E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • veku
    replied
    Originally posted by SC90 View Post
    Ah, perhana, unohtui laittaa...eli 3-litran dieselkoneinen.
    Tuollainen taloudessa, ja on perheen suosikki.
    Ohjelmoituna +300\+700 ihan mukava tötterö

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Bensa vai diisel?
    Ah, perhana, unohtui laittaa...eli 3-litran dieselkoneinen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by SC90 View Post
    Minkälainen laite ylipäätään? Onko hyvinkin vikainen jo noilla kilometreillä yleisesti ottaen?

    Mielipiteitä, kokemuksia?
    Bensa vai diisel?

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Hiukan alkanut mietityttämään alkupään X3:sen ostaminen, mutta mennäänkö täysin metsään näiden kanssa?

    Yksi laite olisi jo kiikarissa, mittarissa reilut 300 tkm, laatikko vaihdettu uuteen pari vuotta sitten. Muuten siisti laite. Pieni klonksahdus kuuluu hitaassa vauhdissa välillä, kun kääntää ratin ääriasentoon ( ilmeisesti jakolaatikko--->öljyt vaihtoon? ).

    Minkälainen laite ylipäätään? Onko hyvinkin vikainen jo noilla kilometreillä yleisesti ottaen?

    Mielipiteitä, kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Taas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu. Ei jaksa enempää kiinnostaa.
    Jaahas. Taas syttyi polttimon hälyvalo mittaristoon. Nyt tuli sitten mitta täyteen,vaikka se ajalaan sammuisikin. Kaikki valot oli tietysti ok,joten valo kerrallaan asiaa tutkimaan. Vika paljastui oikean takavalon pistokkeen huonoksi(?) kontaktiksi. Korjaantui,kun pistoketta heilutteli. Avasin pistokkeen ja oli silmämääräisesti ihan normaalin näköinen. Ruiskutin kuitenkin varmuudeksi "kontakti spreitä" pistokkeen molempiin puoliskoihin. Ja taas mennään,kunnes jotain uutta ilmenee...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jatketaanpa yksinpuhelua. Taas syttyi vikavalo mittaristoon. Eli tämä lienee tuo ko. venttiili:

    http://www.realoem.com/bmw/photos/13907557923

    Ahdasta näyttäisi konehuoneessa olevan,joten onkohan tuon sijainnista tietoa (eli mitä rupean purkamaan esille saamiseksi)? Imusarjan puolella "jossain"...
    Nyt on tuo kuvan venttiili vaihdettu ja toistaiseksi vikavalo loistaa poissa olollaan. Onneksi. Ei ollu paha paikka. Ilmanputsari irti ja siinähän se oli helpossa paikassa imusarjan alla ihan etupäässä.

    EDIT: Hyvin on toiminut. Eli venttiili oli viallinen ja aiheutti vikavalon.
    Last edited by Heguli 31; 01-10-2017, 22:22.

    Leave a comment:


  • Mockba11
    replied
    E83 Navi

    Navi simahtanut. Käykö esim Saksasta käytettynä ostettu navi? Vaatinee koodausta mutta käykö muuten? Mistä kannattaisi ruveta etsimään moista vai korjailee joku pääkaupunkiseudulla näitä? :think

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Oliko kellään tietoa missä tuo venttiili tarkalleen X3:ssa sijaitsee?
    Jatketaanpa yksinpuhelua. Taas syttyi vikavalo mittaristoon. Eli tämä lienee tuo ko. venttiili:

    http://www.realoem.com/bmw/photos/13907557923

    Ahdasta näyttäisi konehuoneessa olevan,joten onkohan tuon sijainnista tietoa (eli mitä rupean purkamaan esille saamiseksi)? Imusarjan puolella "jossain"...
    Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 11:00.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by X07 View Post
    E83 3.0si-kone, onko muuta keinoa kuin kaasujalan reilu keventäminen/joku säätö?!, jotta polttoaineen kulutuksen saisi edes vähän siedettävämmäksi. Sekalaisessa ajossa vie nykyisin 12-13 litraa satasella ja maantielläkin (80 - 100km/h) 10,5 - 11,5l/100km vaikka kuinka liruttelisi. Jostain lukenut, että alle kymppiin pitäisi päästä maantiellä?

    Eihän se kallista ajamista ole, mutta näin köyhästä tuntuu siltä...
    Onhan tekniikka kunnossa, ei imuvuotoja jne.?

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    E83 3.0si-kone, onko muuta keinoa kuin kaasujalan reilu keventäminen/joku säätö?!, jotta polttoaineen kulutuksen saisi edes vähän siedettävämmäksi. Sekalaisessa ajossa vie nykyisin 12-13 litraa satasella ja maantielläkin (80 - 100km/h) 10,5 - 11,5l/100km vaikka kuinka liruttelisi. Jostain lukenut, että alle kymppiin pitäisi päästä maantiellä?

    Eihän se kallista ajamista ole, mutta näin köyhästä tuntuu siltä...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Foorumiltakin löytyy juttua vikakoodista 2772 tank vent valve. Missähän kyseinen "purkki" (fyysisesti) sijaitsee sigun X3:ssa?
    Oliko kellään tietoa missä tuo venttiili tarkalleen X3:ssa sijaitsee? Konehuoneessa? Kuvaa miltä näyttää?
    Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 10:59.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Foorumiltakin löytyy juttua vikakoodista 2772 tank vent valve. Missähän kyseinen "purkki" (fyysisesti) sijaitsee sigun X3:ssa? Tuota samaa vikakoodia pukkaa satunnaisesti tuolta ja samalla sytyttää moottorivalon mittaristoon. Saattaa kuittauksen jälkeen olla pois 2pv tai 3vk.
    Last edited by Heguli 31; 04-07-2017, 10:59.

    Leave a comment:


  • Mockba11
    replied
    E83 GPS/Navi

    Takapaksissa oleva navikeskus päässyt kastumaan eikä lähde enään päälle. Jostain syystä sinne on päässyt vettä pesun yhteydessä. Pari kertaa laite on herännyt itsestään eloon mutta nyt ei enään herää. Ilman virtaa kun yrittää ottaa DVD:n ulos, punainen virtavalo välähtää keskuksessa, mutta kun virrat laittaa päälle se ei sano mitään. Onko tuttua kellekkään?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hujulka View Post
    Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.
    Kehä pullistuessaan alkaa hankaamaan ABS anturia. Ilmarako on melko pieni ja ruoste painaa kehää anturii, anturi ei tästä tykkää. Riippuen anturin kunnosta kannattaa vaihtaa myös se anturi kehän lisäksi.

    Leave a comment:


  • hujulka
    replied
    Eli abs anturin kehä on vetonivelessä kiinni? Lähteekö vetonivel helposti irti ottamalla perän laipasta irti ja vetämällä koko akselin sisäänpäin vai tätyykö käyttää väkivaltaa ja odotella viikko uusia osia? Luulisi että vikakoodi uusiutuisi vasta kun on vähän pyörinyt jos vika kehässä, nyt tulee heti ennen kuin auto ehtii liikkua.

    Leave a comment:

Working...
X