BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by KarjalanMänty View Post

    Nyt pihassa on 50e ja seinässä Defa Power ja lataa vauhdilla. Ihanan kalliiksi tuli
    Tämän vuoden mallleissa latausteho on kuulemma päivitetty jo 11kW:iin.

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post

    Päivitin edellistä viestiä. 3-vaiheella onnistuu 7.4kW latausteho, joka on maksimit mitä 50e ottaa sisään.
    Nyt pihassa on 50e ja seinässä Defa Power ja lataa vauhdilla. Ihanan kalliiksi tuli

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post

    Auto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta lataustaAuto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta latausta, itse suko-liittimen kaapelissakin lukee 8A eli laturi tunnistaa kytketyn kaapelin ja rajoittaa latausvirtaa sen perusteella. Vaihdoin itse 50e mukana tulleeseen laturiin BMW:ltä saatavan 16A 3-vaihe pistokekaapeli ja sillä saa ladattua 3-vaiheella 11A per vaihe eli 7.4kW, maksimit mitä auto pystyy ottamaan. Auton latausvalikossa pystyy virranrajoitus pitää olla riittävän korkea.
    Päivitin edellistä viestiä. 3-vaiheella onnistuu 7.4kW latausteho, joka on maksimit mitä 50e ottaa sisään.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Mikäs tämä "CONNECTED PACKAGE PROFESSIONAL -PAKETTI" oikein on, kun sellaista tyrkyttää ostettavaksi? Olen jo maksanut karttapäivityksistä, kameravaroituksista ja muistaakseni jostain muustakin, mutta nyt pitäisi taas 135 euroa luovuttaa hyvään tarkoitukseen.. Ilmeisesti tällä saa reaaliaikaiset liikennetiedotteet (olen muutaman sellaisen nähnyt vuosien mittaan, yksi olisi ollut erittäin hyödyllinen, jos olisin uskonut siihen, kahta muuta en uskonut ja osoittaituivat paikkansapitämättömiksi) sekä Spotify-sovellukselle dataa, mutta lieneekö mitään muuta senkään vertaa hyödyllistä? Ajoneuvona on edelleen 45e.

    Saakohan noita paketteja yhtään halvemmalla ystävällisestä bmw-liikkeestä tinkimällä?
    Nää on todella sekavia. Tuohon sisältyy netin mukaan mm. Remote Services, toisaalta se näkyy samalla saitilla "vo. rajoittamaton" omana palvelunaan, Eli ei taida muuta tulla kuin Spotifyn karvalakkiversio ja USB -karttapäivitykset.

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Originally posted by KarjalanMänty View Post

    Tämä oli koeajossa eli autoa ei ole liitetty omaan kapulaan, mutta pystyin tuon muuta kautta tarkistamaan ja tulos oli järisyttävä 38kW.

    Täytyy käydä ostamassa latausasema. On ollut ostoslistalla jo pidemmän aikaa. Nyt saa syyn hakea Defa Power paikallisesta Motonetistä.
    Auto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta lataustaAuto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta latausta, itse suko-liittimen kaapelissakin lukee 8A eli laturi tunnistaa kytketyn kaapelin ja rajoittaa latausvirtaa sen perusteella. Vaihdoin itse 50e mukana tulleeseen laturiin BMW:ltä saatavan 16A 3-vaihe pistokekaapeli ja sillä saa ladattua 3-vaiheella 11A per vaihe eli 7.4kW, maksimit mitä auto pystyy ottamaan. Auton latausvalikossa pystyy virranrajoitus pitää olla riittävän korkea.
    Last edited by Coutsi; 23-01-2025, 08:09.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Mikäs tämä "CONNECTED PACKAGE PROFESSIONAL -PAKETTI" oikein on, kun sellaista tyrkyttää ostettavaksi? Olen jo maksanut karttapäivityksistä, kameravaroituksista ja muistaakseni jostain muustakin, mutta nyt pitäisi taas 135 euroa luovuttaa hyvään tarkoitukseen.. Ilmeisesti tällä saa reaaliaikaiset liikennetiedotteet (olen muutaman sellaisen nähnyt vuosien mittaan, yksi olisi ollut erittäin hyödyllinen, jos olisin uskonut siihen, kahta muuta en uskonut ja osoittaituivat paikkansapitämättömiksi) sekä Spotify-sovellukselle dataa, mutta lieneekö mitään muuta senkään vertaa hyödyllistä? Ajoneuvona on edelleen 45e.

    Saakohan noita paketteja yhtään halvemmalla ystävällisestä bmw-liikkeestä tinkimällä?

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Paljonko sovellus ilmoittaa ladatuksi energiamääräksi?

    Voi olla, että noin pienestä lataustehosta iso osa menee laturin jäähdytykseen ja vain pieni osa akkuun. Parempi olisi ladata ainakin 16 ampeerilla.
    Tämä oli koeajossa eli autoa ei ole liitetty omaan kapulaan, mutta pystyin tuon muuta kautta tarkistamaan ja tulos oli järisyttävä 38kW.

    Täytyy käydä ostamassa latausasema. On ollut ostoslistalla jo pidemmän aikaa. Nyt saa syyn hakea Defa Power paikallisesta Motonetistä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Paljonko sovellus ilmoittaa ladatuksi energiamääräksi?

    Voi olla, että noin pienestä lataustehosta iso osa menee laturin jäähdytykseen ja vain pieni osa akkuun. Parempi olisi ladata ainakin 16 ampeerilla.

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    ”Kestikö lataus oikeasti noin kauan (23 h)?​”

    Kyllä.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    En tiedä parhaiten toimivaa, auton mukana tuli hyvät HKPL 9 SUV:t, hyvin pitää, edestä kuuluu paljaalla asfaltilla 50 km/h jollotus, ei muuten, Kumit tehty ryssissä.

    Leave a comment:


  • paceman73
    replied
    Millä talvirenkaille olette ajelleet. Mikä nastarengas toimii parhaiten?

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Kestikö lataus oikeasti noin kauan (23 h)?

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Kyllä, 1,8kw teholla pitäisi tulla. Auto on pihalla lukittuna, eikä mitään ylimääräisiä laitteita ole päällä.

    Leave a comment:


  • heksu
    replied
    Originally posted by KarjalanMänty View Post
    Minulla on koeajossa X5 50e ja käytössä oma kotilaturi BMW Flexible fast charger. Suko kaapeli on rajoitettu 8A. Laitoin auton tyhjän akun suko lataukseen ja 100% täyteen tuuppaamiseen auto näyttää ajaksi 23 tuntia?

    Tsekkasin, että auton puolesta sitä ei rajoiteta (oli 10A) ja näytöllä nakyy 2kw tulo. Osaako joku valaista asiaa, miksi tuo lataa näin hitaasti. Eikös oikea aika pitäisi olla max. ~14 tuntia.
    BMW Flexible Fast Charger suko adapterijohdolla antaa 1,8kW, mutta jos istut autossa lämmitys yms sähköä kuluttavaa päällä, näyttäisi akun lataukseen riittävän noin 1,1kW tehoa.
    Latausaika lyhenee kun kulutus loppuu ja kaikki menee akkuun.

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Minulla on koeajossa X5 50e ja käytössä oma kotilaturi BMW Flexible fast charger. Suko kaapeli on rajoitettu 8A. Laitoin auton tyhjän akun suko lataukseen ja 100% täyteen tuuppaamiseen auto näyttää ajaksi 23 tuntia?

    Tsekkasin, että auton puolesta sitä ei rajoiteta (oli 10A) ja näytöllä nakyy 2kw tulo. Osaako joku valaista asiaa, miksi tuo lataa näin hitaasti. Eikös oikea aika pitäisi olla max. ~14 tuntia.

    Leave a comment:

Working...
X