Originally posted by pyroz
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Varmaan op:n mielestä uuteen vastaavanlaiseen X5:een, jos sen keskimääräinen hankintahinta olisi n. 120k€.
-
X5:n arvon sulaminen on kyllä hurjaa. Käytännössä markkinatilanteesta johtuen uutena kalliin auton arvo puolittuu n. 4 vuodessa.
Leave a comment:
-
Ei lopu, mutta 8 vuoden kohdalla voi hybridin kysyntä olla heikkoa. Ja väliraha on varmaan 100 k€ ;-)
Leave a comment:
-
Pitäisi olla ainakin 60 k€ jos meinaisi esim. neljän vuoden kohdalla uuteen päivittääOriginally posted by pyroz View Post
Siksi sulla onkin 30k€ lisäbudjettia taskussa daiselikuskiin verrattuna niin voi ajaa sen verran tuoreella ettei lopu akkutakuu
👍 2Leave a comment:
-
Siksi sulla onkin 30k€ lisäbudjettia taskussa daiselikuskiin verrattuna niin voi ajaa sen verran tuoreella ettei lopu akkutakuuOriginally posted by bittivirhe View PostVoi olla omat haasteensa hybridinkin myynnissä siinä vaiheessa, kun akkutakuu on loppumassa tai loppunut.. :-/
Leave a comment:
-
Itse taisin tehdä virheen dieselistä luopuessani 1,5v sitten jolloin puhuttiin että dsl ei enää kellekään kelpaa. Nyt samanlaisista autoista pyydetään 5te enemmän ja hybridi johon vaihdoin, hinta putoaa 20%/v. Lisäksi kun dsl vaihtoautojen tarjonta vähenee koko ajan, niin niiden arvostus vaan nousee.
👍 1Leave a comment:
-
Voi olla omat haasteensa hybridinkin myynnissä siinä vaiheessa, kun akkutakuu on loppumassa tai loppunut.. :-/
👍 1Leave a comment:
-
Ei ole voittaja dieselin omistaja, koska kukaan ei voi sellaista haluta niin ei ne mene kaupaksi käytettynäkään 30k€ kalliimmalla.Originally posted by XV70D View PostTässä katsellut x5 g05 dieselinä tai 45e hybridinä. Jossain asiasta kiisteltiinkin vähän että kumpi järkevämpi kulujen kannalta. Hybridin omistajat meinasivat että 30te hankintahintaeroa dieseli ei saa ikinä kiinni. Nyt kun katsoo käytettyjen hintaeroa dsl vs hybridi, niin tuo 30te ero on edelleen kun puhutaan saman ikäisistä ja saman verran ajetuista autoista. Eli onko lopulta voittaja kuitenkin dieselin omistaja...
Käytettyä ostava kun niitä katsoo niin miksi ihmeessä silloinkaan maksaisi 30k€ enempää rahaa kiinni siihen laitteeseen? Varsinkin kun ajo ja käyttöverot on paljon halvempia myös. Sekä enemmän tehoa ja parempaa ääntä. Kaikki on parempaa hybridissä.
Akku goes kaputt? No sulla on 30k€ enemmän rahaa taskussa sillä korjannee asian moneen kertaan. Tai sitten ajelee sen verran tuoreella pelillä jossa akkutakuut kunnossa.
En keksi ainuttakaan syytä daiselille. En sitten millään.
Leave a comment:
-
Mielestäni diesel-versio oli aika tehoton eikä itseä houkuttelisi adblue-ongelmien kanssa painiminen. Hybridissä tietysti on omat riskinsä, akun kunto voi pettää tai monimutkaisempi tekniikka pettää muulla tavoin. Muuten olen tykännyt hybridistä, mutta viimeaikojen pelottelut akkuongelmista tahtovat mietityttää. Tosin 45e:n akku on kooltaan kaksinkertainen tai ylikin verrattuna esim. 500-sarjaan, joten se ei joudu ihan niin koville ja latauskertoja per 100 km tulee puolet vähemmän.
Leave a comment:
-
Ei se korkeampi uutena maksettu autovero siitä dieselistä parempaa tee. Mitä vanhemmaksi tekniikka menee, niin todennäköisemmin dieseli on toki pidempään käyttökelpoinen. Hybridi tekniikan korjailu on kalliimpaa, mutta kannattaako dieselistä siltikään maksaa n. 20ke enemmän (vertailtu 100tkm ajettu vm. 2020)?Originally posted by XV70D View PostTässä katsellut x5 g05 dieselinä tai 45e hybridinä. Jossain asiasta kiisteltiinkin vähän että kumpi järkevämpi kulujen kannalta. Hybridin omistajat meinasivat että 30te hankintahintaeroa dieseli ei saa ikinä kiinni. Nyt kun katsoo käytettyjen hintaeroa dsl vs hybridi, niin tuo 30te ero on edelleen kun puhutaan saman ikäisistä ja saman verran ajetuista autoista. Eli onko lopulta voittaja kuitenkin dieselin omistaja...
😀 1Leave a comment:
-
Tässä katsellut x5 g05 dieselinä tai 45e hybridinä. Jossain asiasta kiisteltiinkin vähän että kumpi järkevämpi kulujen kannalta. Hybridin omistajat meinasivat että 30te hankintahintaeroa dieseli ei saa ikinä kiinni. Nyt kun katsoo käytettyjen hintaeroa dsl vs hybridi, niin tuo 30te ero on edelleen kun puhutaan saman ikäisistä ja saman verran ajetuista autoista. Eli onko lopulta voittaja kuitenkin dieselin omistaja...
Leave a comment:
-
45/50e paljonko olette pitäneet rengaspaineita 20” talvirenkaissa? Suositus taitaa olla 2.4bar edessä ja 2.8bar takana.
Leave a comment:
Leave a comment: