vähän aiheen vierestä, mut paljonko ootte laitttanut painetta noihin 315/35/20 gummeihin?? nyt on jo toiset takagummit menossa ja taas kuluu keskeltä, melkein nolliin. PRKL. nyt on jo 3.2 bar. paljonko siellä pitää olla painetta?? että kuluu tasasesti. se o renkaat per kesä
itse olen ymmärtänyt että liian pienipaine kuluttaa renkaat keskeltä.. siis matalaprofiili rangas..
oma mielikuva on että jos siellä on liikaa painetta niin se haluaa muodostua ympyräksi se kulutuspinta -> kuluu nimenomaan keskeltä. Liian pieni paine taas saa aikaan sen että kuluu reunoilta - kun keskeltä pääsee kulutuspinta karkuun kun taas reunoilta reunavahvike pitää renkaan kasassa.
Eli kokeilisin pienempiä paineita.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
oma mielikuva on että jos siellä on liikaa painetta niin se haluaa muodostua ympyräksi se kulutuspinta -> kuluu nimenomaan keskeltä. Liian pieni paine taas saa aikaan sen että kuluu reunoilta - kun keskeltä pääsee kulutuspinta karkuun kun taas reunoilta reunavahvike pitää renkaan kasassa.
Homma meni silloin kekkosen aikoihin näin (ristikudosrenkaat), nyky renkailla (vyörenkaat) juuri päinvastoin. Liian pienet paineet kuluttaa keskeltä. Toki off-roadissa käytetään vielä ristikudosrenkaita, mutta muuten kyllä enemmistö on vyörenkaita. Eli enemmän painetta renkaisiin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
vähän aiheen vierestä, mut paljonko ootte laitttanut painetta noihin 315/35/20 gummeihin?? nyt on jo toiset takagummit menossa ja taas kuluu keskeltä, melkein nolliin. PRKL. nyt on jo 3.2 bar. paljonko siellä pitää olla painetta?? että kuluu tasasesti. se o renkaat per kesä
itse olen ymmärtänyt että liian pienipaine kuluttaa renkaat keskeltä.. siis matalaprofiili rangas..
Minä olen pitänyt 2,8 baria joka nurkassa ja tasaisesti on kulunut. Nyt jo kolmas kesä menossa samoilla renkailla (continental sport contact 5 4x4), pintaa noin 4-5mm jäljellä. Ja tosiaan nuo 315/35/20 renkaat alla takana.
Mitä pienemmät paineet sitä enemmin leveä rengas pullistuu keskeltä keskipakovoiman ansiosta. Paineet pitää leveän renkaan paremmin "ryhdissä",eikä päästä sitä pullistumaan.
Eli liian alhaisilla paineilla vauhti tappaa renkaat nopeutuneessa aikajanassa.
Elikkä tietääkö joku, mikä on alkuperäisten e70 vm.-10 bi-xenon umpioiden referenssiluku? En sitä löytänyt ulko-, enkä sisäpuolelta.
Mielessä olisi 4kpl 80w led lisäpitkiä talveksi laittaa, joissa ref.10 ja toisena vaihtoehtona 35w ledit, joissa ref.12.5.
Muistaako joku mikä olisi osanro sille sumarin tilalle tulevalle lisäpitkälle ? Niitä muistelisin jonkun kaupanneen täällä btcf:lläkin, ja se ois sopivan oem-ratkaisu.
Led-bar tms virittely ei oikein hotsita.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Kuka tietäis minkävärinen ajovalolle menevä johto mistä sais herätteen lisäpitkille.
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen
Halogeeni/xenon?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment