Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takamisakari
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 148
    • Espoo

    Jarrujärjestelmän merkkivalo (keltainen)

    Nyt tulee ehkä tällainen aloittelija-tyyppinen kysymys (minkäs teet?):

    Tuossa omassa syttyi tauluun se keltainen jarrujen merkkivalo, minkä pitäisi kai ilmineerata että palat alkaa olemaan loppu. Tähän tehtiin siis justiinsa takajarrut uusiksi (levyt, kilvet, palat) ja tsuumasin että etupalat näyttää ihan samalta kuin takanakin, eli pintaa on paljon. Mistäs tuota nyt alkaisi selvittelemään? Voisiko olla joku anturin johto irti tai vastaavaa?

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3283
      • Finnland

      Voi kai tuo ilmeerata että jarrunesteen määrä on vähissä, tai sitten sen anturi ei toimi. Voi myös olla johto syöpynyt poikki anturin likeltä renkaiden luota korin puolelta.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 921
        • Sotkamo--Oulu

        Se ei ainakaan vanhemmissa ole kuin johtolenkki se anturi joka tutkii onko paloja minkä verran jäljellä. Eli jos johto katkiaa niin tulee vikahäly. Kannattaa katsoa testerillä ensin, että mitä vikaa se kertoo.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Munanjatke
          BTCF Member
          • May 2014
          • 170
          • Keski-Suomi

          Saakohan tuota neliveto automaattia hinata. Kyseessä kilsan matka.

          Jäi eilen auto tien sivuun ja antoi kyseisen vikanoodin 3EC1
          BMW X3 3.0SD 2007

          Comment

          • Skipper
            Newbiemmer
            • Feb 2023
            • 1
            • Helsinki

            Ohjekirjan mukaan voi hinata. Tosin nettikirjoitteluissa kyllä varoitellaan xDriven hinaamisesta.

            Ohjekirjassa siis näin:
            Selector lever in position N. Do not exceed a towing speed of 45 mph/70 km/h and a towing distance of 90 miles/150 km; otherwise, the automatic transmission may be damaged.

            Comment

            • JonttuPeke
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 1128
              • Juuka

              Onko tuplaturbo m57 pakosarjoissa eroa, ja mistä semmoinen kannattaisi tilailla? Tulossa 3.0sd x3 seen
              F06 640D "M6"
              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Comment

              • Kasu
                BTCF Member
                • Mar 2016
                • 13
                • Tohmajärvi

                X3 pissapoika asiaa. Tuulilasille ei tule nestettä kun onnettomasti vänkärin puolen suuttimesta kuskin puolelta ei mitään. Pumppu vaihdettu, säiliön päästä puhallettu, ilma kulkee vänkärin puolelta suuttimesta mutta kuskin puolelta tukossa. Eli kysymyksenä, miten saa purettua suuttimet irti konepellistä mielellään rikkomatta ja mitä kautta pääsisi käsiksi suuttimille tuleviin letkuihin? Kun kätevästi kulkevat konepellin sisällä.
                Tosiaan just ja just tulee nestettä läpi repsikan puolelle ja kuskin puolelle ei mitään, sen verran huomasin että kuskin puolella nesteet valuu konepellin välistä ennen suutinta pihalle kun koittaa käytellä pesuria. Siksi pitäisi päästä jollain keinoin käsiksi letkuihin ja kattoa mikä siellä mättää…

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1297
                  • Tornio

                  Originally posted by Kasu View Post
                  X3 pissapoika asiaa. Tuulilasille ei tule nestettä kun onnettomasti vänkärin puolen suuttimesta kuskin puolelta ei mitään. Pumppu vaihdettu, säiliön päästä puhallettu, ilma kulkee vänkärin puolelta suuttimesta mutta kuskin puolelta tukossa. Eli kysymyksenä, miten saa purettua suuttimet irti konepellistä mielellään rikkomatta ja mitä kautta pääsisi käsiksi suuttimille tuleviin letkuihin? Kun kätevästi kulkevat konepellin sisällä.
                  Tosiaan just ja just tulee nestettä läpi repsikan puolelle ja kuskin puolelle ei mitään, sen verran huomasin että kuskin puolella nesteet valuu konepellin välistä ennen suutinta pihalle kun koittaa käytellä pesuria. Siksi pitäisi päästä jollain keinoin käsiksi letkuihin ja kattoa mikä siellä mättää…
                  Pyöreät mustat ISOT muovitulpat konepellistä kampeamalla auki. Muovitulpan kannessa sisäpuolella suuttimen lämmityspistoke kiinni.
                  veikkaus että vesi jäätynyt ja haljennut letku /suutin runko ??
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • Kasu
                    BTCF Member
                    • Mar 2016
                    • 13
                    • Tohmajärvi

                    Mahtavaa, pitääkin huomenna alkaa purkailemaan jälleen, arvelinkin että jollain konstilla ne mustat tulpat on saatava irti ja vähän koitinkin jo kammeta mutta tuntuivat aika tiukassa olevan mutta otetaan uusi yritys. Juu epäilen että nesteet jäätyneet ja jotakin rikkonut linjasta, sinne tulpan kohdalle asti kuitenkin neste kulkee ja valuu pellin välistä pihalle itse suuttimesta ei mitään tule läpi. Itsellä auto ollut vasta vajaan kk eikä ole sinä aikana vielä toiminut.

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1297
                      • Tornio

                      Originally posted by Kasu View Post
                      Mahtavaa, pitääkin huomenna alkaa purkailemaan jälleen, arvelinkin että jollain konstilla ne mustat tulpat on saatava irti ja vähän koitinkin jo kammeta mutta tuntuivat aika tiukassa olevan mutta otetaan uusi yritys. Juu epäilen että nesteet jäätyneet ja jotakin rikkonut linjasta, sinne tulpan kohdalle asti kuitenkin neste kulkee ja valuu pellin välistä pihalle itse suuttimesta ei mitään tule läpi. Itsellä auto ollut vasta vajaan kk eikä ole sinä aikana vielä toiminut.
                      kurkkaa tarkasti se ISO muovitulppa. Se on kaksiosainen sauma erottuu juuri ja juuri. Alat kampeamaan siitä päällimmäisestä ISOsta tulppa osasta
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • Kasu
                        BTCF Member
                        • Mar 2016
                        • 13
                        • Tohmajärvi

                        Noniin sieltähän se vika löytyi kun vaan purettua sai, tiukan tuntuiset oli mutta tosiaan kampeamalla lähti tulpat irti. Sen jälkeen vika olikin näkyvillä, jostain syystä kuskin puolen suuttimelta oli ampunut koko letkun irti ja siksipä vuosikin nesteet pellin väliin Kerrankin pienellä selvisi. Isot kiitokset neuvoista!

                        Comment

                        • karza
                          Newbiemmer
                          • Apr 2005
                          • 18
                          • Lehtimäki

                          Tuli ostettua E83 ja siinä on lasinpyyhkijöiden kanssa ongelmia. Ne pysähtyy puoleen väliin lasia ja vivusto on siihen vaihdettu hetki sitten kuittien mukaan. Kun pyyhkijöitä käyttää niin meinaavat ensin mennä konehuoneeseen ja sitten käy noin 30cm päässä siitä missä pitäisi käydä ja pysähtyy keskelle näkökenttää. Onko siellä nyt moottorin aksila päin vittua vivustoon nähden?

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 1990
                            • Riihimäki

                            No siltähän tuo kuulostaa. Ollu asentajalle liian haastava homma

                            Comment

                            • karza
                              Newbiemmer
                              • Apr 2005
                              • 18
                              • Lehtimäki

                              Onkohan miten kova homma kääntää ja löytyyköhän tuohon jotain virallista ohjetta että tulis kerralla kaikkia oikeaan asentoon. Moottori ainakin pitää varmaan ajaa ilman vivustoa ala asentoon

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1297
                                • Tornio

                                Originally posted by karza View Post
                                Onkohan miten kova homma kääntää ja löytyyköhän tuohon jotain virallista ohjetta että tulis kerralla kaikkia oikeaan asentoon. Moottori ainakin pitää varmaan ajaa ilman vivustoa ala asentoon
                                Irroita vivusto moottorista (mutteriin 13mm avain) ja käytä kerta tai 1 nopeudella ja viiksestä pois päältä niin palautuu ns. alku asentoon.
                                Alkuasennossa vivusto kiinni niin että vivut yhden suuntaiset tähän tapaan. Tarvittaessa sulkien säätö 1 = oikeapuoli 66m ja 2 = vasenpuoli 61mm
                                Click image for larger version

Name:	E83 pyyhkijät.png
Views:	93
Size:	50.3 KB
ID:	5497668
                                Click image for larger version

Name:	e83 LASINPYYHKIJÄN VIVUSTO.png
Views:	100
Size:	57.6 KB
ID:	5497667
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎