BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bittivirhe
    replied
    Minulla car data sanoo nyt 20.74 kWh eli samaa kuin joulukuussa 2023. Auto seisoi viime viikonlopun pakkasessa, minkä jälkeen ajoin akun lähes tyhjäksi ja laitoin lataukseen. Lieneekö vaikuttanut raportin tietoihin tuo arktinen kokemus..

Leave a comment:

• paceman73
    replied
    Mitä sun range täydellä akulla näyttää nyt?

Leave a comment:

• tjvirta
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post

Minulta uusi datapiste
    13.11.2024 / 15.88 kWh / 77888 km
    Moi,
    Päivitys tähän keissiin. uusin datapiste on 15.4kWh, eli alaspäin mennään. Auto kävi bemarilla "isossa" akkutestissä ja tulos oli 82% / OK. Mielenkiintoista sinänsä. Tuolta aiemmista löytyy mistä lähdettiin kesällä (17.9 kWh) Jatkan seuraamista, mutta 82% oli yllätys, koska Nettolukemasta laskettuna oltaisiin vähän päälle 70% lukemissa..
    Last edited by tjvirta; 05-02-2025, 12:15.

Leave a comment:

• KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post

Sähköllä ajaminen on halpaa
    Lenti kahvit iPhonen näytölle

Leave a comment:

• KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

Tämän vuoden mallleissa latausteho on kuulemma päivitetty jo 11kW:iin.
    Niinpäs on. Joulukuun tuotannosta eteenpäin.

Leave a comment:

• Milko75
    replied
    Originally posted by KarjalanMänty View Post

Nyt pihassa on 50e ja seinässä Defa Power ja lataa vauhdilla. Ihanan kalliiksi tuli
    Sähköllä ajaminen on halpaa

Leave a comment:

• torso1
    replied

Nyt pihassa on 50e ja seinässä Defa Power ja lataa vauhdilla. Ihanan kalliiksi tuli
    Tämän vuoden mallleissa latausteho on kuulemma päivitetty jo 11kW:iin.

Leave a comment:

• KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post

Päivitin edellistä viestiä. 3-vaiheella onnistuu 7.4kW latausteho, joka on maksimit mitä 50e ottaa sisään.

Leave a comment:

• Coutsi
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post

Auto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta lataustaAuto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta latausta, itse suko-liittimen kaapelissakin lukee 8A eli laturi tunnistaa kytketyn kaapelin ja rajoittaa latausvirtaa sen perusteella. Vaihdoin itse 50e mukana tulleeseen laturiin BMW:ltä saatavan 16A 3-vaihe pistokekaapeli ja sillä saa ladattua 3-vaiheella 11A per vaihe eli 7.4kW, maksimit mitä auto pystyy ottamaan. Auton latausvalikossa pystyy virranrajoitus pitää olla riittävän korkea.
    Päivitin edellistä viestiä. 3-vaiheella onnistuu 7.4kW latausteho, joka on maksimit mitä 50e ottaa sisään.

Leave a comment:

• paavju
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Mikäs tämä "CONNECTED PACKAGE PROFESSIONAL -PAKETTI" oikein on, kun sellaista tyrkyttää ostettavaksi? Olen jo maksanut karttapäivityksistä, kameravaroituksista ja muistaakseni jostain muustakin, mutta nyt pitäisi taas 135 euroa luovuttaa hyvään tarkoitukseen.. Ilmeisesti tällä saa reaaliaikaiset liikennetiedotteet (olen muutaman sellaisen nähnyt vuosien mittaan, yksi olisi ollut erittäin hyödyllinen, jos olisin uskonut siihen, kahta muuta en uskonut ja osoittaituivat paikkansapitämättömiksi) sekä Spotify-sovellukselle dataa, mutta lieneekö mitään muuta senkään vertaa hyödyllistä? Ajoneuvona on edelleen 45e.

Saakohan noita paketteja yhtään halvemmalla ystävällisestä bmw-liikkeestä tinkimällä?
    Nää on todella sekavia. Tuohon sisältyy netin mukaan mm. Remote Services, toisaalta se näkyy samalla saitilla "vo. rajoittamaton" omana palvelunaan, Eli ei taida muuta tulla kuin Spotifyn karvalakkiversio ja USB -karttapäivitykset.

Leave a comment:

• Coutsi
    replied

Tämä oli koeajossa eli autoa ei ole liitetty omaan kapulaan, mutta pystyin tuon muuta kautta tarkistamaan ja tulos oli järisyttävä 38kW.

Täytyy käydä ostamassa latausasema. On ollut ostoslistalla jo pidemmän aikaa. Nyt saa syyn hakea Defa Power paikallisesta Motonetistä.
    Auto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta lataustaAuto rajoittaa tuota mukana tulevan laturin kautta latausta, itse suko-liittimen kaapelissakin lukee 8A eli laturi tunnistaa kytketyn kaapelin ja rajoittaa latausvirtaa sen perusteella. Vaihdoin itse 50e mukana tulleeseen laturiin BMW:ltä saatavan 16A 3-vaihe pistokekaapeli ja sillä saa ladattua 3-vaiheella 11A per vaihe eli 7.4kW, maksimit mitä auto pystyy ottamaan. Auton latausvalikossa pystyy virranrajoitus pitää olla riittävän korkea.
    Last edited by Coutsi; 23-01-2025, 07:09.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied
    Mikäs tämä "CONNECTED PACKAGE PROFESSIONAL -PAKETTI" oikein on, kun sellaista tyrkyttää ostettavaksi? Olen jo maksanut karttapäivityksistä, kameravaroituksista ja muistaakseni jostain muustakin, mutta nyt pitäisi taas 135 euroa luovuttaa hyvään tarkoitukseen.. Ilmeisesti tällä saa reaaliaikaiset liikennetiedotteet (olen muutaman sellaisen nähnyt vuosien mittaan, yksi olisi ollut erittäin hyödyllinen, jos olisin uskonut siihen, kahta muuta en uskonut ja osoittaituivat paikkansapitämättömiksi) sekä Spotify-sovellukselle dataa, mutta lieneekö mitään muuta senkään vertaa hyödyllistä? Ajoneuvona on edelleen 45e.

Saakohan noita paketteja yhtään halvemmalla ystävällisestä bmw-liikkeestä tinkimällä?

Leave a comment:

• KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Paljonko sovellus ilmoittaa ladatuksi energiamääräksi?

Voi olla, että noin pienestä lataustehosta iso osa menee laturin jäähdytykseen ja vain pieni osa akkuun. Parempi olisi ladata ainakin 16 ampeerilla.
    Tämä oli koeajossa eli autoa ei ole liitetty omaan kapulaan, mutta pystyin tuon muuta kautta tarkistamaan ja tulos oli järisyttävä 38kW.

Täytyy käydä ostamassa latausasema. On ollut ostoslistalla jo pidemmän aikaa. Nyt saa syyn hakea Defa Power paikallisesta Motonetistä.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied
    Paljonko sovellus ilmoittaa ladatuksi energiamääräksi?

Voi olla, että noin pienestä lataustehosta iso osa menee laturin jäähdytykseen ja vain pieni osa akkuun. Parempi olisi ladata ainakin 16 ampeerilla.

Leave a comment:

• KarjalanMänty
    replied
    ”Kestikö lataus oikeasti noin kauan (23 h)?​”

Kyllä.

Leave a comment:

Working...
X