Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    Originally posted by teko View Post

    Ratti on alkanut täristää jarruttaessa aika voimakkaasti n. 60km/h nopeudesta ylöspäin. Jarrulevyt kierot? Reaktiotangon puslat entiset? Muu vika? Auto meni kyllä katsastuksesta juuri läpi, että kai tollaiset väljät puslat olisi siellä huomattu..
    Omassani ravisti kanssa todella voimakkaasti jarruttaessa, kaksin käsin sai pitää ratista kiinni. Useamman kerran meinasin tilata uudet levyt eteen, kunnes Tj-katastuksessa rupesin puhumaan katastus miehelle tärinästä, johon vastas heti että reaktiotanko tai alatukivarren nivelet väljänä, ja että on aika yleistä näissä x-sarjalaisissa, ja alatukivarresta tuli hylky. Tärinät loppu ku vaihtoi sen alatukivarren. Säästimpä sievoisen summan rahaa kun ei saanut aikaiseksi tilattua niitä levyjä
    BMW X3 3.0SD 2007

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      Originally posted by Mockba11 View Post
      Toin juuri saksasta E83 3.0 sd:n ja pitäisi hoitaa uudet renkaat.
      Lähinnä on ollut mietinnässä kitkat kun täällä etelässä asustan.
      Oiskos suosituksia? Nyt alla 255/40/19
      235/50 18 menee sdn alle muihin mahtuu 17". Michelin x icet xi3 kitkat mulla jo kolmanessa E83 alla, suosittelen.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        Tuli ruma reikä Terracotta-ledereihin sekä vaimon talvitakkiin kun X3 päätti kyrväyttää penkinlämmittimen. Uusi nahka maksaa jotakin 600 ja tonnin väliltä (takki onneksi halvempi) mutta onkohan tuo lämmitysmatto ommeltu verhoiluun vai onko se erikseen vaihdettavissa (tai saako sitä jostakin)?
        ---

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          Originally posted by -Tapi View Post
          Tuli ruma reikä Terracotta-ledereihin sekä vaimon talvitakkiin kun X3 päätti kyrväyttää penkinlämmittimen. Uusi nahka maksaa jotakin 600 ja tonnin väliltä (takki onneksi halvempi) mutta onkohan tuo lämmitysmatto ommeltu verhoiluun vai onko se erikseen vaihdettavissa (tai saako sitä jostakin)?
          Auton vakuutuksiin?Palovakuutus pitäisi korvata.Omavastuu jaa varmasti reilusti pienemmäksi.Eikö penkin nahkoja saa merkkarilta tilattua.Ja saisi emäntäkin uutta kuosia...

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Auton vakuutuksiin?Palovakuutus pitäisi korvata.Omavastuu jaa varmasti reilusti pienemmäksi.Eikö penkin nahkoja saa merkkarilta tilattua.Ja saisi emäntäkin uutta kuosia...
            Tuo ei tullut mieleenkään. Kiitos vinkistä! Selvittelen asiaa.

            Edit: Viikonlopun jälkeen saan lisätietoa mutta todennäköisesti nahka korvautuu palovakuutukseen mutta lämmityselementti ei koska se on se viallinen osa. Sanoin että ne ovat samaa pakettia ja se aiheuttaa nyt lisäselvityksiä joista kuulen maanantaina.

            Rouvan äärettömän kallis minkkiturkki sen sijaan menee kotivakuutukseen ja näiden ollessa eri yhtiöissä, menee siis 2 omavastuuta.
            Last edited by -Tapi; 08-01-2016, 16:50.
            ---

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              Originally posted by -Tapi View Post
              Viikonlopun jälkeen saan lisätietoa mutta todennäköisesti nahka korvautuu palovakuutukseen mutta lämmityselementti ei koska se on se viallinen osa. Sanoin että ne ovat samaa pakettia ja se aiheuttaa nyt lisäselvityksiä joista kuulen maanantaina.
              Menitkö itse möläyttämään, että siinä vuodan mukana muuten tulee uusi lämmityselementti? Erikoistilauksena tehtaalta verhoilunahka, josta elementti riipaistu irti €€€?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                Taitaa olla paras vaan olla tietämätön mikä kuuluu mihinkin. Kyllähän nuo tuolla merkkihuolloissa 'tietävät'.
                ---

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9990
                  • KVLA

                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Tuo ei tullut mieleenkään. Kiitos vinkistä! Selvittelen asiaa.

                  Edit: Viikonlopun jälkeen saan lisätietoa mutta todennäköisesti nahka korvautuu palovakuutukseen mutta lämmityselementti ei koska se on se viallinen osa. Sanoin että ne ovat samaa pakettia ja se aiheuttaa nyt lisäselvityksiä joista kuulen maanantaina.

                  Rouvan äärettömän kallis minkkiturkki sen sijaan menee kotivakuutukseen ja näiden ollessa eri yhtiöissä, menee siis 2 omavastuuta.
                  Tutulla kävi vastaava keissi (Opelin kanssa) ja kyllä se auton palovakuutus ainakin heille korvasi uuden takin.Eli ei kahta omavastuuta.Olet vaan tiukkana.

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    Mulla kärventyi e90 , mutta kyllä siitä vaihdettiin vain lämmityselementti, ei palanut reikää läpi.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • chevy55
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 275
                      • Vesilahti

                      3.0 dieselkoneen EGR termostaatti

                      Sanokaapas viisaammat, onko X3:n M57N2 koneessa EGR termaria lainkaan? Ainakaan Realoem ei tarjoa kuin päätermostaattia tähän malliin hakua käytettäessä. Eikä konehuoneeseen katsoessa pakokaasunlauhdittimessa ole EGR termaria kuten monissa muissa malleissa puolestaan on.

                      SD:ssa ja 2 litraisessa dieselissa EGR termari näyttäisi Realoem:n mukaan olevan. Miksei perus 3-litraisessa?

                      T: "hämmentynyt"..

                      Edit: kyseessä siis 2006 mallin LCI: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3884
                      Last edited by chevy55; 09-01-2016, 23:57.

                      Comment

                      • chevy55
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 275
                        • Vesilahti

                        Siinä mielessähän tuo on helpompi lähteä haarukoimaan näin pakkaskelillä hieman laihoja koneen lämpöjä kun on vain yksi termostaatti vaihdettavana.

                        Harmittavaa tässä on vain se, että minulla on ne molemmat termarit jo ostettuna kourassa :-D

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by chevy55 View Post
                          Sanokaapas viisaammat, onko X3:n M57N2 koneessa EGR termaria lainkaan? Ainakaan Realoem ei tarjoa kuin päätermostaattia tähän malliin hakua käytettäessä. Eikä konehuoneeseen katsoessa pakokaasunlauhdittimessa ole EGR termaria kuten monissa muissa malleissa puolestaan on.

                          SD:ssa ja 2 litraisessa dieselissa EGR termari näyttäisi Realoem:n mukaan olevan. Miksei perus 3-litraisessa?

                          T: "hämmentynyt"..

                          Edit: kyseessä siis 2006 mallin LCI: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3884
                          Näemmä näin on. Katso vielä vahvistukseksi Cooling system water hoses: KLIK. Näyttäisi olevan ohutta letkua EGR:lle menevät putket, joten lienee päätelty ettei EGR:n termaria tarvita.

                          Tuota samaa EGR-cooleria on käytetty vain pre-LCI E83 3.0d:ssä ja LCI E9X 335d:ssä: KLIK.

                          Tarpeettomalle EGR-termarille kuvittelisi löytyvän foorumilta ostaja.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Tämän version nestekierto onkin aika mielenkiintoinen. EGR-jäähdytykselle tulolinja vesipumpun yhteydestä (ei suoraan jäähdyttimeltä, kuten muissa). Ilmeisesti tällä järjestelyllä ei erillistä EGR-termaria tarvita. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Tuossa pari huomiota asiasta joihin en aikoinaan täältä saanut oikein vastausta:





                              Vaihteiston lämmönvaihdin tuolla kuitenkin on eli päätermostaatti ei ratkaise koko hommaa.
                              ---

                              Comment

                              • chevy55
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 275
                                • Vesilahti

                                Huh. En tajunnutkaan, kuinka kylmällä autolla on tullut ajettua alkutalvi.
                                Lämmöt on kiekkuneet varmaan jossain 50-60 asteen hujakoilla ennen termarin vaihtoa.
                                Nyt salavalikosta tiiraillessa lämmöt heiluu tasaisesti 88-92 asteen välillä ja kabiiniinkin tulee oikeasti lämmintä ilmaa. Tulipa hyvä mieli pienestä urakasta.

                                Vielä kun ensi viikolla tulee uusi hehkurele niin vaihdan kaikki hehkut ja tuon releen. Inpa kun on herjaillut melkein kaikista rikkonaisista hehkuista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎