Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    Jaa se alkais X3:sen hankinta poltteleen aika kovasti, ikävä kyllä valkoisia e83:sia 3.0d/daana on kovin vähän tarjolla saksassakaan. Niin että minkähänlainen vehje tuo 177hp 2.0d/da ois. Tuollakin taitaa jokseenkin ehtiä suomen rajoituksilla, mutta parin kelkan kärryä tulee vedettyä että oisko se isoveli siihen kuitenkin parempi. Ja näkyy vielä suurin osa nuista valkoisista m-sporteista olevan manuaaleja niin käräyttääköhän tuommoisella yhdistelmällä kytkin kovinkin nopeasti lumipolanteessa kärryn kanssa....:think

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      Originally posted by Masatus View Post
      Jaa se alkais X3:sen hankinta poltteleen aika kovasti, ikävä kyllä valkoisia e83:sia 3.0d/daana on kovin vähän tarjolla saksassakaan. Niin että minkähänlainen vehje tuo 177hp 2.0d/da ois. Tuollakin taitaa jokseenkin ehtiä suomen rajoituksilla, mutta parin kelkan kärryä tulee vedettyä että oisko se isoveli siihen kuitenkin parempi. Ja näkyy vielä suurin osa nuista valkoisista m-sporteista olevan manuaaleja niin käräyttääköhän tuommoisella yhdistelmällä kytkin kovinkin nopeasti lumipolanteessa kärryn kanssa....:think
      Käy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        3.litran pannu ja vaihteistoksi tomaatti niin on hyvä paketti
        Meidän talouden suosituin auto, aina ottaa tuon jos vaan on pihassa
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          Originally posted by kt10734 View Post
          Käy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!
          Niin kyllähän minä pari kk sitten kävin sen Oulun kamuxilla vieläkin myynnissä olevan 2.0da:n koeajaan. Niin edellinen auto oli 150hp x-trail manuaalina että ei tuo nyt nissanille ainakaan hävinnyt oikein millään ajettavuuden osa-alueella. Pari vuotta vaan tullut aiemmin ajeltua e60 530da:lla ja e39 540ia:lla että tuleekohan sitä katumapäälle, jos ei sitä voimaa sitten löydykkään vaikka isojen polttoainelaskujen maksaminen on alkanut vanhemmiten hieman kyllästyttämään ja onhan se 3.0d muutenkin kalliimpi pitää (autovero, vakuutukset, käyttövoimavero).

          Lähinnä tuo 2.0d kalliin kuuloinen jakopää saa jotenkin mielen kääntymään enemmän kolmilitraiseen vaikka ei siinäkään näköjään jakoketjuosasto idioottivarma ole. Kai se sitten on tingittävä väristä, jos 3.0da:n haluaa kun niitä ei valkoisena ole juurikaan edes Saksassa.

          Comment

          • hujulka
            Newbiemmer
            • Oct 2016
            • 13
            • Nokia

            Mittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi . Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?
            E83 X3 3.0iA -04

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              Varmaan se anturikehä pullistunut. Niitä kehiä saa irrallaan vaikkapa ebaysta mutta kun vetää vanhan pois paikaltaan niin ei paljon naurata kun uusi on väljä kaulalle. Se uuden vetarin taktiikkakin alkaa saada ymmärrystä kun huomaa kuinka munilleen tuo on suunniteltu.
              ---

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                Originally posted by hujulka View Post
                Mittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi . Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?
                Epäilen samaa kuin Tapi. Näin oli meidänkin laitteessa. Tuo hammaskehän pullistuma syö myös abs-anturia lyhyemmäksi,joten uusikaan ei kauaa ilman "säätämistä" tai hammaskehän uusimista tule kestämään. Jos edes toimiikaan.

                Comment

                • hujulka
                  Newbiemmer
                  • Oct 2016
                  • 13
                  • Nokia

                  Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.
                  E83 X3 3.0iA -04

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by hujulka View Post
                    Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.
                    Kehä pullistuessaan alkaa hankaamaan ABS anturia. Ilmarako on melko pieni ja ruoste painaa kehää anturii, anturi ei tästä tykkää. Riippuen anturin kunnosta kannattaa vaihtaa myös se anturi kehän lisäksi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Mockba11
                      Newbiemmer
                      • Jan 2016
                      • 11
                      • Finland

                      E83 GPS/Navi

                      Takapaksissa oleva navikeskus päässyt kastumaan eikä lähde enään päälle. Jostain syystä sinne on päässyt vettä pesun yhteydessä. Pari kertaa laite on herännyt itsestään eloon mutta nyt ei enään herää. Ilman virtaa kun yrittää ottaa DVD:n ulos, punainen virtavalo välähtää keskuksessa, mutta kun virrat laittaa päälle se ei sano mitään. Onko tuttua kellekkään?

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9990
                        • KVLA

                        Foorumiltakin löytyy juttua vikakoodista 2772 tank vent valve. Missähän kyseinen "purkki" (fyysisesti) sijaitsee sigun X3:ssa? Tuota samaa vikakoodia pukkaa satunnaisesti tuolta ja samalla sytyttää moottorivalon mittaristoon. Saattaa kuittauksen jälkeen olla pois 2pv tai 3vk.
                        Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 11:59.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9990
                          • KVLA

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Foorumiltakin löytyy juttua vikakoodista 2772 tank vent valve. Missähän kyseinen "purkki" (fyysisesti) sijaitsee sigun X3:ssa?
                          Oliko kellään tietoa missä tuo venttiili tarkalleen X3:ssa sijaitsee? Konehuoneessa? Kuvaa miltä näyttää?
                          Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 11:59.

                          Comment

                          • X07
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 107
                            • Finland

                            E83 3.0si-kone, onko muuta keinoa kuin kaasujalan reilu keventäminen/joku säätö?!, jotta polttoaineen kulutuksen saisi edes vähän siedettävämmäksi. Sekalaisessa ajossa vie nykyisin 12-13 litraa satasella ja maantielläkin (80 - 100km/h) 10,5 - 11,5l/100km vaikka kuinka liruttelisi. Jostain lukenut, että alle kymppiin pitäisi päästä maantiellä?

                            Eihän se kallista ajamista ole, mutta näin köyhästä tuntuu siltä...

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by X07 View Post
                              E83 3.0si-kone, onko muuta keinoa kuin kaasujalan reilu keventäminen/joku säätö?!, jotta polttoaineen kulutuksen saisi edes vähän siedettävämmäksi. Sekalaisessa ajossa vie nykyisin 12-13 litraa satasella ja maantielläkin (80 - 100km/h) 10,5 - 11,5l/100km vaikka kuinka liruttelisi. Jostain lukenut, että alle kymppiin pitäisi päästä maantiellä?

                              Eihän se kallista ajamista ole, mutta näin köyhästä tuntuu siltä...
                              Onhan tekniikka kunnossa, ei imuvuotoja jne.?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9990
                                • KVLA

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Oliko kellään tietoa missä tuo venttiili tarkalleen X3:ssa sijaitsee?
                                Jatketaanpa yksinpuhelua. Taas syttyi vikavalo mittaristoon. Eli tämä lienee tuo ko. venttiili:



                                Ahdasta näyttäisi konehuoneessa olevan,joten onkohan tuon sijainnista tietoa (eli mitä rupean purkamaan esille saamiseksi)? Imusarjan puolella "jossain"...
                                Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 12:00.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎