Kiitoksia tosiaan, nyt toimii pyyhkijät niinku kuuluu Toinen kysymys olis käsijarrun säätöön liittyen, säädetty kengät niin että hieman hankaa mutta kahva nousee ylös eikä pidä autoa paikallaan. Kahvan juuresta ei löydy samanlaista säätöä kun E30 46 ja 39 on. Edellä mainittujen kanssa on tosiaan saanut säädettyä kun kengät lähellä ja pieni kiristys vaijerista kahvan alta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by karza View PostKiitoksia tosiaan, nyt toimii pyyhkijät niinku kuuluu Toinen kysymys olis käsijarrun säätöön liittyen, säädetty kengät niin että hieman hankaa mutta kahva nousee ylös eikä pidä autoa paikallaan. Kahvan juuresta ei löydy samanlaista säätöä kun E30 46 ja 39 on. Edellä mainittujen kanssa on tosiaan saanut säädettyä kun kengät lähellä ja pieni kiristys vaijerista kahvan alta
- Levyjen kunto käsijarrun rummun osalta??
- vaijerin ASZE jousikuorma ensin pois päältä esim. tällä työkalulla https://www.jtcautotools.com/product/jtc-6938 Google kertoo BMW ASZE vaijerin esijännitysjousesta enemmän.
lähtee kyllä tavan taltta meisselilläkin kun tuntee systeemin.
Viimeisen 20v aikana en ole löytänyt markkinoilta yhtään sopivalla kitkamateriaalilla varustettuja käsijarrukenkiä versus BMW orggis. Jurid valmistaja, mutta kuka myy tarvikkeena??
Eli BMW orggis käsijarrukengät paikoilleen ja perus säätö ensin niin kireälle että käsin levy ei liiku kohtuu voimalla ja löysää säätöä 3 hahlon verran säätöpyörästä.
- ASZE jousen vapautus ja testi jarrutus
Pysäköi auto ja venetraileri (1000Kg) JYRKKÄÄN rantaliuskaan. =>> Pysyy varmasti nimimerkillä kokemusta on, kun on PAKKO pysyä muuten tulee uinti reissu__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Post
Käsijarrun pitävyys onkin sitten periaatteessa helppo homma.
- Levyjen kunto käsijarrun rummun osalta??
- vaijerin ASZE jousikuorma ensin pois päältä esim. tällä työkalulla https://www.jtcautotools.com/product/jtc-6938 Google kertoo BMW ASZE vaijerin esijännitysjousesta enemmän.
lähtee kyllä tavan taltta meisselilläkin kun tuntee systeemin.
Viimeisen 20v aikana en ole löytänyt markkinoilta yhtään sopivalla kitkamateriaalilla varustettuja käsijarrukenkiä versus BMW orggis. Jurid valmistaja, mutta kuka myy tarvikkeena??
Eli BMW orggis käsijarrukengät paikoilleen ja perus säätö ensin niin kireälle että käsin levy ei liiku kohtuu voimalla ja löysää säätöä 3 hahlon verran säätöpyörästä.
- ASZE jousen vapautus ja testi jarrutus
Pysäköi auto ja venetraileri (1000Kg) JYRKKÄÄN rantaliuskaan. =>> Pysyy varmasti nimimerkillä kokemusta on, kun on PAKKO pysyä muuten tulee uinti reissu
Comment
-
-
Löytyisikö täältä tietoa jakolaatikon vaihdosta?
Kun jakolaatikon vaihtaa niin mikä vastus laitetaan servomoottorille?
Minulla on uusi servo olemassa jonka mukana tuli uusi vastus ja sitten auton oma servo jossa auton alkuperäinen vastus. Jos laatikon mukana tulee servo ja vastus niin sekö vaan paikalleen ja istalla koodaus vai auton alkuperäinen vastus? Eikös se vastus ole jakolaatikkokohtainen?
Ja miten sen uuden servon mukana tullut vastus, pitääkö se jotenkin koodata jos sitä haluaa käyttää?
Jakolaatikkoa en ole vielä hommannut mutta sen joutuu vaihtamaan jos meinaa saada nelivedon taas toimimaan.
Comment
-
-
Autona e83 m47 manuaali. Käynnistäessä ja startatessa kolahtaa jostain, ei ole merkitystä onko kytkinpohjassa vai ei. Moottorin tukikumit vaihdettu ja vaihteiston kannatin tarkastettu että on ehjä. Koitettu myös etsiä kiveä ym olisiko jossain välissä mutta tuloksetta. Moottori myös resonoi koriin tyhjäkäynnillä melko voimakkaasti, kaasua kun vähän painaa resonointi häviää...
Muuten ajaessa ei esiinny kolinoita
Apuja tähän mistä vikaa seuraavaksi etsimään?E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostAutona e83 m47 manuaali. Käynnistäessä ja startatessa kolahtaa jostain, ei ole merkitystä onko kytkinpohjassa vai ei. Moottorin tukikumit vaihdettu ja vaihteiston kannatin tarkastettu että on ehjä. Koitettu myös etsiä kiveä ym olisiko jossain välissä mutta tuloksetta. Moottori myös resonoi koriin tyhjäkäynnillä melko voimakkaasti, kaasua kun vähän painaa resonointi häviää...
Muuten ajaessa ei esiinny kolinoita
Apuja tähän mistä vikaa seuraavaksi etsimään?
Comment
-
-
Niin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
-
😀 1
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostNiin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View Post
Juu. Oliko missä tehty vai kiinnititkö huomiota? Hienoa tämä nykyosien "laatu"E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
-
😀 1
Comment
-
-
Takaoven ikkuna kuskin puolelta oli tipahtanut alas. Äsken senverran purin, että näki alaosan valkean muoviklipsun olevan ehjä, lasi on siinä kiinni. Lasi liikkuu ilman vastusta ylös-alas. Lasinnostimen moottori tuntuu toimivan normaalisti.
EI kai tässä muuta vikapaikkaa ole kuin ostaa uusi nostinkoneisto 51353448251 , ja jos jollain on semmoinen tarjolla sopuhintaan niin käytettykin otetaan huomioon.
Comment
-
Comment