E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9186
    • Oulu

    #931
    Originally posted by e46touring View Post

    Seuraava vinkki. JOS kiertovesipumppu on ollut viallinen ja lisälämmitin yrittänyt lämmittää niin siinä lisälämmittimessä on ns.ylilämpösuojat 3 kpl. Yleensä noista lämpösuojista vähintään 1 kpl kytkee päävirran maihin ja lämmitin on ns. Vikatilassa. Lämpösuojan kuittaus on sinäänsä helppo. Lämmitin irti ja kotitalouden pakastimesta ylimääräiset rojut pihalle. Lämmitin pitää saada jäähtymään n.-20c niin lämpösuojat kuittaantuu.
    Yleensä olen jättänyt yön yli pakkaseen eli noin 12h
    Helppoa??
    Tai sitten odottaa vaan sopivia kelejä auto visusti parkissa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1347
      • Tornio

      #932
      Originally posted by Clavurion View Post

      Tai sitten odottaa vaan sopivia kelejä auto visusti parkissa.
      Jep. Asuin paikasta riipuen. Tällä hetkelle ehkä Muonion suunta otollisin ympäristö?
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 822

        #933
        Originally posted by e46touring View Post

        Jep. Asuin paikasta riipuen. Tällä hetkelle ehkä Muonion suunta otollisin ympäristö?
        Hyvällä tai huonolla tuurilla myös Lappeenrannassa kuittaantuu itsestään talven aikana. Nyt on tästä aiheesta niin paljon tietoa että pitää pihdillä mittailla lämpeneekö kummassakaan laitteessa. Onkohan tuossa joku aika katkaisu ja / tai moottorin lämpö missä lisälämmitin putoaa pois päältä?

        Orkkis termari ja koppa tuli tilattua ja kaikessa hitaudessaan saapunee perjantaina. Osat melkein 200 eur. On siinä muovipalikoilla hintaa.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1347
          • Tornio

          #934
          Originally posted by Kouris View Post

          Hyvällä tai huonolla tuurilla myös Lappeenrannassa kuittaantuu itsestään talven aikana. Nyt on tästä aiheesta niin paljon tietoa että pitää pihdillä mittailla lämpeneekö kummassakaan laitteessa. Onkohan tuossa joku aika katkaisu ja / tai moottorin lämpö missä lisälämmitin putoaa pois päältä?

          Orkkis termari ja koppa tuli tilattua ja kaikessa hitaudessaan saapunee perjantaina. Osat melkein 200 eur. On siinä muovipalikoilla hintaa.
          lisää "tuskaa" Lappeenrantaan?
          BMW TIS dokumentista kääntäjän kopio päälle /pois kytkemis jutuista.

          Katkaisuehdot

          Lisälämmitin kytkeytyy pois päältä seuraavissa käyttöolosuhteissa:
          - Vetäytyminen pois
          - Akun jännite < 12,0 V (päällä-hystereesi 12,8 V)
          - Moottorin kierrosluku < 780 rpm (päällä-hystereesi 790 rpm)
          - Aika moottorin käynnistyksen jälkeen < 10 s
          - Jäähdytysnesteen lämpötila
          Jäähdytysnesteen lämpötilakynnys, jonka ylityksen on oltava tarpeen lisälämmittimen katkaisemiseksi, määritetään vertaamalla mitattua imuilman lämpötilaa ominaiskäyrään. Ominaiskäyrän tiedot:
          Imuilman lämpötila [°C] Jäähdytysnesteen lämpötilakynnys [°C]
          -10,0 86,0
          -5,0 86,0
          10.0 50,0
          20.0 17.0
          Lisälämmitin kytkeytyy pois päältä myös, kun jokin seuraavista vikakoodeista tallentuu:
          - 3EE0, 3EE1, Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
          - 3F70, 3F71, Imuilman lämpötila-anturi
          - 40A1, Laturin kuormitussignaali
          Vianmääritys

          Lisälämmittimen ohjausta ja sen lämpötilaa valvotaan ja seuraavat viat havaitaan:
          • 43F0, Aktivointioikosulku B+:aan
          • 43F1, Aktivointioikosulku B-:hen
          • 43F2 Aktivointipiirin katkos
          • 43F3, Ylikuumenemissuojaus pääteasteessa
          • 4AB2, lisälämmittimen ylilämpötila
            Huom: Jos tämä vika havaitaan, vika 43F1 tallennetaan myös toissijaisena vikana joka tapauksessa. Jos molemmat viat ovat esiintyneet samaan aikaan, tätä vikaa ei oteta huomioon.

          Seuraus: lisälämmitin kytkeytyy pois päältä, mikä johtaa heikkoon lämmöntuottoon alhaisissa lämpötiloissa.
          Jos laturi lähettää < 5 % tai > 100 % kuormitussignaalin, tallentuu vikakoodi 40A1 ”Laturikuormasignaali”.
          Seuraus: lisälämmitin kytkeytyy pois päältä.


          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1347
            • Tornio

            #935
            Originally posted by Kouris View Post

            Hyvällä tai huonolla tuurilla myös Lappeenrannassa kuittaantuu itsestään talven aikana. Nyt on tästä aiheesta niin paljon tietoa että pitää pihdillä mittailla lämpeneekö kummassakaan laitteessa. Onkohan tuossa joku aika katkaisu ja / tai moottorin lämpö missä lisälämmitin putoaa pois päältä?

            Orkkis termari ja koppa tuli tilattua ja kaikessa hitaudessaan saapunee perjantaina. Osat melkein 200 eur. On siinä muovipalikoilla hintaa.
            lisää "tuskaa" Lappeenrantaan?
            BMW TIS dokumentista kääntäjän kopio päälle /pois kytkemis jutuista.

            Katkaisuehdot

            Lisälämmitin kytkeytyy pois päältä seuraavissa käyttöolosuhteissa:
            - Vetäytyminen pois
            - Akun jännite < 12,0 V (päällä-hystereesi 12,8 V)
            - Moottorin kierrosluku < 780 rpm (päällä-hystereesi 790 rpm)
            - Aika moottorin käynnistyksen jälkeen < 10 s
            - Jäähdytysnesteen lämpötila
            Jäähdytysnesteen lämpötilakynnys, jonka ylityksen on oltava tarpeen lisälämmittimen katkaisemiseksi, määritetään vertaamalla mitattua imuilman lämpötilaa ominaiskäyrään. Ominaiskäyrän tiedot:
            Imuilman lämpötila [°C] Jäähdytysnesteen lämpötilakynnys [°C]
            -10,0 86,0
            -5,0 86,0
            10.0 50,0
            20.0 17.0
            Lisälämmitin kytkeytyy pois päältä myös, kun jokin seuraavista vikakoodeista tallentuu:
            - 3EE0, 3EE1, Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
            - 3F70, 3F71, Imuilman lämpötila-anturi
            - 40A1, Laturin kuormitussignaali
            Vianmääritys

            Lisälämmittimen ohjausta ja sen lämpötilaa valvotaan ja seuraavat viat havaitaan:
            • 43F0, Aktivointioikosulku B+:aan
            • 43F1, Aktivointioikosulku B-:hen
            • 43F2 Aktivointipiirin katkos
            • 43F3, Ylikuumenemissuojaus pääteasteessa
            • 4AB2, lisälämmittimen ylilämpötila
              Huom: Jos tämä vika havaitaan, vika 43F1 tallennetaan myös toissijaisena vikana joka tapauksessa. Jos molemmat viat ovat esiintyneet samaan aikaan, tätä vikaa ei oteta huomioon.

            Seuraus: lisälämmitin kytkeytyy pois päältä, mikä johtaa heikkoon lämmöntuottoon alhaisissa lämpötiloissa.
            Jos laturi lähettää < 5 % tai > 100 % kuormitussignaalin, tallentuu vikakoodi 40A1 ”Laturikuormasignaali”.
            Seuraus: lisälämmitin kytkeytyy pois päältä.

            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1347
              • Tornio

              #936
              Originally posted by Kouris View Post

              Hyvällä tai huonolla tuurilla myös Lappeenrannassa kuittaantuu itsestään talven aikana. Nyt on tästä aiheesta niin paljon tietoa että pitää pihdillä mittailla lämpeneekö kummassakaan laitteessa. Onkohan tuossa joku aika katkaisu ja / tai moottorin lämpö missä lisälämmitin putoaa pois päältä?

              Orkkis termari ja koppa tuli tilattua ja kaikessa hitaudessaan saapunee perjantaina. Osat melkein 200 eur. On siinä muovipalikoilla hintaa.
              lisää "tuskaa" Lappeenrantaan?
              BMW TIS dokumentista kääntäjän kopio
              Jäähdytysnesteen lämpötila
              Jäähdytysnesteen lämpötilakynnys, jonka ylityksen on oltava tarpeen lisälämmittimen katkaisemiseksi, määritetään vertaamalla mitattua imuilman lämpötilaa ominaiskäyrään. Ominaiskäyrän tiedot:
              Imuilman lämpötila [°C] Jäähdytysnesteen lämpötilakynnys [°C]
              -10,0 86,0
              -5,0 86,0
              10.0 50,0
              20.0 17.0
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              Working...
              X