Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joccede
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 853
    • Vaasa

    Originally posted by massim087 View Post
    Mulla on sama vika, rupes syömään akkua ihan reilusti, sammutin radion,eebberin, kattotelkkarin, digiboxin. Mutta syö joka tapauksessa. Apukuskin peili tekee tuota, vetää ittensä ääriasentoon ja jää pyörimään. Kävin kaikki sulakkeet mittarin kanssa mutta en huomannu että mikään söis akkua. Mistähän moinen akun syönti johtuu? Vaikuttaako että kun on akku vaihdettu mutta ei kirjattu vaihtoa?

    Täällä ihan sama homma apukuskin peilin kanssa, kuten espi70 jo mainitsi niin itse peilissä on vika. Niin isot nuo X3 lapiot että niistä kyllä näkee hyvin vaikkei säädöt ookkaan 110% niin en oo kauheesti jaksanu välittää
    K100
    E31 850i
    E83 X3 3,0d

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      Lähdettävä nyt täältä kyselemään apuja.

      Ostin tuommoisen -07vm 2.5si mallin automaattilootalla. Paljon saanut jo vikoja korjattua mutta vielä on laittamista.
      Tämä eniten häiritsevä vika on voimansiirrosta tuleva jurina.

      Tasaista nopeutta ajaessa kuuluu mielestäni jonkinlaista ”kohinaa”, nopeuden mukaan kovenevaa. Kun vauhtia hiljentää pysähdyksiin asti, kuuluu jostain nopeuden mukaan tulevaa jurinaa. Mitä matalemmat kierrokset sitä voimakkaampi jurina. Myös tuossa parkkipaikalla huomasin pakille laittaessa metallisen kilkahduksen, ehkä ristikko tai vaihteiston ja kardaanin välinen limppu?

      En jaksa uskoa jurinan liittyvän laakereihin, koska ääni pienenee ja voimistuu vaihteiden vaihdon myötä. Voiko rikkonainen perä tehdä tämän?
      Jakolaatikkoon vaihdatettu juuri öljyt ja asentajien mukaan ei ollut mitään silppua öljyn seassa.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • speedas
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 33
        • Pirttikylä

        Originally posted by djs^ View Post
        Lähdettävä nyt täältä kyselemään apuja.

        Ostin tuommoisen -07vm 2.5si mallin automaattilootalla. Paljon saanut jo vikoja korjattua mutta vielä on laittamista.
        Tämä eniten häiritsevä vika on voimansiirrosta tuleva jurina.

        Tasaista nopeutta ajaessa kuuluu mielestäni jonkinlaista ”kohinaa”, nopeuden mukaan kovenevaa. Kun vauhtia hiljentää pysähdyksiin asti, kuuluu jostain nopeuden mukaan tulevaa jurinaa. Mitä matalemmat kierrokset sitä voimakkaampi jurina. Myös tuossa parkkipaikalla huomasin pakille laittaessa metallisen kilkahduksen, ehkä ristikko tai vaihteiston ja kardaanin välinen limppu?

        En jaksa uskoa jurinan liittyvän laakereihin, koska ääni pienenee ja voimistuu vaihteiden vaihdon myötä. Voiko rikkonainen perä tehdä tämän?
        Jakolaatikkoon vaihdatettu juuri öljyt ja asentajien mukaan ei ollut mitään silppua öljyn seassa.

        kannattaa ota molemmat kartaanit käteen ja tarkistaa ristinivelit, ne voi olla kulunut tai jumissa
        x3 e83 2.0d
        ex. 330d e46 touring -00 ex. 320d e46 -99 ex. Bmw 316 e30 Touring ''individualserie 92'' ex. Bmw 525 e34 -91 ex. Bmw 525 e34 -89

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          Originally posted by speedas View Post
          kannattaa ota molemmat kartaanit käteen ja tarkistaa ristinivelit, ne voi olla kulunut tai jumissa
          Ainakin sen verran huomasin kun auto oli ylhäällä, että sisälle tuleva ääni kuukuu myös hyvin alhaalla ja tulee kardaanin kannatinlaakerista. Huomenna vaihdan sen ja katsotaan häviääkö jurina yhtään samalla.
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            Kardaanin tulilaakeri vaihdettu, ei apua. Onko tuossa laatikon sisällä joku laakeri mikä voi antaa periksi?
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            • Munanjatke
              BTCF Member
              • May 2014
              • 170
              • Keski-Suomi

              E83 lci:n jakolaatikon öljynvaihto suoritettu,
              huuhtelemalla. Ja tutun inpalla ei päässy käsiks jakolaatikon tietoihin, Carly bt-mokkulalla ei halunnut keskustella olleskaan Äksän kanssa.

              Toinen juttu että pitäisi vaihtaa se muovinen ratas, kun solenoidi naputtelee kun auton sammuttaa.

              Kannattaako tuo öljynvaihto tieto, nollata ennen ratas remonttia vai jälkeen ?

              Voiko tuolla ajella pitkiä matkoja , kun välttää nopeita kiihytyksiä ja olosuhteita jossa nelivetoa tarvitaan, ennen kuin tuon rattaan saa vaihettua ?
              BMW X3 3.0SD 2007

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1297
                • Tornio

                Originally posted by Munanjatke View Post
                E83 lci:n jakolaatikon öljynvaihto suoritettu,
                huuhtelemalla. Ja tutun inpalla ei päässy käsiks jakolaatikon tietoihin, Carly bt-mokkulalla ei halunnut keskustella olleskaan Äksän kanssa.

                Toinen juttu että pitäisi vaihtaa se muovinen ratas, kun solenoidi naputtelee kun auton sammuttaa.

                Kannattaako tuo öljynvaihto tieto, nollata ennen ratas remonttia vai jälkeen ?

                Voiko tuolla ajella pitkiä matkoja , kun välttää nopeita kiihytyksiä ja olosuhteita jossa nelivetoa tarvitaan, ennen kuin tuon rattaan saa vaihettua ?
                ensin muovirattaan vaihto. sitten vasta adaptioiden nollaus.
                neliveto on aina käytössä kun poljet kaasua ja liikut.
                ainahan sitä voi takavedolla ajella. nappa jakovaihteiston ohjaus sulake F26/5A irti niin olet pelkän takavedon varassa.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Munanjatke
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  Näin vähän arvelinkin

                  Osanumeroa en kyllä löytänyt tälle

                  Mutta tämähän on vissiib kaikissa samanlainen, ja Suomesta löytyy parikin kappaletta:



                  Sopii seuraaviin malleihin:X3 E83 (2003 - 2010)X5 E53 (2000 - 2006)X5 E70 (2006 - 2013)X6 E71 (2007 - 2014)X6 E72 HYB (2008 - 2011)


                  Ei tarvis venailla ulkomaan toimituksia

                  Edit:

                  Kl-varaosilta sain tiedon,
                  että on ollut sopivuus ongelmia kyseisen tuotteen kanssa ��


                  Entäs jos väliaikaisesti pyöräyttää ratasta 180 astetta ��
                  Last edited by Munanjatke; 16-04-2021, 09:22.
                  BMW X3 3.0SD 2007

                  Comment

                  • MeisterW
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2017
                    • 305
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Munanjatke View Post
                    Näin vähän arvelinkin

                    Osanumeroa en kyllä löytänyt tälle

                    Mutta tämähän on vissiib kaikissa samanlainen, ja Suomesta löytyy parikin kappaletta:



                    Sopii seuraaviin malleihin:X3 E83 (2003 - 2010)X5 E53 (2000 - 2006)X5 E70 (2006 - 2013)X6 E71 (2007 - 2014)X6 E72 HYB (2008 - 2011)


                    Ei tarvis venailla ulkomaan toimituksia

                    Edit:

                    Kl-varaosilta sain tiedon,
                    että on ollut sopivuus ongelmia kyseisen tuotteen kanssa ��


                    Entäs jos väliaikaisesti pyöräyttää ratasta 180 astetta ��
                    Bemarilta tuli muutama vuosi sitten oma korjaussarja tuohon, sen numero on 27102413711, sisältää muutakin kun tuon rattaan. Ehkä schmiedmann tai bemariosat.fi saattaisi löytyä, tai marmorin kautta Ruotsista kans saa nopeesti. Hintaa varmaan enempi, mut ainakin käypänen osa...
                    E39 M5 2002
                    E70 X5 3.0sd 2008
                    E83 X3 3.0i 2005
                    G21 330e

                    Comment

                    • Munanjatke
                      BTCF Member
                      • May 2014
                      • 170
                      • Keski-Suomi

                      No joo, tulikin sitten tilattua tuolta
                      Sopii malleihin:X3 E83 2.0d 2003- 2006X3 E83 2.0i 2003-2006X3 E83 2.5i 2003-2006X3 E83 3.0d 2003-2006X3 E83 3.0i 2003-2006X3 E83 LCI 1.8d 2009-2010X3 E83 LCI 2.0d 2006-2010X3 E83 LCI 2.0i 2006-2010X3 E83 LCI 2.5si 2006-2010X3 E83 LCI 3.0d 2006-2010X3 E83 LCI 3.0i 2006-2010X3 E83 LCI 3.0sd 2006-2010X3 E83 LCI 3.0si 2006-2010X5 E53 3.0d 2003-2006X5 E53 3.0i 2003-2006X5 E53 4.4i 2003-2006X5 E53 4.8is 2003-2006X5 E70 3.0d 2006-2010X5 E70 3.0sd 2007-2010X5 E70 3.0si 2006-2010X5 E70 3.5d 2008-2010X5 E70 4.8i 2006-2010X5 E70 M 2008-2013X5 E70 LCI 35dX 2009-2013X6 E71 30dX 2007-2010X6 E71 35dX 2005-2010X6 E71 35iX 2007-2010X6 E71 40dX 2009-2014X6 E71 M 2008-2014X6 E72 Hybrid 2009-2011BMW OEM numerot joihin osa sopii: 27107566296 ja 27107568267


                      26.90 postikuluineen, pääseepähän ensviikolla asennushommiin
                      BMW X3 3.0SD 2007

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6110
                        • Helsinki

                        Tota tuoli tuolta googlen ihmeellisestä maailmasta katottua..Mut mut ei oikein.
                        Osaisiko joku sanoa tähän jotain, että mikä olisi

                        Bmw x3 2004, m57 moottorilla, automaatti.
                        Moottorin vikavalo palaa ja vie tehoja.
                        Lauch ilmoittaa gear monitor 4 ja 5.
                        Turbiini vaihdettu aikaa sitten ja sen jälkeen toiminut ok, öljyt ok. Mitäs, laatikko, pistoke??
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Munanjatke
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          Airbagin valo syttyy, ja kuittaamalla poistuu hetkeksi, kunnes syttyy taas hetken päästä uudelleen.
                          vikakoodin saan luettua ja kuitattua reader c110 lukijalla.


                          Vikakoodi:


                          " 0D Airbag, driver, stage 2 "


                          Tämä vissiin se jokin tunnistinmatto ? Miten tämän saisi kotikonstein varmistettua ?


                          Toinen kysymys kun onnistuin nollaamaan moottorin öljyn kilsat, eli inspection on nyt 30 000 km, saako tätä palautettua jotenkin siihen lukemaan missä se olikin ?
                          BMW X3 3.0SD 2007

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1297
                            • Tornio

                            slip ring ?

                            Originally posted by Munanjatke View Post
                            Airbagin valo syttyy, ja kuittaamalla poistuu hetkeksi, kunnes syttyy taas hetken päästä uudelleen.
                            vikakoodin saan luettua ja kuitattua reader c110 lukijalla.


                            Vikakoodi:


                            " 0D Airbag, driver, stage 2 "


                            Tämä vissiin se jokin tunnistinmatto ? Miten tämän saisi kotikonstein varmistettua ?


                            Toinen kysymys kun onnistuin nollaamaan moottorin öljyn kilsat, eli inspection on nyt 30 000 km, saako tätä palautettua jotenkin siihen lukemaan missä se olikin ?
                            vaihda ehjä slip ring siinä se todennäköinen vika on.


                            eli tuo vikakoodi viittaa kuskin airbag 2 vaiheeseen
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Munanjatke
                              BTCF Member
                              • May 2014
                              • 170
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by e46touring View Post
                              vaihda ehjä slip ring siinä se todennäköinen vika on.


                              eli tuo vikakoodi viittaa kuskin airbag 2 vaiheeseen

                              Pystyyköhän tuon itse varmistamaan että ongelma on juurikin tuo " Slip Ring"


                              Kyseinen osa kuitenkin maksaa 70- 150 € , ja ei viittis turhaan ruveta vaihdattamaan
                              BMW X3 3.0SD 2007

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1297
                                • Tornio

                                Originally posted by Munanjatke View Post
                                Pystyyköhän tuon itse varmistamaan että ongelma on juurikin tuo " Slip Ring"


                                Kyseinen osa kuitenkin maksaa 70- 150 € , ja ei viittis turhaan ruveta vaihdattamaan
                                Eipä noita airbag vikoja tahdo kolmannenosapuolen vikakoodin lukioilla saada järkevästi diagnosoitua.
                                Oikea diagnostiikka ISTA ja/tai INPA osaisi kertoa mikä siinä 2 vaiheen piirissä on vikana.
                                Luultavasti liian suuri resistanssi eli TODENNÄKÖISEMMIN slip ring katkos.
                                kysele joltain foorumilaiselta vikakoodin lukua, niin eiköhän tuo selviä kohtuu helepolla/halavalla!!

                                slip ring irroitettuna sen voi testata johdin /piiri kerrallaan läpi JOS haluaa askarrella.
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎