Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Milko75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 853
    • Kuopio

    Originally posted by bittivirhe View Post
    Jaa, minulle Laakkonen sanoi, että maaliskuun softa korjaa kattoluukkuongelmat. Ei tosin ollut vuodesta puhetta. Kattoluukkua en ole uskaltanut käyttääkään. Yritin kyllä puheohjauksella sitä avata, mutten keksi, millä nimellä sitä pitää komentaa (sun roof, panorama roof ja moon roof eivät ainakaan toimineet, vaan auto väitti, ettei sellaista varustetta ole).
    Joo, minäkin luulin, että korjautuisi tuolla uusimmalla päivityksellä. Ja tavallaanhan se toimii aina sen pari päivää, kunnes on resetoitava.

    En muuten itse ole älynnyt, että kattoluukkua voisi ohjata puheohjauksella, pitää illalla testailla tuota
    G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
    Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 465
      • Pohjois-Savo

      Originally posted by Milko75 View Post
      Joo, minäkin luulin, että korjautuisi tuolla uusimmalla päivityksellä. Ja tavallaanhan se toimii aina sen pari päivää, kunnes on resetoitava.

      En muuten itse ole älynnyt, että kattoluukkua voisi ohjata puheohjauksella, pitää illalla testailla tuota
      "Tell me a joke", "I'm cold" yms. toimivat. En tiedä, olisiko jossain lista asioista, jotka tuo ymmärtää.

      EDIT: Tämmöinen lista tuli vastaan: https://g05.bimmerpost.com/forums/sh...8&postcount=13
      Last edited by bittivirhe; 14-06-2021, 22:24.
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • torso1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 342

        Kävin koeajamassa G05 45e:n. Auto oli M-sport varusteilla ja 275/315 21” Pirellin run flat renkailla. Oletin että auto olisi aivan karmea ajaa ks. setillä. Yllätyinkin miten hiljainen ja mukava auto oli jopa tuolla 21” isolla sekarengastuksella. Hiljainen, suuntavakaa ja pehmeä ennenkaikkea. Varmasti tuo ilma-alusta osakseen vaikuttaa asiaan.

        Nykyinen F15 30d 20” rengastuksella on kyllä paljonkin erilainen ajaa. Vetelee 20” sekarengastuksella ainakin enemmän ja vähemmän Suomen urissa. Onko tuo 45e sit jo todella hyvä ajaa tuumaa pienemmällä 20” sekarengastuksella? Ja tietenkin ei-runflat kumeilla. Jos jollakin heittää kokemuksia niin kuulisin mielelläni? Onko tuossa G05:ssa talvirengastus sit 20” ja niin et joka kulmassa on samat renkaat? Miten käy silloin suuntavakaudella kun takana ei ole leveämpiä renkaita jotka pitää auton raiteilla..

        Muutenkin tuo 45e tuntui paljon laadukkaammalta kuin nykyinen F15. Taitaa autovaihtokuume iskeä prkl..

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 465
          • Pohjois-Savo

          Originally posted by torso1 View Post
          Kävin koeajamassa G05 45e:n. Auto oli M-sport varusteilla ja 275/315 21” Pirellin run flat renkailla. Oletin että auto olisi aivan karmea ajaa ks. setillä. Yllätyinkin miten hiljainen ja mukava auto oli jopa tuolla 21” isolla sekarengastuksella. Hiljainen, suuntavakaa ja pehmeä ennenkaikkea. Varmasti tuo ilma-alusta osakseen vaikuttaa asiaan.

          Nykyinen F15 30d 20” rengastuksella on kyllä paljonkin erilainen ajaa. Vetelee 20” sekarengastuksella ainakin enemmän ja vähemmän Suomen urissa. Onko tuo 45e sit jo todella hyvä ajaa tuumaa pienemmällä 20” sekarengastuksella? Ja tietenkin ei-runflat kumeilla. Jos jollakin heittää kokemuksia niin kuulisin mielelläni? Onko tuossa G05:ssa talvirengastus sit 20” ja niin et joka kulmassa on samat renkaat? Miten käy silloin suuntavakaudella kun takana ei ole leveämpiä renkaita jotka pitää auton raiteilla..

          Muutenkin tuo 45e tuntui paljon laadukkaammalta kuin nykyinen F15. Taitaa autovaihtokuume iskeä prkl..
          Itsellä on 20" pyörät kesälle ja talvelle, talvella kaikki samaa leveyttä. Ei se 10 sentin loskassa mikään kiva ajettava ole leveillä renkailla. Tuntuu, että alkaa sohjossa leijua aika pienissäkin nopeuksissa. Kesällä ei valittamista, tosin ei nuo run-flatit kaikkein hiljaisimmat ole. 21" vanteet olisi paljon nätimmät, mutta harvoin niitä tulee itse katseltua ja ajattelin maksimoida mukavuuden.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 342

            Originally posted by bittivirhe View Post
            Itsellä on 20" pyörät kesälle ja talvelle, talvella kaikki samaa leveyttä. Ei se 10 sentin loskassa mikään kiva ajettava ole leveillä renkailla. Tuntuu, että alkaa sohjossa leijua aika pienissäkin nopeuksissa. Kesällä ei valittamista, tosin ei nuo run-flatit kaikkein hiljaisimmat ole. 21" vanteet olisi paljon nätimmät, mutta harvoin niitä tulee itse katseltua ja ajattelin maksimoida mukavuuden.
            Mikä rengaskoko tuossa G05:ssa on talvella ja onko sulla talvivanteet kaikki samaa leveyttä? Ilmeisesti orkkisvanteet kyseessä kuitenkin?

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 774
              • Lappeenranta

              Originally posted by bittivirhe View Post
              Itsellä on 20" pyörät kesälle ja talvelle, talvella kaikki samaa leveyttä. Ei se 10 sentin loskassa mikään kiva ajettava ole leveillä renkailla. Tuntuu, että alkaa sohjossa leijua aika pienissäkin nopeuksissa. Kesällä ei valittamista, tosin ei nuo run-flatit kaikkein hiljaisimmat ole. 21" vanteet olisi paljon nätimmät, mutta harvoin niitä tulee itse katseltua ja ajattelin maksimoida mukavuuden.
              Jep, 20" renkailla mennään kanssa, mulla on run-flatit sekä kesä- että talvipyörissä. Samaa mukavuuden maksimointia itse ajattelin, (21" ja 22" mallin vanteet saa kopiovantiena 20" koossa, jos ulkonäkö häiritsee). Jos itse jaksaisi satsata vanteisiin, X5M:n vanteet miellyttäsi

              Run-flat on tälläiseen autoon aika ok keksintö mielestäni, vararengasta ei ole ja tämän kokoisten renkaiden paikkailu tien päällä (varsinkin tavella) on aika epämääräistä hommaa. Kolmesti on päästy kotiin mukavasti, vaikka paineet on hävineet. Esim hiihtolomareissulla 20 asteen pakkasessa, pimessä olisi tyhjä rengas aiheuttanut aika paljon säätöä . Kesärenkailla paikkasarja ja hyvä akkukompura vielä menettelee ja näin on itsekin tullut toimittua silloin tällöin. Tosin jokut vihaa näitä runflatteja niin paljon, että jos ajamattoman sarjan saa 400-600eurolla, on aika vaikea nuukana vastustaa kiusausta Paljon runflatit on parantuneet mukavuuden puolesta. E70:ssa runsaat 10 vuotta sitten ne oli aika hirveet kuluneina - äänekkäät&uraherkät. Itseassa epäilin jopa laakerivikaa, joka hävisi sitten uusien renkaiden myötä Toki saa nähdä miten nämä muuttuu, kun urasyvyys alkaa olla loppusuoralla.

              Talvirenkaista olen samaa mieltä, aika herkästi nousee loskan päälle 275 rengas. Suuntavakavuudessa en ole huomannut eroa kesä vs talvi. Talvipyörät on nastalliset, ja se oli kyllä virhe hankinta. Ainakin Nokian renkaat on äänekkäät matalissa nopeuksissa. Ei niinkää nastan ääni kuulu vaan jonkinlainen rohina ja ujellus, maantiellä yli 80kmh ääni katoaa. 40e :ssa oli kitkat ja sitä hiljaisuutta kaipaa.
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 465
                • Pohjois-Savo

                Originally posted by torso1 View Post
                Mikä rengaskoko tuossa G05:ssa on talvella ja onko sulla talvivanteet kaikki samaa leveyttä? Ilmeisesti orkkisvanteet kyseessä kuitenkin?
                20-tuumaiset orkkisvanteet ja 275 leveät renkaat joka nurkassa.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • MRH
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 64
                  • Mäntsälä

                  Originally posted by torso1 View Post
                  Kävin koeajamassa G05 45e:n. Auto oli M-sport varusteilla ja 275/315 21” Pirellin run flat renkailla. Oletin että auto olisi aivan karmea ajaa ks. setillä. Yllätyinkin miten hiljainen ja mukava auto oli jopa tuolla 21” isolla sekarengastuksella. Hiljainen, suuntavakaa ja pehmeä ennenkaikkea. Varmasti tuo ilma-alusta osakseen vaikuttaa asiaan.

                  Nykyinen F15 30d 20” rengastuksella on kyllä paljonkin erilainen ajaa. Vetelee 20” sekarengastuksella ainakin enemmän ja vähemmän Suomen urissa.

                  Muutenkin tuo 45e tuntui paljon laadukkaammalta kuin nykyinen F15. Taitaa autovaihtokuume iskeä prkl..
                  Mulla kävi kallis virhe kun kävin vuosi sitten koeajamassa, F15 jäi Laakkoselle. Mulla on vielä tupaöljyllä kulkeva kun ajoa tulee paljon. Vuodessa on tullut reilu 50tkm, ei valittamista. Hiljainen ja mukava auto, täysilmajousitus on ehdoton. 20” runflatit kesä ja kitkarenkaina.

                  Comment

                  • jori
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1010
                    • Vantaa

                    Nyt ajettu e45.
                    Hieno auto ja kivasti kehittynyt F15:sta.
                    En huomannut kokeilla pysäköintiavustinta.
                    Onko jo näissä G sarjoissa niin fiksu että osaa ajaa keula edellä esim.autokatokseen? 360 kamerat puuttuivat autosta ja kuolleen kulman varoitin joka oli iso sääli...
                    Hyvän tarjouksen sain autosta ja nyt täytyy miettiä.
                    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                    Comment

                    • tiko4tiko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2020
                      • 774
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by jori View Post
                      Nyt ajettu e45.
                      Hieno auto ja kivasti kehittynyt F15:sta.
                      En huomannut kokeilla pysäköintiavustinta.
                      Onko jo näissä G sarjoissa niin fiksu että osaa ajaa keula edellä esim.autokatokseen? 360 kamerat puuttuivat autosta ja kuolleen kulman varoitin joka oli iso sääli...
                      Hyvän tarjouksen sain autosta ja nyt täytyy miettiä.
                      Tarkoitatko ilman kuskia autokatokseen? Vanhempi 7-sarjalainen osasi, ja osaisi varmana nämä nykyisetkin, mutta jostain syystä on estetty ko. ominaisuus. Peruuttaa auto osaa omaa jälkeään 50m matkan.

                      En tiedä minkä hintaista ole etsimässä, mutta kannattaa katsoa Saksasta ja Ruotsista BMW uusien autojen varastot, josko siellä olisi jotain sopivaa. Varsinkin Saksasta löytyy paremmin varusteltuja sillöin tällöin hyvällä alennuksella. Esim. Suomessa listahinta varmaan +115keur https://www.bmw.de/de/neuwagensuche....22,S06U3,S0323 Toki autoveron joutuu maksamaan tuohon lisäksi. Saksalainen liikevaihtovero on pienempi, en tiedä miten sen osalta menetelllään, jos auto on uusi.
                      Mini, E24, E90, G70
                      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                      Comment

                      • torso1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 342

                        Originally posted by jori View Post
                        Nyt ajettu e45.
                        Hieno auto ja kivasti kehittynyt F15:sta.
                        En huomannut kokeilla pysäköintiavustinta.
                        Onko jo näissä G sarjoissa niin fiksu että osaa ajaa keula edellä esim.autokatokseen? 360 kamerat puuttuivat autosta ja kuolleen kulman varoitin joka oli iso sääli...
                        Hyvän tarjouksen sain autosta ja nyt täytyy miettiä.
                        Paljonko tommonen 45e maksaa järkevillä varusteilla? Eli M-sport, vetokoukku, panoramakatto, H&K hifit, tutkat, valopaketit yms…

                        Onko järkevää tuoda Saksasta hyvin vähän ajettu huippuvarusteltu vai ostaa liikkeestä Suomesta uusi auto.

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 465
                          • Pohjois-Savo

                          Originally posted by torso1 View Post
                          Paljonko tommonen 45e maksaa järkevillä varusteilla? Eli M-sport, vetokoukku, panoramakatto, H&K hifit, tutkat, valopaketit yms…

                          Onko järkevää tuoda Saksasta hyvin vähän ajettu huippuvarusteltu vai ostaa liikkeestä Suomesta uusi auto.
                          Riippunee siitäkin, miten tärkeää on saada Just Sellainen auto kuin haluaa vai jotain sinne päin. Jos ei ole niin tarkkaa, niin veikkaan, että kannattaa katsoa Saksan tarjontaa.

                          Miten lienee noiden varusteiden saatavuus, jos uutta tilaa - jenkeissä on iso osa varusteista (mm. HK) poistettu valikoimista "komponenttipuutteen" takia.

                          EDIT: Hintaa voi ynnäillä "rakentamalla" auton BMW:n sivuilla. Aika äkkiä sinne 6-numeroisiin summiin pääsee, kun vähän hiirtä heiluttaa.
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1010
                            • Vantaa

                            En jaksaisi odottaa että auto tulee Saksasta/Ruotsista. Kesälomaan kaksi viikkoa ja sitä ennen tarvitsee myös autoa.
                            Yhdestä e45 mallista sain hyvä tarjouksen joka jo lähellä 80k€ ja kyseessä Suomi auto. Tuntuu että joissain ”jobbari” liikkeissä on Tsekeistä ym.uitettuja hiukan hämäriä oloisia autoja...
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 774
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by jori View Post
                              En jaksaisi odottaa että auto tulee Saksasta/Ruotsista. Kesälomaan kaksi viikkoa ja sitä ennen tarvitsee myös autoa.
                              Yhdestä e45 mallista sain hyvä tarjouksen joka jo lähellä 80k€ ja kyseessä Suomi auto. Tuntuu että joissain ”jobbari” liikkeissä on Tsekeistä ym.uitettuja hiukan hämäriä oloisia autoja...
                              Jees Suomessa on itsessa asiassa hyväkin valikoima 45e malleja, kun vertaa maan kokoa ja autokantaa esim Ruotsiin tai Saksaan. Osa hinnoiteltu myytäväksi, osan hinnat on korkeita. Esim tässä on ihan järkivarusteet, lähes 110keurin auto uutena , joten 'mukavasti' on jo hinta laskenut
                              Mini, E24, E90, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by tiko4tiko View Post
                                Jees Suomessa on itsessa asiassa hyväkin valikoima 45e malleja, kun vertaa maan kokoa ja autokantaa esim Ruotsiin tai Saksaan. Osa hinnoiteltu myytäväksi, osan hinnat on korkeita. Esim tässä on ihan järkivarusteet, lähes 110keurin auto uutena , joten 'mukavasti' on jo hinta laskenut
                                https://www.nettiauto.com/bmw/x5/12103447
                                Kehotan tutustumaan tarkoin tämän auton historiaan.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎