Onko kukaan muu huomannut tässä keväällä et nuo etuovien alaosat (siis se ovipokkauksen alapuolinen pinta) ovat aivan täynnä kiveniskuja? Tuli pestyä auto nyt ensimmäistä kertaa pihassa oikein huolella talven jälkeen ja meinasi silmät pudota päästä kun näin miten pahaan kuntoon ne oli talven jälkeen menneet. Kyllähän noista renkaista tietysti tavaraa sinne taaksepäin lentää mut en ois uskonut et noin paljon ottaa osumaa. Saa kyllä ihan huolella myllyttää et osan ainakin saa pois silmistä. Aika rivon näköinen. Ois ehkä jälkiviisaana pitänyt laittaa heti jo uutena ppf:t niihin alaosiin. Mut niissäkin on se huono puoli et heti pölyä kerätessään näyttävät sauman kohdan aika selkeesti. Mut onhan tämä G05 jo huomattavasti parempi kuin F15 M-sport, jossa etupyörästä oli suora näköyhteys etukaaren alaosasta kautta. Sieltä sitä tavaraa vasta lentikin.
Kaverille G05 dieseli oli alkuvuodesta haussa, single turbona ja ajatuksena ajaa se sieltä 200->500 tkm kuten edellisellä F15 ja sitä edeltävillä E70. Suomessa oli pari vaihtoehtoa joista toiseen sitten päädyttiin, tuomalla ei hinnallisesti olisi pystynyt yhtään etua tarjoamaan kun Suomi-autossakin sattui tärkeimmänt varusteet olemaan... 5 päällä täydellä kuormalla ja iso suksiboxi katolla Jkl-Levi-Jkl reissun keskikulutus oli 7.6 mikä mielestäni ei ole ollenkaan paha...
ihan mielenkiinnosta, millaiseen hintaan tällainen irtosi ja oliko M-sport? Omistin itse uudenkarheana 30d G05:n. Kuitenkin tilanteiden muuttuessa myin sen pois 80ke hintaan. Silloinhan kaikki innosta pinkeänä ostivat hybejä. No nyt tilanne itsellä sellainen, että jos sopiva löytyisi niin voisi ottaa takaisin, toki ei ihan sillä hinnalla Mutta jos 35ke tosiaan on hybi ja 55ke dieseli niin on siinä melkosesti eroa, vielä kun isosti tulee kaupunkiajoakin. Ylipäätään dieselit näyttää kalliilta mutta johtuu toki siitä että niitä on niin vähän.
Kaverille G05 dieseli oli alkuvuodesta haussa, single turbona ja ajatuksena ajaa se sieltä 200->500 tkm kuten edellisellä F15 ja sitä edeltävillä E70. Suomessa oli pari vaihtoehtoa joista toiseen sitten päädyttiin, tuomalla ei hinnallisesti olisi pystynyt yhtään etua tarjoamaan kun Suomi-autossakin sattui tärkeimmänt varusteet olemaan... 5 päällä täydellä kuormalla ja iso suksiboxi katolla Jkl-Levi-Jkl reissun keskikulutus oli 7.6 mikä mielestäni ei ole ollenkaan paha...
Tuo on erittäin järkevä valinta noilla kilometreillä ja pitkäaikaiseksi kumppaniksi. Lisäksi auto on paljon parempi ajaa ilmajousilla vs. 45e, joka on monta sataa kiloa painavampi. Edelleen olisin varmasti uutena ostanut tommosen diiselin jos verotuksella sitä ei haluttaisi ohjata plugareiden/sähkäreiden suuntaan.
Kaverille G05 dieseli oli alkuvuodesta haussa, single turbona ja ajatuksena ajaa se sieltä 200->500 tkm kuten edellisellä F15 ja sitä edeltävillä E70. Suomessa oli pari vaihtoehtoa joista toiseen sitten päädyttiin, tuomalla ei hinnallisesti olisi pystynyt yhtään etua tarjoamaan kun Suomi-autossakin sattui tärkeimmänt varusteet olemaan... 5 päällä täydellä kuormalla ja iso suksiboxi katolla Jkl-Levi-Jkl reissun keskikulutus oli 7.6 mikä mielestäni ei ole ollenkaan paha...
Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.
Eiköhän täyteen varustellussa X5:ssä rahareikiä tule ihan muista lähteistä kuin hybriditekniikasta, vai onko näissä tosiaan isoja ongelmia? Markkinahinta painaa näitä alas, tuossa eräs tuttava oli tuonut luokkaa 160tkm ajetun M-sport hybridin 35ke pintaan kuluineen Suomeen. Äkkiseltään paljon autoa tuohon rahaan, mutta kun alkaa napsua helyjä, niin tokihan se on kallista lystiä.
Erikoinen vika iski. Kyynärnojien automaattinen lämmitys istuinlämmityksen yhteydessä putoaa kuskilta pois, kun auto on jonkin aikaa sammutettuna. Eli joka kerran pitää ruksia valikosta uudelleen päälle. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Edit: iDriven resetti ei auttanut, mutta profiilin poisto ja uudelleen näpyttely näyttää ainakin lyhyellä testauksella auttaneen.
Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.
komppaan tätä. Itse ajoin e70 llä 11 vuotta. Levyjä, paloja ja alustanosia meni. Ny on e45 alla. niin en välttämättä tätä samaa aikaa uskalla vetää. Jos tuon akuston joutuu uusimaan, niin siinä saa kaivinkoneessa pari tuntia vietttää.
btw, Onko kukaan vaihtanut noita pakoputken päitä e45 een?? Mustat putken päät oottelee jo tallissa. Lähinnä kiinnostaa, että tarviiko koko takapuskuri irroitaa. Vai saako vaihdettua jotenkin näppärästi?
Eroaako se X5 kuitenkaan lopulta niin paljon jostain 3-sarjalaisesta? Hybridijärjestelmä on varmasti ihan samoista osista koottu kuin vaikka G20 ja kaikki sisustan nippelit ja nappelit myös. Ilmajousitus, mahdolliset kääntyvät takapyörät nyt ainakin erona ja varmasti kaikki kulutusosat maksavat paljon enemmän. Mutta onko se niin paljon ettei vaikka X5 voisi omistaa 10 vuotiaaksi?
Omaa kokemusta ei siis ole, nyt alla 10v vanha 3-sarjalainen ja vähän X5 45e:stä haaveillut.
Siis jos nyt ajatellaan sitä että täytyy vaihtaa joku osa X joka maksaa... 5k€. Okei onhan se helvetisti rahaa mutta jos nyt miettii sitä että jo 33k€ arvoinen auto menettää keskimääräisellä 15%/vuosi arvonalenemalla tuon verran arvoaan ensimmäisenä vuotena.
Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.
Kyllä X5/iX luokan kulkuneuvo ostetaan nimenomaan uutena tai max. 1-2v vanhana ja pelataan sitten sillä tehdastakuun 5v maksimi kestoajalla. Sen jälkeen viimeistään auto vaihtoon ja uutta tilalle. Väliraha on tottakai tuntuva mutta eikait näihin kukaan viimeisiään rahoja laita. Se vasta tyhmää on.
Eroaako se X5 kuitenkaan lopulta niin paljon jostain 3-sarjalaisesta? Hybridijärjestelmä on varmasti ihan samoista osista koottu kuin vaikka G20 ja kaikki sisustan nippelit ja nappelit myös. Ilmajousitus, mahdolliset kääntyvät takapyörät nyt ainakin erona ja varmasti kaikki kulutusosat maksavat paljon enemmän. Mutta onko se niin paljon ettei vaikka X5 voisi omistaa 10 vuotiaaksi?
Omaa kokemusta ei siis ole, nyt alla 10v vanha 3-sarjalainen ja vähän X5 45e:stä haaveillut.
Siis jos nyt ajatellaan sitä että täytyy vaihtaa joku osa X joka maksaa... 5k€. Okei onhan se helvetisti rahaa mutta jos nyt miettii sitä että jo 33k€ arvoinen auto menettää keskimääräisellä 15%/vuosi arvonalenemalla tuon verran arvoaan ensimmäisenä vuotena.
Leave a comment: