Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Originally posted by torso1 View PostMikäs ton G05:n suurin sallittu massa on perävaunukäytössä? 107 renkaan kantavuus on 975kg joten taka-akselin suurin sallittu massa lienee lähellä tuota 1950kg?G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostMikäs ton G05:n suurin sallittu massa on perävaunukäytössä? 107 renkaan kantavuus on 975kg joten taka-akselin suurin sallittu massa lienee lähellä tuota 1950kg?
Edit. niin, kysyitkö vetomassaa?
Tehdaskoukulla se on 3500 kg muissa paitsi hybrideissä joissa se on samat 2700 kg kuin muissa jälkiasennetulla koukulla olevissa.
Esim. M50d:n taka-aksalin massa on 1670 kg, eli 102 kantavuus riittää taakse ja eteen paljon vähemmänkin (96)...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostRiippuu mallista.
Edit. niin, kysyitkö vetomassaa?
Tehdaskoukulla se on 3500 kg muissa paitsi hybrideissä joissa se on samat 2700 kg kuin muissa jälkiasennetulla koukulla olevissa.
Esim. M50d:n taka-aksalin massa on 1670 kg, eli 102 kantavuus riittää taakse ja eteen paljon vähemmänkin (96)...
Mulla F15 30d ja tehdaskoukulla. Rek. otteessa taka-akselin suurin sallittu massa on 1575kg eli kantavuusluokan 100 (800kg) rengas riittäisi tämän valossa. Miksi tyyppihyväksytyt renkaat alkavat kuitenkin taka-akselille 107 kantavuusluvulla?
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View Post
Mulla F15 30d ja tehdaskoukulla. Rek. otteessa taka-akselin suurin sallittu massa on 1575kg eli kantavuusluokan 100 (800kg) rengas riittäisi tämän valossa. Miksi tyyppihyväksytyt renkaat alkavat kuitenkin taka-akselille 107 kantavuusluvulla?
Oma ex-kärry alle 1200 kilon akselimassalla on ihan perkuleen luonnikas ajettava 89-luokan renkailla kun taas rekisteriotteessa lukee 93 suositusF13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Autonvalmistaja määrittele korkeampi profiiliset renkaat kantavuudeltaan yläkanttiin ajettavuuden/hallittavuuden takia. Matala kumi on lähtökohtaisesti jäykempi runkoinen, joten auton käytös esim väistökiikkeessä hallitumpi. Korkea ja liian löysärunkoinen rengas voi pahimmassa tapauksessa irrota vanteella, huonossakin tapauksessa auton hallinta voi olla hankalaa kun rengas kaatuu alle.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Noniin, nyt on taas ne alimmat läpät jäässä tai jotain ja auto yrittää niitä käännellä lukittunakin vähän väliä.. Oli myös latausluukku jäässä niin, etten ensin tahtonut saada sitä kiinni (piti hakata jäätä pois välistä) ja kun tulin ajosta, luukun avaaminen vaati nyrkin käyttöä. Veikkaan, ettei ole kovin pitkäikäinen tuo luukku.
EDIT: Niin ja 52 km pääsi täydellä akulla ja verkkosähköllä esilämmitetyllä autolla, ulkolämpötila -10. Ajoon lähtiessä lupasi 69 km, mutta jonnekin ne karisi..Last edited by bittivirhe; 05-01-2021, 22:13.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostSieltä se totuus paljastuu..Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Mielenkiintoista hammastenkiristystä saa aikaan joskus tuo sähkö rangen muutos huonompaan suuntaan luvatusta. Johtuen lisärasitteista jne.
Aivan samasta asiasta ja samoista tekijöistä on aina koostunut polttomoottorinkin range. Välillä niilläkin pääsee reilusti vähemmän mitä ajotietokone lupaa, joskus enemmän. Kaikki sen tietää mitkä asiat niissä siihen vaikuttaa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostMielenkiintoista hammastenkiristystä saa aikaan joskus tuo sähkö rangen muutos huonompaan suuntaan luvatusta. Johtuen lisärasitteista jne.
EDIT: Pakkasta -18...-20, ekat 12 km e45 ajeli bensalla. Sähköllä pääsi sekalaisessa ajossa vajaat 42 km.Last edited by bittivirhe; 09-01-2021, 19:04.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Kertokaapas tyhmälle, miten tuulilasinpyyhkimet saa pysähtymään yläasentoon, jotta ne eivät jäätyisi tuulilasiin kiinni? Manuaali käskee painaa viikseä alas, kunnes pyyhkimet pysähtyvät keskelle, mutta jos pidän viikseä alhaalla, pyyhkimet pyyhkivät vimmatusti koko ajan.
Onpa muuten Jaguarissa fiksu systeemi - pyyhkimet saa automaattisesti parkkeeraamaan hiukan ala-asentoa ylemmäs, jolloin ne sulavat, kun lasille puhalletaan lämmintä ilmaa. Milloinkahan Saksassa keksitään sama..
Kuskin ovenkahva oikuttelee, comfort access ei tahdo toimia. Etenkin lukituksen avaaminen toimii hyvin harvoin.
EDIT: jostain syystä tänään pyyhkimet pysähtyivät ylös, kun tarpeeksi sinnikkäästi väänsin viikseä alas.
EDIT: Etuvalojen umpioissa on hienoja jääkukkasia sisäpuolella. Ei taida tehdä hyvää valoteholle ja -kuviolle ;-(
EDIT: Auto valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikkei ole. Lämpötila -25. Kuskin ovenkahva edelleen 95% kuollut. 42 km maantielenkistä mentiin ensimmäiset 31 km bensalla, moottori jaksoi lämmetä 75 asteeseen (matkalla ulkolämpötila -26...-28). Bensalla ajaessakin akku hupeni koko ajan ja keskikulutukseksi tuli 4.9 l/100 km - ilmeisesti sähkömoottori kuitenkin avusti koko ajan ajossa, vaikka sähkökilometrejä ei kertynyt ennen kuin lopussa?G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Comment