Nyt täytyy sanoa, että on tullu hakattua enemmä ja vähemmä. Pallo-osan sain pois ku hakkasin vitukseen asti ja anto vähä rälläkkää, ja tiukassa on. Onneks sain hylsyn lainaan, motonettiin 49 kilsaa, ja enää täytyy koputella vetari irti, nii pääsee paremmi käsiks siihen loppu osaan. Voipi olla että vasemmalle puolelle vaihtaa jokin korjausliike
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Eikö ollut mahdollisuutta viedä korjaamoon,jossa on induktiolämmitin ?
Omasta vaihdatin liikkeen piikkiin ja sivusta seurasin.Onneksi en itse alkanut.
Tukivarresta liina kiinni lattiassa olevaan lenkkiin ja kolme lämmitystä vaati.Moskalla kylkeen ja rautakankea yhtä aikaa.2 miestä teki tosissaan töitä reilu puoli tuntia ennen kuin irtosi.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLöytyykö kylältä motonet? Siellä on ainakin napahylsysarja, jossa on 12 kulmainen 36mm hylsy. Hintaa toki 40€, mutta työkalukaupassa se yksi 36mm 12 kulmainen hylsy varmaan maksaa jo saman.
Comment
-
-
Originally posted by chevy55 View PostJuu, mä hain samalla asialla aikoinaan 12-kulmahylsyn Tammer-Dieselistä kun mistään muualta en siihen hätään löytänyt. Motonet olisi ollut seuraava etappi.. Tuo Bahcon hylsy taisi maksaa 38€. Oli sitten elämäni kallein yksittäinen hylsy.. myyjä taisi kehua jollain 25 vuoden tai elinikäisellä takuulla. Totesin, että kyllä se prkle tuohon hintaan tulee jo ollakin :-De39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by koyama View PostEikö ollut mahdollisuutta viedä korjaamoon,jossa on induktiolämmitin ?
Omasta vaihdatin liikkeen piikkiin ja sivusta seurasin.Onneksi en itse alkanut.
Tukivarresta liina kiinni lattiassa olevaan lenkkiin ja kolme lämmitystä vaati.Moskalla kylkeen ja rautakankea yhtä aikaa.2 miestä teki tosissaan töitä reilu puoli tuntia ennen kuin irtosi.
Vasen puol olikin sitten peace of nakki. Nivelen kaks pulttia irti, rautakanki rungon ja reaktiotangon väliin, ite istumaan painoks päälle, ja pari lyöntiä reaktiotangon juureen, ja hupsista keikkaa, sitte oltiinkin jo selälleen lattialla ja pallonivel oli irti . Ol sen näköinen että vissin vaihettu jossain vaiheessa ku irtos nii helposti.
No nyt pitää sitten vaihtaa vielä nuo kallistuksen vakaajan kumit, kun kuuluu teräviä kolahduksia kun on pieniä epätasaisuuksia tiessä, tai näitä pikipaikkoja. Montuissa ei kolahtele, eikä hidastetöyssyissä...BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Adaptive headlights ongelma
Adaptiiviset ajovalot ovat nyt apaattiset ajovalot. Eli eivät käänny ohjauksen mukaan. Myöskään ajovalojen automaattinen korkeussäätö ei toimi.
Kokeilin INPAlla ja BMW Scannerilla eikä kumpikaan saa yhteyttä ko. toimintoja ohjaavaan moduliin.
Oloen aiemmin maininnutkin, että toiminnot tilttasivat polttimoiden vaihdon yhteydessä jo mustaakseni toissa vuonna.
Mistä ongelmaa kannattaisi yrittää alkaa purkamaan? Olen vieläkin siinä uskossa, että itse ohjausmoduli tuskin on mennyt, vaan siellä on nyt joku bitti poikittain. Liitännätkin on kahlattu useampaan otteeseen läpi.
Mitä kaikkia valoja ohjaavia laitteita tuolla sisuksissa nyt mahtaa lymyillä? Paikansin lichtmodulin 3420785 kojelaudan alta, sitten valoissahan on pari ohjain boksia per umpio. Toinen niistä ainakin ohjaa valojen käännön askelmoottoreita.
Ai niin, samaan syssyyn toinen ongelma, kuskin puolen taustapeili ei toimi eikä siihenkään saa yhteyttä.
Näitä olisi mukava saada koettaa korjailtua ennen syksyn pimeitä (ja katsastusta)
Comment
-
-
Originally posted by chevy55 View PostAdaptiiviset ajovalot ovat nyt apaattiset ajovalot. Eli eivät käänny ohjauksen mukaan. Myöskään ajovalojen automaattinen korkeussäätö ei toimi.
Kokeilin INPAlla ja BMW Scannerilla eikä kumpikaan saa yhteyttä ko. toimintoja ohjaavaan moduliin.
Oloen aiemmin maininnutkin, että toiminnot tilttasivat polttimoiden vaihdon yhteydessä jo mustaakseni toissa vuonna.
Mistä ongelmaa kannattaisi yrittää alkaa purkamaan? Olen vieläkin siinä uskossa, että itse ohjausmoduli tuskin on mennyt, vaan siellä on nyt joku bitti poikittain. Liitännätkin on kahlattu useampaan otteeseen läpi.
Mitä kaikkia valoja ohjaavia laitteita tuolla sisuksissa nyt mahtaa lymyillä? Paikansin lichtmodulin 3420785 kojelaudan alta, sitten valoissahan on pari ohjain boksia per umpio. Toinen niistä ainakin ohjaa valojen käännön askelmoottoreita.
Ai niin, samaan syssyyn toinen ongelma, kuskin puolen taustapeili ei toimi eikä siihenkään saa yhteyttä.
Näitä olisi mukava saada koettaa korjailtua ennen syksyn pimeitä (ja katsastusta)
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen edelleen liitännät, jotka on käyty läpi ties kuinka moneen kertaan ja toisena se, että joku moduli on vain tiltannut.
Mites, onko LCM:alla (Light Control Module) jotain tekoa noiden kääntyvien ajovalojen/korkeussäädön moduleiden kanssa? Näitä ohjainyksiköitä kun on niin pirusti niin tumpelo ei osaa haarukoida, mistä päin alkaisi vikaa taas tutkiskella. Ajovalot kuitenkin palaa eli joku palikka sinne ohjaa virtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Riksterii View PostOttaako x3 jakovaihteisto kipeetä katsastuksen jarrujentestauksessa? Eilen katsastettu auto alkoi tänään temppuilemaan, nytkähtelee moottorijarrulla, nykii voimakkaasti kun ajaa ympyrää vasempaan, muttei oikeaan?
Mitenhän tuon kanssa pitäis edetä?
Eihän se ole vetoakselin ulompi nivel joka nypyttää? Jakolaatikon pitäisi oireilla kyllä samoin ajoi sitten vasempaan tai oikeaan.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEi pitäisi olla ongelmaa jarrutestissä, koska autossasi on ilmeisesti x-drive jakolaatikko. Tiedoissasi ei ollut vuosimallia, mutta aiemmista kirjoituksista selvisi että kone on n47d20 ja sen perusteella 2005-2007...
Eihän se ole vetoakselin ulompi nivel joka nypyttää? Jakolaatikon pitäisi oireilla kyllä samoin ajoi sitten vasempaan tai oikeaan.
Kun auto sitten hetken ajon jälkeen sytyttää nuo vikavalot, häviää nykiminen ja nypytys. Joten vika tuskin on mekaaninen. Sattui vaan niin sopivasti tuon katsastuksen jarrudynon ja kauhutarinoiden siitä kanssa päällekäin, että säikähdin jotain hajonneen katsastuksessa.
Nyt on autolle varattu aika turvonneen abs-kehän vaihdolle sekä anturin tarkistukselle. Ilmoittelen tänne tokeneeko sillä. :think
Edit: Auto kunnossa, abs anturista puuttui pala, aiheutti DSC:n sekoilua ja siitä tuo nypytys. Vaihdettu kehä & uus anturi ja nyt toimii.
Comment
-
-
X3 E83 pre-LCI vs LCI neliveto
Haussa olisi LCI E83 M47 (2.0d) moottorilla. LCI tullut 9/2006 ja hetken sitä on saanut 110kW M47 moottorilla.
Miten neliveto on muuttunut auton valmistusvuosina? Onko ekaksi ollut E46 :sta tuttu hyvin törppö neliveto ja sit päivittynyt xDriveksi? Jos on niin koska?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostHaussa olisi LCI E83 M47 (2.0d) moottorilla. LCI tullut 9/2006 ja hetken sitä on saanut 110kW M47 moottorilla.
Miten neliveto on muuttunut auton valmistusvuosina? Onko ekaksi ollut E46 :sta tuttu hyvin törppö neliveto ja sit päivittynyt xDriveksi? Jos on niin koska?
Näissä kaikissa on mielestäni Xdrive. Taitaa olla ensimmäisten joukossa tullut X3:een. Tuollaista facelift mallia itsekin haeskelin kesällä tällä m47 koneella. Yksi oli jo kiikarissa, itseasiassa se on näköjään edelleen myynnissä http://autot.delta.fi/vaihtoautot/bmw/x3/195173/ . Hintaa tuolla vaan oli aiemmin ihan liikaa ja ehkä se on vieläkin turhan hintava. Pari vuotta vanhemman sai kuitenkin aika paljon edullisemmin ja löysin yksilön joka ollut yhdellä omistajalla kainuun suolaamattomilla teillä uudesta saakka. Ulkoapäinhän tuo facelifti on vähän paremman näköinen, ainakin jos on joku muu väri kuin musta. Mustassa nuo vanhemman mallin mustat puskurit ei ota juurikaan silmään. Sisältähän ne molemmat taitaa rattia ja etuovien verhoiluja lukuunottamatta olla suunnilleen samoja. Oviverhoiluissakin erona on lähinnä alareunan tasku, joka on vanhemmassa verkkomalli ja uudemmassa muovia.
Näin 2kk kokemuksella voin sanoa, että tämä x3 on ehdottoman positiivinen yllätys e46:n jälkeen. E46 oli ihan riisikippo tähän verrattuna vaikka ei tämäkään nyt mikään superhieno laite ole. Kuitenkin jämäkkä ajaa ja maantiellä mielestäni riittävän hiljainen, myöskään hälyääniä ei juurikaan kuulu.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Miksei N47? Jakoketjun ongelmien takia?
Täältä saattais lähteä kiertoon 01/08 M-Sport Individual E83. 212k ajettu, 16kk leimaa. Nahkajakkarat, Aeropaketti ja M-sport alusta.
Mun omistusaikana korjailtu melkein kaikki tyyppiviat:
Ylempi jakoketju+kiristin uusittu, BMW kampanja 09/15
Jakovaihteisto, uusi alkup. 09/2015
Imusarja + läpät, uusi alkup. 10/2015
Takajouset, M-sport OEM 10/2016
Tosin suomiauto ja suolalla raiskattu. Muuten priima.
Jos kiinnostaa nii tuu vilkasee Vallilaan Doni.
Comment
-
Comment