BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • paavju
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Auto on saanut tartunnan Teslasta. Eli pyyhkijät alkavat satunnaisesti pyyhkimään omia aikojaan, vaikka sadetunnistus ei ole päällä. Ekan kerran teki joskus reilu viikko sitten, pyyhkäisi kerran, näitä kävi satunnaisesti alle 5 krt. Muutama päivä sitten pyyhkäisi pari kertaa, ja tänään alkoi pyyhkimään kuivaa lasia kunnes nostin viiksen ylös 2-asentoon ja palautin. Kv-foorumeilla on tästä juttua mutta selvää diagnoosia ei silmiin osunut. Onko täällä kellään kokemusta vastaavasta? Tein Idriven resetin, joillakin lienee auttanut muttei kaikilla, saa nähdä. Joillekin on vaihdettu viiksi, mutta kaiketi sekään ei ole aina poistanut ongelmaa.

    Cardatassa on virhekoodi D75688, josta saa tällaisia selityksiä: Invalid signal (wiper button operation, 258.2.4), transmitter BDC-ZGM.
    Ratin takana oleva "viiksikompleksi" menee vaihtoon. Ratti on lämmennyt jo aiemmin aika vaisusti, ja nyt yhä heikommin. Veikkaus että liittyy samaan vaivaan.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Jenkeissä näköjään joku "steering column switch cluster" vaihdettu (X5 siis). Onneksi on BPS takuu.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Vaimon i4 teki samaa, jätti myös pyyhkijät välillä keskelle lasia tuon haamupyyhinnän jälkeen. Jotain ne huollossa vaihtoivat, tietääkseni ei viikseä vaan jotain muuta.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Auto on saanut tartunnan Teslasta. Eli pyyhkijät alkavat satunnaisesti pyyhkimään omia aikojaan, vaikka sadetunnistus ei ole päällä. Ekan kerran teki joskus reilu viikko sitten, pyyhkäisi kerran, näitä kävi satunnaisesti alle 5 krt. Muutama päivä sitten pyyhkäisi pari kertaa, ja tänään alkoi pyyhkimään kuivaa lasia kunnes nostin viiksen ylös 2-asentoon ja palautin. Kv-foorumeilla on tästä juttua mutta selvää diagnoosia ei silmiin osunut. Onko täällä kellään kokemusta vastaavasta? Tein Idriven resetin, joillakin lienee auttanut muttei kaikilla, saa nähdä. Joillekin on vaihdettu viiksi, mutta kaiketi sekään ei ole aina poistanut ongelmaa.

    Cardatassa on virhekoodi D75688, josta saa tällaisia selityksiä: Invalid signal (wiper button operation, 258.2.4), transmitter BDC-ZGM.

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Siis kyseessä on auton pidennetty takuu, ei akun? Akkutakuuhan on 6 vuotta (jenkkilässä 8).
    Kyllä, auto sai pidennetyn takuun. Akku sai myös jonkin laajennetun takuun. Täytyy tarkistaa tämä, kun rouva palailee reissusta.



    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Siis kyseessä on auton pidennetty takuu, ei akun? Akkutakuuhan on 6 vuotta (jenkkilässä 8).
    Paljonkohan tuo akkutakuu uudemmassa 50e mallissa..?

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Siis kyseessä on auton pidennetty takuu, ei akun? Akkutakuuhan on 6 vuotta (jenkkilässä 8).

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Akkutakuusta sain erillisen tulostetun A4 lapun ja se pitäisi olla autossa. Tsekkaan sen sopivassa välissä. Toki tiedon pitäisi löytyä BMW huoltoliikkeen tietokannasta.

    Takuu muuttui normaalista 2v. takuusta -> 4v. Vaihtoehtona oli ottaa ilmaisia huoltoja jollain tietyllä summalla.

    Leave a comment:


  • paceman73
    replied
    Mistäs laajennetun akkutakuun saa selville ja miten takuu muuttui?

    Leave a comment:


  • KarjalanMänty
    replied
    Tervehdys palstalle. Uusi veijari liittyy keskusteluun.
    Tilasin mielenkiinnosta tuon CarDatan oman kärryn osalta. Olen ensimmäinen omistaja ja auto valmistettu kesällä 2020. Heti Suomeen saavuttuaan se meni latauskieltoon ja Hangon tarkistukseen ja myöhemmin muutaman kennon vaihtoon. Hyvä puoli oli se, että auto sai laajennetun takuun.

    CarData
    Korkeajänniteakun maksimaalinen energiasisältö 20.89 kWh
    Korkeajänniteakun energiasisältö 17.38 kWh

    Kilometrejä ajettu 45000km. Sähköllä puolet. Aika mukavasti on tämäkin akusto menettänyt kapasiteettia. Akustoon tuli myös kennohoidon yhteydessä laajennettu takuu. Täytyy tarkistaa minkälainen.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Car data -raportissa taas lukee "Korkeajänniteakun maksimaalinen energiasisältö 22.29 kWh", mutta ei muualla ole noin isoa lukemaa ilmoitettu (tai no, bruttokapasiteetti kai on 24 kWh, mutta netto 20.xx - 21.60 lähteestä riippuen).

    Leave a comment:


  • paceman73
    replied
    Bmw group pressi esitteessä oli netto 20.9kw.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Vm. 2022 esitteestä:
    Click image for larger version

Name:	Akkukapa.jpg
Views:	487
Size:	41.9 KB
ID:	5519531

    Leave a comment:


  • paceman73
    replied
    Netistä löysin arvon 21.6kw ja Atlannin takana 17.06kw.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Esitteen mukaan 22,3 kWh netto.

    Leave a comment:

Working...
X