BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samppae39
    replied
    Anopin auto availee takaluukkua itsestään. Käyny huollossa lukuisia kertoja. On kokeiltu kaikenlaisia kikkoja, korjailtu takaluukun johtoja ja vaihdettu takaluukun avauskatkasijat. Edelleen tekee. Onko muilla ollu samoja ongelmia?

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Voi olla mut mulla on auto aina ”pohjolan tallissa” eli ulkona. Yöllä pakkasta -22’C ja aamulla lähtee kuin palmun alta sähköajolla. Ei onnistunut tämä 45e:n kanssa.
    Kyllähän nämä kylmäasiat aina kehittyvät kun sukupolvi vaihtuu. 45e on gen4 ja 50e on gen5. Akkutakuukin siinä muuttui 6v/100tkm -> 8v/160tkm samalla.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    ^veikkaan tuota akuston lämpötilaa. Tänä aamuna 45e:llä n. 5 +asteen tallista yli 20:n pakkaseen, ei käynnistänyt moottoria muutaman kilometrin matkalla, eikä tunnu yleensäkään olevan hanakka käynnistämään mottia kun tallista lähtee...
    Voi olla mut mulla on auto aina ”pohjolan tallissa” eli ulkona. Yöllä pakkasta -22’C ja aamulla lähtee kuin palmun alta sähköajolla. Ei onnistunut tämä 45e:n kanssa.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    ^veikkaan tuota akuston lämpötilaa. Tänä aamuna 45e:llä n. 5 +asteen tallista yli 20:n pakkaseen, ei käynnistänyt moottoria muutaman kilometrin matkalla, eikä tunnu yleensäkään olevan hanakka käynnistämään mottia kun tallista lähtee...

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Ei tietoa, mutta olisiko tuo riippuvainen vain akuston lämpötilasta eikä ulkolämpötilasta?
    En usko. Tai ainakin jokin on muuttunut 45e mallista. En lataa autoa yöllä ollenkaan ja yön jälkeen akun lämpötila on varmasti aika kylmä. Oisko akkukemia erilainen tässä uudemmassa.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Ei tietoa, mutta olisiko tuo riippuvainen vain akuston lämpötilasta eikä ulkolämpötilasta?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Onko kukaan huomannut missä ulkolämpötilassa 50e rajoittaa täyssähköajoa? Tänään pakkasta -22’C ja edelleen mennään Electric Individual -modella. Ei tämä toki haittaa mitään mut tuli mieleen et vanhempi 45e käynnisti bensamoottorin jo jossain -17’C paikkeilla.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Tuli laitatettua BMW ACE 3.0 kamera autoon. Edellisessä kulkineessa oli malli 2.0, ja sillä tuli mm. "poltettua" yksi karkuri kun oikein urakalla kolhi parkkeerattua takana olevaa autoa, pakeni ja kiisti kaiken. Jos joku on näistä kiinnostunut, niin tuossa mallissa 3.0 ja Pro -versiossa on se ero, ettei perusmallissa ole näytön lisäksi tutkaa (en tiedä onko oikea tutka vai liikkeentunnistus, veikkaan jälkimmäistä). Sinänsä "parkkivahti" 24 h?" on myös perusmallissa mutta perustuu vain auton "heilahdukseen" joka on herkkä ja säädettävissä (vaikuttaa siltä että normi ovenavaus riittää). Tallentaa aina myös 10 sek ennen aktivointia eli jonkinlaiseen puskurimuistiin tallentaa koko ajan. Perusmallille tuli hintaa enkuista tilattuna tulleineen n. 300 € + asennus merkkarilla.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Mulle yksi syy ostaa X5 45e oli 6-kone. Yksi historian hienoimmista rivikutosista. Mikä mahtaa olla logiikka, miksi noita kahta pakaria käytetään jollain logiikalla joko toinen tai molemmat? Ja milloin tuo toinen putki edes aukeaa? Mulle kelpaisi tän motin äänet niin paljon kuin vain saisi tulemaan, ei tarvitse ainakaan vaimentaa.
    Painat vaan pedaaliin syvään niin aukeaa Olikohan joku 3500rpm raja. Kun läppä on auki niin sulake pois, niin on aina auki, kuten Matte325 kertoi. Homma on helppo ilman ohjauslaitteitakin. Muistaakseni 2019 ensimmäiset avasivat jenkeissä läpän seuraavasti: Vaimo ajamaa ja itse takakontiin. Sitten vaan ykköselä liikkeelle (man), ja kun läppä on auki, niin sulake irti.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Mulle yksi syy ostaa X5 45e oli 6-kone. Yksi historian hienoimmista rivikutosista. Mikä mahtaa olla logiikka, miksi noita kahta pakaria käytetään jollain logiikalla joko toinen tai molemmat? Ja milloin tuo toinen putki edes aukeaa? Mulle kelpaisi tän motin äänet niin paljon kuin vain saisi tulemaan, ei tarvitse ainakaan vaimentaa.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Johtuuko se toisinaan kuuluva kauhea pörinä siitä, että tuo läppä on auki? Olisiko siitä haittaa, jos se olisi aina kiinni? ;-)

    Leave a comment:


  • matte325
    replied
    Tein se omalle eilen. Bimmerlinkillä läpät auki ja sulake nr. 203 takakontista pois. Todella nopea homma ja huomattava ero äänessä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Joku ohje oli irrottaa läppää ohjaavan moottorin kaapeli läpän ollessa auki.. jenkkifoorumilla on ollut tuosta juttua, vaan ei ole oikein jäänyt korvien väliin.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    45e, onko jollain tietoa millä systeemillä saisi molemmat pakoputket olemaan aina auki? Vähän ristiriistaista tietoa carly yms.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post

    Luonnollisesti auton mittarilukemaa tarkoitetaan.
    On minusta ihan luonnollinen ajatus sekin, että sillä akulla pitäisi pystyä ajamaan tietty luvattu matka. Nythän tuossa akkutakuussa ei luvata akun kestosta oikein mitään. Tällaisessa tilanteessa kun autolla 100tkm:n ajaminen voi tarkoittaa että akulla on ajettu 100tkm tai 10tkm, jotka on ihan eri asioita.

    Leave a comment:

Working...
X