Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    Kerran näytin tän linkin viimesen päälle audi fanille, sehän meinas revetä henkseleistään, ja kommentoi että onko paljonkin tilanteita joissa auton kolme rengasta ois ilmassa normaalissa kaupunki olosuhteissa , https://youtu.be/8p9lK6jtwBQ ....

    Ite en tykkää yhtään sd:n alustasta, kyllä on kova ja yliarvostettu, ehkäpä tuo toimii jossai radalla ja saksan baanalla, muttei suomen kuopasilla teillä. Muutaman vuoden ajaneena oon kyllä tullu siihen tulokseen että auto vaihtuu jonkun toisen merkin kitymaasturiin, on aika kalliit verot, vakuutukset, ja kulutus aivan järkyttävä. Ei näköjään köyhän kannata rahojaa bemuihin tuhlata.... Mut tulipahan kokeiltua
    BMW X3 3.0SD 2007

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      Originally posted by Jonnyboy View Post
      Moi,

      Kuumeillut nyt jonkin aikaa tuollaisesta 3.0sd mallista. Miten nuo moottori/vaihteistoversiot menevät jos vertaa e6x-mallisarjaan? Eikös tuossa ole nyt sama moottori kuin 535d LCI? Vaihteisto vissiin kumiinkin ZFn vanhempaa mallia,vai miten on? Realoemista ei oikein saa tolkkua noista vaihteistoversioista ainakaan, GA6HP26Z tarjoaa kaikkiin.
      2007 loppuvuonna moottori muuttui vähemmän kuluttavaksi, eli 232-208co2, minulla ollut kaksi 208co2 versiota ja molemmissa laatikko ei vedä heti, jos auto seisoo enemmän kuin kaksi päivää, en tiedä laatikoiden koodeja.

      Minulla aina ollut M alustalla ja se on aika kova, erosta tavalliseen en osaa sanoa.
      Last edited by Convertible; 16-03-2016, 21:10.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • RistiKolmonen
        Newbiemmer
        • Mar 2014
        • 29
        • Oulu

        E83 lci 12/07 sd

        Ei pahaa sanottavaa. Hyvä käyttöauto ja työkalu. M-alusta; tykkään napakasta rattiin ja penkkiin välittyvästä infosta. (Makuasia). Suht voimakas jo vakiona / hintaansa nähden. (Secondhand, uutena ollut hillittömän kallis!!!) M-sarjan reisituelliset penkit on parhaat penkit, joissa koskaan olen joutunut rattia 30-vuoden aikana vääntämään.

        Mun eka baijerilainen tai no, itävaltalainen
        Vaihdoin huomattavasti tuoreemmasta volkkarista tähän.

        Ja todennäköisesti pysyn merkissä ja varmasti pysyn jos takalaudasta "poistettu" kirjaimet/numerot X5M
        Last edited by RistiKolmonen; 21-03-2016, 23:34.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          Xdriven toiminta?

          Originally posted by -Tapi View Post
          Nuo nelivetojen vertailut on aina vaikea aihe kun jokaisella tuntuu olevan eri kriteeri toiminnalle.

          Joka tapauksessa XDriven keskilukko on auki ennen luistoa joten auto on 1-vetoinen kuten suurin osa muistakin nelivedoista nykyään. .
          Ei nyt ihan näin. Xdrive:n servo alkaa ajaa etuvedon lukkoa HETI kiinni kun tyhjäkäynniltä vaihde päällä lisäät kaasua. Toimiessaan Xdrive lisää etuvedon momenttia hyvin lineaarisesti.

          Auki tuo Xdriven servo/lukko aukeaa todella nopeasti kun löysäät kaasua/kosket jarruun/luiston esto puuttuu peliin yli 35km/h jälkeen.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Originally posted by e46touring View Post
            Ei nyt ihan näin. Xdrive:n servo alkaa ajaa etuvedon lukkoa HETI kiinni kun tyhjäkäynniltä vaihde päällä lisäät kaasua.
            ? Enkös kirjoittanut että on auki kun rengas ekan kerran liikahtaa? Siihen en osaa sanoa kuinka paljon momenttia se välittää heti renkaan liikahtaessa mutta liian vähän joka tapauksessa. On tullut lapioitua hankikeleissä muutamaan otteeseen ilman että osuu edes pohjastaan kiinni.
            ---

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              Originally posted by -Tapi View Post
              ? Enkös kirjoittanut että on auki kun rengas ekan kerran liikahtaa? Siihen en osaa sanoa kuinka paljon momenttia se välittää heti renkaan liikahtaessa mutta liian vähän joka tapauksessa. On tullut lapioitua hankikeleissä muutamaan otteeseen ilman että osuu edes pohjastaan kiinni.
              Kallepäätalon kirjoitus/esitys tyyli todella heikko. Valitan

              Xdrive ajaa levypakan kiinni ennen kuin autosi ehtii liikahtaa JOS se kuuluisa muoviratas on ehyt ja voima välittyy levypakkaa kiristävälle saksi mekanismille. Diagnostiikalla tuon servon toimintaa voi seurata livedatan muodossa. Momentti muuttuu lähes suoraan verrannollisesti kaasupolkimen asentoon verrattuna. Muistaakseni luokkaa 300Nm jo ennen kuin ehtii edes auto/rengas liikahtaa ja max arvo jotain alle 2000Nm diagnostiikan mukaan.

              Oletko tarkistanut servon muovirattaan kunnon??
              Shop by department, purchase cars, fashion apparel, collectibles, sporting goods, cameras, baby items, and everything else on eBay, the world's online marketplace
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                En ole tarkastanut servon/muovirattaan kuntoa mutta nuo hankiongelmat alkoivat ekana talvena kun auto oli käytännössä uusi (alle 19 tkm mittarissa).

                Nyt kun odo sanoo 213 tkm, tulee jo vältettyä vaistomaisesti hangessa pysähtymistä kun se on saanut niin monta kertaa hikoilemaan lumitöiden muodossa.

                Seuraako diagnostiikka painetta vai pakan liikematkaa? Olettaisin että painetta. Kuinka nopeasti se nousee vai laskeeko se vain aikaa kuinka pitkään ohjaus on ollut päällä? Vierestä katsoessa huomaa että takarengas pyörähtää yleensä hieman kunnes eturengas pyörähtää ja se ikävästi kuopaisee takarenkaan juuri sen verran syvemmälle että eturenkaalle tulee enemmän töitä ja lopputulos on kummankin monttu. Kokeilin tätä myös X6:lla ja jollakin 5-sarjan Xdrivella ja niissäkin oli sama havainto.

                Onko jakolaatikon ohjelma ollut koko Xdriven historian samanlainen tuolta osin ja onko se mallikohtaisesti erilainen? Minulla on 10/06 E83 ja se meni originaalisoftilla ekat 8,5 vuotta.

                EDIT: Ja miten vaikuttaa dtc:n 3 eri tilaa tuohon jakovaihteiston ohjaukseen? Tänään dtc normiasennossa jäiseen ylämäkeen liikkeellelähtö oli sellaista kömpelöä nykimistä kunnes auton sai liikkeelle.
                Last edited by -Tapi; 22-03-2016, 14:05.
                ---

                Comment

                • kt10734
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 370
                  • Uusimaa

                  Täälläkin ikkunanostinongelmaa, eli molemmat etuikkunat nousee noin puoleen väliin (moottori meinaa hyytyä siinä kohtaa) ja lähtee takaisin alas, kun tunnistin luulee, että jotain on välissä. Muutaman kerran kun remppaa niin ikkunat nousee ylös asti.

                  Auttaakohan tuohon mekanismin rasvaus (vaijerit ja kiskot spray-vaseliinilla ja ikkunatiivisteiden sisäpinnat esim. PTFE-spraylla) vai tarvitaanko osia?

                  Ei viitsisi turhaa kerrostalon parkkiksella purkaa ja kasata autoa...


                  Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                  Comment

                  • Chatchat
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 100
                    • jyväskylä

                    x3 vm.05 2.0d kiihdyttäessä nykii jonkinverram. ,istä vikaa etsimään??

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Chatchat View Post
                      x3 vm.05 2.0d kiihdyttäessä nykii jonkinverram. ,istä vikaa etsimään??
                      Auto piuhaan ja tutkimaan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Chatchat
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 100
                        • jyväskylä

                        Vikakoodeja ei löytynyt kun piuhassa käytin...

                        Comment

                        • kt10734
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 370
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Chatchat View Post
                          Vikakoodeja ei löytynyt kun piuhassa käytin...
                          Jakolaatikossa vanhat öljyt ilmeisesti voi aiheuttaa nykimistä kiihdyttäessä, onko milloin vaihdettu?
                          Last edited by kt10734; 04-04-2016, 03:34.


                          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                          Comment

                          • Chatchat
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 100
                            • jyväskylä

                            ei tietoa, auto ollu mulla vasta pari kuukautta, epäilen kyllä että ei koskaan...tän nykimisen huomaa parhaiten lämpimänä..

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by Chatchat View Post
                              ei tietoa, auto ollu mulla vasta pari kuukautta, epäilen kyllä että ei koskaan...tän nykimisen huomaa parhaiten lämpimänä..
                              Vaihtoväli on 60tkm ja tosiaan kannattaa ja pitää vaihtaa, sekä myös testerillä resetoida öljynvaihdon jälkeen. Huonot öljy aiheuttaa nykimistä.

                              Jos ei öljyt auta niin sitten se jakolaatikon aktuaattorin hammasratas vaihtoon. Löytyy Ebayssä kympistä ylöspäin.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • Chatchat
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 100
                                • jyväskylä

                                Sisältyykö tämä öljyjenvaihto normi huoltoohjelmaan, huoltokirja on aukoton?...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎