BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• paavju
    replied
    Moi, kyseessä 45e, ajettu 63 tkm. Tiedän että on ns. CBS -huolto-ohjelma, mutta eiköhän näissä aika vakiolaajuus ole. Auto pyytelee öljynvaihtoa 2 tkm sisällä, onko kellään havaintoa tuleeko tuohon lisäksi esim. tulppien vaihtoa, raikkaria, ilmansuodatinta yms. niin tietäisi varata ne itse ennakkoon? Tiedon saa toki huollostakin mutta jos jollain on kokemusta....

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

Oho, yleensä kai ne tulee muutaman kuukauden jäljessä. Minulle väittää, ettei päivityksiä ole tarjolla.. 45e:hen siis. Jokos sinulla oli 50e?
    Kyllä. Mulla on 50e.

Leave a comment:

• paavju
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Mulla lakkasi tekstiviestit näkymästä puhelinvalikosta. Puhelin Samsung Galaxy S22 ja autossa iDrive 7. Kun avaa puhelimen bt-valikosta auton, niin siinä ei edes näy tekstiviestien sallimista. Onko muille tullut vastaavaa esille? Taisi hävitä puhelimen päivityksen jälkeen, en tosin ole varma.
    Tämä korjaantui kun puhelimen sammutti ja käynnisti uudelleen. On nää vimpaimet...

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Näytti just äsken autoon asentuvan uusin OTA-päivitys 07/2025.38.
    Oho, yleensä kai ne tulee muutaman kuukauden jäljessä. Minulle väittää, ettei päivityksiä ole tarjolla.. 45e:hen siis. Jokos sinulla oli 50e?

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Näytti just äsken autoon asentuvan uusin OTA-päivitys 07/2025.38.

Leave a comment:

• paavju
    replied
    ^sama oli kaverin 2024 5-sarjalaisessa kun parkkipaikalla tsekattiin...

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Mulla lakkasi tekstiviestit näkymästä puhelinvalikosta. Puhelin Samsung Galaxy S22 ja autossa iDrive 7. Kun avaa puhelimen bt-valikosta auton, niin siinä ei edes näy tekstiviestien sallimista. Onko muille tullut vastaavaa esille? Taisi hävitä puhelimen päivityksen jälkeen, en tosin ole varma.
    Mulla on sama ja myös s-postien osalta. Koko yhteystieto lista ei näy eikä haku. Ollut jo pidemmän aikaa, toki auto on ikivanha F11 ja puhelin Samsung S24.

Leave a comment:

• paavju
    replied

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post

Tuli itsekin hommattua "kakkosautoksi" 2023 mallin iX ja on kyllä varsin mukavaa kyytiä. G05lla on myös mukava ajaa, mutta onhan se hiukan kankea verrattuna tuohon toiseen, kuten mainitsitkin.
    iX50 sekä myös lci iX60 ilmajousilla ja 4p-ohjauksella on mielestäni aikamoinen tasonnosto ajettavuuden suhteen verrattuna G05 hybridiin. Tätä ei voi liikaa korostaa kuten ole jo useampaan kertaan aiemmin todennut. Suomessa G05:t on käytännössä melkein kaikki hybridejä verotuksen takia. X5 G05 on varmasti ihan eri auto ajaa jos kävisi heittämässä tyypit 30d mallilla jossa ilmajouset ja lisäksi 4p-ohjaus. Se on kuitenkin monta sataa kiloa kevyempi kuin raskas 45e/50e -hybridi. Renkaat myös vaikuttaa. iX:ssä on edessä ja takana samanlevyiset renkaat ja ensiasennuskumit on hyvin usein ns. meluvaimennettu eli renkaan sisällä on se vaahtomuovipatja.

iX:ssä on alustaan, ohjaukseen ja ajettavuuteen panostettu ihan eri tavalla. G05 on vanhempaa koulukuntaa selvästi. Moni asiahan tuohon vaikuttaa. Myös auton korkeus. Korkeuden puolesta G05 on oikea SUV kun taas iX enemmänkin joku Crossover tms. ja kyllähän iX:ssä myös on omat puutteensa. Ei sekään täydellinen ole.

Mielenkiinnolla odotan uutta iX3:sta ja iX5:sta. Koeajot tutuilla ja kuoppaisilla Suomen kotiteillä ja ennen kaikkea auton todellinen koko vaikuttaa mihin seuraavaksi nykyinen kulkine vaihtuu. Vai pysytäänkö edes Bemarissa. Rouva on puhunut jopa johtotähteen siirtymisestä

Leave a comment:

• Milko75
    replied

Olin melkein kuukauden ajamatta G05:llä ja liikuimme iX:llä. Aikamoinen shokki ajaa taas G05:llä - miten siitä on tullut tällainen kivireki?
    Tuli itsekin hommattua "kakkosautoksi" 2023 mallin iX ja on kyllä varsin mukavaa kyytiä. G05lla on myös mukava ajaa, mutta onhan se hiukan kankea verrattuna tuohon toiseen, kuten mainitsitkin.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied

Kyllä! iX ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kyllä selvästi parempi ajaa (varsinkin maantiellä) kuin nykyinen X5.
    Olin melkein kuukauden ajamatta G05:llä ja liikuimme iX:llä. Aikamoinen shokki ajaa taas G05:llä - miten siitä on tullut tällainen kivireki?

Leave a comment:

• torso1
    replied

Ai niin, kilometriraja oli noin alhaalla.. ajattelin vain vuosia.
    Joo, kilometrirajat on vedetty aika alas näissä hybrideissä. US alueella akkutakuun ehdot ovat pidemmät mutta siellä
    onkin akussa bufferia jätetty enemmän.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Kyllä se 100 000 km akkutakuun kilsaraja on jo tosi monessa G05 hybridissä mennyt puhki..
    Ai niin, kilometriraja oli noin alhaalla.. ajattelin vain vuosia.

Leave a comment:

• N54
    replied

Niinpä. Jos hän ei ymmärrä asiaa? Tuskinpa se G05 oli, niissähän on akkutakuu vielä voimassa.
    Kyllä se 100 000 km akkutakuun kilsaraja on jo tosi monessa G05 hybridissä mennyt puhki.

Ilmeisesti aika monestikin akuston ongelmat ilmenee juuri siinä vähän sadan tuhannen jälkeen, tietysti käytöstä riippuen.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied

No se on mielestäni aika tärkeä yksityiskohta onko kyseessä ollut F15 vai G05 mallisarja.
    Niinpä. Jos hän ei ymmärrä asiaa? Tuskinpa se G05 oli, niissähän on akkutakuu vielä voimassa.

Leave a comment:

Working...
X