Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Chatchat View Post
    Saa pitkät pois kesäksi päältä....
    Miksi ne pitäisi kesäksi saada pois päältä? Itsellä ei vielä ole tullut vastaan autoa, jossa olisi liikaa valoa löytynyt kaukovaloista.. Mikäli on riittävän valoisaa kesällä ajella ilmankin, niin eihän niitä kaukovaloja ole pakko laittaa päälle. Vai oliko tässä joku idea säästää niitä kaukovaloja/polttoainetta?

    Jokainen toki virittelee valot miten haluaa, mutta mielestäni tuollaiset jälkiasennus katkaisijat on niin rumia, että moisia en kyllä BMW:hen laittaisi.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      Toki sen releen aktivoinnin voisi laittaa kytkimen kautta, mutta en minäkään mielelläni mitään after market kytkimiä ainakaan näkyvälle paikalle laittaisi. Jos on ainoastaan tarve saada lisävalot pois käytöstä kesällä, saman asian ajaa sulake jännitesyötössä. Nappaat vain kesäksi irti.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Chatchat
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 100
        • jyväskylä

        Kaipa sen katkaisijan voi jättää poies.........

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          Kesällähän noita lisäkaukovaloja harvemmin tarvii/käytetään.Silloin ajellaan yleensä valojen suojukset päällä.Niin silloin vaan nyppää lisävaloista sulakkeen pois.

          Comment

          • Chatchat
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 100
            • jyväskylä

            Onko kukaan asentanu x3 rekisterikilven alle tota lisävalotelinettä, tarviiko millaset vahvikkeet bosch rallye225 tulee keulalle joten toi pelkkä muovi ei välttämättä kestä ...

            Comment

            • Rey
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 73
              • Moon

              Onko E83 niin huono kuin Jeremy Clarksonin arvostelu Top Gearissa antaa ymmärtää (ruma, ahdas, huono laatu, surkeat maasto-ominaisuudet ja epämukava jousitus)?

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                Originally posted by Rey View Post
                Onko E83 niin huono kuin Jeremy Clarksonin arvostelu Top Gearissa antaa ymmärtää (ruma, ahdas, huono laatu, surkeat maasto-ominaisuudet ja epämukava jousitus)?
                Ahtaaksi en ole sitä matkustamon kohdalta vielä kokenut (pääasiassa yksin autossa) mutta muut ominaisuudet allekirjoitan täysin (+ monta muuta vastaavaa adjektiivia).
                ---

                Comment

                • ansba
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 32
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Rey View Post
                  Onko E83 niin huono kuin Jeremy Clarksonin arvostelu Top Gearissa antaa ymmärtää (ruma, ahdas, huono laatu, surkeat maasto-ominaisuudet ja epämukava jousitus)?
                  Ei ole, perus karvalakki malli on kyllä ruma. Vähintään m-sport mielummin M-aerodynamics paketti niin on hyvännäköinen ja tietty hyvät vanteet. Itse en kokenut että jousitus olisi epämukava ja koskaan en jäänyt jumiin autolla. Ellet nyt keskellä korpea ajele niin maasto-ominaisuudet kyllä riittävät. X3 kaikissa on X-drive älykäs neliveto. Varusteissa ei kannata säästellä, karvalakkeja kyllä löytyy paljon.
                  Bmw!

                  Comment

                  • Ceet
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 28
                    • Oulu

                    Originally posted by Rey View Post
                    Onko E83 niin huono kuin Jeremy Clarksonin arvostelu Top Gearissa antaa ymmärtää (ruma, ahdas, huono laatu, surkeat maasto-ominaisuudet ja epämukava jousitus)?
                    Ruma:
                    No jaa, omasta mielestä nätimpi kuin perus pre-facelift E53 X5.

                    Ahdas:
                    Riippuu vähä mihin vertaa. Ite olen aina kyytiin mahtunut, voi tietysti olla tiukkaa jos isompi perhe änkeää kyytiin.

                    Huono laatu:
                    Enemmän kitiseviä nurkkia talven pakkasessa kuin edellisessä E39:ssä.

                    Surkeat maasto-ominaisuudet:
                    Minusta siinä on paremmat maasto-ominaisuudet kuin E39:ssä Kyllä tuolla pärjää jos ei ihan umpimehtään mene. Sitä varten on sitten vaikka armeijan "rätti-Uaz".

                    Epämukava jousitus:
                    Alusta on kovempi kuin E39:ssä, mikä sinänsä ei yllätä. Kaupungissa tuntuu välillä kovalta, mutta maantienopeuksissa ok.

                    Voisin vaikka ostaa toisen samanlaisen kun tuosta aika jättää... tosin 3.0sd tai 35d
                    2022 G21 330e LCI

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7524
                      • Jyväshyvä

                      Kyllä X3:n neliveto toimii ainakin ihan yhtä hyvin kuin audin Quattro (torsenilla), pari talvea takaperin tuli velipoikien kanssa testailtuta 2006 x3 30d vs. Audi S6 2006, A6 200?, A4 2003 jne. Quattroja vastaan,
                      ajettiin jäistä nurmikkorinnettä ylöspäin ja ihan yhtä hyvin se x3nenkin nousi rinnettä kuin em. quattrot torsenilla.

                      Ristiriipuntatilanteesta X3 selvisi paremmin kuin audit, audi vaati reilummin kaasua että lähti em. tilanteesta liikenteeseen, X3 lähti eleettömästi,
                      ilmassa oleva rengasi ei juurikaan "sutannut"...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Xdrive on "ihan ok" käyttiksen nelivetona eli se auttaa etenemään liukkaalla ja X3:n maavara on ok huonoille teille. Tuo kokonaisuus on omaan makuun tyydyttävä.

                        Ongelma nelivedossa tulee kahdessa tilanteessa:

                        1. Hangessa ajaessa jos pysähtyy niin uudelleen liikkeellelähtö tekee sen että neliveto aktivoituu vasta kun takarengas pyörähtää hieman. Tämä aiheuttaa sen että rengas ehtii istuttaa itsensä syvemmälle ja jos maavara on jo muutenkin vähäinen, jää auto pohjan varaan ennenkuin etuveto astuu mukaan. Olen joutunut lapiohommiin ärsyttävän pienissä tilanteissa. Tämä olisi helposti ohitettavissa nappulalla jolla saisi liikkeellelähdössä keskilukon manuaalisesti täysin päälle jo ennen liikahtamista.

                        2. "Urheilullisessa" ajossa vetosuhde ei pysy loogisena vaan heittelee vaikka luistonesto ja ajonvakautus ovat kokonaan poissa. Auto ei tunnu olevan oikein hanskassa ja nopeat suunnanmuutokset luistossa saattavat yllättää kun odottaa lisää sladia mutta yhtäkkiä alkaakin omituinen puskeminen.

                        Jokin ärsyttävä ominaisuus löytyy myös moottorinohjauksen/luistoneston puolelta joka esiintyy esim moottoritien jyrkissä rampeissa: Kun G-voimat lisääntyvät ja vaikka pitoa riittää, kaasun vastaavuus moottoriin katoaa. Joskus kesken kurvin kaasun lisäys ei vaikuta mitenkään vaan nopeus vaan hiipuu siihen asti kunnes G-voimat vähenevät. Tuon tuntee ikäänkuin jarrutuksena vaikka samaan aikaan lisää kaasua mutta luistoa se ei varmasti ole.

                        Tuo ajomukavuus on sitten oma lukunsa.. Kaikki X-sarjan autot ovat omaan makuun kamalan epämukavia. Jousitus on niin pirun kova varsinkin rauhallisessa ajossa, että mukavan asennon ottaminen penkissä kostautuu korotetuissa suojateissä sillä että niskatuki lyö takaraivoon niin että tähtiä näkyy.. Mitä kovempaa ajaa, sen paremmin alusta joustaa mutta 90% ajosta kaupungissa ja rospuuttoteillä on pääasiassa epämukavaa. Tovi sitten minulla oli päivän ajossa kaverin GLK mersu ja väistämättä tuli mieleen että tutut tiet ovat paremmassa kunnossa kuin muistinkaan.. Muuten tuo mersu ei sitten ollutkaan sen kummempi kötöstys.
                        Last edited by -Tapi; 11-03-2016, 21:50.
                        ---

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Juuri eilen lueskelin useammastakin lähteestä, että BMW:ssä on jatkuva neliveto. Mm. BMW:n sivuilla väitettiin kiven kovaan, että xDrivessä ei nimenomaan ole tuota ongelmaa, että pitäis tulla luistoa ennenkuin neliveto aktivoituu. MB:llä ja jopa Audillaki sanottiin vaativan ensiks luistoa ennenkuin alkaa vetämään kaikilla pyörillä. Ja mitä nyt oon tuolla xDrivellä pikkasen ajanut ja suht uudella Honda CRV:llä, niin Hondassa kyllä selkeästi huomasikin tuon nelivedon aktivoitumisen, mutta BMW:ssä en ole törmännyt samaan ilmiöön. Tosin en ole missään maastossa mönkinytkään.

                          Epämukavuudesta tulee mieleen, että oletko kokeillut Adaptive driveä? Itselläkin oli pikkuinen yllätys kun ajoi perus E70:llä ja on kokemusta vitossarjalaisesta. Vitossarjalainen sporttialustalla oli pehmeämpi ja mukavampi ja jotenkin tuosta maasturista nimenomaan odotti sitä pientä pehmeyttä. Mutta sitten ku pääs kokeilemaan Adaptive driveä, niin pintakovuus ja kovuus hävisivätkin.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            Mennee vähän ohi otsikosta mutta eilen siirtelin haliln pihalla takaveto ja xDrive bemuja. Takavedot lähti hangesta suttaamalla ja kaikkia piti kaivaa hangesta,
                            renkaiden edestä lumet pois että sai liikenteeseen.

                            xDrivet lähti ilman erttä renkaat luisti yhtään, kuin olisi soralta lähtenyt...
                            Malleina 2007-2014 väliltä x-driveä ja takavetoa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Joni*
                              BTCF Member
                              • Nov 2005
                              • 192
                              • Vaasa

                              Moi,

                              Kuumeillut nyt jonkin aikaa tuollaisesta 3.0sd mallista. Miten nuo moottori/vaihteistoversiot menevät jos vertaa e6x-mallisarjaan? Eikös tuossa ole nyt sama moottori kuin 535d LCI? Vaihteisto vissiin kumiinkin ZFn vanhempaa mallia,vai miten on? Realoemista ei oikein saa tolkkua noista vaihteistoversioista ainakaan, GA6HP26Z tarjoaa kaikkiin.
                              Z3 Roadster 2.8 -00

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                Nuo nelivetojen vertailut on aina vaikea aihe kun jokaisella tuntuu olevan eri kriteeri toiminnalle.

                                Joka tapauksessa XDriven keskilukko on auki ennen luistoa joten auto on 1-vetoinen kuten suurin osa muistakin nelivedoista nykyään. Tämähän ei tietenkään aiheuta yhdellä pyörällä sutimista jos pito riittää. Lukottomankin nelivedon etupyöriinkin tulee voimaa kunnes jokin neljästä pyörästä antaa periksi ja muilta loppuu siinä pisteessä veto. Tämä selittää tuon ylläolevan postauksen Xdrive-mallien sutimattomasta etenemisestä.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎