E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vakionopeus säätimen jarru/hidastus toiminto ei toimi pienillä alle 60km/h nopeuksilla. Eli hitailla vauhdeilla saattaa vakkarillakin alamäessä nopeus nousta reilusti. Vasta tästä 60km/h nopeuden kasvaessa hidastus toiminto on pelissä. Ainahan se tuossa laitteessa noin on ollut,mutta kuuluuko sen oikeasti noin toimia?
-
Päätermostaatin vaihto auttoi. Vanha termari (jo melkein vuoden vanha) oli ilmiselvästi rikki, toinen itse termostaattia kiinni pitävistä muovisista kynsistä oli murtunut eikä termostaatti pysynyt enää tiiviisti paikallaan.
Samalla tuli tsekattua ahtimen imupuoli noin visuaalisesti ja kokeilemalla. Hirmuisia klappeja ei tuntunut, mutta siipien johtoreunoissa oli pieniä jälkiä jonkun imupuolelle kuulumattoman ainesosan iskeytymistä siipiin (jäätä, hiekanjyviä, mitä?). Ei isoja jälkiä, mutta vaikuttanee nuokin jotain.
Leave a comment:
-
Tuon lämmönvaihtimen "läpivirtauksen" voit testata siten,että laitat koeajolle letkupuristimen sen vesiletkuun. Jos lämmöt nousee letku tulpattuna,niin lämmönvaihdin/termari falskaa.Originally posted by chevy55 View PostEli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?
Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaaLast edited by Heguli 31; 19-11-2017, 11:50.
Leave a comment:
-
hitaassa vauhdissa kääntyessä, esim parkkihalli ajossa kuuluu kova kolahdus ja tuntuu että koko auto nytkähtäisi. Voimakkaammin tätä esiintyy oikealle kääntyessä.
Auto hiljattain käytetty katsastuksessa ja pyydetty tarkistamaan kaikki mahdolliset paikat mikä voisi tuon aiheuttaa, vikaa ei löytynyt.
Kenelläkään vastaavaa vikaa ollut / paikantanut vian ? Tai löytyykö joltain kristallipalloa?
m54b25 / manuaali, jos sillä jotain merkitystä on.
Leave a comment:
-
Eli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?Originally posted by Heguli 31 View PostOsanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311
Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.
Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaa
Leave a comment:
-
Osanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311Originally posted by chevy55 View PostMistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella
Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.Last edited by Heguli 31; 18-11-2017, 21:47.
Leave a comment:
-
Mistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella
Leave a comment:
-
Automaatti joo. Tämä on siitä erikoinen malli, ettei Egr termaria ole lainkaan. Mutta tuo laatikon lämmönvaihdintermari olisi hyvä tarkistaa, en ole sitä vaihtanut.Originally posted by kt10734 View PostOnko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.
Leave a comment:
-
Onko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.Originally posted by chevy55 View PostIhmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.
Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?
Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.
Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.
Leave a comment:
-
Ihmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.Originally posted by chevy55 View PostJaan Tapin kanssa nuo yllämainitut ongelmat. Omassani ei tosin ole EGR termostaattia lainkaan joten päätermarin vaihto auttoi lämpöonglmeiin.
Astinlautaa arvostaa jos on suksiboksimies kuten minä. Katolle on paljon mukavampi kurkottaa. Housunlahkeiden likaantuminen on hyväksyttävä. Tätä oppii myös varomaan.
Takaluukku tosiaan valuttaa nurkista sadevedet pois, tätä pitää osata varoa
Pyyhkijänmekanismi on minulla ajettu kohta loppuun, vaihtoon menee piakkoin.
Kuskin peili pimeni viime talvena. Korjaukseen.
Lisäksi takalasinlämmitin hiljentää radion. Tai siis aiheuttaa häiriöitä. Lienee lanka poikki tms.
Hyväksyn edellämainitut käytetyn auton elämään. Noista huolimatta äksä on ollut paras auto, mitä minulla on tähän mennessä ollut. Olen omistanut useita uudempiakin autoja, mutta tämän simppeli karuus ja yleinen toimintavarmuus yhdistettynä erinomaiseen ajettavuuteen on ihastuttanut minua ja ennen kaikkea vaimoa.
Voisin ostaa toisenkin samanlaisen, mielellään vieläpä SD:n :-)
Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?
Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.
Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.
Leave a comment:
-
Nyt olis saatu lämmitin vihdoin asennettua onnistuneesti. Pikkusen meinas teettää harmaita hiuksia.
Täällä toimii dsc nappi samalla tavalla. Se että painelusta seuraa kulloinkin niin ei mitään käsitystä. Löytyy varmaan ohjekirjasta
Leave a comment:
-
dsc toiminta
mites kuuluu toimia näissä tuo dsc nappi omassa 3.0d 01/2005 nappia painamalla syttyy mittaristoon 4x4 valo ja pitkään painamalla valo sammuu, siis tosi pitkään painamalla. Ja sen jälkeen ei enään syty vaikka kuinka rämpyttelis dsc nappia, kunnes on sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen. Mietin vaan että onko jotain vikaa jossain vai kuuluuko toimia noin?
Leave a comment:
-
Pyyhkijän Vivusto vaihdettu. Mukavasti tilaa kun on pätkä kone.
Lämmitintäkin aloin asennella. Samalla löyty edellisen nippari virityksiä. Mikä prkl siinä on ettei voi niitä osia tilailla rikottujen tilalle. Nyt oli hankautunut liittimien kiinnitys kehys lähes läpi ilmastointi putkesta. Se onkin vtn halpa korjata tuon muovi rämmäleen sijaan.
Leave a comment:
-
Tiedoksi, minä en autoissani sellaisia mainitsemiasi ohjelmia käytä.Originally posted by Munanjatke View PostOnko ihan oikeasti ohjelmoitu, vai joku huoltoaseman tigiturbotuning ohjelma
En tiedä onko SD:ssä sama alusta kuin näissä mopoautoissa, mutta ohan se alusta ihan liian kova kaikkialle muulla paitsi valtatielle, liian kova minun mielestäni
Kyllä se on ohjelmoitu asiantuntevassa pajassa, lisäätehoa.fi, hänen kauttaan esimerkiksi AJTechin ja Tuikun ohjelmia.
Ja mikä ohjelmassa ihmetyttää? Ihan riittävä lisäys vakio 204 hv & 410 Nm -lukemiin. Itse en autolla aja, vaan vaimo, joten ihan riittävä hänelle.
Ei kannata soittaa suutaan, jos ei mistään mitään tiedä.Last edited by SC90; 15-10-2017, 22:34.
Leave a comment:
-
Onko ihan oikeasti ohjelmoitu, vai joku huoltoaseman tigiturbotuning ohjelmaOriginally posted by SC90 View Post.
Nyt on ohjelmointikin tehty, maltillinen, 250 hv + 550 Nm.
En tiedä onko SD:ssä sama alusta kuin näissä mopoautoissa, mutta ohan se alusta ihan liian kova kaikkialle muulla paitsi valtatielle, liian kova minun mielestäni
Leave a comment:
Leave a comment: