BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by KarjalanMänty View Post


    Nyt ei tule vastausta kysymykseen, mutta itselle jäi edellisessä 45e versiossa hyvät fiilikset 22” Continental Sport Contact kumeista. Minulla meni peräti 3 kertaa rikki rengas mökkitiellä, kun alla oli nuo mukana tulleet Eco Contactit. 50e:ssä tuli taas mukana samat Ecot ja oikein jännityksellä odotan rengasrikkoa
    Varmaan tarkoitat nyt 22” kesärenkaita? Mulla on 20” rengastus kesällä ja talvella. G05 on varmaan 22” rengastuksella aivan kivireki ajaa Suomen karkeilla asfalteilla..

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Minkä merkkisiä/mallisia kesärengassarjoja olette laittaneet näihin G05:iin sitten kun alkuperäiset ovat menneet vaihtokuntoon? Jos laittaa tähtimerkatut myös jatkossa niin vierintäkehän suhteen tuskin tulee ongelmaa mutta onko jotain muita hyväksi todettuja sarjoja myös löytynyt?
    Nyt ei tule vastausta kysymykseen, mutta itselle jäi edellisessä 45e versiossa hyvät fiilikset 22” Continental Sport Contact kumeista. Minulla meni peräti 3 kertaa rikki rengas mökkitiellä, kun alla oli nuo mukana tulleet Eco Contactit. 50e:ssä tuli taas mukana samat Ecot ja oikein jännityksellä odotan rengasrikkoa .

    Renkaan rikkoutuessa kannattaa muistaa myös BMW:n rengasturva.



    ”Takuu on voimassa 36 kuukautta ostopäivästä, kun ostat uuden BMW-auton, jonka rekisteröintipäivä on 01.03.2020 jälkeen, tai vaihtoehtoisesti, kun ostat BMW:n hyväksymiä vanteita tai renkaita valtuutetulta BMW-jälleenmyyjältä, jolloin vakuutus lasketaan ostopäivästä. Suoja kattaa 100 % korvauksen ensimmäisen vuoden aikana, 75 % korvauksen toisena vuonna ja 50 % korvauksen kolmantena vuonna.”

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Originally posted by Thetic View Post

    Kokeilin tätä kun luulen että aiemmin en sporttimoden kanssa ole kokeillut. Edelleen polttomoottori sammui hetken päästä kun kepistä painaisee P:n. Liekkö softaversiosta johtuvia eroja tai jotain
    Mulla on pysyny kone käynnissä sport modessa, molemmissa G05 ja G05 LCI:ssä.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Thetic View Post

    Kokeilin tätä kun luulen että aiemmin en sporttimoden kanssa ole kokeillut. Edelleen polttomoottori sammui hetken päästä kun kepistä painaisee P:n. Liekkö softaversiosta johtuvia eroja tai jotain
    Voipihan tuossa olla joku lämpötila juttu.
    Minä ole tuota paikallaan käyttöä tarvinnut kolme kertaa kun lomareissulla akku tyhjä ja lasit jäässä.
    Hyvin se on pyörinyt niin pitkään että lasit on sulanu.

    Leave a comment:


  • Thetic
    replied
    Originally posted by Messier View Post

    Sport mode, keppi vasemmalle, paina P, => moottori pysyy käynnissä.
    Kokeilin tätä kun luulen että aiemmin en sporttimoden kanssa ole kokeillut. Edelleen polttomoottori sammui hetken päästä kun kepistä painaisee P:n. Liekkö softaversiosta johtuvia eroja tai jotain

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Minkä merkkisiä/mallisia kesärengassarjoja olette laittaneet näihin G05:iin sitten kun alkuperäiset ovat menneet vaihtokuntoon? Jos laittaa tähtimerkatut myös jatkossa niin vierintäkehän suhteen tuskin tulee ongelmaa mutta onko jotain muita hyväksi todettuja sarjoja myös löytynyt?

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Thetic View Post
    Ilman kuskia tyhjäkäynnilläkin kun saisi jotenkin polttiksen käymään
    Sport mode, keppi vasemmalle, paina P, => moottori pysyy käynnissä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Jonne ei muista kun ennenvanhaan kojelaudassa oli nappi mistä sammuilun sai pois päältä.
    Ennen moottori käynnistettiin avaimesta ja se pysyi käynnissä, kunnes se sammutettiin samasta avaimesta tai polttoaine loppui. (Ja sitä ennen se käynnistettiin kammesta. :-)

    Leave a comment:


  • Thetic
    replied
    Jaa täytyypäs kokeilla. Omassa olen kironnut kun pihaan joudun peruuttamaan ja aina sammuu kun pakille olen vaihtanut. Ilman kuskia tyhjäkäynnilläkin kun saisi jotenkin polttiksen käymään

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Thetic View Post
    Mutta pakilla ei voi olla "keppi vasemmalla"
    Kun menee "vasemmalta" suoraan R:lle tai P:lle niin polttomoottori pysyy käynnissä. Ja sama toisinpäin, keppi suoraan vasemmalle.

    Polttomoottorin käynnissäpysymistoiminto on vallan hieno ominaisuus isompaa kärriä vekslatessa tai talvella kun pitää lämmittää pihassa ajoakun ollessa tyhjä. Jonne ei muista kun ennenvanhaan kojelaudassa oli nappi mistä sammuilun sai pois päältä.

    Leave a comment:


  • Thetic
    replied
    Mutta pakilla ei voi olla "keppi vasemmalla"

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    Luistattaako tietokone kytkintä vai onko meno silti kuin kengurun kyydissä? Olen ollut siinä uskossa, että liikkeellelähtö tapahtuu aina sähkömoottorilla, kunnes nopeutta on sen verran, että polttomoottorin kierrosluku täsmää nopeuden kanssa ja kytkin voidaan sulkea. Ja jos sähkömoottori ei jaksa saada autoa liikkeelle, tulee kytkimen sulkeutuessa nykäisy. Niin se ainakin nyt nykäisi.
    En ole perillä tuosta. Mutta kun et anna polttomoottorin sammua keskenkaiken niin auto käyttäytyy niinkuin auton kuuluukin, ilman kenguruhyppyjä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Messier View Post

    Mode sportille ja keppi vasemmalle niin ei polttomoottori sammuile keskenkaiken.
    Luistattaako tietokone kytkintä vai onko meno silti kuin kengurun kyydissä? Olen ollut siinä uskossa, että liikkeellelähtö tapahtuu aina sähkömoottorilla, kunnes nopeutta on sen verran, että polttomoottorin kierrosluku täsmää nopeuden kanssa ja kytkin voidaan sulkea. Ja jos sähkömoottori ei jaksa saada autoa liikkeelle, tulee kytkimen sulkeutuessa nykäisy. Niin se ainakin nyt nykäisi.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön 45e:n kanssa. Auto oli melko täynnä tavaraa ja perässä tyhjä kuomullinen kärry, jota yritin peruuttaa parkkiin jyrkkään ylämäkeen 90 asteen mutkaan. Sähkömoottorin vääntö ei ilmeisesti riittänyt, koska kuului vain ininää eikä yhdistelmä hievahtanutkaan. Lisäsin kaasua, jolloin polttomoottori käynnistyi, renkaat sutivat ja auto hyppäsi taaksepäin. Minkäänlainen pehmeä peruuttelu ei onnistunut.

    Selitys lienee se, että autosta puuttuu momentinmuunnin ja polttomoottorin perässä on vain kytkin, joka ei hirveämmin luista.

    Onpahan vain sellainen ominaisuus, että turha yrittää operoida kärryn kanssa tässä maastossa. 50e toiminee paremmin tehokkaamman sähkömoottorinsa ansiosta. Miten lie onnistuu joku ison veneen lasku ja nosto, jos ramppi on yhtään jyrkempi?
    Mode sportille ja keppi vasemmalle niin ei polttomoottori sammuile keskenkaiken.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön 45e:n kanssa. Auto oli melko täynnä tavaraa ja perässä tyhjä kuomullinen kärry, jota yritin peruuttaa parkkiin jyrkkään ylämäkeen 90 asteen mutkaan. Sähkömoottorin vääntö ei ilmeisesti riittänyt, koska kuului vain ininää eikä yhdistelmä hievahtanutkaan. Lisäsin kaasua, jolloin polttomoottori käynnistyi, renkaat sutivat ja auto hyppäsi taaksepäin. Minkäänlainen pehmeä peruuttelu ei onnistunut.

    Selitys lienee se, että autosta puuttuu momentinmuunnin ja polttomoottorin perässä on vain kytkin, joka ei hirveämmin luista.

    Onpahan vain sellainen ominaisuus, että turha yrittää operoida kärryn kanssa tässä maastossa. 50e toiminee paremmin tehokkaamman sähkömoottorinsa ansiosta. Miten lie onnistuu joku ison veneen lasku ja nosto, jos ramppi on yhtään jyrkempi?

    Leave a comment:

Working...
X