Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karza
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 18
    • Lehtimäki

    Kiitoksia tosiaan, nyt toimii pyyhkijät niinku kuuluu Toinen kysymys olis käsijarrun säätöön liittyen, säädetty kengät niin että hieman hankaa mutta kahva nousee ylös eikä pidä autoa paikallaan. Kahvan juuresta ei löydy samanlaista säätöä kun E30 46 ja 39 on. Edellä mainittujen kanssa on tosiaan saanut säädettyä kun kengät lähellä ja pieni kiristys vaijerista kahvan alta

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1324
      • Tornio

      Originally posted by karza View Post
      Kiitoksia tosiaan, nyt toimii pyyhkijät niinku kuuluu Toinen kysymys olis käsijarrun säätöön liittyen, säädetty kengät niin että hieman hankaa mutta kahva nousee ylös eikä pidä autoa paikallaan. Kahvan juuresta ei löydy samanlaista säätöä kun E30 46 ja 39 on. Edellä mainittujen kanssa on tosiaan saanut säädettyä kun kengät lähellä ja pieni kiristys vaijerista kahvan alta
      Käsijarrun pitävyys onkin sitten periaatteessa helppo homma.
      - Levyjen kunto käsijarrun rummun osalta??
      - vaijerin ASZE jousikuorma ensin pois päältä esim. tällä työkalulla https://www.jtcautotools.com/product/jtc-6938 Google kertoo BMW ASZE vaijerin esijännitysjousesta enemmän.
      lähtee kyllä tavan taltta meisselilläkin kun tuntee systeemin.

      Viimeisen 20v aikana en ole löytänyt markkinoilta yhtään sopivalla kitkamateriaalilla varustettuja käsijarrukenkiä versus BMW orggis. Jurid valmistaja, mutta kuka myy tarvikkeena??
      Eli BMW orggis käsijarrukengät paikoilleen ja perus säätö ensin niin kireälle että käsin levy ei liiku kohtuu voimalla ja löysää säätöä 3 hahlon verran säätöpyörästä.
      - ASZE jousen vapautus ja testi jarrutus

      Pysäköi auto ja venetraileri (1000Kg) JYRKKÄÄN rantaliuskaan. =>> Pysyy varmasti nimimerkillä kokemusta on, kun on PAKKO pysyä muuten tulee uinti reissu
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • karza
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 18
        • Lehtimäki

        Originally posted by e46touring View Post

        Käsijarrun pitävyys onkin sitten periaatteessa helppo homma.
        - Levyjen kunto käsijarrun rummun osalta??
        - vaijerin ASZE jousikuorma ensin pois päältä esim. tällä työkalulla https://www.jtcautotools.com/product/jtc-6938 Google kertoo BMW ASZE vaijerin esijännitysjousesta enemmän.
        lähtee kyllä tavan taltta meisselilläkin kun tuntee systeemin.

        Viimeisen 20v aikana en ole löytänyt markkinoilta yhtään sopivalla kitkamateriaalilla varustettuja käsijarrukenkiä versus BMW orggis. Jurid valmistaja, mutta kuka myy tarvikkeena??
        Eli BMW orggis käsijarrukengät paikoilleen ja perus säätö ensin niin kireälle että käsin levy ei liiku kohtuu voimalla ja löysää säätöä 3 hahlon verran säätöpyörästä.
        - ASZE jousen vapautus ja testi jarrutus

        Pysäköi auto ja venetraileri (1000Kg) JYRKKÄÄN rantaliuskaan. =>> Pysyy varmasti nimimerkillä kokemusta on, kun on PAKKO pysyä muuten tulee uinti reissu
        Jarruhilppeet on uutta kaikki takapäässä kilpiä myöten. Nyt kun tutkin niin joku jousihäkkyrä on tuolla kahvan alla mutta pitääkö siihen käsiksi pääsemiseksi purkaa koko keskikonsoli

        Comment

        • MeisterW
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2017
          • 306
          • Uusimaa

          Käytännössä ei ole pakko koskea kahvan jousiin, vaikka tehdasohjeet näin neuvovat. Säädät vain suoraan pultinreistä palojen etäisyyden kohdalleen. Netistä löytyy rutkasti tietoa/videoita
          E39 M5 2002
          E70 X5 3.0sd 2008
          E83 X3 3.0i 2005
          G21 330e

          Comment

          • cona
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 40
            • Kuopio

            Löytyisikö täältä tietoa jakolaatikon vaihdosta?
            Kun jakolaatikon vaihtaa niin mikä vastus laitetaan servomoottorille?

            Minulla on uusi servo olemassa jonka mukana tuli uusi vastus ja sitten auton oma servo jossa auton alkuperäinen vastus. Jos laatikon mukana tulee servo ja vastus niin sekö vaan paikalleen ja istalla koodaus vai auton alkuperäinen vastus? Eikös se vastus ole jakolaatikkokohtainen?

            Ja miten sen uuden servon mukana tullut vastus, pitääkö se jotenkin koodata jos sitä haluaa käyttää?

            ​​​​​​Jakolaatikkoa en ole vielä hommannut mutta sen joutuu vaihtamaan jos meinaa saada nelivedon taas toimimaan.

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1295
              • Kajaani

              Autona e83 m47 manuaali. Käynnistäessä ja startatessa kolahtaa jostain, ei ole merkitystä onko kytkinpohjassa vai ei. Moottorin tukikumit vaihdettu ja vaihteiston kannatin tarkastettu että on ehjä. Koitettu myös etsiä kiveä ym olisiko jossain välissä mutta tuloksetta. Moottori myös resonoi koriin tyhjäkäynnillä melko voimakkaasti, kaasua kun vähän painaa resonointi häviää...

              Muuten ajaessa ei esiinny kolinoita

              Apuja tähän mistä vikaa seuraavaksi etsimään?​
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3750
                • Finnland

                Originally posted by Soininen View Post
                Autona e83 m47 manuaali. Käynnistäessä ja startatessa kolahtaa jostain, ei ole merkitystä onko kytkinpohjassa vai ei. Moottorin tukikumit vaihdettu ja vaihteiston kannatin tarkastettu että on ehjä. Koitettu myös etsiä kiveä ym olisiko jossain välissä mutta tuloksetta. Moottori myös resonoi koriin tyhjäkäynnillä melko voimakkaasti, kaasua kun vähän painaa resonointi häviää...

                Muuten ajaessa ei esiinny kolinoita

                Apuja tähän mistä vikaa seuraavaksi etsimään?​
                Limppu tiensä päässä?
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1295
                  • Kajaani

                  Tähän löyty vika, uudet febin tukikumit on niin meltot että moottorin korvakko ottaa kiinni tukikumin rauta huullokseen tähän väliaikais patenttina 5mm paksu rikka tukikumin ja korvakon väliin.
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3750
                    • Finnland

                    Tarkistitko että on varmasti suunniteltu tuolle moottorille?
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Soininen
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 1295
                      • Kajaani

                      Originally posted by Jarger View Post
                      Tarkistitko että on varmasti suunniteltu tuolle moottorille?
                      No tottakai, sinne kun ei edes muunlaiset käy...
                      E28 "525i" M52 -84
                      F11 520d xDrive -16

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3750
                        • Finnland

                        E53:een ostin muistaakseni Swagin ja Cortecon, ne ainakin näytti normaaleille. Näissä mennään orkkiksilla vaikka kilsoja jo M47:n kanssa 430tkm.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1295
                          • Kajaani

                          Niin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3750
                            • Finnland

                            Originally posted by Soininen View Post
                            Niin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
                            Juu. Oliko missä tehty vai kiinnititkö huomiota? Hienoa tämä nykyosien "laatu"
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1295
                              • Kajaani

                              Originally posted by Jarger View Post

                              Juu. Oliko missä tehty vai kiinnititkö huomiota? Hienoa tämä nykyosien "laatu"
                              Eipä tullut ajateltua, laadusta päätelle kiinassa Pitää ajaa nuilla niinkauan kun lopullisesti paskana ja tilata alkuperäiset. Näin jälkikäteen kun katsoin niin hubauerilta akuperäiset olisi ollut saman hintaiset Sen kerran kun en tilatessa katsonut alkuperäis osan hintaa niin käy näin... tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • ella
                                Newbiemmer
                                • Aug 2004
                                • 10
                                • Tampere

                                Takaoven ikkuna kuskin puolelta oli tipahtanut alas. Äsken senverran purin, että näki alaosan valkean muoviklipsun olevan ehjä, lasi on siinä kiinni. Lasi liikkuu ilman vastusta ylös-alas. Lasinnostimen moottori tuntuu toimivan normaalisti.
                                EI kai tässä muuta vikapaikkaa ole kuin ostaa uusi nostinkoneisto 51353448251 , ja jos jollain on semmoinen tarjolla sopuhintaan niin käytettykin otetaan huomioon.
                                ​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎