Originally posted by paavju
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Ratin takana oleva "viiksikompleksi" menee vaihtoon. Ratti on lämmennyt jo aiemmin aika vaisusti, ja nyt yhä heikommin. Veikkaus että liittyy samaan vaivaan.
-
Jenkeissä näköjään joku "steering column switch cluster" vaihdettu (X5 siis). Onneksi on BPS takuu.
Leave a comment:
-
Vaimon i4 teki samaa, jätti myös pyyhkijät välillä keskelle lasia tuon haamupyyhinnän jälkeen. Jotain ne huollossa vaihtoivat, tietääkseni ei viikseä vaan jotain muuta.
Leave a comment:
-
Auto on saanut tartunnan Teslasta. Eli pyyhkijät alkavat satunnaisesti pyyhkimään omia aikojaan, vaikka sadetunnistus ei ole päällä. Ekan kerran teki joskus reilu viikko sitten, pyyhkäisi kerran, näitä kävi satunnaisesti alle 5 krt. Muutama päivä sitten pyyhkäisi pari kertaa, ja tänään alkoi pyyhkimään kuivaa lasia kunnes nostin viiksen ylös 2-asentoon ja palautin. Kv-foorumeilla on tästä juttua mutta selvää diagnoosia ei silmiin osunut. Onko täällä kellään kokemusta vastaavasta? Tein Idriven resetin, joillakin lienee auttanut muttei kaikilla, saa nähdä. Joillekin on vaihdettu viiksi, mutta kaiketi sekään ei ole aina poistanut ongelmaa.
Cardatassa on virhekoodi D75688, josta saa tällaisia selityksiä: Invalid signal (wiper button operation, 258.2.4), transmitter BDC-ZGM.
Leave a comment:
-
Kyllä, auto sai pidennetyn takuun. Akku sai myös jonkin laajennetun takuun. Täytyy tarkistaa tämä, kun rouva palailee reissusta.Originally posted by bittivirhe View PostSiis kyseessä on auton pidennetty takuu, ei akun? Akkutakuuhan on 6 vuotta (jenkkilässä 8).
Leave a comment:
-
Siis kyseessä on auton pidennetty takuu, ei akun? Akkutakuuhan on 6 vuotta (jenkkilässä 8).
Leave a comment:
-
Akkutakuusta sain erillisen tulostetun A4 lapun ja se pitäisi olla autossa. Tsekkaan sen sopivassa välissä. Toki tiedon pitäisi löytyä BMW huoltoliikkeen tietokannasta.
Takuu muuttui normaalista 2v. takuusta -> 4v. Vaihtoehtona oli ottaa ilmaisia huoltoja jollain tietyllä summalla.
Leave a comment:
-
Mistäs laajennetun akkutakuun saa selville ja miten takuu muuttui?
Leave a comment:
-
Tervehdys palstalle. Uusi veijari liittyy keskusteluun.
Tilasin mielenkiinnosta tuon CarDatan oman kärryn osalta. Olen ensimmäinen omistaja ja auto valmistettu kesällä 2020. Heti Suomeen saavuttuaan se meni latauskieltoon ja Hangon tarkistukseen ja myöhemmin muutaman kennon vaihtoon. Hyvä puoli oli se, että auto sai laajennetun takuun.
CarDataKorkeajänniteakun maksimaalinen energiasisältö 20.89 kWh Korkeajänniteakun energiasisältö 17.38 kWh
Kilometrejä ajettu 45000km. Sähköllä puolet. Aika mukavasti on tämäkin akusto menettänyt kapasiteettia. Akustoon tuli myös kennohoidon yhteydessä laajennettu takuu. Täytyy tarkistaa minkälainen.
Leave a comment:
-
Car data -raportissa taas lukee "Korkeajänniteakun maksimaalinen energiasisältö 22.29 kWh", mutta ei muualla ole noin isoa lukemaa ilmoitettu (tai no, bruttokapasiteetti kai on 24 kWh, mutta netto 20.xx - 21.60 lähteestä riippuen).
Leave a comment:
Leave a comment: