Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Kävin eka kertaa ajamassa tuollaista 3.0 da vm 05,ja ihan ok maku jäi.
    Voimalinja ihan jotain muuta kuin tuossa rinkulakeulassa.

    Toki laatutaso ihan jotain muuta kuin äffässä mutta kelpaishan tuo.
    Katsotaan nyt miten tuo audi hinnoitellaan..reilu 2000e piti laittaa pari kk sitten että sai leiman

    Itse haaveilin kyllä x5 mutta ja vaimo x1 niin kai tässä jonkinlaista kompromissia etsitään ja lompakko vielä antaa oman mausteen tuohon..
    Last edited by veku; 22-12-2016, 18:44.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9995
      • KVLA

      Tapi:n listaan kun lisätään vielä ovien vuotavat höyrysulkumuovit. Vetareiden turpoavat/pullahtavat abs-hammaskehät. Myös ovet sulkeutuu rämähtäen,kuin vanhassa Mossessa. Ei pitäisi kuulua ns.premium merkin "ominaisuuksiin". + jotain muuta pientä kivaa.

      PS: Missä vaiheessa nelikko muuttui x-driveksi? Tuossa meidän vanhuksessa on vielä tuo "E46-neliveto".

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Heguli 31 View Post

        PS: Missä vaiheessa nelikko muuttui x-driveksi? Tuossa meidän vanhuksessa on vielä tuo "E46-neliveto".
        E53 10/2003->
        X3:t on kaikki xDrivejä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9995
          • KVLA

          Originally posted by MajorDrake View Post
          X3:t on kaikki xDrivejä...
          No ilmankos tuo vessa tuntui tänään heti paremmalle ajella. Että alla olikin ihan "oikea neliveto"...
          Last edited by Heguli 31; 04-09-2017, 15:45.

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Tapi:n listaan kun lisätään vielä ovien vuotavat höyrysulkumuovit. Vetareiden turpoavat/pullahtavat abs-hammaskehät. Myös ovet sulkeutuu rämähtäen,kuin vanhassa Mossessa. Ei pitäisi kuulua ns.premium merkin "ominaisuuksiin". + jotain muuta pientä kivaa.

            PS: Missä vaiheessa nelikko muuttui x-driveksi? Tuossa meidän vanhuksessa on vielä tuo "E46-neliveto".
            Ovien sulkeutumisääneen kiinnitty kyllä itelläkin huomio. Jopa E46:n ovet menee siistimmin tumpsahtaen kiinni.
            Päädyin sitten vaimentamaan E83:n ovet sillä butyyli/alumiini vaimennusmatolla ja se autto jonkun verran. Vielä kuuluu vähän turhan paljon sen lukon ääni suljettaessa mutta ei voi minkään. Kai se siitä vaimeni muutenkin pikkasen.
            -22 Lexus ES300h
            -08 Subaru Impreza

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • chevy55
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 275
              • Vesilahti

              Originally posted by chevy55 View Post
              Hemmetti. Olen katsellut pari kuukautta tuota tukkeutumassa olevasta DPF:sta kertovaa DDE valoa kojelaudassa välillä sitä Inpalla ja nyt ISTA-D/Rheingoldilla nollaillen.

              Ajelin tänään melkein 350 kilsaa yrittäen saada pakkopolttoa käynnistymään. Rheingoldilla enabloitiin regenerointi ja laitettiin pyyntö pakkopoltosta päälle. Vikakoodit nollaukseen ja odottelemaan polton alkua. Eipä alkanut vaan heitti DDE valoa aina uudestaan mittaristoon. Koko tuon matkan tarkkailtiin polttotapahtuman alkua ja nollailtiin vikakoodia. Ei auta.

              Lueskelin Rheingoldin ohjeista, että jos vikakoodit 480A ja 481A on aktivoituneina niin polttoa ei enää anneta tehdä pyynnöstä huolimatta..

              Onko tuossa enää vaihtoehtoja kokeilla pakkopolttoa vai onko tuo tyhjennys seuraava steppi? Sitäkään ei ehdi tehdä ennen joulun pohjoisen reissua kun autoa tarvitaan työajoihin sitä ennen. Eli menee uuden vuoden puolelle..
              Ajeltiin joulunaluspäivänä 600 kilsaa pohjoiseen aina välillä nollaillen DDE valoa kojelaudasta. ISTAn mukaan pakkopolttoa on pyydetty, mutta se ei vaan aktivoidu. Muutaman sadan kilsan jälkeen vikavaloa ei enää ilmaantunut kojelautaan eli jotain tapahtui. ISTA edelleen ilmoittelee, että polttoa ei ole tehty. Vastapaineet huitelee 100 ja 500 mBar välillä riippuen kaasupolkimen asennosta

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by GameOver View Post
                Ovien sulkeutumisääneen kiinnitty kyllä itelläkin huomio. Jopa E46:n ovet menee siistimmin tumpsahtaen kiinni.
                Päädyin sitten vaimentamaan E83:n ovet sillä butyyli/alumiini vaimennusmatolla ja se autto jonkun verran. Vielä kuuluu vähän turhan paljon sen lukon ääni suljettaessa mutta ei voi minkään. Kai se siitä vaimeni muutenkin pikkasen.
                Tuo oli ensimmäinen huomio mikä tuli eteen ko autossa.
                Oon kyllä niin laiska ropaamaan nykyisin autoa että jää varmaan vaimennukset tekemättä jos tuollainen taloon tulee

                Dpf:n varmaan tunnistaa samalla lailla kui e6x,eli jos suorat putken päät niin dpf ja jos alaspäin taivutetut niin ilman.
                Tuolla ei merkitystä kun ajatus että 300\700 saa olla tuossa että on ok..
                Last edited by veku; 26-12-2016, 20:57.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • kt10734
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 370
                  • Uusimaa

                  Tämä meidän X3 2004 on mennyt Trafi-historian mukaan leimasta läpi joka ikinen vuosi heittämällä. Viimeisen 60tkm aikana on tarvinnut vaihtaa vain termarit ja säätää käsijarru, ei mutta. Paras auto tähän asti omalla kohdallani, nyt mittarissa tosin vain 235tkm. Käy ja kukkuu, eikä turhia valita.


                  Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    Originally posted by kt10734 View Post
                    Tämä meidän X3 2004 on mennyt Trafi-historian mukaan leimasta läpi joka ikinen vuosi heittämällä. Viimeisen 60tkm aikana on tarvinnut vaihtaa vain termarit ja säätää käsijarru, ei mutta. Paras auto tähän asti omalla kohdallani, nyt mittarissa tosin vain 235tkm. Käy ja kukkuu, eikä turhia valita.
                    Mullakin ollut noita kolme ja kaikki toiminut aina, eikä mitään hajonnut koskaan Ja kuitenkin +180tkm ajettu.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9995
                      • KVLA

                      Originally posted by GameOver View Post
                      Päädyin sitten vaimentamaan E83:n ovet sillä butyyli/alumiini vaimennusmatolla ja se autto jonkun verran.
                      Itse suunnittelin jotain vastaavaa operaatiota silloin,kun noita ovien höyrysulkuja fiksailin tiiviimmiksi. En sitten kuitenkaan syttynyt,kun emäntä ajelee tuolla X3:lla ja itse joskus harvoin,kun täytyy kärryä ulkoiluttaa. Eikä tarvi rämähtelyistä kärsiä.

                      Comment

                      • chevy55
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 275
                        • Vesilahti

                        Originally posted by chevy55 View Post
                        Ajeltiin joulunaluspäivänä 600 kilsaa pohjoiseen aina välillä nollaillen DDE valoa kojelaudasta. ISTAn mukaan pakkopolttoa on pyydetty, mutta se ei vaan aktivoidu. Muutaman sadan kilsan jälkeen vikavaloa ei enää ilmaantunut kojelautaan eli jotain tapahtui. ISTA edelleen ilmoittelee, että polttoa ei ole tehty. Vastapaineet huitelee 100 ja 500 mBar välillä riippuen kaasupolkimen asennosta
                        3300 kilsaa siihen lopulta meni, että DPF regeneraation sai päälle. Pitkään se polttelikin ja lämmöt huiteli parhaimmillaan yli 600 asteen. Nyt vastapaineet on luokkaa 30-70 mbar kaasun asennosta riippuen joten jotain se poltto auttoi.

                        ISTA herjaa vielä 3:sta toimimattomasta hehkutulpasta. Aika outoa, vasta viime talvena vaihdoin kaikki uusiin (Beru) ja samalla uusin sen ohjausboksinkin.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by chevy55 View Post
                          3300 kilsaa siihen lopulta meni, että DPF regeneraation sai päälle. Pitkään se polttelikin ja lämmöt huiteli parhaimmillaan yli 600 asteen. Nyt vastapaineet on luokkaa 30-70 mbar kaasun asennosta riippuen joten jotain se poltto auttoi.

                          ISTA herjaa vielä 3:sta toimimattomasta hehkutulpasta. Aika outoa, vasta viime talvena vaihdoin kaikki uusiin (Beru) ja samalla uusin sen ohjausboksinkin.
                          Vaihda uusiksi hehkut ja ohjain. Samalla vaihda myös hehkunohjaimelle tuleva pluskarva eli osa 1 täältä: KLIK. Jos se on alkuperäinen, tuppaa liittimen jousivoima kuoleentumaan --> alkaa jopa kipinöidä liittimen sisällä --> tappaa ohjaimen. Jos liittimessä näkyy mustaa kipinäjälkeä, olet saanut syyllisen kiinni. Liittimen voi täyttää vaikka Molykoten HSC+ sähköä johtavalla pastalla.

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Tämä ei liene E83-spesifinen ongelma mutta kerronpa silti: navigoinnissa on karttapohjana 2015-levy. Jyväskylästä jos ajaa Savonlinnaan niin navi vääntää väkisin ensin Lahteen. Matkaa tulee navin avulla tuplasti normaaliin nähden. Tämä ei ollut edes mikään hetkellinen häiriö vaan jatkui vaikka valitsi välillä jonkin muun osoitteen ja vaikka lähti JKL:sta Kuopiontietä, pyysi navi tekemään U-käännöstä jatkuvalla syötöllä.

                            E83-spesifinen ongelma taasen on että takaluukku ei aukea kahvasta pakkasen yltyessä vaan silloin se pitää avata kaukosäätimen nappulasta.
                            ---

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Tämä ei liene E83-spesifinen ongelma mutta kerronpa silti: navigoinnissa on karttapohjana 2015-levy. Jyväskylästä jos ajaa Savonlinnaan niin navi vääntää väkisin ensin Lahteen. Matkaa tulee navin avulla tuplasti normaaliin nähden. Tämä ei ollut edes mikään hetkellinen häiriö vaan jatkui vaikka valitsi välillä jonkin muun osoitteen ja vaikka lähti JKL:sta Kuopiontietä, pyysi navi tekemään U-käännöstä jatkuvalla syötöllä.

                              E83-spesifinen ongelma taasen on että takaluukku ei aukea kahvasta pakkasen yltyessä vaan silloin se pitää avata kaukosäätimen nappulasta.
                              Kannattaa vaihtaa uusi navi levy, jos sillä toimisi. Saa ainakin päivitetyt kartat.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9995
                                • KVLA

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Myös ovet sulkeutuu rämähtäen,kuin vanhassa Mossessa.
                                Lisätään sen verran,että konepelti taitaa rämähtää kaikkein eniten. Tänään sen taas huomasin,kun kävin emännän vessaan lisäämässä pissapojan nestettä. Aivan kuin mitään eristeitä ei konepellissä olisi ollenkaan. Onneksi tuota ei tarvi päivittäin aukoa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎