by Kouris View PostVaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.
Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Pakkasella alkoi tyhjäkäynti täryttää ja resonoida. Moottorin kannatin kumit vaihdoin ja vasen puoli oli aikalailla sökönä. Oikea oli vielä ihan voimissaan. Vaihtotyö ei ollut ihan nopeimmasta päästä. Mutta nyt värinät katosi puoleen. Aika hieromalaite tuo M47 on tyhjäkäynnillä, kun bensakoneisiin on tottunut. Vielä takapäähän kallistuksen vakaajan tangot, niin eiköhän tuolla taas ajele.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Tuo 235/65 osoittaa hyvin että yleensä mahtuu kun E83 kyseessä.Originally posted by Jarger View Post
Kyllä. Mutta tuohan menee tuonne ET:n puolesta suht samoin, willtheyfitillä toki voi tarkistaa tarkemmin.
Joka tapauksessa rengas ulottuu vähemmän kuin tuo mulla oleva. Talvirenkaat on 235/65 nyt, mutta en muista ET tai leveyttä ulkoa.. pulttaan ne joskus paikalleen ja tarkistan.
Ei enää liity varsinaisesti alkuperäiseen kysymykseen mutta pari kokemusta lisäksi:
-17x8" ET30 vanne ja 235/55R17 asettuu koppaan nähden hyvin. Yhtään ulommas en laittaisi
-19x9" ET51 vanne (orig E83 style 191 etuvanne) ja 255/40R19 kumi edessä. Tolppaan jää ehkä 2mm väljää Good year eagle F1 asymmetric kumilla. Todnäk jollain kumilla ottaa kiinni. Takana sama rengas mutta vanteen ET on 46.
Comment
-
E83 N47 koneella, automaatti vs manuaali ja lämpenemin.
Alkutilanne: molemmissa on uudet koneen thermostaatit. Egr thermostaattia näissä ei taida ollakaan. Automaatillisessa myös vaihteiston lämmönsiirtimen thermostaatti on uusittu nyt.
Manuaali vaihteistolla oleva auto lämpenee tosi hyvin ja minusta vaikuttaa että puhaltaa suht koht äkkiä lämmintä kabiiniin. Saavuttaa nurkissa pyöriessä hyvin 87 asteen lämpötilan. Lämpötila ei juurikaan putoa kun pysähtyy ja pitää autoa tyhjäkäynnillä. Epäilen että tässä on kaikki saastelaitteet paikallaan, ehkäpä myös egr.
Automaatilla varustettu lämpenee huomattavasti huonommin mutta viimeiseltä saavuttaa kyllä sekin nurkissa 87 astetta. Tässäkään ei lämpötila juurikaan putoa paikallaan ollessa. Tämä varmistaa mielestäni että thermostaatit eivät vuoda.
Tulee mieleen että vika voisi olla sähköllä toimivassa jäähdytysnesteen lämmityslaatikossa. Voiko sen toimintaa oikein tarkastaa kuin mittaamalla pihtiampeerimittarilla johdosta kulkeeko sähkövirta? Miinusjohto on hyvin esillä joten siitä on hyvä mitata. Olikohan niin että ampeerimittaus toimii kuorman molemmin puolin eli myös miinus johdosta?
Toinen mahdollinen juttu on tietysti poistettu egr, sitä ei olekaan vielä tullut ajateltua näkeekö siitä jonkun liikkeen päältäpäin jos se avautuu.
Comment
-
En tiedä. Sehän kytketään vaan päälle jos auto käy, eli vikakoodi siitä jos tulee auton käydessä niin tietää että on sökö. Toki varmaan lämpenemälläkin.. värkkäsin tuon kanssa joskus 3 vuotta sitten, kun oli sökö.. On muuten tyyris laite uutena.
Comment
-
Siinä sähköisessä lisälämmitemessä on tehoa 1,6kw ja otaa noin 110A virtaa toimiessaan. Huomaa tyhjäkäynnillä hyvin hienoisen moottorin kierrosluvun heijjaamisen toimiessaan.Originally posted by Kouris View PostE83 N47 koneella, automaatti vs manuaali ja lämpenemin.
Tulee mieleen että vika voisi olla sähköllä toimivassa jäähdytysnesteen lämmityslaatikossa. Voiko sen toimintaa oikein tarkastaa kuin mittaamalla pihtiampeerimittarilla johdosta kulkeeko sähkövirta? Miinusjohto on hyvin esillä joten siitä on hyvä mitata. Olikohan niin että ampeerimittaus toimii kuorman molemmin puolin eli myös miinus johdosta?
Toinen mahdollinen juttu on tietysti poistettu egr, sitä ei olekaan vielä tullut ajateltua näkeekö siitä jonkun liikkeen päältäpäin jos se avautuu.
Pihtivirta DC mittari miinus tai plus johtoon ja auto kylmänä käyntiin. kyllä noin 110A näkyy VARMASTI JOS lämmitin kunnossa.
BMW omalla diagnostiikalla tuota lisälämmitintä voi tutkia.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
niin ja lisälämmitin EI toimi JOS sähköisessä kiertovesipumpussa vika. vikakoodi lisävesipumpusta ESTÄÄ lisälämmitimen toiminnanOriginally posted by e46touring View Post
Siinä sähköisessä lisälämmitemessä on tehoa 1,6kw ja otaa noin 110A virtaa toimiessaan. Huomaa tyhjäkäynnillä hyvin hienoisen moottorin kierrosluvun heijjaamisen toimiessaan.
Pihtivirta DC mittari miinus tai plus johtoon ja auto kylmänä käyntiin. kyllä noin 110A näkyy VARMASTI JOS lämmitin kunnossa.
BMW omalla diagnostiikalla tuota lisälämmitintä voi tutkia.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Hyvä lisätieto. Itse katselin nuo vikakoodit vaan BMWscannerilla, kun ei vanha INPA toimi tuon E83 kanssa itsellä.Originally posted by e46touring View Post
niin ja lisälämmitin EI toimi JOS sähköisessä kiertovesipumpussa vika. vikakoodi lisävesipumpusta ESTÄÄ lisälämmitimen toiminnan
Comment
Comment