E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Onko joku kokeillut 17" muita kokoja renkaissa kuin tuo vakio 235/55r17

    esim 215/60R17 on sama kehä ja korkeus niin mittarinäyttämä pysyisi samana.. Hieman edullisempikin tuo 215 koko..? mitenhän vaikutaa ajettavuuteen yms asioita kiinnostaisi ennen hankinta..?
    Tuo 215/60 on vakio koko ja meillä oli molemmat sarjat noita, nyt tuli f25 koko alle, näyttää paljon fiksumman kun on kaarissa täytettä, mittari lukema lähempänä totuutta, 80kmh lukemalla todellinen nopeus 78kmh

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Onko joku kokeillut 17" muita kokoja renkaissa kuin tuo vakio 235/55r17

    esim 215/60R17 on sama kehä ja korkeus niin mittarinäyttämä pysyisi samana.. Hieman edullisempikin tuo 215 koko..? mitenhän vaikutaa ajettavuuteen yms asioita kiinnostaisi ennen hankinta..?

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Athrez View Post
    Kiitos vastauksesta! Ebayssa näyttäs olevan myytävänä ihan X3 E83 04-10 rinkuloita, jospa noi menis siihen ilman ongelmia..? Mut jos tosiaan on todennäköisempää et menis säädöks nii en rupee laittaa.. Oliko muute iso homma purkaa umpio ja liimailla takas?
    Purku ei sinänsä ole vaikeaa hommaa, käsiä vaan tuntuisi tarvitsevan enemmän kuin omat. Umpio on suljettu klipsuilla ja liimamassalla ja sitä liimaa kun lämmittelee kuumailmapuhaltimella niin se notkistuu. Samalla se pehmetessään tarttuu ihan kaikkeen kiinni: käsiin, vaatteisiin, pöytään jne.

    Kasaaminen on sitten ihan sama homma käänteisessä järjestyksessä. Taas liiman lämmitys auttaa tarttumiseen ja sotkee kaikki paikat jos ei ole varovainen :-)

    Leave a comment:


  • Athrez
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Ostin ledrinkulat aikoinaan -06:een ja oli ajatus asentaa ne xenonien kanssa. Purinkin toisen umpion kokeeksi ja aikani mallailtuani tulin siihen tulokseen, että antaa olla ja löin paketin takaisin kasaan. Koko ei ihan täsmännyt rinkuloiden ja umpiossa olevien paikkojen kanssa, nuo rinkulat kun oli tarkoitettu muistaakseni E46:een tms.

    Mutta paranisihan ulkonäkö kyllä rinkuloiden kanssa
    Kiitos vastauksesta! Ebayssa näyttäs olevan myytävänä ihan X3 E83 04-10 rinkuloita, jospa noi menis siihen ilman ongelmia..? Mut jos tosiaan on todennäköisempää et menis säädöks nii en rupee laittaa.. Oliko muute iso homma purkaa umpio ja liimailla takas?

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by Athrez View Post
    Kellään kokemuksia/tarinoita X3:een jälkiasennetuista enkelin silmistä? Halua ois laittaa -05 rinkulat xenonien kaveriks. Tois ihan uutta ilmettä mut vähän arvelluttaa onko kestäviä/toimivia
    Ostin ledrinkulat aikoinaan -06:een ja oli ajatus asentaa ne xenonien kanssa. Purinkin toisen umpion kokeeksi ja aikani mallailtuani tulin siihen tulokseen, että antaa olla ja löin paketin takaisin kasaan. Koko ei ihan täsmännyt rinkuloiden ja umpiossa olevien paikkojen kanssa, nuo rinkulat kun oli tarkoitettu muistaakseni E46:een tms.

    Mutta paranisihan ulkonäkö kyllä rinkuloiden kanssa

    Leave a comment:


  • Athrez
    replied
    Kellään kokemuksia/tarinoita X3:een jälkiasennetuista enkelin silmistä? Halua ois laittaa -05 rinkulat xenonien kaveriks. Tois ihan uutta ilmettä mut vähän arvelluttaa onko kestäviä/toimivia

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Tuolta saa kaivettua koodit (tarkista toki moottorityyppi yms):


    Osta oem tai lemfjöder.

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Reaktiotangoista

    Pitäisi isän äksään vaihdella noi, mutta mistä ne kannattaisi tilata?
    Mielummin sellaiset, joissa pallonivelet valmiina.
    Ja käsittääkseni lemförder, meyle tai febi/bilstein olisi hyvä merkki.
    Oem koodit olisi myös kivoja.

    Potilas = E83 2010 2.0d xdrive

    Kiitos
    Last edited by Kiding; 21-11-2018, 12:33.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Tuli tässä vaihdettua vaihdelaatikon öljyt ( Castrol Syntrans B75W) niin löysin netistä tällaisen vaihteistovalmistaja ZF:n öljynvalintataulukon https://aftermarket.zf.com/go/en/aft...on/lubricants/

    Sen alta esim. tämä Castrolin öljy kohdassa TE-ML11 ja sitten sieltä löytyy pitkä liuta eri vaihdelaatikoita ja niiden öljysuosituksia. https://aftermarket.zf.com/remotemed...e-ml-11-en.pdf

    Samalla aloin tutkailemaan vasemman moottorin kumityynyn kuntoa, koska havaitsin, että koko voimalinjapaketti on kallellaan vasemmalle jonkin verran. Piti ihan käydä autoliikkeessä vaihtoautosta katsomassa ja niissä näytti kyllä olevan suorassa tuo paketti.
    Onko joku vaihtanut tuon vasemman kumityynyn. Näytti äkkiseltään olevan aika hankalassa paikassa nuo pultit irrottaa ja sopiiko se tyyny edes sieltä välistä pois jos kone on paikallaan ?
    Ei tuo kumityyny kovin pahasti oireile, mutta täristää tyhjäkäynnillä ja tietyillä kierroksilla mielestäni aiempaa enemmän.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by X07 View Post
    Polttimovalo on tillittänyt kojetaulussa jo puoli vuotta eikä löydy vikaa, olisikohan joku moduli, jonka voisi nollata?
    Onko vika löytynyt?

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Itsellä 11/2004 tehty auto, jossa välillä ongelmaa, että pukkaa öljyä jostain hieman koneen ulkopuolelle ( öljypohja kastuu öljytikun puolelta). Haitta lähinnä kosmeettinen öljyvuodon osalta eli ei jätä tippoja ainakaan parkissa. Tuo öljynsyönti on ollut hyvin maltillista, mutta nyt yhtäkkiä näytti hieman enemmän nielaisseen öljyä( 0,5l - 1l muutamalle tuhannelle kilometrille). En tiedä johtuiko tuo öljynsyönti nyt siitä, että välillä kävi pakkanen jo melkein -10 asteessa tässä pari viikkoa sitten.

    Mikä näistä olisi mahdollinen syy ?

    - Turbo - viheltänyt kylmänä aina minulla ollessa, mutta ei savua ja vetää normaalisti
    - huohotin- Onko tämän ikäisessä jo vortex ja pitääkö sekin vaihtaa joskus, kilometrejä vajaat 300tkm. Onkos näissä kaikissa ( Suomiauto) lämmitettävä huohotin tai onko se lämmitin jollain mennyt rikki ?
    - öljynsuodatinjalan tiiviste tai siinä olevan lämmönvaihtimen tiiviste - Pitää tutkia, että jos jostain näkisi että tuleeko vuoto tästä.
    - Sitten voi toki öljypohjan ja perän välistäkin vuotaa, mutta onko tämä mikään yleinen vika ?
    Tutkin autoa viime viikolla vähän tarkemmin. Huohottimeksi oli jo joskus vaihdettu vortex. Sen rakennetta tutkin ja se ei voi mielestäni mitenkään edes tukkeutua.
    Turbossa ei ollut välystä ja näytti ihan ehjältä.
    Huohotinletkun lämmitin löytyy, mutta paljonkos sen lämmitinvastuksen vastus pitäisi olla? Omassa oli jotain 35 ohmia muistaakseni.
    Öljyä vuotaa edelleen hieman jostain moottorin vasemmalta puolelta. Joko siis öljypohjan tiivisteestä tai suodatinjalan tiivisteestä todennäköisesti, mutta pitää sitäkin vielä yrittää jostain katsoa, sinne ei vaan näe oikein mistään.

    EDIT: Öljyvuota näyttää tulevan öljytikun juuresta. Sitä oli joskus yritetty tukkiakin silikoonilla. Pitää vaihtaa o-rengas tikun juureen ja katsoa loppuuko vuoto sillä.
    Last edited by ockelbo4500; 01-11-2018, 14:26.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by jarci View Post
    Jarrupalojen kulumisen anturit.

    Edestä löytyy kuskinpuolelta. Takaa ei löydy kuskinpuolelta kuten realoem näyttäisi. Vai onko ne ristikkäin eri akseleilla?

    Voi olla että piuhat katkottu sitten takaa: Diuu:
    Takana hanttarin puolella

    Leave a comment:


  • jarci
    replied
    E83 x3

    Jarrupalojen kulumisen anturit.

    Edestä löytyy kuskinpuolelta. Takaa ei löydy kuskinpuolelta kuten realoem näyttäisi. Vai onko ne ristikkäin eri akseleilla?

    Voi olla että piuhat katkottu sitten takaa: Diuu:

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Itsellä 11/2004 tehty auto, jossa välillä ongelmaa, että pukkaa öljyä jostain hieman koneen ulkopuolelle ( öljypohja kastuu öljytikun puolelta). Haitta lähinnä kosmeettinen öljyvuodon osalta eli ei jätä tippoja ainakaan parkissa. Tuo öljynsyönti on ollut hyvin maltillista, mutta nyt yhtäkkiä näytti hieman enemmän nielaisseen öljyä( 0,5l - 1l muutamalle tuhannelle kilometrille). En tiedä johtuiko tuo öljynsyönti nyt siitä, että välillä kävi pakkanen jo melkein -10 asteessa tässä pari viikkoa sitten.

    Mikä näistä olisi mahdollinen syy ?

    - Turbo - viheltänyt kylmänä aina minulla ollessa, mutta ei savua ja vetää normaalisti
    - huohotin- Onko tämän ikäisessä jo vortex ja pitääkö sekin vaihtaa joskus, kilometrejä vajaat 300tkm. Onkos näissä kaikissa ( Suomiauto) lämmitettävä huohotin tai onko se lämmitin jollain mennyt rikki ?
    - öljynsuodatinjalan tiiviste tai siinä olevan lämmönvaihtimen tiiviste - Pitää tutkia, että jos jostain näkisi että tuleeko vuoto tästä.
    - Sitten voi toki öljypohjan ja perän välistäkin vuotaa, mutta onko tämä mikään yleinen vika ?

    Tuo öljyvuoto on minusta vain sivujuonne, koska jo ostaessa oli ihan öljyssä tuo pohja ja autolla oli silloin ajettu 228tkm, nyt mittarissa 287tkm ja vain muutaman kerran tuo on tuota öljyä silleen valuttanut, että sen alapuolelta huomaa.

    Kiinnostaisi siis tietää, että mistähän kohdasta kannattaisi ensin lähteä syytä katselemaan

    Leave a comment:


  • TJS2018
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Onnea hankinnasta.

    Kaikkihan nuo huollot on hyvä tehdä jos ei ole tietoa milloin on vaihdettu. Ilmastoinnin täytön nyt voi siirtää jos kerran pukkaa kylmää.. Listaan voisi lisätä sytytystulpat, bensasuodattimen, raitisilmansuodattimen ja x-driven öljyn vaihto+adaptaation nollaus ja tosiaan nuo etu- ja takaperän öljyt. Vaihteistoöljyn vaihto huuhtelemalla ja tietenkin suodatin kannattaa myös vaihdattaa
    Kiitos kommenteista

    Leave a comment:

Working...
X