BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Kyllä, 1,8kw teholla pitäisi tulla. Auto on pihalla lukittuna, eikä mitään ylimääräisiä laitteita ole päällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KarjalanMänty View PostMinulla on koeajossa X5 50e ja käytössä oma kotilaturi BMW Flexible fast charger. Suko kaapeli on rajoitettu 8A. Laitoin auton tyhjän akun suko lataukseen ja 100% täyteen tuuppaamiseen auto näyttää ajaksi 23 tuntia?
Tsekkasin, että auton puolesta sitä ei rajoiteta (oli 10A) ja näytöllä nakyy 2kw tulo. Osaako joku valaista asiaa, miksi tuo lataa näin hitaasti. Eikös oikea aika pitäisi olla max. ~14 tuntia.
Latausaika lyhenee kun kulutus loppuu ja kaikki menee akkuun.
Leave a comment:
-
-
Minulla on koeajossa X5 50e ja käytössä oma kotilaturi BMW Flexible fast charger. Suko kaapeli on rajoitettu 8A. Laitoin auton tyhjän akun suko lataukseen ja 100% täyteen tuuppaamiseen auto näyttää ajaksi 23 tuntia?
Tsekkasin, että auton puolesta sitä ei rajoiteta (oli 10A) ja näytöllä nakyy 2kw tulo. Osaako joku valaista asiaa, miksi tuo lataa näin hitaasti. Eikös oikea aika pitäisi olla max. ~14 tuntia.
Leave a comment:
-
-
Eilen mennen tullen pimeässä Mli-Kuopio-Mli. Paluumatkalla pöllyävää lunta oli sekä ilmassa että tiellä, ja varsinkin ohituskaistoilla. On tää X5 kyllä aika kelille tunteeton matkajuhta, heikossa kelissä yllättävän iso ero X3een verraten mm. vakaudessa. Ohituskaistojen lumi ei tuntunut ei niin missään. Sen verran tiheään tuli välillä lunta että piti laittaa valot manuaalille kun kävi silmiin (oon "näkövammainen").
Autoista laskien taitaa olla 11 Bemari, selkeästi paras. Ainoa miinus tulee koosta; kun yrittää parkata ettei parkkipaikkakolhuja tulisi. Ihmismieli on outo. Tänään parkkasin reilun välin päähän Mesen uuden näköisestä verrokista, ja jäin auton viereen puhelimeen. Ei aikaakaan, kun Mesen ja minun väliin suhahti Aygo täydessä lastissa, ei näyttänyt mukavalta matkanteolta. 20 m eteenpäin olisi ollut koko rivi lähempänä ABC:n ovia tyhjä, ei kelvannut tjsp. No kahden norsun välissä on turvallista.Last edited by paavju; 10-01-2025, 20:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View Post
Ei kai ne 45e:n puskurit sen isommat ole? 50e:ssä ilmeisesti 3.8 kWh (29.5 kWh - 25.7 kWh), 45e:ssä 3.2 kWh (24 kWh - 20.8 kWh)? Tuollaiset luvut ainakin löysin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostJuu 45e:ssä ei pysty lataustasoa säätämään. Eikä siihen ole tarvettakaan siinä koska isommat puskurit. Eli aina vaan 100% asti.
Leave a comment:
-
-
Aihetta sivuten: Jos jollain on iphone, niin olisi kiinnostavaa kuulla, mitä tällä näkee: https://geteflow.app/ Android-versio on ollut jo kauan "tulossa pian" :(
Leave a comment:
-
-
Onko kellään kokemuksia SOH testistä ajoakun kunnon testauksesta? Löytyy pikatesti ja laajempi premium testi e-expert korjaamoilta. Varmaan autoliikkeissä vaihtari puolelta löytyy myös enemmissä määrin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paavju View PostMistä tuota lataustasoa (vaikka 80 % asti) pääsee säätämään? Tänään pikaisesti tutkailin autoa, enkä löytänyt, sama myös kännykässä. Muistikuva on että edellisessä X3:ssa tuollainen asetus oli jossain näkysällä.
Ja löytyy BMW äpistä myös.
Leave a comment:
-
-
Mistä tuota lataustasoa (vaikka 80 % asti) pääsee säätämään? Tänään pikaisesti tutkailin autoa, enkä löytänyt, sama myös kännykässä. Muistikuva on että edellisessä X3:ssa tuollainen asetus oli jossain näkysällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostMulla oli adaptiiviset (kääntyvät) ledit 45e:ssä. Tässä uudemmassa mallissa vaikka on parhaat ledit, niin valoteho on ikävä kyllä huonompi kuin 45e:ssä. Enää kun ei edes lasereita saanut. Eli rahallakaan ei saa enää hyviä valoja. Kuinka surkeaa. Hienosti ne kyllä osaa säätää mutta valoteho ei riitä tarpeeksi pitkälle.
Leave a comment:
-
Leave a comment: