Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mockba11
    replied
    E83 GPS/Navi

    Takapaksissa oleva navikeskus päässyt kastumaan eikä lähde enään päälle. Jostain syystä sinne on päässyt vettä pesun yhteydessä. Pari kertaa laite on herännyt itsestään eloon mutta nyt ei enään herää. Ilman virtaa kun yrittää ottaa DVD:n ulos, punainen virtavalo välähtää keskuksessa, mutta kun virrat laittaa päälle se ei sano mitään. Onko tuttua kellekkään?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hujulka View Post
    Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.
    Kehä pullistuessaan alkaa hankaamaan ABS anturia. Ilmarako on melko pieni ja ruoste painaa kehää anturii, anturi ei tästä tykkää. Riippuen anturin kunnosta kannattaa vaihtaa myös se anturi kehän lisäksi.

    Leave a comment:


  • hujulka
    replied
    Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by hujulka View Post
    Mittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi . Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?
    Epäilen samaa kuin Tapi. Näin oli meidänkin laitteessa. Tuo hammaskehän pullistuma syö myös abs-anturia lyhyemmäksi,joten uusikaan ei kauaa ilman "säätämistä" tai hammaskehän uusimista tule kestämään. Jos edes toimiikaan.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Varmaan se anturikehä pullistunut. Niitä kehiä saa irrallaan vaikkapa ebaysta mutta kun vetää vanhan pois paikaltaan niin ei paljon naurata kun uusi on väljä kaulalle. Se uuden vetarin taktiikkakin alkaa saada ymmärrystä kun huomaa kuinka munilleen tuo on suunniteltu.

    Leave a comment:


  • hujulka
    replied
    Mittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi . Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by kt10734 View Post
    Käy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!
    Niin kyllähän minä pari kk sitten kävin sen Oulun kamuxilla vieläkin myynnissä olevan 2.0da:n koeajaan. Niin edellinen auto oli 150hp x-trail manuaalina että ei tuo nyt nissanille ainakaan hävinnyt oikein millään ajettavuuden osa-alueella. Pari vuotta vaan tullut aiemmin ajeltua e60 530da:lla ja e39 540ia:lla että tuleekohan sitä katumapäälle, jos ei sitä voimaa sitten löydykkään vaikka isojen polttoainelaskujen maksaminen on alkanut vanhemmiten hieman kyllästyttämään ja onhan se 3.0d muutenkin kalliimpi pitää (autovero, vakuutukset, käyttövoimavero).

    Lähinnä tuo 2.0d kalliin kuuloinen jakopää saa jotenkin mielen kääntymään enemmän kolmilitraiseen vaikka ei siinäkään näköjään jakoketjuosasto idioottivarma ole. Kai se sitten on tingittävä väristä, jos 3.0da:n haluaa kun niitä ei valkoisena ole juurikaan edes Saksassa.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    3.litran pannu ja vaihteistoksi tomaatti niin on hyvä paketti
    Meidän talouden suosituin auto, aina ottaa tuon jos vaan on pihassa

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Jaa se alkais X3:sen hankinta poltteleen aika kovasti, ikävä kyllä valkoisia e83:sia 3.0d/daana on kovin vähän tarjolla saksassakaan. Niin että minkähänlainen vehje tuo 177hp 2.0d/da ois. Tuollakin taitaa jokseenkin ehtiä suomen rajoituksilla, mutta parin kelkan kärryä tulee vedettyä että oisko se isoveli siihen kuitenkin parempi. Ja näkyy vielä suurin osa nuista valkoisista m-sporteista olevan manuaaleja niin käräyttääköhän tuommoisella yhdistelmällä kytkin kovinkin nopeasti lumipolanteessa kärryn kanssa....:think
    Käy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Jaa se alkais X3:sen hankinta poltteleen aika kovasti, ikävä kyllä valkoisia e83:sia 3.0d/daana on kovin vähän tarjolla saksassakaan. Niin että minkähänlainen vehje tuo 177hp 2.0d/da ois. Tuollakin taitaa jokseenkin ehtiä suomen rajoituksilla, mutta parin kelkan kärryä tulee vedettyä että oisko se isoveli siihen kuitenkin parempi. Ja näkyy vielä suurin osa nuista valkoisista m-sporteista olevan manuaaleja niin käräyttääköhän tuommoisella yhdistelmällä kytkin kovinkin nopeasti lumipolanteessa kärryn kanssa....:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ongelmana tuossa on se,ettei ole varmuutta että häiriön aiheuttaa aina sama valo. Eli pitäisi koodata "ulos" koko valojen valvonta peräpäästä tai ihan kokonaan. Joten näillä mennään toistaiseksi.
    Siksi sanoinkin, että lukee ne vikakoodit ensin. Niistä näkee mikä valo siellä aiheuttaa tuota. Toki jos siellä on useasta valosta koodeja, niin sitten hieman hankalampi.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tästä herjasta pääset kun lukaisee koodit ja koodaa ko. valolta tarkistukset pois.
    Ongelmana tuossa on se,ettei ole varmuutta että häiriön aiheuttaa aina sama valo. Eli pitäisi koodata "ulos" koko valojen valvonta peräpäästä tai ihan kokonaan. Joten näillä mennään toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No niin. Tänään hain rengas/vannepaketin rengasliikkeestä. Ja kun lämäytin takaluukun kiinni,niin taas tuo ongelma korjaantui. Eli häly-valo on pois. Korjaantui kuten arvelinkin. Katsotaan nyt miten pitkään tällä kertaa...
    Tästä herjasta pääset kun lukaisee koodit ja koodaa ko. valolta tarkistukset pois.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Taas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu. Ei jaksa enempää kiinnostaa.
    No niin. Tänään hain rengas/vannepaketin rengasliikkeestä. Ja kun lämäytin takaluukun kiinni,niin taas tuo ongelma korjaantui. Eli häly-valo on pois. Korjaantui kuten arvelinkin. Katsotaan nyt miten pitkään tällä kertaa...

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Sopiiko lci\pre mallin tutkat ristiin ?

    Kyseessä lci mallin etupuskin johon pre mallin tutkia ajattelin istuttaa..
    Oliko tähän vastausta :think

    Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎