Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    Originally posted by repsa View Post
    Joo, tukivarret oon viimeiset 15-20v tajunnu kiristää siinä perusasennossa mihinkä ne kuuluu / valmistaja speksaa.

    Mutta tuo vesiletkujuttu nyt hitusen hei jäi harmittaan, en tästä ole kuullutkaan - tottakai olisi tullut samalla katsottua.
    Missään ei kyllä ollut märkää, mutta mikä tämä letkuhomma nyt siis on ? Äkkiähän sen katson tuossa kesällä kun jätän ton talliin märehtimään, vaihdan ne ajovalot (lopultakin) sekä sisustan ja ajelen avolla sen ajan.
    Ne pesurin letkut tuuppaa halkeamaan siellä teipatun johtosarjan sisässä ja vuotamaan. Ei välttämättä näy ulospäin jos ei avaa teippejä jolloin sieltä valuu oikein neste ulos. Menee ajasaatossa johtoeristeistä läpi säikeisiin asti ja hapettaa johtosarjan. Saa auton varsin hyvin sekaisin.

    Yleisin ongelmakohta on juuri tuossa kuvasi paikassa jossa letkut menee johtosarjan sisään. Siitä ~20cm eteenpäin joka suuntaan. Yksi letku menee X5sessa siitä isosta johtosarja läpiviennistä ohjaamoon ja takalasille. Niitä on joskus mennyt lattiamaton alta poikki, mutta niissä selvät tuoksuhaitat ohjaamoon.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • e70lci
      Newbiemmer
      • Oct 2018
      • 4
      • Satakunta

      Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



      Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


      Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


      Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.
      - X5 2010 -

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        Originally posted by e70lci View Post
        Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



        Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


        Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


        Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.
        Varsinaisesti ongelmaan en osaa ottaa kantaa, mutta olen miettinyt että voiko näitä iskareita lainkaan huoltaa? Onko olemassa mitään pajaa joka huoltaisi näitä? On vaan tosiaan melko suolaisen hintaiset uudet kaupasta.

        Comment

        • luikas
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 644
          • Oulu area

          Originally posted by e70lci View Post
          Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



          Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


          Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


          Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.
          Suomen jälleenmyyjien hintoja voi kysellä vaikka KL Varaosat, Bemariosat, Schmiedmann. Näissä joskus pieniä eroja, jos tilaa Saksasta enemmän kerralla niin silloin voi saada vastinetta postikuluille, esim. pielmeier jne.
          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
          Past:
          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
          F31 318d xdrive -14
          F07 530d GT-11
          E90 330xda LCI -09
          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
          E39 530d M-Sport -03
          E39 530iA M-Sport -02
          E39 528i -97
          E30 320i -88

          Comment

          • MeisterW
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2017
            • 311
            • Uusimaa

            Originally posted by e70lci View Post
            Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



            Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


            Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


            Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.

            Kannattaa tilata Saksasta, usean satasen ero näissä, esim. genuine parts oli vastaava etuiskari n.650eur.

            Käsittääkseni autolla voi ajaa. Muistaakseni on kahden tasoisia vikamoodeja. Itsellä oli johdot oikosulussa ja systeemi täysin pois käytöstä, jolloin alusta kaikkein kovimmillaan koko ajan. Johtojen korjaus riitti mulla, et kannattaa ehkä tarkistaa onko vain johdot rikki.

            Uusi iskari pitää vielä sitten koodata autoon, jotta toimii
            E39 M5 2002
            E70 X5 3.0sd 2008
            E83 X3 3.0i 2005
            G21 330e

            Comment

            • Jooni
              Newbiemmer
              • Apr 2019
              • 5
              • Lahti

              Vilkuissa vikaa?

              Tänään kävi auto (bmw x5 e 70 - 09)laakkosella ihmeteltävänä kun vasen takaluukun pumppu vattuilee. Eivät keksineet syytä ja ei ollut aikaa tms niin hain auton pois ja varattiin ensi viikolle uusi aika.

              Nyt tuossa ajellessa hokasin että vilkun "hipaisu toiminto" on tiessään. Eli se että hipaiset viiksestä ja se vilkuttaa n. 3 kertaa. Vilkut toimii eikä auto herjaa mitään mutta tuo ominaisuus on poissa. Voiko sen kytkeä pois jostain vai onko ne laakkosella sählännyt?

              Comment

              • duckland
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 418

                Originally posted by Jooni View Post
                Tänään kävi auto (bmw x5 e 70 - 09)laakkosella ihmeteltävänä kun vasen takaluukun pumppu vattuilee. Eivät keksineet syytä ja ei ollut aikaa tms niin hain auton pois ja varattiin ensi viikolle uusi aika.

                Nyt tuossa ajellessa hokasin että vilkun "hipaisu toiminto" on tiessään. Eli se että hipaiset viiksestä ja se vilkuttaa n. 3 kertaa. Vilkut toimii eikä auto herjaa mitään mutta tuo ominaisuus on poissa. Voiko sen kytkeä pois jostain vai onko ne laakkosella sählännyt?
                Idrivestä ohjelmoitavissa joko 1 tai 3 vilkautusta.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4048
                  • Turku

                  Originally posted by Jooni View Post
                  Tänään kävi auto (bmw x5 e 70 - 09)laakkosella ihmeteltävänä kun vasen takaluukun pumppu vattuilee. Eivät keksineet syytä ja ei ollut aikaa tms niin hain auton pois ja varattiin ensi viikolle uusi aika.

                  Nyt tuossa ajellessa hokasin että vilkun "hipaisu toiminto" on tiessään. Eli se että hipaiset viiksestä ja se vilkuttaa n. 3 kertaa. Vilkut toimii eikä auto herjaa mitään mutta tuo ominaisuus on poissa. Voiko sen kytkeä pois jostain vai onko ne laakkosella sählännyt?
                  Veikkaan että valomoduuli ensimmäisen asteen vikatilassa testeristä johtuen.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Jooni
                    Newbiemmer
                    • Apr 2019
                    • 5
                    • Lahti

                    Originally posted by suppari View Post
                    Veikkaan että valomoduuli ensimmäisen asteen vikatilassa testeristä johtuen.
                    Kuinka korjaan sen?

                    Comment

                    • Jka
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 215
                      • jyväskylä

                      Tuli semmonen ongelma vastaan kun vaihdoin matalat kesäkumit 295/30/22” niin tulee resonoiva (kumiseva) ääni auton koriin välillä tietyssä nopeudessa ja se tuntuu ratissa asti. Onkohan kyseessä vaan nuo kesäkumit vai pyöränlaakeri. Ei talvikitkoilla kuulunut minusta ainakaan nuin pahasti, nosturilla käsillä koitettaes ei laakereissa tunnu mitään väljiä.. max paineet nyt eli 3.5bar joka renkaassa.
                      E70 X5 4.8i
                      ex: E46 325Ci

                      Comment

                      • samson76
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 114
                        • Liminka

                        Moikka! Laittelin eteen 20mm spacerit ja taakse 30mm, niin pitäisikö pyöränkulmat säätää? Nyt takana camberia ~1.25, edestä en muista. On jotenkin pompumpi ajaa töyssyistä.. renkaat siis takana 315/35-20 ja edessä 275/40-20.

                        Comment

                        • Manukki
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 57
                          • Turku

                          Ei tarvitse säätää, ei kulmat muutu vannetta ulospäin tuomalla.
                          Mulla nuo 20mm lätyt edessä teki kyllä sen ettei laitos mahtunut enää hyväkuntoisen tiestömme keväisiin uriin ja veteli aivan älyttömästi.
                          Takana myös 30mm ja ei mitään vaikutusta

                          Comment

                          • samson76
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 114
                            • Liminka

                            Originally posted by Manukki View Post
                            Ei tarvitse säätää, ei kulmat muutu vannetta ulospäin tuomalla.
                            Mulla nuo 20mm lätyt edessä teki kyllä sen ettei laitos mahtunut enää hyväkuntoisen tiestömme keväisiin uriin ja veteli aivan älyttömästi.
                            Takana myös 30mm ja ei mitään vaikutusta

                            Ok. Paremman näköinen toki spacerien kanssa, mutta huonompi ajaa. Saattaa toki johtua renkaistakin, kun samalla vaihdoin kesärenkaat.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Nyt olisi aika makea paikka varmistua johtosarjaan integroidun pesurinletkun/letkujen kunto. Onko jo vuotanut teipatun johtosarjan sisään...
                              Kaverille osui tuollainen yksilö käsiin. Oireina mm etuparkkitutkat, pesunesteen tason varoitus, vasemman umpion pitkien kaihtimen sekä korkeuden säädön toimimattomuus.

                              Vikakoodeina mm X5 e70:
                              9E32 PDC: ultrasonic sensor, front centre right
                              9E37 PDC: Wire, ultrasonic sensor, front left
                              9E37 PDC: Wire, ultrasonic sensor, front centre left
                              9E37 PDC: Wire, ultrasonic sensor, front right
                              9CB6 FRM: Headlight vertical control coil break

                              Kuulemma johtosarjan vahvemmatkin johdot olivat aivan vihreitä sisältä ja menivät helposti poikki vetämällä.


                              Kaveri epäili että mahtaisiko vuotokohta olla tämä
                              Last edited by fraatti; 30-04-2019, 13:28.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Kaverille osui tuollainen yksilö käsiin. Oireina mm etuparkkitutkat, pesunesteen tason varoitus, vasemman umpion pitkien kaihtimen sekä korkeuden säädön toimimattomuus.
                                Näitä kukkasia, kun pesuaineletku pitää tunkea johtosarjan sisään.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎