Originally posted by Peasant
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E83 3.0 sd -06
Tuontiauto Saksasta, alkuperä Italia. Toivoisin viisaampien neuvoja.
1. Mitä osia kannattaisi ehdottomasti vaihtaa härmän olosuhteiden vuoksi jos haluaisi ennakoida?
2. Toinen takaovi ei reagoi keskuslukitukseen, sähköikkuna pelaa kyllä?
3. Radio/navi ohjekirja uupui, oisko kenelläkään sähköisenä versiona?
4. Kyynärtuen alla on tuo turha cd-vaihtaja, onko siihen saatavilla jotain
vaihtoehtoista sisusta säilytykselle tms kivaa?
Kumarrus...
Comment
-
-
Originally posted by Mockba11 View PostTuontiauto Saksasta, alkuperä Italia. Toivoisin viisaampien neuvoja.
1. Mitä osia kannattaisi ehdottomasti vaihtaa härmän olosuhteiden vuoksi jos haluaisi ennakoida?
2. Toinen takaovi ei reagoi keskuslukitukseen, sähköikkuna pelaa kyllä?
3. Radio/navi ohjekirja uupui, oisko kenelläkään sähköisenä versiona?
4. Kyynärtuen alla on tuo turha cd-vaihtaja, onko siihen saatavilla jotain
vaihtoehtoista sisusta säilytykselle tms kivaa?
Kumarrus...
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Purin tänään sen EGR-härdellin pois edestä kun tässä mallissa se on pahasti tiellä termostaatin vaihdossa. Tutkailin samalla miten se pelaa:
Alipainetoiminen läppä ei vaikuta vedenkiertoon, se kääntää läppää pakokanavassa. Vesi kulkee läpi ilman termostaattia mutta kumpikaan pää kierrosta ei mene jäähdyttimelle. Toinen pää on vesipumpun runko-osassa ja toinen haarassa muiden paisuntasäiliölle menevien kanssa.
Outo tuo läppä. Tuossa on siis EGR-pakokaasulle kaksi läppää. Toinen perinteisesti imusarjaa ennen ja tämä ylimääräinen vielä lähellä pakosarjaa. Itselle jäi mysteeriksi että miksi näin.---
Comment
-
-
Originally posted by chevy55 View PostSaako sähköiseen lisäkiertovesipumppuun vaihdettua pelkkää uutta sähkömoottoria? Tuntuu älyttömältä lähteä ostamaan kokonaan uutta venttiilipakettia jso pelkkä moottri on simahtanut.
Tai pystyykö moottoria korjaamaan, hiiliä vaihtamaan? Kuoret taitaa olla prässätty kiinni.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
No perkale, ei siinä tarvittu edes uusia hiiliä. Taas toimii
Otin moottorin irti venttiilirungosta, purin moottorin hiilipäädyn ja totesin, että hiilissä on vielä pituutta auton loppuelämän ajaksi. Olkoon se pitkä, auton loppuelämä siis :-)
Sitten mittasin, että kontaktit on kunnossa liittimeltä hiilille asti. Samalla mittasin staattorin, että ei ole kärähtänyt. Kollektorikin näytti oikein siistiltä. Sitten vain paineilmalla ja puhdistusaineella kaikki hiilipöly pois moottorin sisältä, pääty hiilineen kasaan ja takaisin pakettiin. Ja kas, toimii kuin unelma.
Hehkut ja säädinkin tuli eilen vaihdettua. Hehkut oli nopea homma, säätimen irrotuksessa ja asennuksessa tuli tusattua turhan pitkään. Kaikenkaikkiaan aika selkeä homma ja olisi mennyt nopeammin, jos olisi malttanut lukea valmiiksi printatut muistiinpanot muiden foorumilaisten vastaavista vaihtotöistä.
Jokohan kohta malttaisi jatkaa kadonneen kurvivalotoiminnon metsästystä
Comment
-
-
Ihan en ehdi korjaamaan autoa sitä mukaa kun se rikkoutuu..
Tänään takaoven lasi tipahti alas. Se nousee käsin ylös ja laskee alas mutta moottorilla ei tunnu olevan yhteyttä asiaan.
Takaluukun kahva toimii näköjään vain pikkupakkasilla ja plussakelillä.
Eilen auton valot alkoivat kesken ajon näyttämään ihan likelle. Oli aika ikävä ajaa isoa tietä kun näkyvyys oli käytännössä 5 metriä pitkillä. Tämä korjaantui kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen.
Navi/ajotietokoneen ruutu pimeni tällä viikolla kokonaan ja seisottuaan aikansa se palasi taas näkyviin.
Tuntuu aika kokopäiväiseltä työltä tämä E83 omistaminen.---
Comment
-
-
Takaoven lasin nostin varmaan hypännyt vaijeri pois paikaltaan tai vaijerin lukituskorvake särkynyt "hissistä" (osa 6 seuraavasta kuvasta). Osa 1 siis täältä uusiksi: KLIK. Halvinta ebay-kamaa kannattaa välttää. Korjaussarjoja varmaan löytyy mutta helpoimmalla pääsee kun uusii suosiosta koko hissimekanismin. Jaa, verrattuna E46:n lasinnostimeen, tuossa ei ole ruuveja ollenkaan, vaan tuo hissimekanismi (osa 6) on vaihdettava: KLIK ja KLIK.
Kosteussulun uudelleen kiinnittämistä varten tarvitset butyylinauhaa (joko 83190153321 tai 81229407639).
Kosteussulku lähtee varovaisesti irroittamalla ehjänä irti. Hinta ei tosin päätä huimaa, joten kannattaa ehkä suosiosta ottaa uusi, osa 6 täältä: KLIK.
Ovipahvissa näyttäisi olevan ainakin kahvan somisteen alla pari ruuvia (osa 3), samoin peitelevyn osa 12 alla: KLIK. Lisäksi ovipahvi on kiinni muoviniiteillä (osa 2), jotka on syytä vaihtaa kun niissä on tiivisterengas mukana.
Ovipahvin ja kosteussulun irroitukseen tarvitset muovisen purkusarjan, esim. 19514 Biltemasta: KLIK. Peltipintaa vasten vain muovinen työkalu.
DIY-ohjekin näemmä löytyy: KLIK.
Comment
-
-
Kiitti.
Olen noihin kosteussulkuihin ovissa käyttänyt tuulilasin tiivistemassaa aiemmissa projekteissa kun se ei kovetu kokonaan ja on aika liisteriä. Tilasin eilisiltana korjaussarjan jossa tulee muoviosat ja vaijerit joten nähtäväksi jää pärjääkö niillä. Kokonaisia mekanismejakin oli tyrkyllä mutta luin tuon viestisi vasta aamulla kun tilaus oli jo lähtenyt..---
Comment
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostOmassani ravisti kanssa todella voimakkaasti jarruttaessa, kaksin käsin sai pitää ratista kiinni. Useamman kerran meinasin tilata uudet levyt eteen, kunnes Tj-katastuksessa rupesin puhumaan katastus miehelle tärinästä, johon vastas heti että reaktiotanko tai alatukivarren nivelet väljänä, ja että on aika yleistä näissä x-sarjalaisissa, ja alatukivarresta tuli hylky. Tärinät loppu ku vaihtoi sen alatukivarren. Säästimpä sievoisen summan rahaa kun ei saanut aikaiseksi tilattua niitä levyjä
Comment
-
-
Originally posted by teko View PostViikonloppuna vaihdoin jarrulevyt ja tärinä loppui, että tällä kertaa näköjään niissä oli vika. Huomasin juuri ennen vaihtoa, että tuossa -25c paukkupakkasilla ei ratti enää täristänyt jarruttaessa. Ilmeisesti noin kylmä ilma oikaisi jarrulevyt, mutta tärinä palautui taas kelien lämmitessä. Vaihdon jälkeen tärinä hävisi kokonaan kelistä riippumatta.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostHeittäisin epäilyksenä että pikemminkin joku pusla on väljä, pakkasella kovettunut sopivasti ja vähän lämpöisemmällä kelillä taas väljentynyt.
Itselläni on kahdet tarvikelevyt mennet lähes uutena kieroksi.
Vaikka näissä X-sarjan laitteissa etupäänpusla vikojakin paljon on, niin jos jarruttaessa täristää, niin levyt on todennäköisin syy. Tottakai puslatkin antautuvat, jos täristämis ongelmaa ei nopeasti korjaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jeans View PostItse taas veikkasin vahvasti noita jarrulevyjä.
Itselläni on kahdet tarvikelevyt mennet lähes uutena kieroksi.
Vaikka näissä X-sarjan laitteissa etupäänpusla vikojakin paljon on, niin jos jarruttaessa täristää, niin levyt on todennäköisin syy. Tottakai puslatkin antautuvat, jos täristämis ongelmaa ei nopeasti korjaa.
Puslat sieltä ovat pakkasella jäykistyneet ja uusilla levyillä ei vielä ole ilmennyt niin paljoa paikallaan seistessä tulevaa ruostetta joka yleisesti aiheuttaa täristystä, etenkin parissa ensimmäisessä jarrutuksessa.
Kunhan levyjen pinta tuosta vähän kulahtaa, niin päästään kuuntelemaan ihmettelyä, miten näin äkkiä alkoivat uudet levyt ravistamaan.
Comment
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostEn ole vielä tähän päivään kuullut, että kylmä ilma olisi vääntyneitä levyjä oikonut.
Puslat sieltä ovat pakkasella jäykistyneet ja uusilla levyillä ei vielä ole ilmennyt niin paljoa paikallaan seistessä tulevaa ruostetta joka yleisesti aiheuttaa täristystä, etenkin parissa ensimmäisessä jarrutuksessa.
Kunhan levyjen pinta tuosta vähän kulahtaa, niin päästään kuuntelemaan ihmettelyä, miten näin äkkiä alkoivat uudet levyt ravistamaan.
Comment
-
Comment