BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Magor
    replied
    Originally posted by samson76 View Post
    Terve, e70 laatikkoöljynvaihto huuhtelemalla, missä kannattaa teettää Oulussa?
    Yks tuttu suositteli Raskonetta, ei kuulemma hullun kallis.

    Itsellä ei vielä kokemusta, pitäishän tuo omaanki ennakoivasti käyä vaihattaan.

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Edestä ujeltaa

    E70 ja edestä kuuluu "wouaus" tai "ulina" kun päästää kaasun eli ääni kuuluu vain kuin ei ole veto päällä. Tasakaasulla tai kiihdyttäessä ei mitään ääntä mutta esim loiva alamäki missä nostaa jalan kaasulta alkaa ulina kuulumaan.

    Auto on juuri ostettu liikkeestä ja kävi pienessä rempassa liikkeen toimesta jossa selviteltiin myös tätä ääntä.
    Tuomio oli että etu kardaani on kuulemma ehjä eikä lonksu mutta etukardaanin liitos jakolaatikkoon oli kuulemma väljä. Spoorien väliin lisätty rasvaa ja väljys kuulemma poistunut ja ääni myös samalla.
    Ei se ääni mihinkään hävinnyt, aika ontuva selitys omasta mielestä?
    Totesi vaan huollossa että jakolaatikko remppa edessä ei tullut tällä kuntoon.
    Onko ideoita mistä muualta ääni voisi tulla?
    135t ajeltu potilaalla

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by samson76 View Post
    Terve, e70 laatikkoöljynvaihto huuhtelemalla, missä kannattaa teettää Oulussa?
    Pitikös se samalla kertaa tietokoneelta nollata jotkut arvot, ettei riitä vaan pelkkä paja jolla huuhtelulaite :think

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Terve, e70 laatikkoöljynvaihto huuhtelemalla, missä kannattaa teettää Oulussa?

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by Forsmanni View Post
    Totta tuokin. Ja saahan tuohon alustaan näköjään aika paljon erilaisia "upgradeja" jos tuo orkkis alusta ilman sähköjä on niin kiikkerä kuin jotkut sanoo. Ei auta kun mennä kokeilemaan ja arvioida siten mikä omaan perseen alla tuntuu parhaalta
    Mä en oo ajanu ku rautajousilla olevia e70, niistä ei yksikään ole omaan makuun ollut kyllä kiikkeriä. Päinvastoin ainakin nykyinen M-sport, S226A
    Sports suspension settings -varusteella on tosi jämäkkä eikä niiaa mutkissa tai jarrutuksissa.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Perustelit juuri itsellesi asian realistisesti.

    Mukava mutta ei pakollinen.
    Kiitos noinkin hyvästä kommentista... Nyt osaan valita näiden kahden väliltä

    Originally posted by repsa View Post
    Nii-in. Mukavahan se on, mutta siitä joutuu maksamaan jonkinmoisen preemion ostaessa käytettyä autoa.

    Ja ylläpito käytetyn auton omistajalle ei välttämättä ole halpa ja vielä kun ajattelee tilannetta pidemmälle : ostaisitko itse saman auton 100tkm myöhemmin sähköisesti säädettävällä alustalla kun rupeaa olemaan melko varma että onkin edessä kiloeurojen jumppaa vanhaan autoon ?
    Eli myös sitä tulevaisuuden myyntiä edes _vähän_ kannattaa miettiä. Tuskin näillä kukaan hautaan saakka ajaa.
    Totta tuokin. Ja saahan tuohon alustaan näköjään aika paljon erilaisia "upgradeja" jos tuo orkkis alusta ilman sähköjä on niin kiikkerä kuin jotkut sanoo. Ei auta kun mennä kokeilemaan ja arvioida siten mikä omaan perseen alla tuntuu parhaalta

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Nii-in. Mukavahan se on, mutta siitä joutuu maksamaan jonkinmoisen preemion ostaessa käytettyä autoa.

    Ja ylläpito käytetyn auton omistajalle ei välttämättä ole halpa ja vielä kun ajattelee tilannetta pidemmälle : ostaisitko itse saman auton 100tkm myöhemmin sähköisesti säädettävällä alustalla kun rupeaa olemaan melko varma että onkin edessä kiloeurojen jumppaa vanhaan autoon ?
    Eli myös sitä tulevaisuuden myyntiä edes _vähän_ kannattaa miettiä. Tuskin näillä kukaan hautaan saakka ajaa.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by Forsmanni View Post
    Osaatko tuosta Adaptiivisesta alustasta sanoa? Onko se niin paljon mukavempi ajossa että kannattaa muutama tonni maksaa ylimääräistä. Ainakin remontti kulut siihen on kallista jos osuu omalle kohdalle...
    Perustelit juuri itsellesi asian realistisesti.

    Mukava mutta ei pakollinen.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Kaikki on oikeassa tässä aiheessa. Eli puhdas makuasia ja kuinka arvostaa eri juttuja.

    Omassa oli aikaisemmin peruslätkät, vaihdoin tilalle sportit. Eos kumpi on parempi. Molemmissa on mukava istua 400km putkeen.

    Perusrautajousissa ei liene mitään vikaa, edes sitä jäähallin kokoista möhkälettä vedettäessä - aisapainohan ei kummallakaan jousitustyypillä olla liian suuri.
    Osaatko tuosta Adaptiivisesta alustasta sanoa? Onko se niin paljon mukavempi ajossa että kannattaa muutama tonni maksaa ylimääräistä. Ainakin remontti kulut siihen on kallista jos osuu omalle kohdalle...

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Forsmanni View Post
    Moro,

    Vklp olis tarkoitus mennä hakemaan hakemaan e70 korinen X5 itselle. Auto on sen verran kaukana että osto päätös olisi hyvä suorittaa jo etukäteen. Itsellä on kokemusta vain paremmin varustellusta yksilöstä, jossa on Comfort sisusta, Adaptiivinen ohjaus yms. Tässä yksilössä jota olen menossa ostamaan on Perus nahka lättäpenkit ja alusta rautajousilla. Millaiset nuo perus penkit on pitkälle ja ylipainoiselle miehelle istua ? Kannattaako suoraan katsoa yksilöä jossa on comfortit?

    Sitten tuo alusta. Monet sanoo että adaptiivinen alusta on "pakollinen" varuste äxään. Onko tuo tosiaan niin paljon hirvittävempi ajaa ilman sitä? Myöskin venettä tulee vedeltyä paljon niin miten tuo rautajousilla oleva perä käyttäytyy siinä tilanteessa?

    3000e kun sijottaisi lisää niin saisi Comfort sisustalla ja adaptiivisella alustalla. Onko worth it??
    Kaikki on oikeassa tässä aiheessa. Eli puhdas makuasia ja kuinka arvostaa eri juttuja.

    Omassa oli aikaisemmin peruslätkät, vaihdoin tilalle sportit. Eos kumpi on parempi. Molemmissa on mukava istua 400km putkeen.

    Perusrautajousissa ei liene mitään vikaa, edes sitä jäähallin kokoista möhkälettä vedettäessä - aisapainohan ei kummallakaan jousitustyypillä olla liian suuri.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    BMW e70 ostamassa

    Moro,

    Vklp olis tarkoitus mennä hakemaan hakemaan e70 korinen X5 itselle. Auto on sen verran kaukana että osto päätös olisi hyvä suorittaa jo etukäteen. Itsellä on kokemusta vain paremmin varustellusta yksilöstä, jossa on Comfort sisusta, Adaptiivinen ohjaus yms. Tässä yksilössä jota olen menossa ostamaan on Perus nahka lättäpenkit ja alusta rautajousilla. Millaiset nuo perus penkit on pitkälle ja ylipainoiselle miehelle istua ? Kannattaako suoraan katsoa yksilöä jossa on comfortit?

    Sitten tuo alusta. Monet sanoo että adaptiivinen alusta on "pakollinen" varuste äxään. Onko tuo tosiaan niin paljon hirvittävempi ajaa ilman sitä? Myöskin venettä tulee vedeltyä paljon niin miten tuo rautajousilla oleva perä käyttäytyy siinä tilanteessa?

    3000e kun sijottaisi lisää niin saisi Comfort sisustalla ja adaptiivisella alustalla. Onko worth it??

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Black Zero View Post
    Saakohan X5 E70:een tuulilasin pyyhkimien moottoria erikseen? Monessa paikkaa koko vivusto myynnissä moottorin kanssa mutta eipä pelkkää moottoria.

    Leave a comment:


  • Black Zero
    replied
    Saakohan X5 E70:een tuulilasin pyyhkimien moottoria erikseen? Monessa paikkaa koko vivusto myynnissä moottorin kanssa mutta eipä pelkkää moottoria.

    Leave a comment:


  • JJuuso
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Löytyisköhän noista apuja: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...iler-lighting/

    Mulla ainakin kytkee automaattisesti takatutkat pois päältä ja askin käytös muuttuu kun lyö kärryn perää.

    Kiitoksia neuvoista. Löyty oikea johto ja kaikki toimii. Tunnistaa kärrin ja kytkee tutkat pois päältä 👍

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Tuli ostettua alkuvuodesta tommonen -08 x5, ja nyt alkanut kiinnostamaan korin faceliftaus. Oon katellut lähinnä vaan ohimennessä noita facelift ja m-sportteja, joten ei nyt kauheaa käryä ole eroavaisuuksista. Ainakin minkä oon huomannut, että tässä omassa on etuloksut samaa puskurin kanssa ja tuossa faceliftissä erilliset, eikö näin? ajatuksena olisi tuo keula puskureista tehdä ensin. Eli mitä muutoksia vaatii? Pitääkö ostaa valot uudemmasta jne? :think

    Leave a comment:

Working...
X